انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 25

الموضوع: مين جوزها بيخبى موبيله على طول

الردود
    1,029
    تعقيب كتبت بواسطة ommammar عرض الرد
    اختي الغالية والله انا معكي في هذه الدعوة ربنا يخفي الكارثة اللي اسمه الموبيل اللي اتسبب في خراب بيوت كتير ومشاكل كتير قلبتي علي المواجع وفكرتني بالعام الماضي من حياتي حيث كنت ساجن بس مع الاسف انا زوجي لانه ملتزم دينيا كان تزوج بدون علمي ويمكن بعضكم عرف قصتي مع الاسف ولما عرفت قرر يطلقها وطلقها امامي ورجعت معه للسفر وطبعا طلاقها كان خدعة علشان اوافق ارجع معه وهو رجعها باختصار بس طبعا بقيت زي المجنونة على الموبيل مغير اسمها وقافل الموبيل وفضلت ادور وابحث وهي طبعا لان النوعية ده من الستات كل هدفه هدم البيت وخروج الزوجة منه علشان توصل لهدفها الدنئي وفضلت ادور واقوم نص الليل وهو قافله وعمل له مفتاح وفضلت 6 اشهر في عذاب ومرار وتاتي رنات اسئله مين يقول اي اسم غيرها طبعا تاتي رسائل اسمع صوتها مين بنت اختي يعمل الموبيل على الصامت لما حاس اني شاكة في الرنات لانها منها لله كانت ماترن الا ما يوصل للبيت وكانها بتحرق دمي وفضلت وراه وورا الموبيل اللي كان حيذهب عقلي لحد ما عرفت انها هي وغيرت رقمها الاول وطبعا قلبت الدنيا ونزلت وسيبته وحصلت مشاكل كتير هي الوحيدة اللي كانت مستفيدة لانها جت مكاني هنا بس الحمد لله ربنا ما بيرضي بالظلم وطبعا صدمت لما عرفت وقلبت عليه الدنيا لدرجة انه طلقنا طلقة وانا كنت كرهت كل شئ من طرفه وفضلت اربع شهور في مصر وهي بمنتهي البساطة جت في بيتي وعلي فرشي وعلى سرير وهو الله يسامحه افتكر انه لقي كنز بس ان ربك لبلمرصاد بانت على حقيقتها ولم يتحملها اكثر من شهرين وطبعا معرفتش ايه اللي حصل لانه رافض يقولي وعمل المستحيل معي ومع اهلي حتي تصالحنا ورجعت وهي على وشك طلاق وفعلا طلقها وهي معه هنا وردها المهم اختي طولت عليكي زوجك فيه شئ غير طبيعي حاولي ترجعي زوجك قبل ما تقع الفاس في الراس ومن الواضح انك مثلي عصبية لا تعرفي تتحملي ان تعرفي شئ وتخفيه لكن حاولي وتمسكي ببيتك ولا تعطي فرصة لاي واحدة ان تهدم بيتك وطبعا لازم تشوفي حل له علشان تعرفي هو في ايه غامض معه مش عارفة ازاي بس اتصرفي باقصي سرعة ما تسيبش نفسك يحصلك كل اللي حصلي خدي موقف ما تتكلمي معه وحسسه انك مقتنعة ان فيه حاجة والله زوجي كان يعطيني مبررات واقتنع لاني احبه وكل مرة اشك في شي يبرر واسكت علشان بحبه بس انت لازم تاخدي موقف ليس طلاق طبعا ولا ترك البيت بس شوفي زوجي بيحس بزعلك ازاي انك تسكتي خالص تعملي له طلبات ولا تزيدي عليها شئ حتي لو قدرت تذهبي لاهلك على انك بتغير جو دون اخبارهم بشئ وفي نفس الوقت تقول له لازم من حل ولو على الاقل تغير الموبيل حتي لا تتصل من تتصل به معرفش مع ان الراجل لو عايز يعمل حاجةب يعلمها مش عارفة اقولك ايه طبعا نسيت اكدعليك على الدعاء والاستغفار وقيام الليل حتي يفرج الله كربك حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحدة تستحل زوج وتخرب بيت من اجل نفسها وعلى فكرة النوعية ده لو اتصلتي بيها ممكن تسمعي كلامي لا تتخيليه لاني عملت كده وسمعت منها كلامي لم اسمعه في حياتي وهي بتبقي فرحانة اوي انها وصلتك لكده لانهم بيحسوا انهم خلاص قربوا يوصلوا لهدفهم وهو خراب البيت علشان يبقي الزوج لهم لوحدهم طولت عليكي بس والله من اللي شوفته واللي حاسه بيك ربنا معاكي والله المستعان ملاحظة اخري بلاش الثقة العمياء ده والله انا بتكلم عن نفسي وبنبهك الصدمة بتبقي شديدة اوي لما نثق زيادة عن اللازم وبرضه بقولك انا كنا بنحب بعض جدا لحد ما تزوج وهو يقول لي لن اجد امراة على وجه الارض مثلك قصتي تشبهي ماساتي كثير بس ان شاء الله تلحقي قبل ما تقع الفاس بالراس وترد زوجك اليك بالعقل وبالدعاء باذن الله

اختى الحبيبه بكيت عندما قرئت موضوعك ولكن حمدت الله ان زوجكك رجع لحضنك من تانى صعب جداا اللى انتى عشتيه ولكن الحمدلله على كل شىء وعاوزاكى تعرفى انك مش لوحدك اللى عانيتى من ده انا ليه صديقتى اللى حكيت عنها هنا فى نفس الموضوع جوزها بيخونها ويمارس مع غيرها استغفر الله العظيم وبيحكىلها مافعله شوفتى الاصعب وعنده بنتين ومراته كتير حنونه بس الشيطان يااختى الشيطان قادر ان يلعب بالناس ويخرب عليهم وماعلينا الا ان نصبر وندعى لازواجنا جميعاا بالهدى وثقتى فى زوجى يااختى لانى اعرفه من زمان وتعبت حتى حصلت عليه لانه رجل صعب الحصول عليه فهمانى يااختى شخصيه تقيله جداا بما تحتوى الكلمه وعقلانى جداا لكنى اعلم انه مرغوب من نساء كثيرات وكل مااخافه ان الشيطان يغلبه مع انه والحمد لله ملتزم بالصلاه والعباده والحمدلله بس خوفى والله من النساء فقططط هو ديما بيقولى انتى عندى بالدنيا وانا مش عاوز اجرحك باللى بيحصل معايا ولانه عارف انى متهورة وومكن اخرج عن شعورى اتجاه اى واحده تتعرض له بس هاعمل ايه البنات بقت حاجه بشعههههههه جداا لدرجه اقسم بالله اوقات بمشى معاه بيعكسوة وانا معاه تعملى ايه لو مكانى ربنا يستر علينا جميعا ويهدى البنات احسن عدم الزاوج وانتشار العنوسه يأتى علينا احنا بالسوء اللهم سخر قلوب ازواجنا لنا ولاولادنا فقط يارب العالمين وحافظى على زوجكك اهتمى بنفسك العبى رياضه هاتى واحده تنظف لك البيت واهتمى انتى بحالك انتى عارفه يااختى انا بلاحظ ان الست اللى جايبه شغاله بتنضف لها وهى قاعده بتعمل بادكير ومانكير وواحده بتعملها ماسك والتانيه شعرها هما الستات اللى بتعرف تكسب ازواجهم اما اللى بتنظف شقتها وطول النهار فى المطبخ وبتربى العيال دى اللى بتتبهدل الله ماحمينا جميعااا

الردود
    2,771
    تعقيب كتبت بواسطة marwa81 عرض الرد

ونفس الكلام اللى قولتيه هو فعلا بيعمله انه بيسجل اى رقم بيعاكسه باسم واحد صاحبه عشان يريح دماغه وخلاص

طيب الحمد لله انك انتى رديتى على نفسك يا مروه باين كده الحال من بعضه

يعنى هما هيخبوا الموبايل ليه اكيد عشان احنا مستنين لحظه ما يقع فى ايدينا وهاتك
    يا تفتيششششش

واكبر دليل ان اللى بتعاكسه بتستنى يوم اجازته وبترسل رساله حب واعجاب والله ان الرسايل اللى بتقع فى ايدى ديما يوم اجازته فبقول فى بالى لو واحده على علاقه بيه فعلا هاتراعى انها ماتبعتش رسايل وتفضحه وهو معايا

اكيد طبعا لو الف بعد الشر فى بين جوزك وبين اى واحده حاجه كان هياكد عليها مش تتصل ولا تبعت رسايل الا مثلا فى مواعيد معينه يكونوا متفقين عليها

والله اعلم لربنا يهديهم اجمعين يارب ويبعد البنات عنهم
    طبعا يا حبيبتى الله اعلم وعالم بينا اننا غلابه وبنخلص لازواجنا اد ايه
    ومش بايدينا حاجه لا
    ربنا هو اللى بايده كل حاجه
    قادر يحفظهم ويعميهم عن الحرام

وربنا يهديهم اجميعن
    قولوا الهم امييييييين

الردود
    11,612
    التكريم
    (أوسمة)
    اختي والله قصتك زعلتني
    الله يهدي جوزك ويديم الحب والود بينكم

اولا
    لازم ما تفتشي المبايل ابدا ولا تحرقي نفسك عشان تشوفي رقم
    المهم انت شو حاسة بزوجك من الداخل هل هو يريدك انت؟
    هل حياتة ومستقبلة معك انت؟
    لاتشعرية بهذة الغيرة الجنونية فهناك رجال يستمتعون بهذة الغيرة وهناك رجال اخرون يشعرون باختناق منها
    انا اقول لك اعملي كل ما بوسعك لارضاء زوجك وانظري ان كان هناك نقص يبحث عنة وعالجي هذا النقص مهما كان

واخيراخلي ثقتك بنفسك عالية ولا تحرقي نفسك عشان موبايل لانة لو من الاساس زوجك يبحث عن غيرك هناك الف طريقة للتحدث مع من يريد وممكن لقاءات انا لااريد ازيد مخاوفك لكن اريد منك ان تتعمقي اكثر بالموضوع وتعالجية من الجذور
    اسفة للاطالة واتمنى لك التوفيق والسعادة

الردود
    1,029
    تعقيب كتبت بواسطة امل الاسمر عرض الرد
    اختي والله قصتك زعلتني
    تعقيب كتبت بواسطة امل الاسمر عرض الرد
    الله يهدي جوزك ويديم الحب والود بينكم

اولا
    لازم ما تفتشي المبايل ابدا ولا تحرقي نفسك عشان تشوفي رقم
    المهم انت شو حاسة بزوجك من الداخل هل هو يريدك انت؟
    هل حياتة ومستقبلة معك انت؟
    لاتشعرية بهذة الغيرة الجنونية فهناك رجال يستمتعون بهذة الغيرة وهناك رجال اخرون يشعرون باختناق منها
    انا اقول لك اعملي كل ما بوسعك لارضاء زوجك وانظري ان كان هناك نقص يبحث عنة وعالجي هذا النقص مهما كان

واخيراخلي ثقتك بنفسك عالية ولا تحرقي نفسك عشان موبايل لانة لو من الاساس زوجك يبحث عن غيرك هناك الف طريقة للتحدث مع من يريد وممكن لقاءات انا لااريد ازيد مخاوفك لكن اريد منك ان تتعمقي اكثر بالموضوع وتعالجية من الجذور
    اسفة للاطالة واتمنى لك التوفيق والسعادة

ربنا يخليكى يااختى والله كلمكم بيعقل الواحد كتير لانى لما بتكلم عن الموبيل بحس ان جوزى بيزيد عند اكتر وبيقولى مش هو ده اللى تعبك مش هتشوفيه انتى عارفه انا كل اللى كنت عاوزة اعمله انى اوصل للى بتعاكسه بس لكن هو انا عندى احساس كبير انه مظلوم وان شيطانى اوقات بيركبنى وبيخربلى عقلى ادعولى بالهدايا يااخواتى وان يبعد عنا البنات اللى بالشكل ده ويعمى ازواجنا عنهم

الردود
    1,029
    تعقيب كتبت بواسطة بتوته كتكوته عرض الرد
    طبعا يا حبيبتى الله اعلم وعالم بينا اننا غلابه وبنخلص لازواجنا اد ايه
    ومش بايدينا حاجه لا
    ربنا هو اللى بايده كل حاجه
    قادر يحفظهم ويعميهم عن الحرام

وربنا يهديهم اجميعن
    قولوا الهم امييييييين
    حبيبتى بنوته كتكوته والله انتى زى العسل ربنا يهدى ازواجنا ويوفق للبنات اللى ماتجوزتش عشان يحلوا عنا واللى اطلقت وبتجرى ورا المتجوزين يجوزها تانى يارببببببببببب

الردود
    494
    اختي الغالية الحمد لله على كل حال بس ده بقي ياكد علي نصائح جميع الاخوات ونصحية عن تجربة ارمي الموبيل ورا ظهرك واجتهدي دائما بالدعاء والاستغفار لاننا والله مش بايدينا اي شئ واللي مكتوب مكتوب بس ربنا هو اللي قادر يصرف قلبه عن غيرك ويهدي قلبك على حسن التصرف معه ادعي واجتهدي واشغلي نفسك بحاجات تانية علشان الشيطان ما يفضلش يلعب بدماغك والله العظيم اانا شوفت المر الفترة اللي فاتت ولولا ستر الله علي افتكر كان جري لي حاجة بس ربنا عالم اني مظلومة واولادي في حاجة وفي الاخر كل ده بياثر على ولادنا لازم نبقي جامدين شوية الكلام ده بقوله لنفسي بصوت عالي وكل زوجة بتحب زوجها اوي وخايفة عليه لاننا مش حنحبسهم في قمقم ملناش غير ربنا هو عالم بضمير كل واحدة بتعمل ايه وتستحق ايه وفي النهاية ابتلاء ولازم نصبر حتي تزال الغمة ونرزق بالاستقرار في بيوتنا والحمد لله برضه انا احسن من غيري ربنا رد لي زوجي وافضل من زوج صديقتك مش بيعمل والعياذ بالله الحرام وكمان يجي ويقولها ربنا يصبر قلبها ويهديه اللهم امين

الردود
    5,224
    التكريم
    • (القاب)
      • سفيرة النوايا الحسنة
      • مُبدعة صيف 1430
      • درة النافذة الاجتماعية
      • عطاء وتميز في ركن النافذة الاجتماعية
      • بصمة أمل
      • كوميديا طفولية
      • ضياء مناهل النور
      • درة النافذة لشهر مايو
    (أوسمة)
    مفسش اي رجل يستحق الثقة العمياء وكلنا قرأنا وسمعنا وعرفنا ناس نعرفها عن رجال اهل للثقة

وطلعوا ولا ثقة ولا حاجه لان محدش معصوم من الخطأ وده شيء وارد على الجميع وكل واحد بيخبي الموبايل وبيحرص عليه اشد الحرص تأكدي انه له علاقه مخبيها لكن الشيوخ دايما بينصحوا
    انه المرأه لا يجوز لها أن تفتش في تليفون زوجها لان انتي في الاخر الخسرانه عمره ما هيعترف ان له علاقة ولو حصل انك عندك دليل وواجهتيه بيه ده هيعمل مشاكل كتير في الفاضي

ومش هيجيلك الا تعب الاعصاب والبعد بينك وبينه تغافلي وتمتعي بحسن معاملته لك وطالما

انه كويس معاك وبيراضيك الحمد لله والله في رجال بيعاندو ومش بيهمهم وبيعملوا اللي هم عايزينه
    انا لي أخ بيعمل كدة في الموبايل وبياخده معاه الحمام عشان محدش يفتش فيه لكن زوجته عارفه انه بيحب بنت قاعدة في محل جنبة وطول النهار اما هي عند او هو عندها يعني في المحل
    وكلنا تعبنا معاه من غير فايدة وهي صابرة ومش عايزة تعمل فضايح ولون كل الجيران بيشوفوه وبيتكلموا عليه وعند بنات عرايس والضع كما هو من سنتين والبنت في منتهى البجاحة

والقلة الادب وهو شايفها ملاك

وزوجي ايضا جت له فترة عمل كده وبقى حريص جدا على تليفونه وأنا كنت متأكدة انه بيكلم واحدة لكن انا مش بحب المشاكل ولا الفضايح ومش عايزة اشوه صورته امام الاولاد لانهم كبار

وكان متغير معنا جدا بدون سبب ومش شايفنى ولا طايقني بدون سبب ودي من اكقبر علامات الزوج الي بيعرف واحدة غير مراته وواجهته مرة قال لي انا حر وكأن فقد عقله قلت له حر لما يكون مش عند زوجه وبنت عروسه وكما تدين تدان ولا كأنه سمع حاجة مع انه ملتزم

المهم تركته يعمل اللي هو عايزه ولا بفتش ولا أي حاجة ولا بكلمه في اي حاجة وهو الان حاله اتصلح عن الاول ولا أظن والله أعلم انه بيكلم الله أعلم لكن لم اعد أراه يرتاب وأنا مش ببين له أي حاجة يمكن تستغربي لموقفي لكن أنا ليس في يدي شيء افعله ولا احب المشاكل وسايباها لله

فأنا رأيي انه طالما لم يتغير معك ويحبك لا تتعبي نفسك في التفكير واشغلي تفكيرك عن زوجك
    شويع بمعنى انه لا يحتل كل تفكيرك لان انت اللي هتتعبي

وأنا انصحك تقراي موقع مملكة بلقيس هتستفيدي منه كتير اوي لان فيه استشارات كتير من دي

الردود
    877
    في الحالات دي لااستطيع ان ابدي رأيي
    لان صاحبت المشكلة تكون قلقة ومشوشه وقد اكتب كلام متهور فتاخذ به او اقلها ياثر ويشوش عليها
    معذرة حبيبتي اترك تعليقي لاهل الحكمة والتجربه ليس لانها تنقصني كلالالالالالالا
    بل مخافة على بيت اخت لي
    ولكن نصيحة التجاي لله واطلبيه الحل السليم والعون
    ثم حافظي على بيتك لابعد مدى ولاتحاولي الهدم بل حاولي الترميم والبناء
    وفقك الله وسخر لك زوجك وجعلكم قرة عين لبعض وابعد عنكم كل منغص

الردود
    1,594
    طططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططط طططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططط طططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططط طططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططط ططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططوووووو وووووو ةةةةةوزوزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز زززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز زززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز زززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز زززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز زززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز زززززززززززززززززززززق

الردود
    1,029
    اللهما امين يارب مشكوريين اخواتى جميعاا

مواضيع مشابهه

1. ساعدو صديقتي بمشكلتها مع جوزها
    بواسطة سماء عبد السلام في نافذة إجتماعية
    الردود: 7
    اخر موضوع: 25-11-2010, 07:31 PM
  2. رسالة من فتاة الى بنات جنسها .
    بواسطة AFAF1994 في همسات بنات
    الردود: 5
    اخر موضوع: 11-03-2010, 03:32 PM
  3. رسالة من فتاة إلى بنات جنسها...............
    بواسطة عاشقة البهارات في نافذة إجتماعية
    الردود: 20
    اخر موضوع: 23-06-2008, 04:05 AM
  4. الست لما تحب تراضى جوزها بتعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟
    بواسطة نداء الحياه في نافذة إجتماعية
    الردود: 18
    اخر موضوع: 01-10-2007, 01:06 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ