انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 15

الموضوع: مين تستخدم منتجات اوريفليم

الردود
    578

مين تستخدم منتجات اوريفليم

السلام عليكم

الموضوع باين من عنوانه وحده جابتلي كتالوج اوريفليم منتجاته طبيعية وصناعة اوروبي بس انا استخدم من بودي شوب وحابة اجرب هذي الماركة عاملين عروض حلوة واسعارهم حلوة

ياليت تفيدوني للي جربت هذي الماركة

ومشكوووووووووووووووووورين

الردود
    900
    أنا مجربة الماركة و لقيت فيه أشياء حقيقة حلوة و تستاهل و كمان جربت منها إشيا طلعت مش حلوة خالص على العموم هي جيدة و ثمنها كويس لو قارنها بماركات عالمية أخرى غالية جدا

الردود
    955
    السلام عليكم
    بصى يا اختى انا استخدمت منهاحاجات كتيررررررررررررررررررررررررررررررررررر جدا
    واستخدمتها لفتره طويله
    فى حاجات فيها ممتازه حتى لو جبتى زيها من ماركات عالميه بتلاقى بتاعت اوريفليم احسن
    وفى حاجات عاديه جدا واقل من العاديه كمان
    عموما انا عارفه تقريبا معظم الحاجات الى فيها
    قوليلى انتى ناويه تجيبى منها ايه وانا هاقولك حلوه والا لاء لو كنت استخدمتها ان شاء الله
    انا معاكى واسألى براحتك
    الله يوفقك
    اذكرى الله
    ادعولىىىىىىى
    سلام يا قمر

الردود
    578
    زينة المغربية مشكووووووووووورة حبيبتي ان شاء الله اجرب

بسبوسة تسلمي ياعسل شوفي انا حابة اجرب هذا الاساس

وكمان ارواجهم بشكل عام يقولو تحتوي على مرطب

وايش رايك بهذا النوع من ظلال العيون وفي زيو الوان فاتحة وجديدة

وكمان الماسكارا

ومشكورة لمساعدتك

Lojain's صورة
    Lojain غير متواجد كبار الشخصيات "نبض وعطاء" "مجموعة العطاء في ركن الجمال والأناقة"
    الردود
    19,712
    سبق و جربت من عندهم بعض المنتوجات للاستحمام و كانت جميلة

الردود
    955
    تعقيب كتبت بواسطة لحن الغربة عرض الرد
    زينة المغربية مشكووووووووووورة حبيبتي ان شاء الله اجرب

بسبوسة تسلمي ياعسل شوفي انا حابة اجرب هذا الاساس

وكمان ارواجهم بشكل عام يقولو تحتوي على مرطب

وايش رايك بهذا النوع من ظلال العيون وفي زيو الوان فاتحة وجديدة

وكمان الماسكارا

ومشكورة لمساعدتك
    السلام عليكم
    اولا لا شكر على واجب احنا اخوات
    بصى يا حبيبتى
    بالنسبه للكريمات الاساس هى نوعها حلو اوى بتدى مظهر طبيعى وبتخفى العيوب كتير فكرتينى بواحده صحبتى كانت خطيبها معاها فى الكليه وكانت بتشوفه كل يوم وكانت اليوم الى شنبها طالع فيه بتحط من كريم الاساس كانت جايباه من اوريفليم وكان فعلا بيداريه خالص(خدعه يعنى) هههههههههه
    بس العيب الوحيد فى كريمات الاساس عندهم والبودره هو الالوان لو انتى بيضه مش هتناسبك لانك هتحسى انها مغمقاكى
    حتى فتحوا الوانهم من فتره صغيره قولت اجرب تانى وجبت بودره طلعت غامقه برضه اديتها لاختى عشان هى اغمق منى وكانت معاها رائعه
    يعنى انتى لو بيضا ابعدى عن كريمات اساسهم وابعدى عن البودره هى انواعهم رائعه لكن المشكله فى الالوان

اما بالنسبه لارواجهم بصى دى تجبيها وانتى مغمضه بس تفتحى بس عشان تختارى الالوان ههههههههههه
    والله انا جبت منهم روج كانوا كاتبين عليه انه بيدوم ست ساعات وفعلا وقسما بربى مان بيدوم واكتر من كده كمان
    ارواجهم بجد رائعه ومرطبه وجربت ارواج والله من ماركات عالميه ماركه ايف سان لوران والله ان بتوع اوريفليم احسن ميت مره رغم ان التانى اغلى منه ميتين مره

وكنت عايزه انصحك كمان ب(اليب جلوس ) من عندهم والله برضه جربته من ماركات عالميه وبتاعهم اثبت واحلى واقوى بس لو انتى متجوزه مش هينفعك لانه بتحسيه بيلزق كده لكن كشل اكترررررررررر من رائع ده جيبه على ضمانتى والله من الحاجات الى مقدرش عمرى استغنى عنها هو خمس الوان عندى منهم اربعه
    بس الشفاف هو اهم واحد فيهم مقدرش فعلا استغنى عنه
    تحطيه فوق اى روج بتحسى شفايفك بئت حاجه تانيه خالص وحتى لو حطتيه لوحده من غير روج بيدى لمعه للشفايف تحفه
    بس نصيحه لو جبتيه بعد ما تحطيه حطى تحت الشفه السفليه بودره عشان ميلطخش على منطقه الذقن هتلاقيه صفحه رقم 40 ب(17 جنيه)فى كتالوج شهر 4 وفى صفحه رقم 26 ب( 14جنيه) فى كتالوج شهر 5
    حظك حلو والله الكتالوج لسه واحده بعتاهولى النهارده الصبح
    بس وانتى بتجيبى الروج خدى بالك من اختيارك للون ومتتخدعيش باللون الى الموديل بتكون حطاه لانه احيانا يكون افتح او اغمق
    يعنى جبت روج على انه روز كانت الموديل حطاه لاقيته بيدى بس لمعه كأنى حاطه فازلين(اهم حاجه اختيار اللون)

اما بالنسبه للاى شادو بصراحه عمرى ما جبت منهم لانى مش بحطه اصلاغير فى الافراح مثلا بس اصحابى الى استخدموه قالوا انه حلو وبيثبت والوانه جميله
    بس نصيحه منى ليكى اللى يثبت الاى شادو انك تحطى البودره على وشك ومنطقه العين الاول كويس جدا ونصيحه تانيه لازم تجيبى الايشادو من النوع الى بتعرفى تستخدميه يعنى انا شايفه ان الاى شادو الى حطيتى صورته سايل وكريمى لو بتعرفى تستخدميه بس هاتيه لو لاء اوعى تجبيه لان من سهل تنك تستخدميه بحسه احترافى شويه لكن الاى شادو البودر بيكون اسهل بكتير

بانسبه للمسكرا مسكراتهم بتكون تحفه انا استخدمتها لمده اكتر من خمس سنين وحتى بتاعت ايف سان لوران مكنتش احلى منها لكن غيرتها بس لما جرت ماسكرا ماكس فاكتور بصراحه لاقيتها احلى
    لو ليكى حد فى الامارات او السعوديه مثلا خليه يجبهالك لو مفيش توكلى على الله واستخدمى اوريفليم هى رائعه برضه بس لو ناويه تجيبى الى علبتها خضرا دى ممكن تستنى كتالوج شهر 5
    لانى شفت فيه عرض على نفس( المسكرا + مرطب شفايف + قلم الكحل الاسود) ب 49 جنيه اذا اشتريتى ب 200 جنيه من الكتالوج وطبعا الى هتبعلك هتكون جايبه حاجات باكتر من 200 جنيه فهتجبهولك
    المسكرا حلوه اوى و المرطب جميل جدا اا قلم الكحل ده راااااااااااااااااااااااائع
    استخدمته مده طويله اوى بس دلوئتى بتخدم ايف سان لوران هو احلى سنه مش اكتر بس عشان جالى هديه بس لما يخلص هارجع لده تانى
    لو مش محتاجه الحاجات دى خلاص توكلى على الله وجبيها

نصيحه بئى منى ليكى بره الموضع ابل ما تشترى اى حاجه فكرى كويس انتى محتجاها والا لاء هتستخدميها والا لاء مش كفايه تكون حاجات رائعه عشان تجبيها
    لازم تكونى هتستخدميها عشان متلاقيش نفسك فى الاخر درجك مليان حاجات اكتر بكتير من استخدامك ومده صالحيتها تخلص وانتى لسه مستخدمتهاش
    انا بقولك كده لانى اكتر واحده عملت كده فى الدنيا
    هههههههههههه
    ومتجبيش حاجه من اوريفليم الا الى عليها عرض (تخفيض يعنى) حتى لو عجبتك استنى عليها شهر او اتنين بالكتير هتلاقى نازل عليها عرض هى كمان
    معلش طولت عليكى بس انا حبيت اشرحلك كويس
    يارب اكون افدتك
    ولو عايزه تسألى عن اى حاجه تانى انتى تأمرى حتى لو بعد كده بمده ابقى ابعتيلى على الخاص
    الله يوفقك يا قمر وينفع بيكى المسلمين
    اذكرى الله
    ادعولىىىىىىى
    سلام

الردود
    93
    ههههه كنت حابة ارد عليكي بس لاقيت بسبوسة ماشاء الله عليها قايلة كل حاجة.

انا تقريبا من سنتين ابتديت استعمل منتجات اوريفليم و بجد مرتاحة معاهم ع الاخر بس انصحك حاجة واحده ما تاخديهاش من عندهم و هي مستلزمات الشعر , انا ولا مرة جربتها بس كل الناس اللي استعملوها طلعت مش موافقاهم . بالنسبة لليب جلوس و دي اكثر حاجة بحبها عندهم , و تقريبا كل شهر باخد واحد جديد و لا عمري اشتكيت منهم .
    و حابة اقول ليكي انو بردو البرفنات عندهم حلوة اوي و بتلاقيها خفيفة و ثمنهم بردو كويس و مناسب . و في كمان كريمات العناية باليدين و الرجلين , دول نتيجتهم بتبقى تحفة .
    الماسكارا عندهم حلوة و بتدوم . الاي لاينر استعملته مرة وحده و ما عجبنيش عشان بسرعة بيروح . الاي شادو و اقلام العيون انواعهم كثيرة و باخد منهم انا و ماما و نوعيتهم بتطلع كويسة اوي و خصوصا انا عندي حساسية عيون , بس مع اوريفليك الحمد لله ما بقيتش بشتكي.

و لو عايزة اي سؤال ثاني احنا في الخدمة

الردود
    578
    جزاكم الله خير

معليش امر بظروف نفسية صعبة بسبب وفاة امي الله يرحمها وصرفت النظر عن كل شي الله يصبرني على فراقها

الردود
    67
    الله يرحمها ويصبرك... والله ما فى أمر من فراق الأم.
    أنا جربته . الله لا يوريه لأحد
    وإنشاء الله تكون آخر الأحزان يا لحن الغربة
    أكثرى لها من الدعاء

الردود
    93
    يا رب ارحم والده اختنا لحن الغربة و اسكنها فسيح جناتك .

و الله يصبركم على فراقها يا اختي

مواضيع مشابهه

1. تجاربكم مع منتجات اوريفليم..................
    بواسطة سلسبيل المصريه في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 18
    اخر موضوع: 04-10-2009, 08:34 PM
  2. تجربتي مع منتجات اوريفليم
    بواسطة حجابي هويتي في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 22
    اخر موضوع: 24-03-2009, 12:43 AM
  3. مين جرب منتجات اوريفليم oriflame؟؟؟
    بواسطة bocky ant في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 39
    اخر موضوع: 18-04-2008, 01:45 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ