انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 26 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 259

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000

الردود
    475
    جيتي في وقتك رحت وجوه من فتره
    واشتريت كريم اساس وبودره من شانيل جربتها في المحل على يدي طبعا لاني من السعوديه ولا اقدر اجرب على وجهي لما رحت البيت وجربتها على وجهي مره ماعجبتني كاني حطيت تراب على وجهي طبعا اتورطت اعطيني حل لو سمحتي سريع

الردود
    689
    حبيبتي شانيل مستحييييل انا امس جايبه منو من وجوه كمان بس انا عادي اجرب على وشي اكيد انتي روحتي اخدتي حاجة مش مناسبة للون بشرتك او نوعها انا اخدت حاجة من عندهم كدا اساس و بودرة مضغوطة على كريمي شوية
    بس تحفة تحفة انا جربتها بصراحة على جبيني و طلعت واااااو و على فكرة انا في السعودية كمان
    انتي اكيد اخدتي حاجة غلط من ناحية النوع او اللون و الدرجة المناسبة

الردود
    689
    توتي حبيبتي حبيت اقولك اني اخدت اساس من شانيل و طلع تحفة و هو مضغوط و معاه باودر بس على كريمي شوية انا بقولك عشان كنت وعدتك اني لو جربت و اخدت حاجة حلوة هقولك و جربت لانكوم و ديور كمان كانو تحف و وااااااو بس شانيل ناسب بشرتي ووشي اكتر و لوني كمان ايوا صح جربت ماكس فاكتر عندهم كدا حاجة حلوة اساس كدا ع باودر زي الي عند شانيل بس حلو بصراحة لكن انا الي ناسب بشرتي هو شانيل و بسسسسسسس تخيلي كللل الماركات الحلوة جربتهم و كانو كويسين بس شانيل اكتر واحد حسيتو لا يقلي شكرا حبيبتي على كل النصايح الي بتقوليها للبنات يا قمورة
    نشوفك على خير

الردود
    322
    شو احلا مسكرا
    كاني مركبة رموش

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    [QUOTE=nanamonee;5906553]
    تعقيب كتبت بواسطة toty_lovey عرض الرد
    بصى يا جميل انتى اكيد مش بستعملى الروتين اليومى لبشرتك

بصى يا قمر هاقولك على الروتين اليومى لبشرتك من كلينيك للبشرة الجافة والحساسة يعنى جافة جدا\\\\
    1\\\\\ المنظف للبشرة الجافة والحساسة\\\\\\\\\\

CLARIFYING LOTION ينظف البشرة بمستحضر ينقي البشرة ويساعد في عمل المرطب ويساعد في جعل البشرة تبدو أنظف. رباعي القوى: مستحضر تنظيف للبشرة الحساسة والجافة .

2\\\\\\\\\التونيك لقبض المسام للبشرة الجافة من كلينيك
    بس صورتة مش متوافرة حاليا -بس هو معروف طبعا

3\\\\\\\كريم النهار المغذى\\\\\\\\\\\
    REPAIRWEAR DAY SPF 15كريم ترطيب فعالا للعلاج والإصلاح. يساعد إخفاء وإيقاف ظهور الخطوط والتجاعيد. يقاوم الشوارد الحرة ويحمي البشرة بعامل وقاية لطيف 15 للبشرة الجافة والحساسة00

4\\\\\\\\\\كريم الليل المغذى بالكولاجين \\\\\\\\\\

REPAIRWEAR INTENSIVEيعمل طوال الليل من أجل أن يبني بشرة متماسكة من الكولاجين الطبيعي. يحمي البشرة من الشوارد الحرة أربعاً وعشرين ساعة ويهيئ البشرة للغد.

5\\\\\\\\\ والجل دة للعين\\\\\\\صباحا ومساءا\\\

MOISTURE SURGE EYE GELيروي منطقة العين الجافة على الفور ويعيد لها التوازن. يرطب الخطوط الدقيقة. جل خال من الزيوت مناسب لكافة أنواع البشرة. يستخدم فوق أو تحت المكياج.

6\\\\\\\\ مقشر وسكراب اسبوعيا لبشرتك\\\\\\\\\\

7 DAY SCRUB CREAMمن أجل التنظيف اللازم لكافة أنواع البشرة، مقشر لطيف يساعد البشرة على اكتساب توهج صحي. يقشر وينعم وينظف المسامات ويقلل من ظهور الخطوط الدقيقة ويمنع من جفاف البشرة00

ولو عايزة الروتين بتاعك من كلارنس ادخلى على الصفحة دى فى الجزء التانى من موضوعى هتلاقينى كتباة جوة\\\

http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=420335&page=21

والكونسلر انا ذكرت كتيييير اوى منة فى جزائى ياريت تتطلعى عليهم عشان تعرفيهم
    من جفنشى وايتى لودر وكلينيك وايف سان لوران وديور و-----------------كتير بالصور والشرح وممكن تدخلى على الصفحة دى الجزء التانى ايضا
    http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=420335&page=9

وطبعا الكريم المرطب قلتة ضمن الروتين وفى من كلارنس لمل تدخلى على الرابط اللى كتبتهولك هتلاقية يا قمر
    وكريم معالج للهالات
    بصى يا قمر دة كريم من ايستى لودر \\\\\\\\\\ ب220ج و 450ج صراحة مش فاكرة هو الفرق كبير طبعا بس الاسعار دخلت فى بعض عندى
    WHITELIGHT EX EXTRA BRIGHTENING EYE CREME SPF 15يضفي إشراقاً فورياً على منطقة العين بالكاملتركيبة منعشة ومرطبة وحريرية تزيد من إشراق منطقة العين إلى 70% ويزيد من الترطيب إلى 69%.

وكريمات لاساس المناسبة ليكى
    للبشرة الجافة ويكون فى ضى ولمعة خفيفة دة من كلينيك روعة لبشرتك \\\\\\\\\

SOFT FINISH MAKEUPمكياج مرطب يخفي التجاعيد والخطوط للبشرة الجافة مع عاكسات ضوئية تقلل من ظهور التجاعيد والخطوط وتضفي مظهراً طبيعياً ناعماً وتعطى ضوء للبشرة0

وبلاش بودرة مائية خاااالص لانها مش حلوة للبشرة
    والاسعااااااااااار ممممممممممممممم
    مش فاكراها فعلا لانى بتلغبط فيها واللة خالص
    انتى لما تنزلى تجبيه من اى محل مشهور طبعا فى مصر كتير على مااعتقد لانى من اسكندرية تسالى على لاالسعار وكل اللى كتبتهولك صراحة غالى مش رخيص يعنى بس نضيف جدا جدا وانتى هاتشوفى النتيجة بنفسك
    اوكىىىىىىىىىىىى حبيبتى

اولا مرسى جداًاااااااا على اهتمامك و ردك... ربنا يكرمك
    انا بس عندى استفسار هوا كريم الاساس اللى انتى اولتيلى عليه(soft finish makeup)ممكن استجدمه لوحده و لا لازم معاه بودرة؟لانى ما باحبش احط حاجات كتير على وشى وباحب شكله يبقى طبيعى
    فمعلش لو لازم بودرة...اجيب ايه؟
    شكراااااااااااااااااااااااااااااااااا
    حبيبتى عدى ممكن تضعية لوحدة مفيش مشكلة لو عايزة حاجة خفيفة يعنى
    ولو فى سهرة او بعد الظهر ممكن تضعلى فوقة لوس باودر من لانكوم او ايستى لودر وهتلاقى الاخيرة صورتها واسمها فى الصفحة الاولى
    اوكى يا قمر

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة ام عمار1 عرض الرد
    جيتي في وقتك رحت وجوه من فتره
    واشتريت كريم اساس وبودره من شانيل جربتها في المحل على يدي طبعا لاني من السعوديه ولا اقدر اجرب على وجهي لما رحت البيت وجربتها على وجهي مره ماعجبتني كاني حطيت تراب على وجهي طبعا اتورطت اعطيني حل لو سمحتي سريع
    حبيبتى ا نتى كان لازم تجربيها على وجهك ضرورى الموضوع دة عشان مايحصلكيش زى كدة
    عشان تقدرى تشوفى الدرجة والنوع ايضا يعنى للبشرة الدهنية او الجافة او الحساسة
    وممكن ماينفعش معاكى الاساس لوحدة ينفع مثلا المضغوط مع بودرة او اللى نوعة مات و اللى فى ترطيب كدة يعنى
    على العموم قوليلى انتى بشرتك نوعها اية وعمرك وانا هاقولك على اسم الماركة الصحيحة ليكى وعلى اسم كريم الاساس نفسة لانة كتير فى كل ماركة وانواع
    ماشى حبيبى
    مستنياكى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة sendrella2000 عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

ازيك يااحلى توتى

انا عاوزة اسالك عن حاجة هو انا مشكلتى ان رموشى متشابكة وكمان مستقيمة يعنى مش مقلوبة كدة وعشان كدة انا مش بعرف استعمل عليها مسكرة طبعا لانها بتخليها تتشابك وكمان مش بتوقف رموشى
    تفتكرى ممكن اعمل اية فية نوع ماسكرا يناسبنى ولا ابقى اركب رموش وخلاص لو عندى سهرة وهل انا لما اكون هركب رموش هتنفع على رموشى المستقيمة دى ولامش هتبقى حلوة ولا لازم احط عليها مسكرة الاول وبعدين اركب فوقها الرموش؟؟

وكمان كنت عاوزة اعرف ازاى اختار كونسيلر يناسبنى واعرف انة هيبقى كويس علية اصلى بصراحة عمر ما اشتريتة ولا استخدمتة وممكن تقولى لى على ماركة كويسة ومش غالية وتقولى لى بيتحط ازاى؟؟؟ مع العلم انى بيضاء وعندى هالات سودا بسيطة اوى وبشرتى دهنية وهندى 23سنة
    اسفة جدا لو طولت عليكى.... والف شكر مقدما...
    بصى حبيبتى انتى ممكن تستعملى الرموش الواحدة بوحدتها مش اللى كاملة وتركبى كام رمش كدة لوحدة وبعدين تضعى مسكرا على الرموش المستعارة الفردية عشان تظهر طبيعية
    مع انى شيفة انك ممكن تستعملى ماسكرا نضيفة شوية وتستغنى عن كل دة
    لانك اكيد مش بتجيبى مسكرا مخصوص لنوع رموشك
    لان فى انواع منها
    زى للتكثيف فقط وللتطويل والاتنين معا وفى لفرد كل رمش لوحدة زى حالتك يعنى
    وان هاقولك على النوع اللى يناسبك وطبعا من لانكوم الاتنين دول رائعين \\\\\\ وحلوين جدا ليكى\\

FLEXTENCILSماسكارا لإطالة الرموش وحنيهاماسكارا تطيل الرموش وتحنيها وتعطي عينيك مظهراً واسعاً ورائعاً.
    AMPLICILSماسكارا لزيادة الحجم مظهر مركز. رموش أكثر كثافة، منحنية ومنفصلة ولينة من أجل نتائج رائعة تدوم وتدوم.

ودة بقى يعتبر زى البيس بتاع البشرة بس دة للرموش من ايستى لودر\\\\

LASH PRIMER PLUSيستخدم كقاعدة تساعد على تثبيت الماسكارا. تزيد من فوائد الماسكارا، سواء كانت التكثيف أو الانحناء أو الإطالة.

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة هدباء22 عرض الرد
    السلام عليكم
    انا عايزاكي تساعديني انا كنت بستعمل البودر المائي بس بقالي كام مره بجيبها مش عارفه مش بتبقى حلوه في وشي معرفش اتغشت ولا هي اساسا بقت وحشه وفيها اصلي وتقليد لو لا اساسا هي جودتها قلت لو تقوليلي الاصلي لو زي ماهي بتنجاب من فين يبقى كويس لو لاء يبقى عايزه كريم اساس نوعه كويس مناسب للبشره الدهنيه بس ميجيرش ويبقى شكله طبيعي كاءني مش حاطه حاجه ومعاه بودر احطه عليه مش عارفه اللوز بودر احسن ولا تكون مضغوطه ساعديني عشان اول مره استعمل كريم اساس وبودر كنت بستعمل المائي وانا بشرتي دهنينه وبتعرق جامد وبتزيت مم انا بشرتي قمحي بس مش فاتح افتح من الخمري يعني قوليلي الدرجات والانواع المناسبه ومش مهم التمن المهم الجوده وتبان شكلها طبيعي وتدي لوك حلو لوشي وشكرا
    بصى حبيبتى البودرة لمائية طبعا مش حلوة للبشرة وخصوصا للدهنية اللى زيك وانتى شوفتى نتيجتها وكمان بتاذى البشرة بعد كدة
    انتى اللى ينفع معاكى كريم اساس مات او ويل فرى او كريم اساس مضغوط مع بودرة
    والاخير دة مش محتاج تحطى علية لوس باودر
    لكن لو كريم اساس ممكن تحطى علية لوس باودر وكمان ممكن تستغنى عنها لان فى اساست مش بتحتاجها
    والكومباكت دى حبيبتى للتصليحات فقط لبشرتك
    يعنى تضعيه معاكى اينما ذهبت لو بشرتك لمعت من عند انفك اوجبينك او اى شىء تلطخ كدة يعنى كماليات مش كتر بس هى ضرورى برضة
    لكن اللوس باودر هى اللى بتوضع فوق كريم الاساس لاعطاءة مظهر طبيعى وبراق وتثبيتة ايضا
    المهم انا هاقولك على كذا كريم اساس من ماركات مختلفة اللى يناسب طبيعة بشرتك وهانوعلك منهم \\\
    دة من ايستى لودر فاوندشن تحفة جدا ليكى وللبشرة المركبة \\\\\\\\
    EQUALIZER FOUNDATIONمكياج ذكي للبشرة المركبة مع عامل وقاية 10من أجل مظهر متوازن ومتناغم.. مكياج فريد وذكي يساعد البشرة على حفظ توازن الزيوت والسوائل ويعطيها مظهراً رائعاً طوال الوقت.

ودة من ديور رائع ايضا \\\\\\
    DIORSKIN ULTRA-MATمكياج طبيعي بلا لمعة يدوم طويلا. عامل قوي ضد اللمعان والفضل للتركيبة السائلة الفائقة النعومة التي لا تؤثر على توازن البشرة وتسمح للتوهج الطبيعي للبشرة بالظهور من خلالها. عامل وقاية من الشمس 14.

ودة كريم اساس مضغوط من هيلينا روبنتشاين\\\\

ILLUMINATION - COMPACT FOUNDATIONمكياج مضغوط للإشراق الطبيعي مع عامل وقاية 15أساس مع عاكسات بصرية للضوءـ لون لؤلؤي لتبدو البشرة مشرقة وكأنها مضاءة من الداخل.

واللوس باودر بعد الفاوندشن لتثبيتة واعطاء مظهر طبيعى للبشرة\\\\\

انا بفضل دى من ايستى لودر\\\\\\\\\\

LUCIDITY LOOSE POWDERبوردة ير مضغوطة شفافةمن أجل مظهر مشرق يقلل من ظهور الخطوط والتجاعيد مكونات خاصة تعكس الضوء عن بشرتك وتعطي تأثيراً ناعماً يزيد من تألق مظهرك.

والكومباكت من ديور ودى خصوصا اجمل نوع كومباكت فيها\\\

DIORSKIN POUDRE COMPACTEشفافية مضيئة نقية. تندمج هذه المساحيق الناعمة الخالية من الزيت بشكل جميل مع لون بشرتك الأصلي وتضفي لمسات الكمال الأ خيرة على مكياجك.

وحبيبتى بالنسبة للدرجات ماينفعش يا قمر اقولك لانى ماشوفتش بشرتك ولونه عامل ازاى حتى لو شوفته انتى اللى لازم تجربى بنفسك وعلى بشرتك مش ايدك وفضوء ربنا مش ضوء صناعى
    ماشى يا امووووورة
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 30-04-2008 في 01:35 AM

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة sendrella2000 عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

ازيك يااحلى توتى

انا عاوزة اسالك عن حاجة هو انا مشكلتى ان رموشى متشابكة وكمان مستقيمة يعنى مش مقلوبة كدة وعشان كدة انا مش بعرف استعمل عليها مسكرة طبعا لانها بتخليها تتشابك وكمان مش بتوقف رموشى
    تفتكرى ممكن اعمل اية فية نوع ماسكرا يناسبنى ولا ابقى اركب رموش وخلاص لو عندى سهرة وهل انا لما اكون هركب رموش هتنفع على رموشى المستقيمة دى ولامش هتبقى حلوة ولا لازم احط عليها مسكرة الاول وبعدين اركب فوقها الرموش؟؟

وكمان كنت عاوزة اعرف ازاى اختار كونسيلر يناسبنى واعرف انة هيبقى كويس علية اصلى بصراحة عمر ما اشتريتة ولا استخدمتة وممكن تقولى لى على ماركة كويسة ومش غالية وتقولى لى بيتحط ازاى؟؟؟ مع العلم انى بيضاء وعندى هالات سودا بسيطة اوى وبشرتى دهنية وهندى 23سنة
    اسفة جدا لو طولت عليكى.... والف شكر مقدما...
    بصى حبيبتى بالنسبة للكونسلر انتى طبع لازم تجربى التيستر على بشرتك مش ايدك
    وتجبية افتح درجة واحدة فقط من لون بشرتك او نفس الدرجة لان انتى مش حاطة قناع دة مجرد خافى للعيب
    ودة كويس جد من بورجو وسعرة مش غالى اوى ب75ج وممكن تلاقية رخص شوية تقريبا\\\

ودى درجاتة وزى ماقولتلك تجربيها بنفسك وعلى بشرة عنيكى المنطقة يعنى اللى حول عنيكى\\

Beige Clair 81
    Beige Rosé 82
    Beige Doré 83

اوكى يا جمييييييييييييل
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 30-04-2008 في 01:37 AM

الردود
    698

ياقلبي ممكن اعرف وش نوع هذا الظل بصراحه روعه ومو عارفة من وين

ولو عندك صورة لنوعية الظل هذه تساعديني فيها

وانا لي فترة استخدم من بدي شوب علبه تكون عباره عن اساس وبودره في نفس الوقت

وطبعا مناسبتني كثير لون لونها طبعي وحلو بس عيبها كان في البشرة تشققات يعني ماتكون صافية

مع اني استخدم تونيك وميلك

وطبعا بشرتي دهنية وباستمرار اغسلها بصابون لاني اعاني من الرؤوس السوداء

يعني مثل هذا ابغى بشرتي صافية وشكلها روعه
    والظل ماشاء الله خطير

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء الثامن)
    الردود: 229
    اخر موضوع: 22-08-2008, 03:17 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00
    الردود: 277
    اخر موضوع: 06-04-2008, 01:43 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ