انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 17

الموضوع: حاجات غريبه صدفتنى للمراهقات

الردود
    202
    heart2 حاجات غريبه صدفتنى للمراهقات

يابنات انا جربت طريقه غريبه لوقف نمو الشعر وهو باستخدام ماء الترمس المر بان ينقع الترمس ست ساعات ثم يوضع على الجسم بعد ازاله الشعر مباشرا لمده 3اسابيع انا لاقيت نتيجه والله الشهر الى بعده بدا الشعر يظهر خفيف عن قبل انا مش مشعره اوى ولكن وانا عندى16 سنه استخدمت ماكينه الحلاقه لدى والدى طبعا الشعر تكثف واخشن وصار لونه اسود وعانيت كتير بسببه ويارتنى سمعت كلام امى طبعا دى غلطه عمرى وبتحمل غلطتى دى لحد دلوقتى وانا مقبله على الزواج وخايفه جدا من الموضوع ده كنت انوى للجؤء لليزر بس خفت وفى احدى المنتديات لقيت بنات كتير استخدموا ماء الترمس وله فاعليه واضحه فجربتها بس انا كسوله مش ملتزمه به اوى عشان كده استغربت انى لاقيت نتيجه الشعر بدا مش يظهر على طول بعد السويت والخشونه قلت كتير فقلت افيدكوا اخواتى وسمعت ايضا عن نبات السعد واستخدمته ولاقيت برضه نتيجه هى مشكله المواد دى الصبر والى عندها فعلا عزيمه انها تتخلص من هذه المعاناه بس احنا طبعا عاوزين نتيجه سريعه انا طولت عليكواياريت تردوا عليا والى تجرب تقولىايضا تجربتها وبنصحكم بعدم استخدام الشفرات او الامواس او حتى سلكبيل الى تشيل الشعر من جزوره انا بوظت رجلى بكل الوسائل دى ومالقيتش احسن من السويت

فى موضوع تانى غريب صادفنى يا قمرات وانا عند الكوفيره كنت بعمل تشقير لوجهى لانى ذات البشره الحساسه فخفت ان وجهى يلتهب من الفتله فقولت اعمل تشقير بعد التشقير لاقيت حاجه غريبه وشى كان احمررررررررررررر جدا بس الكوفيره استخدمت الشبه على وجهى ودى حاجه استغربتها جدا لان المعروف فى مصر ان الشابه تستخدم للعرق فلاقيت وشى هدى جدا وابيض والشعر بقى اصفر ومش ظاهر فهذه احسن طريقه لذوات البشره الحساسه وماتنسوا الشابه عشان تهدى وجهك او بودره التلك

فى برضه حاجه عاوزه اقولهلكم قبل الحجاب كنت بعمل تسريحه غريبه كل حد يشوفنى يقولى عملاها ازاى انتى روحتى للكوفيره ويستغربوا جدا لما اقولهم على الطريقه وانى مش استخدمت فيها ولا سيشوار ولا مكواه ولا اى مثبتات عارفين هى شبيهه بالكيرلى ولكن كان الشعر ملولو مش منكوش كانه معمول بمكواه الطريقه يا قمرات انى بعدالدش اسرح شعرى عادى وبعدين اعمله زى مابيقولوا ديل حصان بس مش مرفوع وبعدين امسك بعض من شعرى يعنى خصل صغيره والولوه حتى اخر شعرلى واعمل هاكذا لحد ماشعرى كله يخلص وبعدين استنى شويه لما ينشف وبما انى شعرى طويل اروح جايبه كلبسه واعمل نص كحكه واثبت الكلبسه فى الشعر وارجع الجزء الى انا لولوته للوراء كانى عامله تسريحه مارى انطوانيط ويصبح شعرى قصير وملولو ولما تزهقى منه تروحى تفككى الجزء الملولو ده ويصبح كرلى ياما تقصريه بعمل نص كحكه او تخليه طويل كده انا طولت بس يارب تكونوا تخيلتوا الطريقه ممكن تعمليها فىالبيت وكانك روحتى كوفير والتسريحه دى بتخلى الوش جميل وواضح وفى نفس الوقت بتبقى روشه
    دى الحاجات الى تعتبر غريبه معايا والى بيشوفها معايا واكيد هاقولكوا على حاجات غريبه كتير وياريت تردوا عليا

Donna

الردود
    1,408
    شكرا جزيلا

~✿~ Flying between the THREE HEARTS of mylife ~✿~
    الردود
    23,929
    نقل مفيد بارك الله فيك

الردود
    310
    حبيبتي دينا صحيح انا مجربه الترمس المر ... وبالفعل جااااااااااب نتيجة ... وانا كمان مثلك للاسف استعلمت االة الحلاقة الشعر صار كثيف وخشن وصار اسوا ... بس بالحلاوة بيتحسن ...

واما للبشرة الحساسة فانا بشرتي مختلطة ومسامها واسع وتتاثر من اقل شي ... نفسي الشعر بوجهي بس خاااايفة مووووووت عشان لا يخرب وجهي ...

اما التسريحة اللي عملتيها ماتنفع معايا لانه شعري قصييير ... بس فس طريقة انا باسويها برضه تخلي الكل يسال كيف سويتيه ؟؟؟

بعد الاستحمام وشعري مبلل ... اجيب ليمووون واعصره طبعا .. احطه عى شعري ... ومن وقتها اعمل ضفاير لشعري من الجذور ... واخليه يوم كامل وممكن انام بيه ... ولما افتحه يطلع شعري مجعد وحلو شكله وريحته حلوة كمان ... بس بيكوون نافش شوية .. فاحط عليه تونك بشكل بسيط ويصير ولا اروع ...

تسلمي يادينا ...

الردود
    202
    تسلمى كيرلى على المرور ولكن هذا الموضوع مش نقل دى تجربتى انا وشكرى لam ur baby وهاجرب تسريحتك الجميله دى والله يوفقك

الردود
    32
    الترمس هذا شو؟ اهو اسمه كذا عند العطارين وللا له اسم ثاني0000 وشكرا

الردود
    58
    شكراً كتيير عنجد ريحتيني لأني مفكرة أبلش أستخدم مية الترمس لوجهي ولكل جسمي ، والله يوفقك يارب لإنك طمنتيني.

الردود
    81

مسااااااااعدة

اختي شكرا لك
    انا من النغرب ولم اعرف اسم الترمس
    يارييت اذا عرفتي اسمه بشكل ثاني او بالفرنسي
    ومشكوووووووووورة

الردود
    131
    o machkora okheti

الردود
    202
    شكرا على مروركم قمرات المنتدى الترمس هو اسمه ترمس بس مش اعرف انه ليه اسم تانى لو بتتفرجى على افلام مصريه هاتعرفيه هو حبه لونها اصفر ومشهور جدا ازاى مش تعرفيه ده كل الحبيبه بيكلوا ترمس على الكورنيش ههههههههههه شكرا

مواضيع مشابهه

1. شنط للمراهقات
    بواسطة البحر العذب في الأزياء والأناقة
    الردود: 21
    اخر موضوع: 02-12-2009, 01:39 AM
  2. مجموعه غريبه لآكوآب الشآي والقهوه ......غريبه وعجيبه
    بواسطة بنت طرابلس في المقبلات والسلطات والشوربات والمشروبات
    الردود: 9
    اخر موضوع: 04-10-2009, 12:18 PM
  3. للمراهقات
    بواسطة ام عائشه في ركن الأشغال اليدوية والخياطة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 16-04-2001, 06:23 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ