انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 4 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 37

الموضوع: عندى موضوع مخلينى أبكى طول النهار يا بنات وأحب أسمع رأيكم

الردود
    1,712

عندى موضوع مخلينى أبكى طول النهار يا بنات وأحب أسمع رأيكم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    يا بنات أنا حاسة أنكم أخواتى وممكن يكون الموضوع ده ممكن يحصل لأى عائلة بس الحمد لله ده محصلش عندنا قبل كده لكن للأسف حصل الوقت أنا يا بنات لى إنسان عزيز على قوى والإنسان ده ربنا لم يكتب له التوفيق فى حاجة معينة رسب مرة فى سنة أولى كلية والسنة دى ثانى مرة وأنا عرفت النهاردة ومحدش عرف غيرى لأن فيه شخص معين جاب لى النتيجة النهاردة وأنا مش قادرة أقول لهم لأن مستحملش عليهم الهواء الطاير واسم الله عليهم من الزعل وأنا طول النهار ببكى بدموع وربنا اللى عالم ومش عارفة أعمل إيه مش عارفة أقول لهم إزاى الناس دول امبارح ربنا واحده اللى عالم هم عاملين معاى إيه وأنا شايفة أبوه حبيب قلبى فى الرؤيا لابس عمة و حاطط عباية عربى على كتفه وفى إيده عكاز طالع على سلم بيتنا يهتز رغم إن ما بيسندش على العكاز ده فى المنام والشخص ده فى الحقيقة لا يلبس عمة ولا يضع عباية على كتفه ولا يمسك عكاز ومش عارفة أعمل إيه لأنهم عمرهم ما تعرضوا للتجربة القاسية دى مع حد من بناتهم ما شاء الله عليهم خلصوا من غير ولا واحدة ترسب ولا سنة ولا تشيل مادة وده ابنهم الوحدانى وأقول لهم إزاى رغم إنهم مكلمنى النهاردة فى التليفون بعدها أكثر من مرة ومقدرتش أقول لهم
    أهم حاجة يا بنات أن بشكركم إنى تعبتكم معايا بالقراءة وثانى حاجة ودى أهم حاجة أنا طلباها منكم تدعوا لهذا الشخص ربنا يعوض عليه ويوفقه فى حياته ويصلح حاله ويهديه ويصبر أهله ويعدى الموضوع ده معاهم على خير وما يشمتش فيهم حد ويشغل الناس عنهم لحد ما الظرف ده يعدىويفرحهم بيه فرحة كبيرة قوى تعوضهم عن زعلهم
    وممكن تنصحونى بنصيحة أبلغها لهم يعملوا إيه معاه وجزاكم الله كل الخير

الردود
    99
    اختي العزيزة الله يعينك ويعين اهله صح الرسوب صعب وخصوصا على الولد لان الدراسة هي مستقبله بس مش هو اول واحد يرسب وممكن القسم الي هو دخل فيه مش عاجبه
    المهم الله يعين اهله ويوفقه في حياته

الردود
    1,712
    جزاك الله خيرا أم الاء والله أعلم أسعدنى مرورك وتقبل الله دعائك جزيت خيرا ووقيت شراً

الردود
    2,659
    الله ييسر على هذا الولد ويربط على قلوب أهله , بس يعني الرسوب شئ ممكن يحصل عند الطلبة وهذه ليست نهاية الدنيا , والله يعوضهم بخير .

الردود
    1,158
    وثانى حاجة ودى أهم حاجة أنا طلباها منكم تدعوا لهذا الشخص ربنا يعوض عليه ويوفقه فى حياته ويصلح حاله ويهديه ويصبر أهله ويعدى الموضوع ده معاهم على خير وما يشمتش فيهم حد ويشغل الناس عنهم لحد ما الظرف ده يعدىويفرحهم بيه فرحة كبيرة قوى تعوضهم عن زعلهم
    الله
    يوفقه
    ويهديه
    والله
    يهون
    عليه

الردود
    1,712
    تعقيب كتبت بواسطة bnt m3zbh عرض الرد
    الله
    يوفقه
    ويهديه
    والله
    يهون
    عليه
    جزاك الله خيرا لمرورك أختى واستجاب الله دعائك

الردود
    2,627
    ازيك يا قمر انا حاسة بيه والله لاني انا كمان عدت كذا مرة في الكلية وعارفة قد ايه ده صعب عليه وعلي اهله وخصوصا انه ولد بصي اول حاجه عايزة اقولهالك هم لو هيعرفوا يجيبوا النتيجه عن طريق تاني غير طريقك يبقي متقوليلهومش انتي صدقيني والله هتبقي احسن يعني علشان متبقاش في وشك وبعدين اتأكدي ان دي الكلية اللي هو عايزاها يعني لو هو مش عايز الكلية او مش بيحبها بقي خليه يسيبها ده هيكون احسن وبعدين خلي باباه يقعد يتكلم معاه خليه يقوله ان هو راجل البيت من بعده وانه النهارده عايشله لكن بكرة لا فليله يقوله ان نفسه ابنه يخلص الكلية بدري علشان يبقي متطمن عليه وعلي اخواته البنات وانه وهو عايش هيقدر يقف جنبه ويعمله كل اللي هو عازه لكن بعد الشر لو حصله حاجه مش هيلاقي حد يقف جنبه ولا جنب اخواته البنات خليه يتكلم معاه بهدوء خليه يحسسه انه راجل وانه واثق فيه وخليه يقوله ان لو مش دي الكلية اللي هو عايزه فهو مستعد يخليه يحول منها فورا لكن لو هي دي اللي هو عايزها فلازم ينجح فيها وانه متأكد من قدرات ابنه متأكد انه شاطر وعمره ما كان فاشل خليه يصاحبه يا أم حذيفة وصهيب وخليه يحسسه انه واثق فيه جداااا بس في نفس الوقت خليه يراقبه من بعيد لبعيد خليه ياخد باله منه وياخد باه هو مصاحب مين
    وهاقولك علي حاجه بيني وبينك يا ام حذيفة انتي من مصر وعارفه اننا في كليات مشتركه خلي باباه يسأله ان كان في بنت في حياته او في بنت معينه شداه او عجباه ساعتها اسألوا كويس علي البنت دي ولو كويسه يبقي ايه المانع لو باباه وعده انه لو شد حيله في الدراسه ونجح السنه دي هيخطبهاله وساعتها الولد هيحس انه بقي راجل مسئول ولازم ينجح علشان يلحق يتجوزها وتاني حاجه انتوا حافظتوا عليه وعيها من الوقوع في الحرام

الردود
    1,712
    تعقيب كتبت بواسطة حـ عين ـور عرض الرد
    الله ييسر على هذا الولد ويربط على قلوب أهله , بس يعني الرسوب شئ ممكن يحصل عند الطلبة وهذه ليست نهاية الدنيا , والله يعوضهم بخير .
    جزاك الله خير وسعيدة بردك وبدعائك تقبله الله أنا عارفة إن ده شئ وارد وبيحصل لأى واحد لكن المشكلة إنى محبهمش يزعلوا ولو لثانية وأنا كاتبة الموضوع ده بغرض انكم تدعو لهم جزاكم الله خيراااا

الردود
    1,712
    تعقيب كتبت بواسطة angel_81 عرض الرد
    ازيك يا قمر انا حاسة بيه والله لاني انا كمان عدت كذا مرة في الكلية وعارفة قد ايه ده صعب عليه وعلي اهله وخصوصا انه ولد بصي اول حاجه عايزة اقولهالك هم لو هيعرفوا يجيبوا النتيجه عن طريق تاني غير طريقك يبقي متقوليلهومش انتي صدقيني والله هتبقي احسن يعني علشان متبقاش في وشك وبعدين اتأكدي ان دي الكلية اللي هو عايزاها يعني لو هو مش عايز الكلية او مش بيحبها بقي خليه يسيبها ده هيكون احسن وبعدين خلي باباه يقعد يتكلم معاه خليه يقوله ان هو راجل البيت من بعده وانه النهارده عايشله لكن بكرة لا فليله يقوله ان نفسه ابنه يخلص الكلية بدري علشان يبقي متطمن عليه وعلي اخواته البنات وانه وهو عايش هيقدر يقف جنبه ويعمله كل اللي هو عازه لكن بعد الشر لو حصله حاجه مش هيلاقي حد يقف جنبه ولا جنب اخواته البنات خليه يتكلم معاه بهدوء خليه يحسسه انه راجل وانه واثق فيه وخليه يقوله ان لو مش دي الكلية اللي هو عايزه فهو مستعد يخليه يحول منها فورا لكن لو هي دي اللي هو عايزها فلازم ينجح فيها وانه متأكد من قدرات ابنه متأكد انه شاطر وعمره ما كان فاشل خليه يصاحبه يا أم حذيفة وصهيب وخليه يحسسه انه واثق فيه جداااا بس في نفس الوقت خليه يراقبه من بعيد لبعيد خليه ياخد باله منه وياخد باه هو مصاحب مين
    وهاقولك علي حاجه بيني وبينك يا ام حذيفة انتي من مصر وعارفه اننا في كليات مشتركه خلي باباه يسأله ان كان في بنت في حياته او في بنت معينه شداه او عجباه ساعتها اسألوا كويس علي البنت دي ولو كويسه يبقي ايه المانع لو باباه وعده انه لو شد حيله في الدراسه ونجح السنه دي هيخطبهاله وساعتها الولد هيحس انه بقي راجل مسئول ولازم ينجح علشان يلحق يتجوزها وتاني حاجه انتوا حافظتوا عليه وعيها من الوقوع في الحرام
    ما شاء الله عليك يا أنجل كلام كله عين العقل ووصل قلبى قبل عقلى أحسنت فى مواساتى وأحسنت فى فى اهتمامك وأحسنت فى نصحى وجزاك الله كل الخير وردك هيكون محل اهتمامى
    لا حرمت منك ومن يداك

الردود
    1,130
    الله يوفقة وسهل امره بجد كسر خاطري والله

مواضيع مشابهه

1. الردود: 253
    اخر موضوع: 08-01-2009, 01:26 AM
  2. السعادة... بالمال .. حابه أسمع رأيكم في الموضوع
    بواسطة احساس القلب في نافذة إجتماعية
    الردود: 12
    اخر موضوع: 11-12-2006, 08:01 AM
  3. الردود: 1
    اخر موضوع: 18-05-2005, 11:28 PM
  4. أرجو أن أسمع رأيكم في الذي يجري معي
    بواسطة leen-b في روضة السعداء
    الردود: 2
    اخر موضوع: 23-06-2001, 11:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ