انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 9 من 9

الموضوع: سؤال عن ابر سينية في الأذن للتخسيس

الردود
    941

سؤال عن ابر سينية في الأذن للتخسيس

السلام عليكم ورحمة الله

بنات اليوم رحت لدكتورتغذية ما شاء الله الوزن لقيته 79.5 هههههههههه

المهم باقوله اني مسافرة خلال شهرقام من مكانه ومسك قطعة بلاستر صغيرة وراح طاخ حططها في ودني

حط لي واحدة يمين وواحدة شمال ولما سألته ايه ده قالي انه دي ابر سينية بتقفل مراكز الدهون في الجسم ولازم ادلكها قبل كل وجبة 20 مرة

حد عنده اي فكرة عن الموضوع ده

بلييييييييز ساعدوني

الردود
    941
    بنات جبت صورة لمكان تركيب الابر

الردود
    2
    ان هذه الابر الصينية ليس لها اى فائدة وهذا الرأى عن تجربتى الشخصية وانى وضعهتا لمدة عام ولم ينقص وزنى الا ثلاثه كيلو وبعد ان استغنيت عن الابر رجع وزنى اكثر من الاول .

ღ مسلمه ღ مصريه ღ عربيه ღ و حقى افتخر بالتلاته
    الردود
    12,428

ان شاء الله تتجوزى وتسافرى بالف سلامه وانا ضد الابر الصينيه لانه بصراحه كل من ارهم مركبينها غالبا يكون

وزنهم فوق ال 150 كج ( بعد الشر عليكى وعلى كل اللى عايزين يخسوا ) وبرضه لسه تخان

وبعدين انتم ما شاء الله فى المنتدى عندكم مشاركات للاخت رورو سابقا دموع العين حاليا ( ربنا يرجعها رورو تانى

قريب )وكمان الاخت tha ممتازين

وكمان انتى فى كندا ان شاء الله سوف تترحمى من المحاشى والكشرى والذى منه بس لو انتى نقلتيهم معاك ده

يبقى مصيبه

الخلاصه بلاش ابر صينيه حاولى تتخلصى منها وعيشى حياتك على الطبيعى ممكن تكون الابر دى عمله شغل فى

الصين لكن فى مصر والوطن العربى معلش ليس لها اى داعى

الردود
    941
    تعقيب كتبت بواسطة horeya1979
    ان هذه الابر الصينية ليس لها اى فائدة وهذا الرأى عن تجربتى الشخصية وانى وضعهتا لمدة عام ولم ينقص وزنى الا ثلاثه كيلو وبعد ان استغنيت عن الابر رجع وزنى اكثر من الاول .
    شكرا أختي على مرورك وكتابتك عن تجربتك

انا ضد أي شيء طبيعي لانقاص الوزن بس اللي لاحظته إن الإبر تقلل الإحساس بالجوع بنسبة كبيرة

يعني استخدام الإبر مع نظام ريجيم ورياضة كله يساعد بعضه عشان توصلي لوزن جميل ان شاء الله

وأتمنى إنك تحاولي تاني تنزلي وزنك فلا يأس مع الحياة وكلنا عملنا دايت ورجعنا الوزن تاني وبنرجع نحاول ونشجع بعض

الردود
    941
    تعقيب كتبت بواسطة ام لولووزيزو
    ان شاء الله تتجوزى وتسافرى بالف سلامه وانا ضد الابر الصينيه لانه بصراحه كل من ارهم مركبينها غالبا يكون وزنهم فوق ال 150 كج ( بعد الشر عليكى وعلى كل اللى عايزين يخسوا ) وبرضه لسه تخان وبعدين انتم ما شاء الله فى المنتدى عندكم مشاركات للاخت رورو سابقا دموع العين حاليا ( ربنا يرجعها رورو تانى قريب )وكمان الاخت tha ممتازين

وكمان انتى فى كندا ان شاء الله سوف تترحمى من المحاشى والكشرى والذى منه بس لو انتى نقلتيهم معاك ده

يبقى مصيبه

الخلاصه بلاش ابر صينيه حاولى تتخلصى منها وعيشى حياتك على الطبيعى ممكن تكون الابر دى عمله شغل فى

الصين لكن فى مصر والوطن العربى معلش ليس لها اى داعى

تسلمي ام لولووزيزو على دعواتك الحلوة وبجد ميرسي اوي أوي

انا معنديش اي تجارب مع الابر السينية وقبل كده كنت عند دكتور تغذية ورفضت أركبها لكن دكتوري ده قالي وريني ودنك وراح حاطط الابر بدون ما يقولي الاول وانا زهقته اسأله عن الابر وهو قعد يقول انها بتقطع الاتصال بين مراكز تخزين الدهون والمخ وحاجات كده بس اللي فعلا لاحظته اني مش باحس بجوع قارص

يعني باحس بجوع خفيف اوي وعلى فترات بعيدة

في كندا بأة نظرا لان الزوج وحيد حاليا ومحروم من كل الأكل المصري اللي انتي عارفاه متوقعة كارثة خلال أول شهرين من سفري

عشان كده بحاول اعمل دلوقتي دايت عشان طلعت من رمضان وزني زايد وهسافر أكل محشي وكشري وملوخية مش معقول اسيب جوزي ياكل لوحده يعني

بس أوعدك ان الموضوع ده مش هيستمر يعني يادوب اطبخ الحاجات اللي نفسه فيها وبعدين ان شاء الله هاخلي كل أكلنا صحي وطبيعي ومتوازن وهابعد عن الحاجات إياها

جزاك لله كل خير ام لولووزيزو

الردود
    147
    naseha balash hatenzale aleha bas awel mahatsheleha hatetkhane aktar mn alawel bekter.

الردود
    941
    تعقيب كتبت بواسطة gasy
    naseha balash hatenzale aleha bas awel mahatsheleha hatetkhane aktar mn alawel bekter.
    شكرا اختي على النصيحة ان شاء الله لما اروح للمراجعة أقول للدكتور اني افضل انزل بدون الابر
    وجزاك الله كل خير

الردود
    141
    بصراحة انا ركبتهم اليوم وراح اشوف ابلغكم اذا نزل وزني اولا يقولي خلال اسبوعين

ونشيلهم الله يكتب الي فيه خير

مواضيع مشابهه

1. سؤال عن حبوب للتخسيس
    بواسطة bye bye love في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 3
    اخر موضوع: 31-07-2010, 08:18 AM
  2. وصفة للتخسيس موضعية للتخسيس
    بواسطة ام بودى في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 21
    اخر موضوع: 16-07-2008, 03:53 AM
  3. سؤال عن كبسولات للتخسيس
    بواسطة رندوش في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 2
    اخر موضوع: 21-11-2006, 12:27 PM
  4. وصفة عجيبة(صينية) للتخسيس وبدون رجيم
    بواسطة ملكه الكون في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 13
    اخر موضوع: 18-11-2006, 11:17 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ