انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 20 من 97 الأولىالأولى ... 101617181920212223243070 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 191 الى 200 من 970

الموضوع: مدارس الاسكندريه

الردود
    587
    تعقيب كتبت بواسطة rania 9 عرض الرد
    فينك يا شيماء وحشتينا ان شاء الله ترجعي بالسلامة
    شفتي يا ام بيجاد حاجة تفرح بجد ,بس زعلت عشانها لانها حتسيب المدرسة اللي حبيتها, هم ليه ما عملوش ثانوي لحد دلوقتي في الزهراء مع ان بقالها سنين و سمعتها ممتازة
    على فكرة اللي قاد جيش المسلمين و هو عنده 17 سنة و الله اعلم اسامة بن زيد اما خالد بن الوليد رضي الله عنه فدخل الاسلام بعد فتح مكة و اظن سنه كان اكبر من كده
    ربنا يبارك لك يا رانيا على تصحيح المعلومة هو فعلا أسامة بن زيد رضى الله عنة ولكن كنت مستعجلة فى الرد وكان عندى ضيوف لكن لما قرأ ت رد home كنت سعيدة جدا ولم أرضى أن أخرج من المنتدى الا وأكون رديت عليها

الردود
    587
    تعقيب كتبت بواسطة shaimaa 78 عرض الرد
    السلام عليكم جميعا ...
    home كلامك جميل وربنا يكرمك يارب وتكونى دائما من الصالحات المتفوقات ويارب نشوف اولادنا وبناتنا زيك يارب ... جزاكى الله كل خير على مداخلتك الاكتر من رائعة
    ازيكم يابنات يارب تكونوا كلكم بخير ...
    انا اسفه انى بعدت وقصرت فى الموضوع لانى تعبانه وقاعدة عند اهلى فى القاهرة
    وهرجع قريب ان شاء الله
    سلامى للجميع...
    شفاك الله وعفاك لا بأس طهور أن شاء الله

أسأل الله العظيم رب العرش العظيم أن يشفيك

هكذا علمنا رسول الله صلى الله علية وسلم

الردود
    26
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    انا سعيدة جدا بكلام home وربنا يوفقها هي وباقي زميلاتها وانا عارفه احساس انك تبقى في مدرسه كويسه وبالذات اسلاميه وبعدين تروحي مدرسه تانيه اكيد هتحس بفرق لاني انا مجربه لاني كنت في مدرسه بدر ثروت الاسلاميه وكانت كويسه بس للاسف مكنش فيها ثانوي فانتقلنا لمدرسه تانيه في الثانوي وكان في فرق طبعا في الطريقه وفي كل حاجه
    بس اهم نصيحه هحب اقولها انها تختار اصحابها في المدرسه الجديده كويس ويكونوا بنات يعينوها علي كل حاجه كويسه اتعلمتها في مدرستها
    ومعلش طولت عليكم

حاليا فى جده و لكن اسكندرانيه اقامه و منصوريه اصولا
    الردود
    380
    ماشاء و لا حول ولا قوة الا بالله يارب يابك فيكى يا home و يصلح حالك يارب اشوف بنتى فى حالك و فعلا زعلتينى ان المدرسه مفيش فيها ثانوى لانى كنت عايزة انزل بنتى عليها و معاها اخواتها طبعا و لكن مع هذة الحاله هاضطر ارجع بتفكيرى تانى للegc علشان يكونوا ال3 مع بعض و متشكرة جدا يا ام بيجاد على الرد بس انا عندى انا و والدهم مبدأ عدم تواجدهم فى مدرسه فيها ولاد نهائى لانى معلش لا اضمن اى شئ فى وقت المدرسه مهما كانت الرقابه عليهم جامده الان العقول اتغيرت و اصبحت تبتكر اساليب شيطانيه حتى تحقق ما تريد عفانا و عافاكم الله
    فعلا انا حزينه كان نفسى فى مدرسه يكون فيها الدين من الاساسيات بعد المهازل الى بشوفها هنا

الردود
    166
    للاخت اللى بتسال والله سالنا قالوا عادى تجيب شهادة الوافدين وشهادتها بتاعه كى جى 1 هناك وتقدم فى حى وسط على شهر 6 او 8 عشان تكون كملت 5 سنين هى كدة كدة هاتكملهم الشهر 5 ده بس امتحاناتها هنا على اخر 6 تخلص فهانستنى على شهر 8 لانى نازله اجازتى على شهر 7

فربنا يقدم اللى فيه الخير والمصلحه يا رب لينا كلنا

الردود
    222
    الاخت كيكو كيكو جزاك الله خيرا على اهتمامك وردك
    وربنا يوفقك للاختيار الامثل يارب يعنى افهم من كلامك انكم حتقدمو فى تنسيق للكج2 ولا اى مدرسه تختاروها ا ش الله تقدمو فيها على طول وهل السفاره بتوثق شهاده كج1 عادى وايه هى شهاده الوافدين دى معلش انا بتقل عليكى فى اسألتى لانها تفرق معايا كتير لان انا مش ضامنه السنه دى انها تتقبل فى المدارس اللى نفسى فيها زىا سى جى قالو لى السنه اللى فاتت ان اصغر سن اخدوه 4 سنين و11 شهر وانا بنتى 4 سنين وشهرين ا ش الله اول اكتوبر فلو كده استنى كج2 السنه الجايه احسن لى طالما اي مدرسه ساكتبها ممكن تيجى ا ش الله وجزاك الله خيرا

الردود
    166
    انا هاقدم للمنار (بس لسه مش متاكده من انى استقر عشان اكمل درستى كلها ابحاث لسه)

على كى جى 2 ومعرفش والله لو تتوثق واي الترتيبات حماتى هى اللى سالتلى ولما انزل ان شاء الله اعرف بنفسى اكتر

اسفه والله اللى عرفتو قلتو انا لسه محتارة بين انى اكمل دراسه ولا اكمل بيها هنا مش فاضل غير تيرم ليا بس لسنه رابعه اداب

الردود
    222
    شكرا يا كيكو على اهتمامك وردك وربنا يوفقك للخير ويهديك للخير ولحسن الاختيار ليكى ولبنتك

الردود
    1

heart2

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    أخواتى الحبيبات قرأت موضوعكم بالقدر وأنا بادور على موقع مدرسة بناتى على النت وشدنى جدا الموضوع وحبيت أشارك معاكو وسجلت فى المنتدى مخصوص عشان أشارك فى هذا الموضوع
    أنا بناتى فى مدرسة براعم طيبة الأزهرية لغات بنتى الكبيرة خلصت هناك kg1 & kg2 وبنتى التانية كانت فى البلاى سكول السنة دى وأنا راجعة تانى أشارك مرة تانية فى وقت لاحق ان شاء الله
    لأختى أم بيجاد خاصة أنا كمان معجبة ببريليانس ربنا يوفق ولادك ونظامهم مقارب لعندنا كتير وياريت رجاء منك لو سمحتى تقوليلى فين جروب باحب اسكندرية علشان اشارك معاكوالو سمحتيلى طبعا يا غالية
    وجزاكم الله خيرا جميعا وأرجعلكوا قريبا ان شاء الله

الردود
    587
    أم يمنى أهلا بك يا حبيبة

براعم طيبة مدرسة كويسة جدا ربنا يبارك فى أولادك وعلى فكرة عندى أقاربى فيها وكمان أبن صديقة لى فى المدرسة وأية أخبار أستاذ إيهاب معاكم؟؟؟؟؟؟؟ هههههههههه

جروب بحب أسكندريه هتلاقى فوق فى أعلى الصفحة بجانب تحكم العضو أهتما مات مشتركة هتلاقى الجروب فيها وطبعا هتزينى وتشرفى المجموعة بوجودك معانا

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. بسأل عن مدارس تجريبيه حكوميه فى الاسكندريه
    بواسطة *YSmsma* في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 5
    اخر موضوع: 27-10-2010, 12:35 AM
  3. ياجماعه مدارس الاسكندريه دخلت فى دائره الخطر
    بواسطة rano__2004 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 15
    اخر موضوع: 09-12-2009, 08:27 AM
  4. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM
  5. مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة
    بواسطة rody786 في المجلس العام
    الردود: 540
    اخر موضوع: 16-09-2008, 09:57 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ