انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 71 الأولىالأولى 1234567891555 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 707

الموضوع: وزنك فوق 80 تعالى البيت بيتك

الردود
    358
    تعقيب كتبت بواسطة dalia_24 عرض الرد
    الاخت ام مريم وزياد
    اشكرك جدا على ردك واحب اقوللك اني حاسه اني اخيرا لقيت اخوات ( على فكرة انا وحيدة مليش غير اخ واحد فقط وفي مصر يعني مش معايا ) المهم دايما الواحد يرتاح لما يلاقي معاه حد حاسس بيه ومستعد يشاركه في مشكلته
    ان شاء الله هابدأ معاكي من بكرة موضوع الميه وكمان الريجيم الكيميائي لاني لازم انسف الوزن الزائد ده بدون استسلام او ياس
    وان شاء الله نكون كلنا اخوات وكلنا حاسين ببعض
    تحياتي
    دودو حبيبتى جربى و قوليلى المية هتلاقيها صعبة فى الاول ما تغصبيش على نفسك و تشربيها مرة واحدة المهم انك تشربى 4 كوب فى خلال ربع ساعة و صدقينى النتيجة كويسة باذن الله على فكرة انا كمان ماليش اخوات بنات بس انتوا دلوقتى اخواتى

الردود
    158
    أهلين كيفكم اليوم مع المشوااار

أحاول اقااااااااااااااوم و انا الاااان حاااسة برغة بالاكل خصوصا الشيبس .. بس ان شاء الله اقدر اقاومه عشان كذا برووووووح أشرب موية كوبين ..

و على المغرب اشرب شاي اخضر بدون سكر طبعا

لا تنسوا نبغى نشوف النتيجة ... شدوا حيلكم

الردود
    5
    اخواتي الحبيبات
    بدأت النهاردة زي ما قلت لكم وفعلا استخدمت المية لاني كمان ضغطي عالي وطبعا دهمن السمنة
    المهم الفطار كان ربع رغيف + قطعة جبنة بيضاء قليلة الملح( علشان القريش مش متوفرة قوي عندنا )+ كوب حليب خالي الدسم
    الغداء كان نص رغيف + قطعة جبنة + 2 بيضة بس انا مش باسلق البيض مش باحب ريحته مسلوق علشان كدة باضربه كأني هاعمله اومليت بس باستخدم طاسة تيفال بدون اي دهون والنتيجة ممتازة
    + 1 حبة فاكهة
    العشاء شوربة خضار + 1 توست + تفاحة بس انا بدلت التوست بشعرية حطيتها مع شوربة الخضار بدون تحمير طبعا
    المشكلة عندي حاجتين اولا معنديش وقت خالص اعمل رياضة بس ان شاء الله هاحاول ثانيا انا مدمنة شاي بلبن صحيح اللبن خالي الدسم والسكر دايت بس مش باعرف اعدي يوم من غير الشاي باللبن حد عنده حل
    وان شاء الله اكمل ودائما للامام على فكرة اصعب حاجة في الموضوع انك تبدئي بالفعل مش تقرري انك تبدئي

الردود
    358
    السلام عليكم يا رشيقات عاملين اية
    الحمدد الله تانى يوم عدى على خير من غير لخبطة ماشية على الصراط المستقيم من اول اليوم
    الصبح صحيت الساعة 12 و شربت 4 كوب ماء على الريق
    و فضلت نفسى مقفولة لغاية الساعة 3
    الساعة 3 كلت بيضة مسلوقة
    و شربت كوب شاى اخضر و نعناع بسكر دايت

بعدها بساعتين الساعة 5 شربت كوب عصير برتقال
    و كلت بيضة تانى مسلوقة

و الان بس خلصت عشا الساعة 10.30 لحم مشوى
    و هشرب شاى اخضر

يعنى الحمد للة تمام النهاردة
    و ربنا يعينا على اللى جاى

تعرفوا يا بنات انا هموت على حتة حلاوة طحينية مع انى مش بحبها اصلا سبحان الله لما نعمل رجيم نفسنا تيجى للحاجات اللى حتى مش بنحبها حد حصلة كدة قبل كدة
    آخر مرة عدل بواسطة ام مريم و زياد : 28-02-2007 في 11:38 PM

الردود
    199
    بسم الله الرحمن الرحيم
    ربنا يعلم يا ام مريم وذياد انا حبيتك فى الله لانى كل يوم اعمل ريجيم واجى باليل واكل وانا هيبقى عندى 22 سنه يوم السب يوم 3 مارس وطولى 173 وبحس انى جبل لانى وزنى 90 كيلو وعملالى حاله نفسيه وحشه اوى وكلامك يا ام مريم حببنى اوى انى ابدا منبكلره ان شاء اللللللله وشكرا لكل اللى دخل والبنات كاهم بحبكم كلكوا فى الله يا اجمل بنااااااات

الردود
    77
    انا شوباشوبس.............انا ماادري وزني كم بالضبط بس اعرف انه عالي........وانا معاكم

الردود
    358
    تعقيب كتبت بواسطة رنيوتا عرض الرد
    بسم الله الرحمن الرحيم
    ربنا يعلم يا ام مريم وذياد انا حبيتك فى الله لانى كل يوم اعمل ريجيم واجى باليل واكل وانا هيبقى عندى 22 سنه يوم السب يوم 3 مارس وطولى 173 وبحس انى جبل لانى وزنى 90 كيلو وعملالى حاله نفسيه وحشه اوى وكلامك يا ام مريم حببنى اوى انى ابدا منبكلره ان شاء اللللللله وشكرا لكل اللى دخل والبنات كاهم بحبكم كلكوا فى الله يا اجمل بنااااااات
    كل سنة و انتى طيبة حبيبتى عقبال 100 سنة فى صحة و عافية و رشاقة يا رب
    ان اكمان كنت كدة لانى بسهرجامد باليل فبجوع فحاولت وجباتى تبقى متاخرة و لما اجوع باليل اشرب شاى اخضرمع نعناع بسكر دايت او مية
    عايزة اقولك على حاجة كمان الاطباء كلهم اجمعوا عليها حبيبتى انت سنك لسة صغير و لما تبدائى تخسى فى السن الصغير دة بيبقى اسهل بكتير جدا من انك تبدائى تخسى بعد كدة فابدائى فورا عشان الموضوع ما يكنش صعب
    و كمان كل ما كان السن صغير كل ما دة منع ظهور الترهلات و الخطوط البضا ياللا حبيبتى كلنا معاكى و لو مش قادرة تعملى رجيم اعملى تمارين و مشى و خففى بس السكريات

الردود
    358
    تعقيب كتبت بواسطة chupachupps عرض الرد
    انا شوباشوبس.............انا ماادري وزني كم بالضبط بس اعرف انه عالي........وانا معاكم
    اهلا بيكى معنا شششششوباشششو بسسسسس معلش اسمك صعب اوى بهزر معاكى اوعى تزعلى

الردود
    5

flower3

مرحبا يا أحلى صبايا...وشو أخبار الرجيمات....أم مريم وزياد أنا كتير معجبة بهمتك وبتمنى يكون عندي جزء ولو صغير متلك...بشد ع إيديك والله يوفقك ويوفق الجميع يارب...وبنسبة لرجيم الماي بديت أطبق الفكرة إني أشرب ماي فترة الصبح... وبصراحة فعلا صرت أحس بالشبع...لكن المشكلة عندي بالشوكلاتة الشيء الوحيد اللي ما بقدر أقاومه... بصراحة عندي إدمان مش طبيعي....
    أنا راح أبدأ من السبت إنشاء الله مع أختي الفلسطينية اللي بحييها...وانشالله على رأيها بنصير متل عارضات الأزياء ..ههههههههههههههه...إنشالله يا رب ... وإدعولي إني أقدر أقاطع الشوكولاتة وألتزم.....
    تحياتي للجميع...

الردود
    12
    byebye

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
    كيف الحال يا فريق الكفاح ، أنا بإذن ابتديت معاكم النهار دا ، وشربت 2 كاسات ونصف من الماء صباحا على الريق بس فطرت عادي ، صحيح إنو الشهية تكون مش ولا بد بس أكلت خبر وزبدة وعسل ، وقبل الغذاء شربت 3 كاسات ماء وأكلت خضار وخبز ثاني وبعدين شربت كاس ماء على الساعة الخامسة وأكلت تفاحتين وحشرب 3 كاسات ماء قبل النوم إن شاء الله ، ما رأيكم ؟
    سوف أعمل كل جهدي أقلل من أكل الخبز ، ولو إنو صعب بالنسبة لي جدا ، مستنياكم تصححولي أخطائي وتشورو عليا

مواضيع مشابهه

1. $ وزنك فوق ال80 تعالى دا البيت بيتك$
    بواسطة nhnh في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 141
    اخر موضوع: 17-06-2008, 08:30 PM
  2. @@@ وزنك فوق ال80 تعالى البيت بيتك @@@ تكملة الموضوع
    بواسطة noor_el_amal في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 19
    اخر موضوع: 26-02-2008, 10:48 PM
  3. @@@ وزنك فوق ال 80 تعالى البيت بيتك @@@ الطابق التانى من البيت
    بواسطة ام مريم و زياد في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 251
    اخر موضوع: 13-08-2007, 04:32 PM
  4. ودك تنقصي من وزنك ...اذن تعالي ورايا
    بواسطة دعاء2002 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 19
    اخر موضوع: 07-07-2006, 03:54 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ