انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 23 من 26 الأولىالأولى ... 131920212223242526 الأخيرالأخير
عرض النتائج 221 الى 230 من 253

الموضوع: متابعة kg1 يلة ياماميهاااااات

الردود
    425
    بالتوفيق للكل

الردود
    509
    لوجي انا ملك بردو راحت لفن بلانت و روحت معاها و السير بتروح معاهم اكيد السير عندكم بتروح معاكم متخفيش انا شفت بنفسي كل مدرسة مسئولة عن عدد معين من البنات طبعا انت عارفة انا بنتي في المدرسة الي جمبوكم نوتردام ديزابوتر

الردود
    59
    [ ]انا كمان الولد بيجري بفظاعة في المدرسة هو كان مخلص الحروف عربي وانجليزي كلها من الترم الاول والماس المفروض الترم التاني يخلصوا لغاية50وابتدوا يدوهم كلمات بسيطة من 3 حروف لكن اللي مزعلني اني حاسة انهم بيدوا كم وسايبين الشغل عالبيت اودي انتي ابنك في مدرسة اية

الردود
    95
    تعقيب كتبت بواسطة أم ملك و مريم عرض الرد
    لوجي انا ملك بردو راحت لفن بلانت و روحت معاها و السير بتروح معاهم اكيد السير عندكم بتروح معاكم متخفيش انا شفت بنفسي كل مدرسة مسئولة عن عدد معين من البنات طبعا انت عارفة انا بنتي في المدرسة الي جمبوكم نوتردام ديزابوتر
    ازيك يابنتى وحشااااااااااااااااانى..دبستينى انتى فى موضوع كدة منش غير ماتاخدى بالك ابقة اقولك علية بعدين هههههههههه
    المهم كلمت المدرسة بتاعتكوا عاوزة اسال على التحويل ليها ..قالولى انها فرنساوى..هيا فرنساوى وللا اية ؟؟؟ وللا انا كلمت مدرسة غلط؟؟..

الردود
    35
    ازيكو يا امهات .... عاملين ايه فى الترم التانى ؟؟؟؟؟؟ ربنا معاكو

ام ملك ولوجي ... وكل الامهات .... كل سنة وانتو طيبين

لوجى ... انا عارفة ان بنتك فى رمسيس كوليدج ... كنت عايزة اعرف سن القبول ... علشان فى حضانة بنتى قالولى استحالة ياخدو زوزى علشان مابيخدوش اقل من 4و8 شهور وهى ان شاء الله هتكون 4و5 شهر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    38
    تعقيب كتبت بواسطة حبيبتى زينة عرض الرد
    ازيكو يا امهات .... عاملين ايه فى الترم التانى ؟؟؟؟؟؟ ربنا معاكو

ام ملك ولوجي ... وكل الامهات .... كل سنة وانتو طيبين

لوجى ... انا عارفة ان بنتك فى رمسيس كوليدج ... كنت عايزة اعرف سن القبول ... علشان فى حضانة بنتى قالولى استحالة ياخدو زوزى علشان مابيخدوش اقل من 4و8 شهور وهى ان شاء الله هتكون 4و5 شهر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اخبارك ايه ، بصى يا ستى كل سنة ليها ظروفها فى موضوع السن ده بس انتى لازم تقدمى ولازم تستعدى كويس انتى والبنت للانتر فيو ، وكمان لااااااااااااااازم تشوفى واسطة كويسة تساعدك علشان تضمنى اكتر وعلشان البنت مش تستنى للسنة الجاية وتبقى اكبر وساعتها بقى ح يرفضوها علشان السن الكبير ، انصحك انك لازم بنتك تقبل السنة دى ان شاء الله فى اى مدرسة لو مش نفع رمسيس وابقى حاطة فى دماغك انك لازم تحولى لها بعد كده المه السنة مش تضيع عليها اوعى تضيعى السنة على البنت علشان مستنية مدرسة معينة مهما كانت عجباجى المهم البنت تقبل فى مدرسة كويسة وخلاص وبعد كده ممكن تحولى لها والتحويل سهل بيعملوا امتحان للبنت فى الانجليش بتاع المدرسة مع انتر فيو للام ةالبنت وربنا يوفقك يارب ،
    انتى ساكنة فين ،لو قريبة منى انا فى غمرة ، ممكن تقدمى فى سانت فاطيما ، سان جوزيف ، نوتردام ، نيو رمسيس ، كل دول حوالينا وممتازين وكلية رمسيس بتقبل تحويلات منهم عادى جدا
    سلميلى على زوزو كتير

الردود
    35

لوجى .......... شكرا على ردك ...انتى ساكنة قريب منى جدااااا........انا فى حدائق القبة

انا علشان موضوع الانترفيو رجعتها الحضانة تانى بس دخلتها المرة دى حضانة هامتى دامتى علشان بيقولوا الاكاديمي بتاعها كويس

والواسطة ..ادينى بدور على واسطة كويسة

والمدارس اللى كنت ناوية عليها كانت راهبات الارمن وسان جوزيف وسانت كلير علشان عرفت ان دول احسن مدارس فى مصر الجديدة وكمان نوتردام بس فى ناس بتقول اللى فى مصر الجديدة احسن من العباسية ...ودول قالوا نفس مشكلة السن بس انا ان شاء الله هقدم برده فيهم .... بس انتى تفتكرى ممكن يقبلوها فى السن ده ؟؟؟؟؟بس انا خايفة بعد ماأقدم فيهم تترفض واحتاس انا ودلوقتى بدور على حاجة كويسة تانية

وسانت فاطيما العباسية بعد ماكنت ناوية عليها سمعت ان الانجليزى بتاعها وحش

بس اكتر مدرسة نفسي ان شاء الله زوزى تدخلها هى رمسيس كوليدج علشان سمعتها الحلوة وكمان اقربهم ليا .... وانا مش حابة تتبهدل فى الباص كفاية بتجيلى يوميا من الحضانة نايمة فى الباص

بس معلش لوجى احكيلى عن الانترفيو بتاع البنت والاهل كان عامل ازاى .....ارغى ولا يهمك

وسلميلى على بنوتك

الردود
    41

لوجى .......... شكرا على ردك ...انتى ساكنة قريب منى جدااااا........انا فى حدائق القبة

انا علشان موضوع الانترفيو رجعتها الحضانة تانى بس دخلتها المرة دى حضانة هامتى دامتى علشان بيقولوا الاكاديمي بتاعها كويس

والمدارس اللى كنت ناوية عليها كانت راهبات الارمن وسان جوزيف وسانت كلير علشان عرفت ان دول احسن مدارس فى مصر الجديدة وكمان نوتردام بس فى ناس بتقول اللى فى مصر الجديدة احسن من العباسية ...ودول قالوا نفس مشكلة السن بس انا ان شاء الله هقدم برده فيهم .... بس انتى تفتكرى ممكن يقبلوها فى السن ده ؟؟؟؟؟بس انا خايفة بعد ماأقدم فيهم تترفض واحتاس انا ودلوقتى بدور على حاجة كويسة تانية

بس اكتر مدرسة نفسي ان شاء الله زوزى تدخلها هى رمسيس كوليدج علشان سمعتها الحلوة وكمان اقربهم ليا .... وانا مش حابة تتبهدل فى الباص كفاية بتجيلى يوميا من الحضانة نايمة فى الباص

بس معلش لوجى احكيلى عن الانترفيو بتاع البنت والاهل كان عامل ازاى .....ارغى ولا يهمك

وسلميلى على بنوتك
    ياريت تقوللى هى حضانة بنتك فين ؟ وهل ليها بص؟

الردود
    35
    تعقيب كتبت بواسطة zodi عرض الرد
    ياريت تقوللى هى حضانة بنتك فين ؟ وهل ليها بص؟

الحضانة فى السبع عمارات لو تعرفى التوحيد والنور اللى فى اخر الميرغنى هى بعدية بشوية ... وهيا ليها باص يعنى حاجة كده اصغر من الميكروباص بياخد فيه حوالى 5 اطفال ...وكمان ليه باص كبير لمناطق تانية

الردود
    38

explain

وسلميلى على بنوتك
    بصى يا ستى بالنسبة للانترفيو فى مدرسة كلية رمسيس فى فصل تام بينك وبين البنت يعنى انتى الاول بتاخدى ورقة تمليها بالنجليش فيها كل حاجة عنك وعن باباها ، مؤهلاتكم وعنونكم وشغلكم وكل حاجة ، وده بيكون فى مكان تانى غير اللى البنت بتكون فيه لانها فى نفس الوقت بتكون هى كمان فى الانتر فيو بتاعها ، وهما بيسالوها فى الالوان والحيوانات بالنجليش وبيجيبوا بازل يطلبوا منها تركبه او مكعبات ملونة وترتبها هى وكمان ممكن صور توصلها يعنى مثلا توصل الفيل بالزلومة بتاعته مثلا او القرد بالذيل وهكذا بس على قد ما تقدرى تعلميها الحاجات دى انجليش وكمان لازم تعرفيها الاوامر اللى ممكن تسمعها بالانجليش زى مثلا اجلسى ةصباح الخير وباى ولونى واكتبى وارسمى وكل ده بالانجليش طبعا ، وبعد ما انتى تخلصى الورقة وتمليها بتروحى للبنت ، وتبدا الانترفيو بتاعتك انتى وتسالك عن البنت وهواياتها وبتحب ايه وبتكره ايه وهل ليها اخوات والا لاء وبتعاقبيها ازاى بة غلطت ، وراحت مدرسة تانية والا لاء ، وايه عيوبها ومميزاتها وممكن تسالك عن نفسك انتى شوية بتشتغلى والا لاء ، وبتشتغلى ايه ، اهم حاجة انك تركزى معاها كويس وكانك فى انترفيو شغل فاهمانى ، اهم حاجة تخللى بنتك هاديو قدامهم لانهم مش بيحبوا الشقاوة ،وتبقى لذيذة معاهم وصوتها هادى ، بالنسبة لسانت فاطيما دى القبول فيها شهل وميزتها انها بتاخد سن صغير وانا انصحك تقدمى فيها مع باقى المدارس مش ح تخسرى حاجة حتى لو مش قبلت فى الحاجات التانية ح تقبل فيها واعتبريها مرحلة انتقالية وبعدين انقليها ، وممكن توديها فرع مصر الجديدة فيه قسم انترناشيونال ، اما سان جوزيف فطبعا السن صعب جدا السنة اللى فاتت اخدوا سنة وشهر ، لكن رمسيس اخدت سنة وسبع شهور وممكن تستنى فى الويتنج ليست يعنى فيها امل وممكن حد يقبل ويعتذر ومش يدفع المصاريف وتدخلى بداله وممكن السنة دى ينزلوا بالسن ربنا يسهل لكن سان جوزيف صعب قوى ينزلوا بالسن ، اخر نصيحة انصحها لك وااكد عليها انك مش تضيعى السنة على البنت المهم تقبل فى اى مدرسة وبعدين حولى براحتك
    ياريت اكون قلت لك كل اللى انتى عايزاه واى حاجة تانية انا تحت امرك وربنا يحميهم ويحفظهم كلهم يااااااااااااااااارب

مواضيع مشابهه

1. .:: هنا متابعة أحداث مصر ::..
    بواسطة . تيوليب*** في المجلس العام
    الردود: 572
    اخر موضوع: 11-02-2011, 07:59 PM
  2. متابعة kg1 يلة ياماميهاااااات
    بواسطة يويا بنت ميويا في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 241
    اخر موضوع: 07-05-2010, 12:59 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ