انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 8 من 8

الموضوع: هل زوجك سعيد00000

الردود
    1,310

هل زوجك سعيد00000

هل زوجك سعيد معك من وجهة نظره وليس من وجهة نظرك؟؟
    ما الامور التي تسعد الزوج.
    1)ان يحس بحبك له ومرغوب فيه في العلاقة الحميمة والعاطفية مشبع منكي خاصه لوطلب ذلك منكي تشبعية حتى لو انتي محتاجة الاشباع لان الطالب للشىءيشبع حتى يكون قادر على اشباعي.
    الله جمل النساءلشهوة الرجال وتنكح النساء لجمالها
    الانوثة هي.مقدار من الجمال ولابد يكون معها فن طرح الانوثة والجمال وهي مقدار ثابت لكل النساء
    اي 70%جمالك لازم يكون معه فن طرح الانوثة 30% فتصبحي 100% مشبعة او 40%جمال يحتاج فن طرح الانوثة 60% لتكوني مشبعة .....الخ
    المهم لا تطالبي الزوج يبادلك هذا فورا بل استمتعي بحبك معه بدون مقابل وسوف يقدر لكي ذلك
    لاتطلبي مشاعر من الزوج باللسان ولا تلحي بالطلب بل قدمي وانتظري . واذا لم يعطيكي اسعدي نفسك بنفسك وعيشى الرومانسية معة
    2)احترمي ابوه وامه واعنيه على برهم واكرامهم
    3)احسني التعامل مع الاولاد وربيهم بهدوء
    4)اتركيه يذهب لاصحابه والاصدقاء يشبع حياتة الاجتماعية
    5)اتركيه يبدع في عملة
    اذا الزوج لم يكن سعيد ومشبع من زوجتة وبيتة والاصدقاء والعمل سوف يكون مهزوم وغير سعيد
    وسوف يعود كل ذلك عليكي وعلى بيته
    فلنحاول نسعد الازواج من اجل نكون نسعد بهم دنيا وبالاخرى
    الله يسعدنا احبكم في الله

الردود
    247
    في من زوجات بتحب تلبس قمصان النوم وهيك بس زوجها بيقولها مش حلو عليك ويحطم نفسيتها ويقولها لبس القصير مش حلو عليك ويقول اول ما يشفوها اعوذ بالله من الشيطان الرجيم كيف يتم التعامل مع هدا الزوج باقي كل نقاط موجودة بس النقطة هادي كيف الحل فيها

الردود
    3,094
    تعقيب كتبت بواسطة Nan عرض الرد
    في من زوجات بتحب تلبس قمصان النوم وهيك بس زوجها بيقولها مش حلو عليك ويحطم نفسيتها ويقولها لبس القصير مش حلو عليك ويقول اول ما يشفوها اعوذ بالله من الشيطان الرجيم كيف يتم التعامل مع هدا الزوج باقي كل نقاط موجودة بس النقطة هادي كيف الحل فيها
    كانما تتكلمي عن حالي
    بس اطنشه اني احب ادلع نفسي هواي

مدينة الصبر أسميها .......... الله ربي حاميها
    الردود
    1,533
    الحمدلله سعيد لان علاقتنا قائمة على الاحترام المتبادل والتفاهم

بخصوص الامر الذي تفضلتوا به ينبغي على الزوجة ان تكون جميلة المظهر وجميلة الطباع والصفات يعني تتحلى بالخلق الطيب في بيتها مع زوجها واولادها
    لو مثلا قلك مو حلو عليكي هاللبس قولي له بغير متل ما بتحب ولا يهمك ..شو الالوان يلي بتعجبك ..شو اللوك يلي بتلاقيه مناسب الي .. حولي الموقف الضاغط لموقف عادي ..
    وتاكدي أنو ممكن يكون لبسك حلو وانتي ما شاء الله عنك لكنه بيفرغ اسقاطاته وانفعالاته عليكي بصورة غير مباشرة وينعتك بالغير جميلة ..الخ لكن بصدق في داخله يشعر انك فعلا جميلة ..فلا تحبطي واستمري بتحسين وضعك وبيئتك ..

واجعلي زوجك لا يرى منك الا كل شئ طيب ولا يسمع منك الا كل كلمة طيبة ... فكوني له أرضا يكن لك سماءا ,,,يرعاكم المولى

الردود
    1,310
    واجعلي زوجك لا يرى منك الا كل شئ طيب ولا يسمع منك الا كل كلمة طيبة ... فكوني له أرضا يكن لك سماءا ,,,يرعاكم المولى
    مشكورة على ردودك وارجو لكي السعادة الدائمة

الردود
    8
    كلما كانت الزوجة متحببة لزوجها ..طائعة له في غير ما يغضب الله..قائمة بحقوقه..

حتماً سيكون سعيداً..

أما عن موضوع ان الزوج قد ينتقد لبس معين او تسريحة معينه..

أنا أشوف ان الزوجة لازم تكون واثقة من نفسها ومن جمالها ولا يهزها كلامه ربما أراد ان يختبر شخصيتها ..

والرجل غالباً يعشق الزوجة الواثقة بجمالها وهيئتها التي خلقها الله عليها..

لا تسأليه هل أنا جميلة؟؟

بل قولي له يا بختك ربي رزقك زوجة مثل القمر..

حتى لو قالك لا تمدحي نفسك..

مع الأيام حينطبع في عقلوا انك أجمل إمرأة حتى لو كان جمالك وملامحك ليست بتلك الجمال..

ثقي بنفسك ليثق بك زوجك..

وجميلاً أن تدعيه يختار لك في بعض الأحيان ما يعجبه من اللباس لترتديه..

أنا زوجي يستمتع بالاختيار عندما أطلب منه ذلك..

وأكيد اي زوج حيستمتع بذلك..

الردود
    1,551
    التكريم
    • (القاب)
      • متميزة ركن الحلويات
      • عطاء وتميز النافذة الإجتماعية
      • درّة النافذة الاجتماعيه
      • حواريه بارعة
      • بصمة متميزة
    (أوسمة)
    أعجبتني الفكرة الأولى عن الجمال و الأنوثة ، تحليل جميل
    وكما قلت فإشباع الزوج حميمياوعاطفيا و إحساسه بالحرية و أنه غير مقيد بمسؤوليته مع زوجته
    يجعله مبدع ليسً فقط في عمله بل مع زوجته أيضا

جزاك الله خيرا

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة Nan عرض الرد
    تعقيب كتبت بواسطة قطعت السكر عرض الرد
    كانما تتكلمي عن حالي
    بس اطنشه اني احب ادلع نفسي هواي

نان وقطعه سسكر انا اتفق معاهم فى الكلام
    لان فى ازواج مش بتتكلم او تعلق ع الحاجه اللى مش عجباهم وبس يعنى انا جوزى كده يعنى ممكن يكون مقضى يوم مرهق احبه يدخل البيت يلاقى منظر يهدى اعصابه احب اعمل ده باى شكل او بمعنى تانى بكل الاشكال المتاحه
    والله يا بنتى لا انسى نظره يومها وكلها استهتار وسخريه وقال " ايه ده " قلت له عارفه انك جاى تعبان قلت تشوف حاجه تبسط والله ولا اى تعليق
    دايما هو بصراحه بيعلق على حته قمصان النوم وبيشتكى انى مش بلبس قمصان نوم كل يوم وحتى فى البرد ولا تفرق معاه ع الرغم ان عندى تعب يمنعنى من انى ابرد او اشعر بالبرد المهم بحاول اعمل على اد ما اقدر
    بس اذا ده حصل بتلاقى حاجه من اتنين اما اهمال ولا كانى موجوده او خلاص يبقى انا اقصد انى عايزة ..................... فاهمين طبعا
    والاتنين مش بيعجبونى لانى المفروض لما بلبس واتجمل بيقبى زى ما قلتى من باب التجميل واظهار الانوثه وان يبقى الجو هادى وحلو

طيب ليه كمان هم مش بيبصوا احنا نحب نشوفهم ازاى يعنى لغايه امتى نفضل نعطى ومنتظرين
    ما هو ده لو مش حقنا نعرف ومنفكرش فيه

اختى اسمحيلى اقول حاجه معرفش ينفع تتقال ولا لا
    انا متزوجه منذ حوالى سنتين ونص قعدنا سنه من غير حمل كان فعلا شهر عسل طويل لكن تفتكرى انا حسيت بالمتعه طوال الفتره دى اثناء العلاقه كام مره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    او هو فكر انى مستمتعه ولا لا
    اقسم بالله انا بقيت اكره الشئ ده جدا ولما يطلبنى بدعى بينى وبين نفسى ان اى حاجه تحصل عشان ميتمش
    ده بالنسبه للموضوع ده

اقولك شئ تانى كنا يوم بنتكلم فى مساله شغل وانه عاوز يشتغل اكثر من 18 ساعه فى اليوم عشان يجيب فلوس ولما قلت له ان ده مش كويس عشان صحته وان وجوده معايا ومع ابنه بالدنيا كلها زعل منى وقال انى بكسر احلامه وبهبطه
    معلش حسيت انى بتكلم بحده شويه
    بسس لما تبقى مش عارفه تعمليله ايه عشان يرضى صاحيه ال24 سساعه عشان بيته وابنه وهو وشغل بره وشغل البيت وتحسى انك خلاص معتيش قادره يا ترى يبقى فى ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

مواضيع مشابهه

1. تخيلي ام زوجك تقول قدام زوجك شفتو فلانه تجنن تهبل .........؟؟؟
    بواسطة آهات الزمان في نافذة إجتماعية
    الردود: 30
    اخر موضوع: 02-02-2012, 10:54 PM
  2. زوجك لايصلي !زوجك يسمع اغاني !زوجك عصبي !كيف تؤثرين عليه
    بواسطة سلطانة المحبه في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 10-07-2009, 08:01 PM
  3. زوجك لايصلي !زوجك يسمع اغاني !زوجك عصبي !كيف تؤثرين عليه
    بواسطة سلطانة المحبه في نافذة إجتماعية
    الردود: 1
    اخر موضوع: 10-07-2009, 08:01 PM
  4. الردود: 13
    اخر موضوع: 23-06-2009, 01:33 PM
  5. موضوع نوعا ما غريب ( محتارة شو تهدي زوجك .. تعالي اختاري) اجعلي زوجك أنيقا
    بواسطة Endless-Hope في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 21
    اخر موضوع: 27-01-2006, 03:21 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ