انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 3 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 22

الموضوع: عصبية ثم عصبية وما ادراك ما العصبية

الردود
    1,471

crazy عصبية ثم عصبية وما ادراك ما العصبية

انا خلاااااااص خلصت ساعدوني انا عصبية جدا وحساسة جدا جدا مبقتش عارفة اعمل اية انا حاسة اني مرة وانا بصرخ هيجيلي جلطة او سكتة ربنا يستر عشان اربي ولادي و علي عندي قولون عصبي والدكتور قالي لازم اقول اخرج الشحنة اللي جوايا مره كتمت انفعالي خلتني يومين مش طايقة اكل ولا حتي ريحتة اليوم الثالث حطولي محلول المهم بلاش الرود اللي منقولة من كتب ياريت تجربه حد يقولي ازاي اتغكلب علي العصبية

الردود
    1,714
    أنا عندي نفس المشكلة بالضبط فاياريت تلاقولنا حل أنا وهيه !!!

الردود
    688
    اخواتى ام مرام وعبير طاهر
    عاملين ايه - يارب تكونوا بخير
    انا كانت عندى نفس المشكلة وكنت لما بتنرفز جدا ببقى عايزة اكسر اى حاجة قدامى وكنت بعملها كتير
    بس بعد كدة لاقيت انى بتلف جدا ساعة العصبية لدرجة انى مرة من العصبية وانا نازلة من العربية قفلت الباب جامد لوح الزجاج بتاع الباب اتدشدش
    المهم بقيت لما اتنرفز اغير الوضع اللى انا فيه يعنى لو واقفة اقعد لو قاعدة اقف واروح اتوضا على طول صراحة كنت بحس ان جسمى بدا يبرد ويهدا جدا واستغفر ربنا على طول واستعيذ بالله من الشيطان لان كل ده من الشيطان وبقيت اقول لنفسى انى هتعب نفسى على الفاضى لان العصبية دى نتايجها هتيجى على دماغى انا مش حد تانى
    ودلوقتى لو مين نرفزنى ببقى زى الثلج ولو اتنرفزت بخرج من المكان اللى انا فيه لمكان تانى على طول من غرفة لغرفة مش بسيب البيت يعنى

الردود
    1,714
    أناجربت هاي الطريقة وبتنفع كتير بس المشكلة يا حبيبتي يا نور انك مش دايما بتقدري تسيطري على أعصابك أحيانا مش شدة العصبية ببطل أشوف بعيوني (فعلياً) بفقد الرؤيا من كثر الانفعال بس لما بوصل لهاد الحد بهدأ لأني ببدأ أقلق على نفسي .

الردود
    4,041
    التدوينات
    2
    لما باكون عصبية بامسك ورقة وقلم واطلع كل انفعالاتى بالكتابة
    حتى ممكن اصرخ على الورق
    وابكى على الورق
    حتى لما تخلص شحنة الانفعال كلها ابدأ فى الهدوء
    مش معنى هذا انك هاتكتبى مقال او قصيدة شعر
    اكتبى اى كلام
    انا اوقات مش بلاقى كلام اكتبه
    ممكن اشخبط
    بس عارفة لو حد بتاع علم نفس شاف الشخابيط دى هايعرف يقراها
    لانك بيها بتترجمى الاحساس اللى جواكى
    وربنا يهديكى ويصلح حالك ويبعد عنك وعننا النرفزة والعصبية والضغط العالى

عايشه فى البيت مع راجل كبير وراجل صغنن .♥.♥.♥روشونى (ومصر هى مامتى)
    الردود
    7,559
    ههههههه

انا منتظرة معاكى نفس الحل والا جابه

عايشه فى البيت مع راجل كبير وراجل صغنن .♥.♥.♥روشونى (ومصر هى مامتى)
    الردود
    7,559
    تعقيب كتبت بواسطة نور كوكى 87 عرض الرد
    انا كانت عندى نفس المشكلة وكنت لما بتنرفز جدا ببقى عايزة اكسر اى حاجة قدامى وكنت بعملها كتير
    بس بعد كدة لاقيت انى بتلف جدا ساعة العصبية لدرجة انى مرة من العصبية وانا نازلة من العربية قفلت الباب جامد لوح الزجاج بتاع الباب اتدشدش
    المهم بقيت لما اتنرفز اغير الوضع اللى انا فيه يعنى لو واقفة اقعد لو قاعدة اقف واروح اتوضا على طول صراحة كنت بحس ان جسمى بدا يبرد ويهدا جدا واستغفر ربنا على طول واستعيذ بالله من الشيطان لان كل ده من الشيطان وبقيت اقول لنفسى انى هتعب نفسى على الفاضى لان العصبية دى نتايجها هتيجى على دماغى انا مش حد تانى
    ودلوقتى لو مين نرفزنى ببقى زى الثلج ولو اتنرفزت بخرج من المكان اللى انا فيه لمكان تانى على طول من غرفة لغرفة مش بسيب البيت يعنى

ههههههههههههههه

عجبنى كلامك

ان شاء الله ابقى زيك انا وام مرام وكللللللنا

الردود
    1,471
    تعقيب كتبت بواسطة نور كوكى 87 عرض الرد
    مشكورة يا جميل طريقتك فعلا حلوة بس لو راكبة العربية و جاتلى مكالمة اعمل ايه ساعتها و الله الموقف دا حصل من يومين تقريبا جاتلى مكالمة عصبتنى جدا جدا و قعدت اصرخ و اصرخ حسيت ان الاحبال الصوتية هتتقطع من كتر ما بزعق

تعقيب كتبت بواسطة abeer taher عرض الرد
    أناجربت هاي الطريقة وبتنفع كتير بس المشكلة يا حبيبتي يا نور انك مش دايما بتقدري تسيطري على أعصابك أحيانا مش شدة العصبية ببطل أشوف بعيوني (فعلياً) بفقد الرؤيا من كثر الانفعال بس لما بوصل لهاد الحد بهدأ لأني ببدأ أقلق على نفسي .
    و خاصة لو معاكى شخص استفزازى مش بتقدرى خالص يعنى مثلا ساعات اتخانق انا و جوزى اقوله خلصت كلام طيب و اسيبه طالما خلص تقولى انتى ماشية سايبانى هوا كلامى مش عاجبك و لو زعقت يقولى صوتك ميعلاش ساعات ببقى عايزة اجيب سكينة المطبخ و اقوم بالواجب ههههههههههه

تعقيب كتبت بواسطة دينا حزينة عرض الرد
    لما باكون عصبية بامسك ورقة وقلم واطلع كل انفعالاتى بالكتابة
    حتى ممكن اصرخ على الورق
    وابكى على الورق
    حتى لما تخلص شحنة الانفعال كلها ابدأ فى الهدوء
    مش معنى هذا انك هاتكتبى مقال او قصيدة شعر
    اكتبى اى كلام
    انا اوقات مش بلاقى كلام اكتبه
    ممكن اشخبط
    بس عارفة لو حد بتاع علم نفس شاف الشخابيط دى هايعرف يقراها
    لانك بيها بتترجمى الاحساس اللى جواكى
    وربنا يهديكى ويصلح حالك ويبعد عنك وعننا النرفزة والعصبية والضغط العالى

حلوة الفكرة دى برضه انا كنت زمان بعملها بس دلوقتى معاكى واحد لازم تكلميه و تناقشيه مش معقول اسيبه و اقعد اكتب بس هحاول لانها فعلا طريقة رائعة

الردود
    3,765
    انا كنت زمان مصيبه فحته العصبيه دي كنت بزعق واتخانق ومكنش بيهمني الحقيقه لا احني امتي ولا فين..كنت من الاخر بهبل ..بس لما اتجوزت ولقيت جوزي عصبي بطريقه تخوف اصلا..لقيت نفسي بالتدريج انا اللي بهدي وبسكت بس عموما يعني انا بقيت كل ما اجي اتعصب اسكت خالص واقفل بقي كأني مش سامعه ولا شايفه واستغفر ربنا وامشي من مكان ما انا واقفه...بس كده

الردود
    804
    وانا مثلك اعاني وماعندي حل كل الحلول استعملتها وماكو فايدة والنتيجة تبين ان عندي قصور في الغدة الدرقية هو سبب العصبية والنرفزة الزائدة من اتفه الاسباب اثور والان المشكلة خفت بس الصراحة ماانتهت واحاول
    قدر الامكان ابتعد عن الاشياء اللي تعصبني وحاولي تعدين للعشرة ممكن تجيب نتيجة ولو قليلة بس مع مرور الايام
    تستطيعين التحكم بعصبيتك
    وتقبلي تحياتي

مواضيع مشابهه

1. صايرة عصبية
    بواسطة كويمسي في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 25-11-2007, 08:29 PM
  2. عصبية
    بواسطة شذى الجنة في اللقاء مع البروفيسور عبدالله السبيعي استشاري وأستاذ الطب النفسي بكلية الطب (مغلق)
    الردود: 2
    اخر موضوع: 09-11-2007, 03:54 PM
  3. عصبية الطفل
    بواسطة أم المتحابين في الأمومة والطفولة
    الردود: 8
    اخر موضوع: 08-05-2006, 12:20 PM
  4. عصبية ولا...............مب عصبية
    بواسطة فارسة دبي في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 0
    اخر موضوع: 03-04-2005, 07:59 PM
  5. علاجات عشبية
    بواسطة moon86 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 2
    اخر موضوع: 27-07-2003, 04:27 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ