انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 11 من 55 الأولىالأولى ... 78910111213141521 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 101 الى 110 من 541

الموضوع: مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة

الردود
    10
    انا بنتى على فكرة خلصت kg2 بس المدرسة اللى هى فيها دلوقتى(المنار اللغات - الكوم الاخضر) مش عجبانى خالص ولا عجباها هى كمان وعشان كدة بفكر انقلها مدرسة تانية بس بفكر فى التجريبى وكمان اخوها الصغير هيدخل kg1 السنة دى وطبعا لازم يدخلو مدرسة واحدة منعا للشحططة والبهدلة صحيح انا معايا عربية لكن الطريق صعب وقت دخول وخروج المدارس ,,
    انا ساكنة فى الطوابق -فيصل لو حد يعرف مدارس تجريبية ياريت يقولى عليها

الردود
    636
    شكرا ايمو وشكرا لbent mesrانا فعلا سالت في منار هاوس بس مجرد ردهم في التليفون دايقني لانها استغربت اني باقول السلام عليكم وفالت لي احنا امريكان هنا والمصاريف 15000مش 5000مش عارفه فيه خلط امور تقريبا وكمان النولدج برنامجها الucmasواخلاقنا وتحفيظ القران والتجويد والرياضه...الخ والخصم طبعا كلها مشجعه بس افلح ان صدق والله المستعان

اما بالنسبه للتجريبي والله فكرت جامد بس الخوف لو العدد في الفصل كان 60 والكلام ده صعب قوي لان المدرسه مهما كانت مميزه مش هتطيق الاولاد ومش هتاخد بالها منهم لكن لو العدد صغير واللغه ممتازه دي 1تبقي حاخه هايله والله انا مش هرتاح غير لما ابني استقر بقي والمشكله كمان ان ابني مرتبط بياا قوي
    ربنا يستر

الردود
    455
    بنت مصر انا بنتى فى مدرسه الفيوتشرزفى المعادى .

الردود
    636
    http://services.moe.gov.eg/privat/dawlia.html
    ادخلوا هنا مفيد قوي وادعوا لي لو استفدتم ولو ما استفدتوش؟؟ههه

الردود
    1
    Exclamation سؤال عن مدرسة غرياني

يا جماعة أنا جوزي مصمم يدخل الأولاد "مدرسة غرياني"

مفيش أي حد يعرف أي معلومة عن مستوى التعليمي والتربية والانضباط وخصوصا اللغات فيها؟

أنا قلقانة جدا خاصة إني بتكلم معاهم في البيت عادة بال
    English
    وخايفة جدا اللي عملته ده كله يضيع.

مروة...

الردود
    208
    حبيبتى انا بنتى فى غريانى وبنقلها مدرسة تانية عشان اللغة فى غريانى مش مطمنانى على البنت مستواها قل فيها وهى فى kg1 وكمان مافيهاش انشطة للبنت زى اى مدرسة محترمة غير كدة انهم خلو مصاريفها 6000 غير الباص فقلت زيادة بزيادة انقلها احسن

الردود
    540
    تعقيب كتبت بواسطة soly عرض الرد
    السلام عليكم موضوع هايل جدا و شكرا لصاحبة الموضوع و ردودكم مفيدة جدا بارك الله لكم
    انا قدمت لابنى فى مدرسة علوى و بيراميدز بالمريوطيه هو هيدخل kg1 ايه رايكم ببيراميدز من زمان اسمع انها ممتازة و مستوى الطلبة بابتدائى و اعدادى بيطلعوا شاطرين جدا بس هى ابعد بالنسبه لى من علوى
    بيراميدز مقابلتهم رائعة المدرسة من جوه تحفة و المصاريف5000 الاف غير الباص المدرسة كلها متجددة بالكامل فالمبانى و الفصول تحفة و كمان مقابلتهم حلوة جدا
    علوى مقابلتهم لنا كانت سيئة جدا اول حاجة قعدونا قدام التليفزيون علشان نتفرج على المدرسة و طلبنا نتفرج لايف قالوا ممنوع طيب امتى نقدر نجى قالوا بعد دفع المصارف هل هذا معقول ادفع المصاريف من غير ما اعرف شكل المدرسة ايه و بصراحة انا و زوجى خفنا من طريقتهم دى لانه ابنى اول مرة يروح مدارس

قبل كده وديته حضانه 5 او6 مرات و حاولت محاولات كثيرة لكنه رفضها تماما و كان يبعيط جامد جدا و لانه مرتبط بى لانه ما لوش اخوات لسه فمن ساعتها ما راحش اى حاجة

انا بافضل علوى لقربها منى لكن برضه خايفه انهم لا يسمحوا لى فى الاول اعرفه على الاطفال او اقعد معاه شويه يومين 3 بالكثير و خايفة يشددوا كده لانهم عايشين الدور شويه هههههههه

ايه رايكم بيراميدز ام علوى

انا اساسا مترجمة eng فمعنديش مشكله باللغة الحمد لله بس باهتم طبعا انه يطلع مستواه كويس لانى انا نفسى كنت فى مدرسةلغات و ده طبعا اثر على قوى لانه بابتدائى كانوا مهتمين بينا

و لا رد من اى واحدة منكم المفروض طيب نفيد بعض زعلت و الله كثيررررررررررررررررررررررررررر

الردود
    4
    بصراحة الموضوع قوى جدا و أرجو إنه يكمل لغاية ما يبقى مرجع لكل اللى عنده مشكلة إختيار المدرسة
    أنا عندى إستفسار عن مدرسة Millennium school لإن أنا بالفعل ابنى قبل فيها.
    لو سمحتوا اللى ممكن يفيدنى عنها له جزيل الشكر.
    و كمان مدرسة البشاير اللى فى المعادى الجديدة حد ممكن يفيدنى عنها ولا لأ

الردود
    636

byebye

تعقيب كتبت بواسطة soly عرض الرد
    و لا رد من اى واحدة منكم المفروض طيب نفيد بعض زعلت و الله كثيررررررررررررررررررررررررررر
    ما تزعليش اكيد مفيش حد عنده معلومه تفيدك والله الكل حاسس ببعضه لاننا بنتكلم عن اغلي ما عندنا بس استني لحد ما ييجي رد والله المستعان الحقيقه ما حدش بيتاخر (علي فكره انا مثلا ما عرفش الاثنين ومحتاره جدا ) بس صلي استخاره ورتنا يدلك للي فيه الخير

تعقيب كتبت بواسطة feshara عرض الرد
    بصراحة الموضوع قوى جدا و أرجو إنه يكمل لغاية ما يبقى مرجع لكل اللى عنده مشكلة إختيار المدرسة
    أنا عندى إستفسار عن مدرسة Millennium school لإن أنا بالفعل ابنى قبل فيها.
    لو سمحتوا اللى ممكن يفيدنى عنها له جزيل الشكر.
    و كمان مدرسة البشاير اللى فى المعادى الجديدة حد ممكن يفيدنى عنها ولا لأ

ربنا يوفقك انا كل يوم لازم ادخل اشوف اخر الاخبار ولما الاقي اي جديد او اي رد برتاح لاني بحس بالمشاركه

الردود
    455

heart2

Soly حبيبتى ماتزعليش اليومين دول امتحانات فبعرف بليل ادخل اكتب بعد ما يناموا الاولاد

بالنسبه لسؤالك بيراميدز اقوى تعليميا من علوى بس شغلهم كتير لو ده مش مشكله بالنسبه ليكى بس ياسسوا كويس يعنى شيتات كتير و شغل كتير فى البيت

انا كان ليا واحده صاحبتى كانوا اولادها فى علوى و حولت مدرسه جديده بيشكروا فيها اسمها Diamond علشان علوى قالتلى غاليه على الفاضى عموما لو عايزانى اسالهالك بالتفصيل انا تحت امرك

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس مدارس مدارس... فيصل هرم جيزة
    بواسطة rody786 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 28
    اخر موضوع: 16-04-2010, 03:00 AM
  3. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  4. نتائج البحث عن مدرسة ( مدارس الهرم )
    بواسطة rony_83 في المجلس العام
    الردود: 12
    اخر موضوع: 20-05-2009, 03:20 AM
  5. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ