انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 39 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 382

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم000000000000000000

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    كريم أساس سائل وجاف

يمكن استعماله جافا كالبودرة الخفيفة من أجل نتيجة طبيعية، او مزجه بالقليل من الماء للحصول على تغطية كثيفة، وهو مثالي للبشرة المختلطة جربي

Clarins
    Wet & Dry Express Compact Foundation
    كريم أساس قشدي - مخملي
    ملمسه غني وصيغته رقيقة تمتصها البشرة بسرعة، يجعل السحنه مخملية، ويعطي نتيجة طبيعية رائعه، يخفي العيوب في شكل مثالي، ويناسب كل أنواع البشرة

Maybelline
    maybelline dream mousse matte foundation

كريم أساس رذاذ
    يأتي في داخل عبوة رذاذة، يرش على الوجه فيوحد السحنة ويشرق ملامح الوجه في لحظات، عملي جدا خصوصا للوااتي لا يتقن فن استعمال كريمات الاساس فجربي:

Christian Dior
    dior airflash spray foundation

كريم أساس مطفأ

خال من الزيوت بملمس البودرة، مناسب للبشرة الدهنية، ويحافظ على نضارة الماكياج لساعات طويلة، لكنه لا يناسب البشرة التي تعاني من ظهور التجاعيد، جربي:

Estee Laider Ideal Matte Refinishing Makeup SPF8

اس كريمي يتحول الى بودرة

بين صيغة الكريم وملمس البودرة، متوافر على شكل عبوة مضغوطة أو داخل أنبوب يجف بسرعة، يخفي عيوب البشرة بامتياز، وهو مثالي لتصحيح المكياج خلال النهار، ويناسب البشرة المختلطة أو العادية جربي
    :

Chanel Double Perfection Creme Powder Makeup SPF15

كريم أساس وامض
    مميزا بصيغته اللؤلؤية المتقزحة، يضيء الملامح خصوصا في السهرات، لكنه يبرز التجاعيد، ولا ينصح به للبشرة الهرمة او التي تعاني من الشوائب الجلدية، وهو يبدو رائعا على البشرة السمراء، جربي:

Max Factor
    Sheer Radiance Sheer Shimmer Foundation

كريم أساس بأقصى تغطية
    متوافر بصيغة
    سائلة وأخرى على شكل أصابع Pan Stick ، يعطي نتائج مثالية للبشرة المتعبة والتي تعاني من المشاكل الجلدية كالندوب، التشوه، البثور، والوحمات.
    ينصح باستعماله باعتدال لانه يوفر تغطية كثيفة، ويمكن الاستعانه به بدلا من خافي العيوب فوق المكان المراد تصحيحه. جربي:

Nivea Beauti
    Fresh & Easy Foundation Stick

أساس يقلص المسمات
    يناسب اللواتي يعانين من اتساع مساماتهن، يعكس الضوء بعيدا عن العيوب ويحد من الافرازات الدهنية، ويجعل مظهر البشرة موحدا او مصقولا
    Clinique
    Skin Smoother Pore Minimizing Makeup

أساس يدوم من الصباح حتى المساء
    مميز بصيغة مقاومة للتعب، مشرقة للسحنة، تسيطر على افرازات البشرة، لا تسيل ولا تلطخ الملابس، تحتوي على مؤشر حماية، وتوفر تغطية مثالية طول النهار جربي:

Clinique
    Clinique Superfit Makeup Oil-free Long -Wear

L'Oreal
    Infallible Make-Up

Lancome
    Lancome Teint Idole Ultra Long-Lasting No trace

طبعا كدة كل حاجة واضحة__________________

الردود
    53
    جزاك الله حيرا على التطوع الجميل انك تساعدينا
    وانا عندي استفسار
    شعري بني غامق غامق وبشرتي قمحية فاتحة وناوية أصبغو ومو عارفة شو اللون المناسب و خايفة يطلع مو حلو ف شو أعمل
    آخر مرة عدل بواسطة الغصن الأخضر : 04-02-2008 في 11:19 PM

الردود
    8
    هاي.. انا كمان من اسكندرية .. وعاوزة كريم تقلل الخطوط الرفيعة تحت العين
    بس أنا أول مرة أستعمل النوع ده من الكريمات
    ياريت تقوليلي أيه أحسن الماركات وأسعارها وكيفية أستخدامها أنا أعرف أن هذه الكريمات غالية الثمن
    أناأعرف أن هذه الكريمات لاتمنع التجاعيد 100%ولكن بنسب هل هذا صحيح
    صديقتي قالت لي أستعمل كريم يكون أحد مكوناته الكافيار
    أنا أول مرة أسمع كده هل هذا صحيح ؟
    أرجو أن تعطيني رأيك

الردود
    273
    تعقيب كتبت بواسطة toty_lovey عرض الرد
    بصى ياجميل بالنسبة لشعرك لازم من غير جدال تروحى لكوافير عشان يظبطال اللون وفى نفس الوقت يعملك صبغة نضيفة عشان شعرك ما يتهلكش وبالنسبة للكوافير فى كوافيرات حلوة كتيييييير بمصر مش انتى بمصر ولا انا غلطانة المهم فى كوافير محمد فرانس بس مش عارفة عنوانة لانى من اسكندرية على العموم اسالى عنة وهاتعرفى ان اشاء اللة اما بالنسبة لبشرتك فانتى كيد مش بتستعملى الروتين اليومى للبشرة وكمان انتى ماقولتليش علىسنك عشان اقولك الماركة اللى تناسبك مستنياكى تقولى سنك ولازم تستنى الصبغة اللى انتى عملاها لما تنزل لنص شعرك عشان تعمللى غ هيرها الكلام دة موثوق ياقمر 100 100
    بصى يا قمر انا عندى 28 سنة وبشرتى مركبة والبثور عند انفى اكتر وساعات كده بتطلع لى حبوب ياريت تقوليلى على ماركة كويسة

الردود
    2,869
    بصى ياmiroانا وضحت كل انواع كريمات الاساس لانواع البشرة صح ولا اية شوفى اية اللى يناسبك فيهم

الردود
    2,869
    زيزى حبيبتى انتى ماقولتليش عمرك كام سنة عشان اقولك مظبوط لى اللى يناسب بشرتك وكمان انتى عايزة كريمات علاج ولا كريمات اساس للتغطية رجو توضيح ومستنية

الردود
    2,869
    الى الغصن الاخضر الجميل لازم تروحى لكوافير عشان يطلع اللون مظبوط زى بالظبط ماقولت لاختك

الردود
    273
    تعقيب كتبت بواسطة toty_lovey عرض الرد
    بصى ياmiroانا وضحت كل انواع كريمات الاساس لانواع البشرة صح ولا اية شوفى اية اللى يناسبك فيهم
    انتى شكلك نسيتنى انا اللى كنت سألتك على صبغة الشعر وازاى اهتم ببشرتى وقلتلك ان بشرتى مركبة بس بحس انها ناشفة انتى قولتيلى انك هتقوليلى اعمل ايه بس كنتى عاوزة تعرفى سنى

الردود
    2,869
    معلش ياmiroواللة كنت مشغولة بالرد على اخواتك انتى تستعملى ماركة كلارنس كغسول وتونيك وبعدين كريم نهار وبليل كريم ليل وماتنسيش كريم العين ودة تجبية من نيفيا فيزاج وتعملى سنفرة من ماركة نيفيا او كلينيك وقبل ماتنزلى للشمس ضعى واقى من نيفيا وواللة واللة واللة لو عملت ى كل دة مش هاتعرفى بشرتك

الردود
    2,869
    مجموعة نيفيا فيزاج للعناية بالبشرة

ا
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 05-02-2008 في 06:01 PM

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000
    الردود: 258
    اخر موضوع: 20-05-2008, 02:08 PM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00
    الردود: 277
    اخر موضوع: 06-04-2008, 01:43 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ