انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 25 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 247

الموضوع: رجيم مميز وسهل جدا

الردود
    372
    هلا حبيتي
    انا عمري 21 سنة

وطولي 165 سم
    ووزني 66 كيلو

عايزة انزل حوالي 7 الى 6 كيلو وبوقت قصير لان عندي حفلة قريب

ولكي مني الف شكر

الردود
    1,675
    هلا نبض العراق

اهلا بكى يا اخت نبض العراق انتى شكلك سيده زى العسلواموره انتى محتاجه تخسى14 ك بس فى الاول هتلاقى الرجيم سهل وبتنزلى بسرعه عارفه ليه لان الجسم اول شى بينزل منه المياه وده المرحله السهله المرحله الصعبه مرحله مابعد المياه وهى الدهون وده متعبه وبتجيب الاكتأب ولكن مع الاصرار والعزيمه كله يهون صح طيب اولا ممكن تتبعى نظام صحى وان شاء الله يعجبك وترتاحى فيه الافطار :بيضه مسلوقه +طبق سلطه كبير+ كوب حليب من غير دسم +ربع رغيف اسمر +فاكهه (تفاحه او برتقاله ) الغداء :ربع فرخه مشوى او مسلوق +طبق سلطه كبير من دون اضافه اى زيوت+ربع رغيف اسمر+فاكهه العشاء :زبادى وخيار وطبق فاكهه كبير ممكن التنوع فى الفطار مكان البيضه يبقى جبنه قريش من دون زيوتمع اضافه الطماطم +2 خياره و ممكن التنوع فى الغداء :سمكه كبيره مشويه +السلطه وربع عيش ومكن اى حاجه لحمه فراخ سمك بس يكونوا مشوى او مسلوق وطبعا مش هتنسى الخضار تعملى كوسه وجزر وبطاطس بس بلاش بطاطس كتير يعنى تعملى واحده صغيره وبسله وتسلقيهم وفى ماء فقط وبعض الملح الخفيف وعند الاكل ضيفى الليمون لازم الخضار والعشاء ياريت يكون بدرى عن ميعاد النوم ويكون فاكهه +زبادى وبيضه مسلوقه واحده وخيار وطبعا ده يعتبر تخفيف اكل مش رجيم يمنع الـــــــــــــمــــــــــــمــــــــــــنــــــــ ـوعـــــــــــــات : المكرونه والارز والبطيخ والعنب والشمام والموز طبعا والسكر والعسل ياعسلوالحلويات وبدل الرياضه لو مش بتحبيها ممكن تعملى رقص شرقى والله بيخفف الوزن كتير بس مش اقل من ساعه ونصف يوميا او المشى 5 مرات فى الاسبوع وتبدئ بنصف ساعه مشى وبعد كده المده تطول تدريجيا حتى 40 دقيقه وبس انصحك نصيحه صعبه شويه حاولى تعملى تمارين بطن لان البطن فيها دهون فلازم تدوب ياعسل بس الرجيم ده انا كمان بقالى ايام قليله ماشيه عليه وهيتغير بس ماانتى تكونى ملتزمه بده وربنا معاكى ومهى وقوليلى ايه الاخبار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    1,675
    crazy هلا تونيا

بسم الله الرحمن الرحيم هلا تونيا انتى وظيفتك الان ام وبترضعى طفل واللبن ده رزق الطفل هتمنعيه او تقليلى رزقه حرااااااااااااام بس انصحك تنطزمى فى اكلك وتكثرى من الخضار والفاكهه والمياه الكثيره جدا والعصائر الطبيعيه من دون سكر وبعد فتره الرضاعه اعملى رجيم جامد بس حرااااام عليكى انا عملت كده مع طفلى والان مش بيرضع طبيعى صناعى الله اكبر عنك لان الطفل حس بقله اللبن فابيزهق وبيختار البزازه لانها بتنزل على طول احترسى على ابنك اولا ثم انتى مفيش اغلى من الطفل ولو محتاجه تسألى عن اى حاجه لطفلك انا تحت الامر يا سكر ربنا يحميه لكى

الردود
    1,675
    هلا بحرنيه عسل

بسم الله الرحمن الرحيم انتى يا عسل عسل واضح من كلامكعلى فكرة انتى قدى فى السن انتى الطبيعى بتاعك تخسى 1 ك فقط لكن لو عندك دهون فى مناطق معينه هيبقى فى كلام تانى المهم فى انا كاتبه للاخت sun تنظيم اكل علشان برضه عندها مناسبه فاممكن انتى تمشى عليه وبرضه حاولى تقليلى من العيش على قد ما تقدرى وربنا معاكى ولو عاوزه اكتبه لكى ماشى ولو عندك منطقه معينه فيها دهون قولى علشان ننظم مع بعض وان شاء الله هتبقى ملكه الحفل وهيأتى عرسان لكى بالطابور يا عـــــــــــســــــــــــــــــل

الردود
    1,675
    لكل الا بيبعتلى

بسم الله الرحمن الرحيم انا يا جماعه ام لطفل ووزنى زاد حوالى 20 كيلو فى فتره الحمل والرضاعه لمده 4 اشهر رضاعه فقط وانا الان امشى على نفس التخفيف الا اعطيته لكم ولسه بقول يا هادى يا رب ادعولى وتعالوا نعمل مجموعه ونشجع بعض انا اتمنا يبقا لى اخوات بنات امامير وزى العسل زيكوا

الردود
    8,380
    ما في احلى من الجماااااعة
    بالتوفيق حبيبااااااااااااااااااااااااتي..

الردود
    372
    هلا حبيتي ومشكورة على ردك لي

شوفي حبيتي انا عمري ما نزلت اقل من 64 كيلو كل مرة بعمل رجيم ويوصل الى 64 وبوقف

واكل طبيعي والله طبيعي وانا من طبعي ما بأكلش كثير

ويرد مرة ثانية يزيد وزني وويوصل الى 68 كيلو ويوقف وما يزيد اكثر و كل مرة نفس الحكاية ما اعرفش ليه مع اني غيرت الرجيمات وكل شئ بس هو يثبت دايما على هذا الرقم 68
    وانا حاليا وزني 66 كيلو نزلت 2 كيلو بس عايزة اخس 6 كيلو عايزة يبقى 60 والمهم المهم البطن يختفي
    نفسي من بطن مشدود

ولكي من الف شكر

الردود
    81
    ساعدينيييييييييييييمشكلتي عسيرة

حبيبتي ربما تعتقدين اني مخبولة لاني ابحث عن حل لكن اسمعيني حتى النهاية انا طولي 162 ووزني 120 باوند الحقيقة لااعرف كم يساوي بالكيلوا اعرف ان من يسمع ذلك يقول اني لا اعاني زيادة وزن لكن الحقيقةان وزني متركز في الجزء السفلي من الجسم اي الافخاذ وشوية بطن بسبب الولادة قبل تسع شهور وما راحت وكل ما اعمل رجيم لتخفيف الافخاذ يبقن مثل ما هنة والييضعف صدري فقط حتى كاد يمحى فاين الحل وانا ابحث عن الرشاقة وتناسق الجسم منذ عدة سنوات ولم انلها لعلي اجد الحل عندك مع خالص حبي وتقديري
    آخر مرة عدل بواسطة سؤدد : 08-07-2005 في 10:33 PM

الردود
    1,675
    هلا بحرنيه عسل

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته العفو يا جميله ويا عسل الانسان مش لازم يبقى كامل من كله ماكامل الا الخالق سبحانه وتعالى بس كنت قرأت فى الموقع ده سيده كانت كاتبه مجموعه زيوت وبتتخلط مع بعض وبتضع على الاماكن الا المترهله علشان تتشد فأنا هكتبها لكى 60 ملى زيت جوجويا +5 نقط زيت ليومن جراس +10 نقط زيت جريب فروت وتخلطيهم مع بعض ودفيهم على النار ووزعيه على البطن والارداف وغطى المنطقه بأكياس بلاستيك من باليل اثناء النوم حتى تستبقظى حوالى 12 ساعه وكل 3 ايام تعملى الخلطه ده بتشد البطن لو خارجه ولبسه فستان يبين البطن بس وامشى على التخفيف الا انا كتبته لكى وابقى ردى عليه يا حبيبتى فى انتظارك باااااااااااااااااااااااااااااااااى

الردود
    1,675
    crazy هلا سؤدد

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انتى يا حبيبتى مش مخبوله انتى تعرفى انك جسمك مميز جدا انا على فكره عندى جناب (ارداف) زيك بس احنا نفرق عن الاجسمهم حته واحده احنا جسمنا عامل زى زيل السمكه -بصراحه وانا مش عارفه انتى قد ايه بالباوند بس واضح ان مشكلتك تتراكم فى الارداف ياستى حاولى كل شويه تعملى تمرين بسيط جداااااااا خليكى واقفه وافتحى رجلك شيئ بسيط وانزلى كأنك هتقعدى على الهواء واعملى التمرين ده على قد ما تقدرى وممكن وانتى بتطبخى تعمليه وانتى واقفه تعمليه تمرين رااااااااااااائع جربيه وعندى ليكى شيئ جميل حاولى تلبسى جيبه ديل سمكه (افازيه) اسمها كده يعنى ضيقه من فوق وواسعه من تحت هتخلى جسمك خرافه عامله زى التفاحه هتبقى قمر ياقمر ولو بترضعى بلاش رجيم علشان الطفل وفى وصفه لتشققات البطن بعد الولاده تضعى خل تفاح على البطن وتدهنيه وكل يوم قبل النوم بس لا تملى الوصفات الطبيعيه بتأخد وقت ومع التمرين حاولى خففى النشويات الارز والمكرونه والسكر والحلويات خدى وصفه الا كتبتها لبحرنيه عسل بتاعت الزيت الا بيوضع على البطن لشدها 60 ملى زيت جوجويا +5 نقط زيت ليومن جراس +10 نقط زيت جريب فروت واتبعى الاكتبته لبحرنيه عسل ولو محتاجه اى حاجه ابعتيلى ولو محتاجه حاجه لطفلك انا ام وعندى طفل عنده سنه وشهر هلا بيكى يا قمر

مواضيع مشابهه

1. عاوزة حلو بسيط وسهل جدا و كمان مميز أتفضلي
    بواسطة دور1 في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 25
    اخر موضوع: 09-05-2009, 02:40 AM
  2. رجيم بسيط وسهل ....شاركينا
    بواسطة فلاح الاجيال في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 41
    اخر موضوع: 20-01-2009, 10:42 PM
  3. رجيم خفيف وسهل
    بواسطة شوق الرومانسية في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 22-09-2008, 07:24 AM
  4. رجيم حلو وسهل
    بواسطة brity في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 12
    اخر موضوع: 08-07-2006, 11:31 PM
  5. رجيم بسيط وسهل ومجرب
    بواسطة السعيدة في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 3
    اخر موضوع: 23-09-2002, 06:38 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ