انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 21 من 114 الأولىالأولى ... 111718192021222324253171 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 201 الى 210 من 1131

الموضوع: || الاستفسارات الخاصة بالمدارس والروضات السعودية [ أهلية / حكومية / عالمية ] ..~

الردود
    76
    مفيش جديد انا عمالة أقرأ الموضوع من اوله بس موصلتش لحاجة انا عايزة ادخل بنتي k g اول سنة السنة دي وحاسة اني احترت اكتر بس نفسي اللي تعرف حاجة عن مدرسة peace international schools تقولنا عن المصروفات والتيرم ونظام الدراسة ويا ريت لو فيه رقم تليفون للمدرسة تبلغونا يلا بسرعة نتفاعل علشان نلحق نسجل ولادنا بالمدارس

GalB o5taha's صورة
    GalB o5taha غير متواجد كبار الشخصيات "نبض وعطاء""ريحانة الحوار"
    يارب رحمتك وسعت كل شيء (وأنا شيء) فأدخلني في رحمتك ..
    الردود
    2,849
    ايش رأيكم في مدرسة جدة نولدج (خلف آيس لاند) ؟؟
    { ولم أكن بدعآئك،ربِ شقيًا} ..

الردود
    9
    السلام علبكم
    peace international schools مصارفها تبدأ" من 200 ريال في الشهر وأعتقد تزيد 50 ريال لكل مرحلة والمدرسة نظيفة ولا زالت جديدة أول سنة السنة دي

الردود
    76
    شكرا على ردك ماي مبرووك انا ان شاء الله هأروح أشوفها بنفسي وأدخل بنتي لأن هيا لسه هتدخل kg1 بس كنت عايزة رقم تليفونهم ضروري لو تقدري تديهوني ومستنية ردك

الردود
    10
    اختي الكريمة اشتركت مخصوص في المنتدى عشان ارد عليكي لاني شعرت من واجبي اني ادلك على ما اخترته لنفسي
    مارح اطول عليكي المهم اختي الكريمه يوجد مدرسه للامانه اني ان شاء الله اتفائل فيها خير موجوده عندنا في حي الصفا خلف الاتصالات السعودية مدرسة جديدة اسمها لؤلؤة الكنوز ان شاء الله اني هسجل ولدي فيها بتقبل من عمر 3 سنوات منهجها بريطاني ممتاز انا اطلعت على الكتب نفس كتب دار جنى والمديرة هتكون بريطانية والمدرسات هينوعوا فيهم بس ان شاء الله هيكونوا اردنيات لانهم اقوياء في اللغه المدرسة انا شفتها حلوه فيها مسبح وهيكون فيها رياضات متنوعه كاراتيه وكرة سله وسباحه طبعا وكرة قدم هيكون فيها تحفيظ القرأن والعربي بشكل مكثف المدرسة بس روضه وتمهيدي وان شاء الله السنه الجايه هيكون فيه ابتدائي بس هيفصلوا الاولاد عن البنات نهائي منعا للاختلاط وبصراحه ده اللي عجبني انها مدرسه انتر ناشيونال وفنفس الوقت كانها مدرسه خاصه هتتبع عاداتنا وتقاليدنا وصاحبة المدرسة وعدتني انها هتساعدني في التصريح اللي هجيبوا لولدي لانه سعودي ومعليش انا طولت بس والله حبيت اشرح كل شي واي استفسار انا حاضره وعموما انا هسجل ولدي في المكز الصفيفي هيبدا الاسبوع الجاي عشان برضوا اتاكد من المدرسه قبل لا اسجله عندهم

الردود
    76
    أختي أم أسماعيل ربنا يجازيكي خير على المعلومات الحلوة دي شجعتيني اني أروح أشوفها بس كنت عايزة أسألك عن أسعارهم ل kg1 وكمان لو فيه رقم تليفون تقدري تديهوني أكون شاكرة جدا وكنت عايزةأسألك ليه السعودي ياخد تصريح قبل ما يدخل المدرسة العالمية أيه السبب ومستنية ردك وجزاك الله كل خير

الردود
    63
    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    اخت om -assil جزاك الله كل خير لو ممكن عنوان المدرسه و تليفون
    والله انا نفسى فى مدرسه تكون ابتدائى و كىجى كويسه علشان البنات تكون مع بعض و كمان تكون الاسعار معقوله
    الله المستعان

الردود
    132
    لللاسف انا بش من جدة
    خيتوااااااااااااااا

الردود
    605
    اخواتى الحبيبات ..........

انا عن نفسي استفدت كتير من مشاركتكم وعايزة كمان أفيدكم ... انا استقريت على مدرسة الفيصل اللى ف شارع المؤلفين وانا لم أجربها بعد ولكن ارتحت لنظامهم كتير ...
    اولا ... عملوا اختبار لأبنى قبل ما يقبلوه فى كى جى 2 وللأسف لم ينجح فيه فالمشرفة قالتلى لازم يدخل من اول كى جى 1 علشان مستواه)
    ثانيا .. شكلها الخارجى مدرسة يعنى مش عمارة ومظبطنها وخلاص .
    ثالثا .. فاصلين البنات عن البنين بعد مرحلة الكى جى
    والحمد لله وان شاء الله يبقي اختيار موفق

الردود
    76
    بالله عليكي أختي أم يوسف تقوليلنا مصاريفهم كام ونظام الدراسة أمريكي ولا بريطاني وكمان جنسية المدرسات أيه وجزاكي الله خيرا

مواضيع مشابهه

1. الردود: 286
    اخر موضوع: 26-09-2011, 09:02 PM
  2. ما رأيكم بالمدارس الحكومية والمدارس الأهلية الخاصة ...مهم
    بواسطة ام محمدالفاتح في المجلس العام
    الردود: 9
    اخر موضوع: 29-01-2009, 09:16 AM
  3. قتلوا عبير بلا ذنب مهازل المستشفيات الخاصة في السعودية
    بواسطة تعبت أحبك في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 23
    اخر موضوع: 04-01-2009, 06:37 PM
  4. بعض الاستفسارات عن الحاسب
    بواسطة &&أميرة الورد&& في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 4
    اخر موضوع: 22-05-2006, 04:36 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الكلمات الاستدلالية لهذا الموضوع

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ