انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 20 من 27 الأولىالأولى ... 10161718192021222324 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 191 الى 200 من 269

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091
    تعقيب كتبت بواسطة amanas_88 عرض الرد
    السلام عليكم
    أنا وعدتكم يا جماعة أول ما أعمل الجزء التاني من الحنة هقولكم على طول أنا عملتها يوم السبت وغسلتها إمبارح لآنها زي ما أنتم عارفين بتقعد 24 ساعة على الشعر بس بعد ما غسلتها بصراحة شعري تحفة جدا والحمد لله كأني عامله شعري إستشوار بس لازم أعمل حمامات كريم وأغسله بالشامبو والبلسم اللي قولتولكم عليه لمده أسبوع يوم بعد يوم علشان بيطريه وبعدين أعمل مرتين حمام كريم في الآسبوع لمده شهر وبعدين أعمل مرة كل شهر علشان يبقى دايما طري بس يا جماعة والله تحفة أنا عجبني قوي وأنا هشوف كمان لما أسأفر لزوجي هو اللي هيكم لآنه ليه نظرة في ملمس الشعر لو هو عجبه تعرفوا أن شعري بقى حرير على العموم برضه هرد عليكم لما أسأفر أنا مسافرة يوم الآربعاء بعد بكرة أدعولي بسلامة الوصول ربنا يوفقكم جميعا وتقومي بالسلامة يا هنوده ويجمعك بزوجك على خير
    يارب توصلى بالسلامه يا ام انس
    تعقيب كتبت بواسطة هارتى بوتر عرض الرد
    السلام عليكم
    بصراحة معلومات قيمة وياريت تقبلونى صديقة معاكم لانى محتجاكم جدا انا فرحى اخر الشهر بالتحديد يوم 30 ونفسى الاقى ماسك يشيل الاسمرار مكان الحبوب لانه خانقنى جدا واوعدكم انى هداوم عليه لانه خلاص مفيش وقت ويارب تفيدونى هستناكم
    الف مبروك ياقمر ربنا يتمملك بخير
    بس بالنسبه للماسك ده بياخد وقت عشان تشوفى نتيجته وانتى وقتك ضيق انا رأيى تروحى لدكتور متخصص ممكن يبقى عنده حل سريع زى التقشير الكيميائى مثلا
    وطبعا مستنيين راي هنودة العسل

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة امامة محمد عرض الرد
    متشكرة اوى و الله كلك ذوق

السكراب بملح خشن و لا عادى ......... معلش

متشكرة اوى جدا خالص
    ملح خشن يا قمر

تعقيب كتبت بواسطة قطقوطه مصريه عرض الرد
    الف سلامه عليكى يا هنوده وربنا يشفيكى وتعدى على خير ويجمعك بجوزك قريب ان شاء الله

ممكن اللينك بتاع الفساتين من هنوده او من اى حد كان اخده منها
    حاضر يا جميل حابعتهولك ان شاء الله حالا

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة م.هبة عرض الرد
    بجد كلنا بنشكرك على المواضيع الحلوة اللى بتفتحيها دى ... مواضيعك تحفة يا قمر .... منتظرين منك باقى الموضوع ان شاء الله
    بالنسبه لاكسسوار الرقبة .. انا اسمع ان بلاش اجيب عقد اكسسوار مثلا للبيت لانه بيبوظ مع الوقت غير انه مضر بالجلد عند الرقبة .... هل ده صحيح ؟؟
    وطبعا من بعد ما سمعت الكلام ده قلت فى بالى خلاص يبقى بدل العقد الاكسسوار البس الشبكة بتاعتى احسن ... اهى تعمل منظر برضه ... ههههههه
    حاقولك يا هبة حكاية ان العقد يبوظ بعد فترة ده وارد جدا عشان هو مش دهب ولا بلاتين فطبيعى ان بعد فترة وعلى حسب استخدامك ليه ممكن يبوظ يعنى مثلا لو بيجى عليه مياه او برفان كل حاجات ديه حتخليه يبوظ لو انتى بتحافظى عليه عادى بيفضل معاكى وطبعا فيه انواع اللى بتبقى من بلاتين او فضة او مياة الدهب ديه مدتها اطول ..
    حكاية انه مضر للجلد هى معتمدة عليكى يعنى فيه ناس عندها حساسية من اقل حاجة جلدها مش يستحمل اى حاجة عليه لو انتى كدا يبقى بلاش لو عادى مش حيحصل حاجة هاتى بس انواع حلوة والبسى الشبكة وانسطى ياقمر

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    مرسىىىىىىىىىى ياهنوده ياقمر
    العفو يا بسبوستى

[quote=pink_heart;8078026]
    تعقيب كتبت بواسطة

[SIZE=4
    هو انا اقدر مبقاش موجودة [/SIZE]
    ياقمرايه انتى بقيتى حاجه اساسيه فى اليوميات بتاعتى
    ربنا يخليكى يا جميل

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة amanas_88 عرض الرد
    السلام عليكم
    أنا وعدتكم يا جماعة أول ما أعمل الجزء التاني من الحنة هقولكم على طول أنا عملتها يوم السبت وغسلتها إمبارح لآنها زي ما أنتم عارفين بتقعد 24 ساعة على الشعر بس بعد ما غسلتها بصراحة شعري تحفة جدا والحمد لله كأني عامله شعري إستشوار بس لازم أعمل حمامات كريم وأغسله بالشامبو والبلسم اللي قولتولكم عليه لمده أسبوع يوم بعد يوم علشان بيطريه وبعدين أعمل مرتين حمام كريم في الآسبوع لمده شهر وبعدين أعمل مرة كل شهر علشان يبقى دايما طري بس يا جماعة والله تحفة أنا عجبني قوي وأنا هشوف كمان لما أسأفر لزوجي هو اللي هيكم لآنه ليه نظرة في ملمس الشعر لو هو عجبه تعرفوا أن شعري بقى حرير على العموم برضه هرد عليكم لما أسأفر أنا مسافرة يوم الآربعاء بعد بكرة أدعولي بسلامة الوصول ربنا يوفقكم جميعا وتقومي بالسلامة يا هنوده ويجمعك بزوجك على خير
    مبروك عليكى الجزء الثانى ويارب يطلع احلى شعر فى الدنيا وتسافرى لجوزك بالسلامة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة هارتى بوتر عرض الرد
    السلام عليكم
    بصراحة معلومات قيمة وياريت تقبلونى صديقة معاكم لانى محتجاكم جدا انا فرحى اخر الشهر بالتحديد يوم 30 ونفسى الاقى ماسك يشيل الاسمرار مكان الحبوب لانه خانقنى جدا واوعدكم انى هداوم عليه لانه خلاص مفيش وقت ويارب تفيدونى هستناكم
    منورنا بيكى ياقمر معانا ومبرووووووووووك ربنا يتمم ليكى بالخير .. بصى يا جميل اى وصفة حتاخد وقت منك عشان مش اوعدك بحاجة والوقت يكون قليل عليها لو حابة وصفة طبيبعية حاجيبلك بس رايى زى pinkl القمر قالت انك تروحى دكتور جلدية عشان يعملك حاجة اسهل وبردو حاضر حاشوفلك وصفة مجربة
    آخر مرة عدل بواسطة هنودة هنانيدو : 04-05-2009 في 08:26 PM

الردود
    1,091
    هنوده ياقمر منورة والله

الردود
    249
    أزيك يا هنووودة بجد وحشتينى
    قلت أعدى وأسلم عليكى ويا رب تكونى بخير

الردود
    1,943
    نكمل سوا موضوع الاكسسورات

خلصنا اكسسورات الشعر تعالوا بقى نكمل ::

اكسسورات الجسم

حنفسمها ::
    1 - العقد
    2 - الخواتم
    3 - الحلقان
    4 - الاساور
    5 - القدم

طيب والانواع ؟؟؟
    فيه انواع الاطقم اللى بتكون شاملة العقد مع الخاتم مع الحلق مع الاسورة
    فيه حاجات لوحدها عقد او حلق او ........

فبه انواع حسب المادة مصنوع منها ابتداء من :::
    الذهب .. الفضة .. دهب ابيض - البلاتين - مغطية بماء الدهب - اكسسورات من مواد تانية

نيجى بقى نشوف

العقد :: فيه العقد القصير وفيه الطويل الاثنين حلوين وكل واحد منهم بيليق على لبس يعنى مثلا .. العقد القصير يليق اكتر على لانجيرى وفساتين سواريه عشان يظهر جمال الحاجة اللى لابسها ..اكتر الالوان مناسبة مع العقد القصير الفضى والدهبى والاسود الالوان اللى تدى انوثة طبعا باقى الالوان مناسبة بس على حسب اللبس وفيه العقود اللى فيها احجار كريمة

العقد الطويل بينفع مع اللبس كاجوال اكتر يعنى بنطلون وبادى وبنتكور وجيبات قصيرة بالنسبة الوان كل الالوان مناسبة معه نسقيها نع لبسك شوفى عندك الوان لبس ايه وهاتيه واكتر الالوان الاحمر والتراكوز والابيض نوعى حسب لبسك

الحلقان :::
    فيه انواع واشكال مختلفة منهم وكل الالوان بس بردو نفس نظام العقد حتلاقيه في حاجات تليق على لانجيرى زى الحلقان الصغيرة وحلقان الاكبر اللى فيه حركات خليها مع اللبس الكاجوال وحاولى تخليها مناسبة مع لون اللبس ولون العقد

عشان متتعبيش اكتبى كل الوان اللبس عندك ونوعه ايه اذا كان لانجيرى ولا كاجوال وهاتى العقد مناسب ليه ونفس اللون هاتى الحلق ولو كانوا طقم الاثنين مع بعض يبقى حلو ...

ابالنسبة الخواتم والاساور نفس النظام كلهم مرتبطين ببعض ومرتبيطن بنوع اللبس بس على لانجيرى يليق اكتر حاجات رقيقة اوى مش حاجات كبيرة

اكسسورات القدم اللى هى زى خلخال بتدى شكل دلع وانوثى

نيجى بقى اد ايه نجيب ؟؟
    مفيش عدد معين انتى هاتى حاجات اللى تعجبك وتريحك وتكوزن مناسبة معاكى مش لازم يكونا كتير انتى ممكن بعدد قليل حتغيرى وتبدلى فى لبسهم وتغيرى مرة حلق مع عقد تانى حيدى شكل تانى ...

طيب امتى نلبسهم ؟؟؟
    الصبح ياقمرات مش حيبقى مناسب اوى انك تصحى تلبسى اكسسورات وعلى فكرة مش لازم يوميا تلبسيها لانها اسمها اكسسورات يعنى حاجة اضافية عشان كدا مش الزام تلبسيها انتى كل ما تحسى انك محتاجة تغيرى البسى المناسب منهم ....

اكتر وقت مناسب بعد الظهر وبالليل ومش كل الطقم يتلبس يعنى حيبقى كتير انك تلبسى العقد وحلق وخاتم و حتحسى انك بقيتى كتير ممكن حاجة واحدة تخليكى بسيطة واجمل يعى لو لابسه بنتكور وعليه بادى وعملتى شعرك كيرلى كفاية حلق دلوع وكبير شوية حيخليكى زى القمر

لو لابسه لانجيرى لونه هادى وسيمبل كفاية عقد قصير اوى بسيط لونها هادى جدا حيدى شكل انوثى رقيق وهكذا انتى حتلاقى نفسك واقفة ادام المراية وبتطلعى اللى مناسب وتجربى ..

اكسسورات القدم الخلخال ديه مناسبة مع جلبيات البلدى وحاجات اللى شبيها بكدا زى اللبس البدوى او مع جيبة قصيرة على بادى دلوع حيظهر جماله

حاولت اجمع اكتر حاجة من الاكسسورات حاجيبلكم صور ليها واحطها عشان اوضح الكلام اكتر متفقين ؟؟؟

الردود
    1,091
    طبعا متفقين فى انتظار الصور ياقمرايه

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..
    الردود: 247
    اخر موضوع: 24-04-2009, 09:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ