انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 12 من 55 الأولىالأولى ... 2891011121314151622 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 111 الى 120 من 541

الموضوع: مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة

الردود
    455
    Feshara حبيبتى ميلنيوم بدءا من السنه دى بقت كويسه اوى لما جابوا ناظره جديده فبيشكروا فيها بالنسبه للبشاير فهى اقوى من الملنيوم و كمان اغلى هى اسلاميه كمان الملنيوم فيها ناحيه اسلاميه قويه و ربنا يوفقك

الردود
    636
    ممكن اسال سؤال انا عندي فكره بالنسبه للي مجربين بفكر ادخل ابني المدرسه الجديده نولدج ولوطلعت وحسه احول اللي جايه نارمر ......فكره صح ولا لا؟
    كمان سؤال ايه رايكم اللغات تفرق في ايه عن الانترناسيونال كمضمون وكدروس في المستقبل
    وشكرا مقدما

الردود
    4
    البشاير أغلى مرة و نص من ملينيوم وسمعت إن بياخدوا رسوم عاليه على الأنشطة
    البشاير مافيهاش homework لغاية تالته ابتدائى. دى ميزة و لا عيب
    الملينيوم فيها ملاعب أكتر
    لسه فيه حيرة. خصوصا مش عارف مستوى الإنجليزى فى الاثنين
    تعملى أيه يا ايمو لو مكانى

الردود
    455
    Feshara حبيبتى البشاير يوم كامل علشان كده مافيش واجبات فى البيت هما بيخلصوها فى المدرسه .
    بالنسبه للملينيوم زى ماقلتلك هما السنه دى تحسنوا كثيرا و الناس بتشكر فيها نصيحتى شوفى اولا انتى استطاعتك الماليه ايه المدرسه اللى اقرب ليكى و هل انتى حتذاكرى ليها و لا لا يعنى لو ماعندكيش و قت يبقى البشاير فى الحاله دى افضل كمان حاولى تروحى المدرستين و تشوفى بنفسك طريقه المعامله كمان لو تسالى حد مدخل اولاده بالفعل لان ده مهم اوى و اعملى استخاره و حتلاقى ربنا يسرلك اللى فيه الخير انشاء الله و حتحسى انكمرتاحه اكتر لواحده فيهم و ابقى طمنينى و ادينا مع بعضينا

انا عارفه طبعا ان الموضوع صعب بس انشاء الله ربنا يوفقك يارب و زى ماقلتلك المدرستين كويسين

الردود
    455
    bodamody بسى المشكله انك تنقلى من ناسيونال للانترناشونال سهل بس العكس صعب لان الانترناشيونال المناهج مختلفه و لا يلتزموا بمناهج الوزاره المشكله حتواجهك فى منهج اللغه العربيه لانه بيكون اختيارى فى الانترناشيونال و ساعات ما بيخدهوش خالص

الردود
    1,588

angry

تعقيب كتبت بواسطة merehan عرض الرد
    عزيزتى بنت مصر انا بصراحة كان نفسى ادخلها ال MSE بس بصراحة انا عملت لها انتر فيو وقالولى انا العدد كامل فى ال gk2 لانهم طالعين من kg1 واستنى لاخر شهر 6 او شهر 7 ازا حد نقل ابنة او بنتة من ال مدرسة ودة طبعا مش حينفع معايا لان كدة حيروح منى التقديم فى اكتلا من مدرسة بس انتى عشان فى مدينة نصر ممكن فر ع مدرسة مصر 2000 اللى فى مصطفى النحاس اقربلك وفى كمان مدرسة النزهة اللى فى ميدان الحجاز اسمع انها كويسة اوى بس انا بشكرك لانك طمنتينى على مدرسة نرمين اسماعيل لانى بصراحة كنت مقلقة شوية زلو فى حاجة تانى ياريت تقوليلى وشكرا
    العفو يا مريهان,أى خدمة !!!
    مدرسة النزهه اللى فى الحجاز فعلا أسمع انها كويسة,بس المشكلة ان المدرسة ضيقة أوىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى.....و انا نفسى اوديه مدرسة واسعة و يكون فيها اهتمام بالأنشطة.
    نرمين اسماعيل اللى فى النحاس,واحد صاحب جوزى ابنه فيها فى kg1 و مبسوطين من المدرسة أوى.
    و زى ما قلتلك احنا عملنا interview فى المصرية و الحمدلله اتقبل....و انا كل اللى أسمعه عن المصرية كل خير من ناحية اللغة و التعليم و الأخلاق و كله,لكن النقطة انى لو وديته هناك لازم يعيد kg1 تانى لأن سنه فى اول اكتوبر 4 و نص.نرمين اسماعيل قالوليلى ممكن ياخدوه تحويل على kg2 لكن بصراحة انا محتارة موووووووت.....خايفه اكمله كده و يروح ابتدائى 5 و نص ألاقى الدنيا اتكربست و الموضوع بقى صعب عليه.....بصراحة خايفه أظلمه و عشان كده بأفكر أدخله المصرية و يبقى سنه مرتاح أحسن.انتوا ايه رأيكم؟؟؟؟هل فيه واحده دخلت أولادها ابتدائى 5 و نص؟؟؟؟و لو فيه يا ريت تفيدنا ....الدنيا عامله ايه؟؟؟؟؟
    اسفه تانى على التطويل

الردود
    208
    عزيزتى بنت مصر انا من رايى تدخلية المصرية عشان السن فعلا كدة صح احسن مايدخل صغير عن زمايلة

الردود
    208
    عزيزتى بنت مصر انا من رايى تدخلية المصرية عشان السن فعلا كدة صح احسن مايدخل صغير عن زمايلة وفى مدرسة على الدايرى اسمها منارة الفاروق وخطوات المستقبل بردة كويسة اوى

الردود
    455
    حبيت بس اشركوا معايا اول امبارح عملت استخاره (زى ما نصحتك يا فشاره) بخصوص مدرسه Brilliance انهارده عرفت انهم غلوا المصاريف 20% فطبعا كده كتير اوى بالنسبه لمدرسه ناشيونال اول سنه ادفع حوالى 15000 !!!! فانا دلوقتى رجعت لنقطه الصفر مره اخرى الحمد لله على كل شىء ما حدش عارف الخير فين انا حروح ازور Knowledge Valley على الاقل هيا انترناشيونال و انشاء الله اقولكم ايه الاخبار ادعولى

الردود
    208
    ربنا يوفقك ياايمو وياريت تبقى تقوليلى عملتى اية عشان اعرف اذا كانت كويسة ولابردة عشان لسة فى الاول

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس مدارس مدارس... فيصل هرم جيزة
    بواسطة rody786 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 28
    اخر موضوع: 16-04-2010, 03:00 AM
  3. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  4. نتائج البحث عن مدرسة ( مدارس الهرم )
    بواسطة rony_83 في المجلس العام
    الردود: 12
    اخر موضوع: 20-05-2009, 03:20 AM
  5. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ