انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 30 الأولىالأولى 1234567814 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 293

الموضوع: مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني

الردود
    913
    انا بقول كدة استنى شوية .لسة مش باين حاجة.ربنا يوفق الكل يا رب.

الردود
    455
    sadina اهلا يا قمر طبعا فاكرينك انا احمد ابنى برده بيبى كلاس فى نولدج فالى هما بعتولى كتابين علشان اشوفهم هما اللى حيشتغلوا فيهم السنه دى عموما بالنسبه للبيبى كلاس هيا بتبقى زى الحضانه اكتر منها مدرسه هما بس بيحاولوا ياهلوهم انهم يخشوا المدرسه و ربنا معاكى.

ميرهان حبيبتى فى كمان منهج اسمه ماى واى بس زى ماقلتلك ماكميلين اقواهم و اكثرهم استخداما و انشاء الله ماتقلقيش عليها

الردود
    6
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا بس كان عندي استفسار اللي تعرف مدرسة راهبات فى الهرم او فيصل للبنات ياريت تدلني عليها وعلى مكانها يا جماعه ده للاهميه انا اصلي اعرف فى اماكن كتيره بس الهرم لا مش اعرف لاني لسه ساكنه جديد فى منطقه الهرم

الردود
    913
    ميرسي ميرهان وايمو.ميرهان هي مدرسة غرياني فين في التجمع؟ .....كان في حد ابنه راح منارة الفاروق.يا ريت نعرف حاجة عن المدرسة.انا مش عاوزة اتسرع بالحكم على المصرية لسة بدري.حاستنى...ويا رب تطلع كويسة.هي حاجة واحدة اللي متضايقة منها.بنتي بتيجي البيت ايديها مش نظيفة وده موضوع مضايقني.وبعدين لما اشتريت لها اغراض المدرسة.اخترت لها كل الحاجات no toxic .لما رحنا المقابلة حسيت ان الاغراض كلها مخلوطة في بعض.كنت فاكرة ان كل طالب حيبقى لهsmall wall box يحط فيه حاجته.لقيت الدنيا دخلت في بعض.هو ده مش اهم حاجة لكن النظام والنظافة مهمين عندي زي التعليم بالظبط.انا اشتكيت ان بنتي بترجع ايديها مش نظيفة وقالولي ان ممكن بتوسخهم وهي رايحة الباص.ودلوقت بتيجي اوقات نظيفة واوقات لأ.هل ده طبيعي في كل المدارس؟يا ريت تساعدوني.

الردود
    208
    سادينا ايوة غريانى فى التجمع امام الصرية الناحية التانية على طول والسنة دى حاسة انهم بداو يشتغلوا شوية عن السنة اللى فاتت بس واللة لسة محتارة حتى المفروض يوسف ابنى حيدخل السنة اللجاية بيبى كلاس ومش عارفة اقدملة مع اختة ولا ادخلة مدرسة تانية لوحدة وربنا معايا ايمو حبيبتى ميرسى ليكى كتير انا بردة عرفت ان منهج ماكميلين ممتاز خصوصا مع وجود مدرسة الclass وتكون هى كمان فاهمة وعارفة ازاى توصل المعلومة للطفل بطريقة يقدر يستو عبها بسهولة وربنا معانا جميعا ومع ولادنا للخير ان شاء اللة

الردود
    455
    MOON انا لا اعتقد ان فى مدارس راهبات فى الهرم او فيصل بس فى فى وسط البلد و هما بيوصلوا الهرم انتى عايزه فرنساوى و لا انجليزى ؟ و انا انشاء الله اقولك

الردود
    6
    انا عايزه مدارس فرنساوي راهبات

الردود
    6
    انا عايزه مدارس راهبات فرنساوي وياريت تكون في الدقي لان الدقي قريب مني عن وسط البلد ياريت تكوني تعرفي

الردود
    455
    moon حبيبتى بصى يا ستى فى الدقى فيه لاروز دى ليزيه فرنسى بس مشتركه بالنسبه للفرنسى بنات فقط انتى عندك :-
    الفرنسسكان (وسط البلد) / كولاج دو ساكرو كور ( غمره) / مارديديو (جاردن سيتى) / الباقى فى مصر الجديده :- دليفرنت / نوتر دام . فى مدرسه راهبات بنات بس انجليزى مش فرنساوى "سانت جوزيف " فى الزمالك .

فى مدارس تانيه فرنساوى بس مشتركه و مش راهبات .

و انا تحت امرك لو احتجتى اى معلومه تانيه و ربنا يوفقك

الردود
    1,588
    تعقيب كتبت بواسطة الاميرة طماطم عرض الرد
    يا جماعة عايزة اسألكم فى حاجة
    بالنسبة للباص .. المفروض المشرفة تنزل الطفل قدام البيت وتمشى ولا تتأكد من تسليمة لاهلةخصوصا Kg1
    وكمان هل بتدوا المشرفة فلوس علشان تخلى بالها من الطفل ولا لأ
    معلش اسئلة مبتدئين لان دى لسة اول طفل لية يدخل المدرسة
    أهلا بيكى معانا يا طماطم.....
    ربنا يخليلك بنوتك
    طبعاااااااااااااااااااااااااااااا لازم المشرفه تتأكد ان حد أخد الطفل,سواء الأهل أو البواب(لو متفقين على ان البواب ياخده). و أنا كنت بأدى المشرفه و السواق كل واحد 10 أو 20 جنيه شهرياً, بس حتى لو ما اديتيهمش.....لا يمكن تسيب البنت فى الشارع و تمشى....

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  3. * * * مدارس ... مدارس ... الجزء الثاني عشر* * *
    بواسطة أودي في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 765
    اخر موضوع: 09-11-2009, 06:11 PM
  4. مدارس مدارس..........الجزء الثالث(ما شاء الله)
    بواسطة bent masr في المجلس العام
    الردود: 276
    اخر موضوع: 16-03-2009, 12:11 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ