انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 21 من 21 الأولىالأولى ... 111718192021
عرض النتائج 201 الى 206 من 206

الموضوع: بتتعصبي علي طفلك واحيانا بتضربيه .. تعالي ياختي انتي اللي عايزينك .. معا لام مثاليه

الردود
    3

confused

1. اهلا ياجماعة والله عايزة اشارك من فترة بس كلمة السر كانت معاندة معايا لانى م النوع النساى بدون تطويل انا ام لطفلين ولد كمل 4سنين وبنت هتكمل 3سنين فى شهر11المهم قبل الزواج تقريبا انا اللى ربيت ولاد جيرنا كنت حبوبة قوى وصبورة قوى قوى قوى حتى بعد الزواج كنت زى مابيقولوا لوح ثلج انجبت ابنى بعد الزواج بسنة طول فترة الحمل كنت حسة انى طايرة فى السما وسعيدة قوى لان هدفى الوحيد من الزواج ان يكون عندى طفل لكن حماتى الله يجازيها بعملها كانت معاملتها اشبه بالمعتقلات لانى كنت عايشة معاها فى نفس البيت رغم ان لية شقة لوحدى الاانها كان دخولها بمواعيد والله لوقلت ان حماتى اشبه بفيفى عبده فى الحقيقة والسراب اكون ظلمت فيفى عبده والله العظيم انى مبزود عليها بالرغم انى ماقصرتش فى حقها ابدا طبعا ده مش موضوعنا لكن معاملته دى كانت بداية لانى اتحول راسا على عقب طبعا انا حليا سبتلها مصر بحالها لكن اتباعها كالزلازل لاتنتهىده شئ خلى كلمة عصبية قليلة عليا قوى والله من قسوتى على ولادى بقيت اشك انى مجنونة ضرب مفترى وصويت بسبب وبدون سبب كرهت نفسى من كتر قسوتى منها لله وطبعا سوء المعاملة زاد بعد الخلفة لدرجة ان بنتها فى يوم قلتلى (ان اللى فى العيلة لما تخلف ولد لازم يشوا عليها علشان ماتركبش)ياااااااااااااااااااااااااااه عذاب وكله طلع على ولدى ربنا يهدينى لهم ويهديهم ليه ولادى طبعا اما حماتى لها رب يحاسبها وفوق ده وده لما سافرت لجوزى بعد شهر جه جوز بنتها قعد عندنا لمدة 3 اسابيع هو راح سكن تانى وجه ابنها بعد شهر يقعد عندنا تخيلوا (سنة و3شهور ) المفاجاة ان السكن عبارة عن غرفة واحدة وصالة لامش كدة بس دالحمام والمطبخ برة الصالة يعنى الحركة من غرفة النوم للمطبخ والحمام محرجة جدا وخاص الاستاذ مش متجوز ولا يراعى اى ظروف المهم بعد الفترة دى انتقل لسكن خاص بيههو اسبوع واحد وجت الست الوالدة من مصر علشان سلفتى هتولد(ودى حكاية لوحدها)طبعا جت عندى فى نفس السكن وابنها جه تانى وابنها التالت وسلفتى والمولود وانا وجوزى تخيلوا 9 فى غرفة وصالة وضغتهم كله عليا وياريت فيه ذوق او تقدير دمنتهى الاهانة وعدم الاحترام ************************************************** ********بالله عليكم تخيلوا حجم الضغط النفسى والعصبى مع مراعاة انماخفى اعظم فليس هناك متسع لكل الحكاية اربى اطفال ازاى ونا محتاجة اعادة صيانة بالله عليكم ردوا عليا ساعدونى تكسبوا فيا وفاولادى اجر لانى مدمرة (الضحية)
    آخر مرة عدل بواسطة hamooda : 15-06-2010 في 09:30 PM

الردود
    3

cryhard

ياجماعة حد يرد عليا ارحموا ولادى

الردود
    588
    الله يعينك يارب وأبو أولادك موقفة ايه؟
    انتي في اى بلد بالتحديد
    الله يقويكي بصراحة انا حاسة بيكي بيت العيلة شغلة يقطم الظهر بس انتى عنك الهم همين بوجود الحما الفلة دى
    الله يصلح لك الأحوال

الردود
    141
    انا بقا بتعصب اويعلى العيال
    الكبير مثلا عندي جدا جدا ومش عايز يعمل الواجب ابدا ولو اجبرته
    يعمله بخط وحش جدا عند يعني
    مع انه عند المدرسة بتقولي خطه حلو اوي وييجي من البيت خطه فظييييييييع جدا
    طبعا كل يوم بصرخ جامد اوي بحس اني انا مجنونة
    وبنتي الصغيرة بتعمل على نفسها هو انا لسة بعودها
    بس بقرف اوي وزعقت فيها جامد اوي وضربتها
    عايزة اهدى شوية
    الله يهدينا ويهدي اولادنا

الردود
    427
    والله احيانا اعصب على ابنى بس مو دايم لانه الحمدلله يحبنى ويسمع الكلام بس لايسلم من عصبية وصوت عالى واحاول ان اتكلم بهدوء وافهمه الله يعينا على تربيتهم تربية صالحة

الردود
    1,143
    التكريم
    (أوسمة)
    السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
    كيف حالكم الجميع شو اخار اخباركم في حل العصبية
    اللهم اني اشكو اليك ضعف قوتي و قلة حيلتي وهواني على الناس انت رب المستضعفين و انت ربي الى من تكلني الى بعيد يتجهمني ام الى عدو ملكته امري ان لم يكن بك علي غضب فلا ابالي اعوذ نور وجهك الذي اضأت له الظلمات و صلحت عليه امور الدنيا و الاخرة من ان تنزل بي غضبك او يحل علي سخطك لك العتبى حتى ترضى و لا حول و لا قوة الا بك

مواضيع مشابهه

1. لســـــــــــان طفلك...انتي تصنعينه
    بواسطة تاج النساء في الأمومة والطفولة
    الردود: 7
    اخر موضوع: 23-11-2007, 09:16 AM
  2. هل تريدين رائحة طفلك مسك او انتي اختي العزيزه!!!!!!!!!!!
    بواسطة فراشه هادئه في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 31
    اخر موضوع: 04-09-2007, 04:49 AM
  3. الردود: 18
    اخر موضوع: 27-10-2006, 10:44 PM
  4. تعالي ايه انتي اجل بنت الجيران لاتلتفتين وراك تعالي بس تعالي !!
    بواسطة عظيمة الشوق في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 8
    اخر موضوع: 28-09-2005, 01:01 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ