انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 12 من 85 الأولىالأولى ... 289101112131415162262 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 111 الى 120 من 846

الموضوع: اهتمامات سنة اولي مدارس...ياللا يا هوانم

الردود
    3,718
    بصو زى ار كدة ده لأ بيتقطع واللزق بيفك حتى نايك

اللى بيكون قطعة واحدة كدة افضل زى كدة

آخر مرة عدل بواسطة أم جورى : 28-07-2009 في 05:32 AM

الردود
    2,448
    مس عصااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام وحشتينييييييييييييييييييييي
    فينك جبتي اليونيفورم ولا لسه

يابنات كنت عاوزة اسال انتوا بتفطروا الاولاد قبل ماينزلو وبيرضوا ياكلو ولا لا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    2,019
    اه يا فرى كنت لسه هسأل انا عندى مشكله ان محمد مش بيرضى ياكل اى حاجه لما يصحى اعمل ايه

الردود
    612
    مس عصااااااااام ازيك انت مختفيه فين وحشانا

كوكي في اكتيف في سيتي ستارز المحل اللي جنب سينابون علطول وفي في جنينه بس مش عارفه مكانه بالظبط واسعاره حلوه وفي فروع في مصر الجديده هبقى اسألك مكانها فين

فري و نوشا انا بنتي مش بترضى تااااااااااااااكل خالص مش عارفه اعمل ايه بس قرأت هنا في المنتدى ان لازم الاطفال يصحو بدري شويه علشان يفوقوا و يصحصحوا كده ممكن ياكلوا
    وممكن الصبح يأكلوا حاجات بسيطه بس تدي طاقه زي تمر ولبن او كورن فليكس دي حاجات خفيفه ممكن يتقبلوا يأكلوها غير الاكل العادي

جوجو جزاكي الله خير
    آخر مرة عدل بواسطة miama : 28-07-2009 في 02:12 PM

الردود
    887
    مرسى اوى يا كوكى و لو أكتيف فى سيتى ستارز الواحد يعدى عليه لما يروح يجيب اللبس نشوى روحتى جيبتى اللبس و لا لسه كوكى بتقول انه نزل ؟ انا ان شاء الله هروح على الاسبوع الجاى

الردود
    76
    انا لسه قدامي حوالي 4 سنين على ما بنتي تكبر وادخلها مدارس

الردود
    1,354
    ميوش ربنا يخليكي يا قمر

الردود
    87
    يا جماعه انا كنت عوزه اعرف اول يوم فى المدرسه اعمل ايه و ايه الى مطلب منى يعنى اروح المدرسه الاول قبلها بكام يوم اشوف النظام ايه ولا استنى لاول يوم طيب الولد اخليه يستعد ازى لاول يوم خصوصا انه هيكون لسه خارج من عيد و فسح يا خد ايه معاه فى الشنطه غير لساندوتش و السناك طبعا يعنى يا جماعه ايه الى بيحصل اول يوم دراسه بضبط يعنى من اول ما اقوم من النوم لحد ما يرجع الولد من المدرسه لو فى هانم مشكوره عندها التفاصيل يا ريت لو تفدنى(و كمان اعمله ساندوتش ايه معاه اول يوم)

الردود
    1,095
    ميس عصام و حشتينى أوى

أم جورى جيتى على الوجيعه انا كل كوتشيات بنتى و كوتشياتى بتفك من الحته اللى قدام و باقى الكوتشى سليم و مفيش فايده حتى النوع اللى فى الصوره الأخيره برده بيفك
    فى أشكال جديده نازله بقالها فتره اللى هى كعبها كله حته واحده فلات و مرتفع شويه بحس أنها أمتن عموما انا شاريه واحده و بلبسها و لما تفك هقولكم

بالنسبه بقى لأفطار الصبح ده مهم جدا و على حسب ما تعودى طفلك يعنى من قبل المدرسه كده و تاخديه براحه و تفهميه انه هييه المدرسه قربت و احنا كلنا فرحانين و تقعدوا تباركولوا و تحسسوه ان المدرسه ديه حاجه حلوه اوى و يا باخته رايح المدرسه و انتم لأ و حاجات من ديه (كذب أبيض ههههههه)

و المدرسه لها طقوس و من ضمن الطقوس ديه فطار الصبح لازم لازم علشان تبقى نشيط و حلو و امور و الميس تحبك و صحتك تبقى قويه و تجرى و تلعب و حاجات كده

الفطار بقى الصبح يبقى بعد ما تشربيه شويه ميه تبقى محضراله مثلا تفاحه مقطعه او موزتين تلاته او شرائح خيار و طماطم و معاهم 3 تمرات مثلا يعنى اى حاجه فاكهه او خضار بسيطه و تكون طبق واحد صغير كده علشان يرضى ياكل و متكتريش و تحطيله كذا حاجه ممكن لو خلص و عايز تانى تديله حاجه تانيه المهم خليه يحس ان ديه حاجه بسيطه هينجزها فى السريع و ممكن يكمل أكل و انتى بتلبسيه مثلا او و انتى مودياه المدرسه و بس خلاص

و أرجوكم نصيحه لوجه الله متتهاونوش فى موضوع الفطار الصبح ده مهم جدا جدا و حاولوا تقنعوا اولادكم بأى شكل و الله المستعان

الردود
    2,019
    وانا كمان يا ام بودى عاوزه حد يقولى معاكى ايه اللى بيحصل بالظبط اول يوم انا هاخد اجازه كام يوم علشان ابقى معاه
    ويا ترى بيكون فى يوم تعارف قبل الدراسه ولا ايه
    نوجا لسه ما اشترتش اللبس بس مستنيه الجديد يكون نزل علشان الموجود بيكون قديم من السنه اللى فاتت

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. البيت بيتنا 96.........ياللا يا هوانم
    بواسطة bent masr في ركن الألعاب والترفيه
    الردود: 299
    اخر موضوع: 14-10-2009, 04:06 PM
  3. اهتمامات سنة اولي مدارس...ياللا يا هوانم
    بواسطة Ananasa في ركن الألعاب والترفيه
    الردود: 54
    اخر موضوع: 28-09-2009, 06:09 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ