انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 9 من 27 الأولىالأولى ... 567891011121319 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 81 الى 90 من 269

الموضوع: (●̮̮̃●)اجـابــة عـلــى كــل ســـؤال يــخــص نــزع الشـعــر بــكــل الــطـــرق (●̮̮̃●)

الردود
    20
    مشكلتي ان جسمي فيه نمو لشعر بشكل كبير وفي مناطق مختلفه انا سمعت ان لتكيس المبايض دور في ذلك فهل هذا صحيح يعني انا لشعر في الوجه وفي الافخاذ وهذا شئ مو طبيعي والله متفشله مدري ايش اسوي وزواجي في الصيف اتمني تردي علي والله يجزيك خيرر

لا أعترف بالحدود بين البلدان الإسلامية (أمة واحدة....قلب واحد)
    الردود
    114
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    جزاكي الله كل خير على تناولك لهذا الموضوع
    انا بالفعل استفدت كثيرا من نصائحكم وتجاربكم
    لكن لي سؤالين :
    1-هل من الممكن إعطائنا الطريقة الصحيحة لعمل السويت خاصة المقادير والتسوية دائما تجف مني جدا وتصبح مثل (العسلية)الحقيقة الوالدة الله يحفظها كانت تحضرها لي بكمية كبيرة واحفظها لحين إستخدامها لكني اغتربت الآن واجد صعوبة وإحراج الحقيقة في شرائها
    2-من فترة قرأت موضوع لأخت عن نفس المشكلةوكان لها فكرة سوف اوردها من خلال رسالتهاوهي كالآتي:
    (07-2006, 02:07 AM
    بنت الملك فهد
    عضو جديد
    الردود: 22
    تعالوا نتخلص من شعر الجسم لابد و الله وصفه مجربه و نتايجه خطيره
    تعالو نتخلص من شعر الجسم للأبد والله وصفه مجربه ونتايجها خطيره
    هاي بنوتات جبتلكم خلطه رووووعه وانشالله تعجبكم و تفيدكم انا قاريتها وقلت لازم اخليكم تستفيدون منها

بس هذي الوصفه منقوله

حبايبى بنات جايبالكم وصفه جناااااااااان تقلل نمو شعر الجسم ومرتين وتلاقيه اختفى نهائيا
    هاحكيلكم الحكايه برضه
    طبعا كلنا بنضايق من الشعر اللى فى الجسم وطبعا انا ماسكتش فضلت اسأل لغاية مالحمد لله لاقيت الحل واحده كوافيره قالتلى عنها وجربتها لكذا عروسه ولنفسها كمان
    و علشان خاطر عيونكم هاكتب الوصفه :-
    طبعا هى طريقة الحلاوه التقليديه بس عليها شوية اضافات (دى بقى اللى بتقلل الشعر وتمنع ظهوره )
    كوب ماء
    كوب سكر
    من العطار تجيبى حاجه اسمها فسوخ بمقدار حبة البندق
    مستكه مطحونه بمقدار ربع ملعقة شاى
    3 معالق شابه مطحونه+ نصف ليمونه
    كل المقادير دى حطيها على النار وافضلى قللبى قللبى قللبى زى مابتتعمل الحلاوه بالظبط
    وبس شيلى الشعر عادى وهاتشوفى ازاى الشعر قل من اول مره واذا لاقيتى طلع مره تانيه بعد فتره قصيره اعمليه تانى بنفس الوصفه
    انا عن نفسى عملته اول مره وبعد شهر ونصف طلع تانى ده لأنى مشعره جدا فعملت الوصفه تانى وشيلت الشعر ودلوقتى بقاله تقريبا 6 شهور مش شايفاله اى أثر رحت للكوافيره قالتلى هو بيغيب اوى لمايبدأ يطلع وممكن يقعد سنه مايظهرش خالص وأذا ظهربعد السنه اعمليه تانى وهايقعد سنه وهكذا وفى مره مش هتلاقيه خالص )
    ياترى ممكن تفيدينا خاصة ان تم تجربتها من اخوات بالفعل لكن النتيجة كانت عادية ولم ترد الاخت عن الإستفسارات التي وردت
    سامحيني أطلت عليكي

جزاكي الله خيرا

الردود
    6
    السلام عليكم اختي اشكرك على اقتراح موضوع جد هام لكل مر اة واتمنى انك تعطيني وصفة لنزع الشعر في المنطقة الحساسة لاني لما ازيلو بالموس او الكريم بيصير عندي حك شديد وتطلعلي حبوب رقيقة بتضايقني شو العمل ارجو افادتي في اقرب وقت

www.bdyamall.com بداية مول 0594335687 السعودية
    الردود
    7,748
    التكريم
    تعقيب كتبت بواسطة شمس قلبي عرض الرد
    السلام عليكم النجم الدهبي

جزاكي اله خيرا انا من مصر اريد اعرف هل انتي تبيعي منتجاتلازالة الشعر

واين اجدك وكيف التواصل ارجو الرد
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    غاليتى شمس ...
    منتجاتى الخاصه لنزع الشعر موجودة بتوقيعي بالضغط على التوقع توصلي لها

تعقيب كتبت بواسطة crazyGIRL عرض الرد
    جزاك اللة خير وكل الاخوات محتاجين لمثل هالمعلومة واناكمان عندي معلوما وخبرة كثيرة عن تنظيف البشرة وازالة البفع والتصبغات اول ما الاقي وقت انشا اللة حاكتب تجاربي مع تنظيف البشرة الي تنقلت من اجلة بين ماركات التجميل واخصا ئيات تنظيف البشرة
    ونحن بالانتظار حبيبتى
    مع التحية

تعقيب كتبت بواسطة marwasamy mosta عرض الرد
    شكرا اختى بداية ربنا يقويكى
    تحياتى لك وشاكرة لك مرورك العطر

تعقيب كتبت بواسطة سحرالعيووووووون عرض الرد
    حبيبتي الله يخليك شنو الكريم المناسب اللي ينحط بعد مااشيل الشعر بالحلاوه من المناطق الحساسه لانه يطلعلي حساسيه فياليت تفيديني لاني بالفعل محتاجه نصيحتك ويعطيك الف عاااااااااااااااافيه

في مرهم ممتاز اسمه فيوسيدين
    عليه خط احمر وصورة نمر او اسد
    ممتاز لانه مضاد حيوي بيقلل من التهابات البشرة بعد نزع الشعر
    بالفايدة يا سحر
    تحياتى

تعقيب كتبت بواسطة اسورة عرض الرد
    وعليكم السلام
    جزاك الله خيراً اختي الكريمة

ان شاء الله يستفيدوا الاخوات
    شاكرة لك تفاعلك حبيبتى

تعقيب كتبت بواسطة totee عرض الرد
    السلام عليكم ممكن سؤال اناعندى بروان بنزع الشعر االابط بعد التنظيف وتنظيف الماكينة بيظهر حبوب تحت الابط ،،فى الاماكن الاحساسة بيظهر حبوب ولونها غامق كيف افتحها انا بعملها بالموس وكيف اضع زيت زيتون ما يكونش بكتريا
    عليكم السلام توتى
    الحبوب نتجة نزع الشعر ودا شيء طبيعي لو لم تعالجي وبسرعه فتح المسام
    بماء بارد وبوردة تلك قبل وبعد النزع
    وزيت الزيتون ابدا ما يعمل بكتريا اذا كان اصلي وطبيعي

تعقيب كتبت بواسطة shahed_hamza عرض الرد
    السلام عليكم
    بدي اول شي اشكر بداية كتير كتير
    وتاني شي (بما انو في اول شي)بدي اسألك عن النشا وبودرة تلك لازم اغسلهم وبعدين استخدم الموس ولا اتركهم
    وبدي اسالك كمان انا بستخم امجوي ومرتاحة كتير عليها ليش السويت افضل
    و عليكم السلام عزيزتتى
    بوردة التلك او النشا تتركيهم وتحلقي وهما موجودين ما تغسليهم .. فهمتي علي .. ؟؟
    معذرة .. امجوي دي زي البراون كدا ..؟؟
    عموما الحلاوة افضل للجسم كله الا المنطقة الحساسه .. لانها بتاسعد على تاخر نمو الشعر
    غي ماكينه النزع اللي فيها صدمات كهربائية طبيعي بتاثر على بصيلات الشعر وبتخليه ينمو بسرعه مرة اخرى .. فانا بنصحك بافضل شيء وهي الحلاوة

ارق تحية

تعقيب كتبت بواسطة الزهرة البرية عرض الرد
    جزاكي الله اختي
    ازالة الشعر مشكلة عند كل النساء الله يكون معنا

جزانا واياكم يا زهرة ولا تحرمينا مرورك الدائم

تعقيب كتبت بواسطة mimi82 عرض الرد
    شكرا لك لكن اسرعي بوضع الموضوع لانني احتاج اليه
    ابشري حبيبتى قريبا

وداعا للشعر الزائد للابد وبدون ألم اعيدي اكتشاف نعومتك وانوثتك من جديد من راسك وحتى قدميك

الردود
    7,748
    التكريم
    تعقيب كتبت بواسطة egyptiangirl عرض الرد
    شكرا يا بداية ع الموضوع الجميل ده اللى كلنا بجد محتاجينه ، حبيبتى انا جربت براون بس مؤلمة جدا جدا لأن بشرتى حساسة جدا جدا وكمان بتطلع حبوب يا ريت تقوليلى وسائل لتخفيف الألم مع انى بتسعملها على السرعة البطيئة وليست السريعة وعلى فكرة انا استعملتها فى الرجل بس من فوق وخايفة جدا استعملها تانى يا ريت تفيدينى انتى او اى اخت بتستخدم براون ، انا الموديل اللى عندى ابيض × لبنى وبرأسين
    بصي يا روحي ..
    بروان والله ثم والله ثم والله في اهون واسرع منها واخف من المها كمان
    الحلاوة افضل بكثير هذه مجرد نصيحة
    بالنسبة لتقليل من شدة الالم .. ممكن تستعملي بودرة التلك قبل النزع ترشي على المنطقة وتنتظري دقيقة ثم تبداي بالنزع .. بس ان شاء الله ميكنش لها تاثير على ماتور البراون ..
    وحاولي زي ما قلتلك تستعملي الحلاوة حتى لو جبتى واحدة تعملك في البيت وتخلصك بسرعه
    تحياتى لك

تعقيب كتبت بواسطة سولعية uae عرض الرد
    مشكوورة حبي عالرد
    بس بغيت اسالج نحن عندنا عرس وطبعا اختي عمرها 14 سنة وتلبس فستان اكمام قصيرة

بشو تنصحينها تشل شعر ايدينها انا قلت لها بالحلاوة بس حرام واايد يعورها شرايج بروان للصبايا

بصراحة انا معرفش بروان بتاعت الاطفال .. خايفة تكون شفرة موس حلاقه يعنى وكدا انتى حتضريها مش حتساعديها
    الحلاوة افضل وتتحمل الالم شوية وتحط بوردة تلك قبل النزع وبعد النزع بوردة تلك وماء ورد مثلج عشان يهدا البشرة من اثار الشد ..
    وبعدين من الان احسن تتعود على الحلاوة عشان لما تكبر يكون الشعر اخف وتكون هسهلة معاها

تحياتى وزواج مبارك

تعقيب كتبت بواسطة Noura89 عرض الرد
    مش عارفة اشكر حضرتك وكل الاخوات اللى بيجاوبوا على اسالتنا ازاى جزاكم الله خيرا
    بالنسبة لموضوع سمار منطقة تحت الابط والمنطقة الحساسة اعتقد بسبب انى كنت باستخدم كريم لازالة الشعر قبل ما اتعود على الحلاوة سالت دكتور الجلدية ادانى كريم لتحت الابط بس مش حاسة ان فى تغيير فعايزة وصفة تفتح اللون
    معلش ازعجتك باسالتى
    يا ويلك من استعمال الكريم .. اخر مرة ..
    بصي يا ستى .. استمرى على بوردة التلك مع ماء ورد ومع التكرار حيكون في نتيجة كويسة ان شاء الله ..

تعقيب كتبت بواسطة نور القلوب1 عرض الرد
    جزاك الله خيرا الموضوع افدنا جدا وان شاء الله اجرب الوصفات والنصائح
    لان كلنا عندنا نفس المشاكل
    ومشكورة على المعلومات والنصائح القيمة

طاب ممشاك يا نور الفلوب اسعدتنى بمرورك العطر

تعقيب كتبت بواسطة هاجر97 عرض الرد
    احسنتى ما كتبتى وجزاكىالله خير وننتظر المزيد من ابدعاتك
    شكرا لك يا هاجر
    بارك الله فيك غاليتى

تعقيب كتبت بواسطة larang عرض الرد
    جزاك الله خيرآ.....
    جزانا واياكم ياقلبي

تعقيب كتبت بواسطة totee عرض الرد
    بروان جميلة انبستعملها فى رجلى وايى كويسة خلص لما تتعودى مش هاتشعرى بالم

واكيد لما تستعملي الحلاوة حتكون ممتازة ونتائجها روعه
    تحياتى

تعقيب كتبت بواسطة AMEL05 عرض الرد
    بسم الله الرحمن الرحيم
    الله يعينك على كل هذه الاسئلة وايجازيكي كل خير
    بس انا عندي اقتراح لك " لو تعملي هذا الموضوع على شكل درس ان صح المعنى تتعرضي فيه كيفية نزع الشعروالوسائل المستخدمة في ذلك وما هي الاثار التي تتركها بعد النزع حسب كل منطقة منزوع منها الشعر وما هي المواد المستعملة قبل وبعد النزع وكيفية صنعها واستخدامها ... ....." اظن ان هكذا تستطعين الاجابة على عدد اكثر من اسئلة الاخوات -ويبقى مجرد اقتراح-
    اما بالنسبة الي فانا استعمل الحلاوة التي اصنعها من السكر والماء و( الشب ) لا ادري كيف تسمونه فهو رائع ويقوم بالتنظيف وغلق بعض المسامات او الليمون اما بالنسبة للحكة فاستعمل الماء البارد ثم الفازلين.
    ولك مني اجمل تحية

جزاااااااااااااك الله خيرا
    شكرا على مرورك الرائع
    واقتراحك الصائب وان شاء الله سوف انزل موضوع مرتب لكل طريقة سلبيتها واجابيتها
    تحياتى

تعقيب كتبت بواسطة كيرلي عرض الرد
    الله يجزيك الخير على مساعدة الأخوات
    يعطيكِ العافية

تسلمي يا كيرلي لتثبتك للموضوع
    ومعلش انا كان عندي ظروف ال 4 ايام اللي فاتوا عشان كدا معرفتش ادخل نت واتابع الموضوع بصفة شخصية
    شكرا لك مرة اخرى

تعقيب كتبت بواسطة ام احلى توام عرض الرد
    موضوع مميز ويفيدنا مشكورة

الشكر لله ثم لمرورك العطر ياقلبي
    وداعا للشعر الزائد للابد وبدون ألم اعيدي اكتشاف نعومتك وانوثتك من جديد من راسك وحتى قدميك

الردود
    7,748
    التكريم
    تعقيب كتبت بواسطة زهور النماص عرض الرد
    مشكلتي ان جسمي فيه نمو لشعر بشكل كبير وفي مناطق مختلفه انا سمعت ان لتكيس المبايض دور في ذلك فهل هذا صحيح يعني انا لشعر في الوجه وفي الافخاذ وهذا شئ مو طبيعي والله متفشله مدري ايش اسوي وزواجي في الصيف اتمني تردي علي والله يجزيك خيرر

حبيبتى يا زهور ...

انتى بالذات لك منى نصيحة خااااصة جدا لانك على وش زواج
    انا كنت زيك تمام وحاسه باللي بتقوليه والخوف اللي جواكي
    وانا لسه متزوجة قريب يعنى مش بعيدة عنك ..
    ونفس معاناتى كانت
    والان الحمد لله مافيش مشكلة
    بصي يا روحي اولا ::
    انسي تمام موضوع تكي المصابيض لانه سبب لي وهم وخوف وقلق على الفاضي الحمد لله
    لان تكيس المبياض مش شرط يكون له تاثير في كثرة الشعر ابدا والله
    دي مجرد هرمونات ومع الزواج حتروووووووح ان شاء الله
    بس انتى عليك بالاتى .. استمرى على نزع الشعر بالحلاوة شهريا .. وياريت تكون حلاوة نوع كويس عشان تقلل الشعر مع استمرار الاستعمال
    ولا توهمي نفسك بمبايض وغيرها حتى يتمم الله لك على خير وتحملي بسرعه ان شاء الله ..
    وزواج مبارك ان شاء الله
    وابقى طمنيني عليك ضوروري ولو عايزة اي حاجة انا تحت امرك
    تحياتى

تعقيب كتبت بواسطة بسمة الأقصى عرض الرد
    جزاكي الله كل خير على تناولك لهذا الموضوع
    انا بالفعل استفدت كثيرا من نصائحكم وتجاربكم
    لكن لي سؤالين :
    1-هل من الممكن إعطائنا الطريقة الصحيحة لعمل السويت خاصة المقادير والتسوية دائما تجف مني جدا وتصبح مثل (العسلية)الحقيقة الوالدة الله يحفظها كانت تحضرها لي بكمية كبيرة واحفظها لحين إستخدامها لكني اغتربت الآن واجد صعوبة وإحراج الحقيقة في شرائها
    2-من فترة قرأت موضوع لأخت عن نفس المشكلةوكان لها فكرة سوف اوردها من خلال رسالتهاوهي كالآتي:
    (07-2006, 02:07 AM
    بنت الملك فهد
    عضو جديد
    الردود: 22
    تعالوا نتخلص من شعر الجسم لابد و الله وصفه مجربه و نتايجه خطيره
    تعالو نتخلص من شعر الجسم للأبد والله وصفه مجربه ونتايجها خطيره
    هاي بنوتات جبتلكم خلطه رووووعه وانشالله تعجبكم و تفيدكم انا قاريتها وقلت لازم اخليكم تستفيدون منها

بس هذي الوصفه منقوله

حبايبى بنات جايبالكم وصفه جناااااااااان تقلل نمو شعر الجسم ومرتين وتلاقيه اختفى نهائيا
    هاحكيلكم الحكايه برضه
    طبعا كلنا بنضايق من الشعر اللى فى الجسم وطبعا انا ماسكتش فضلت اسأل لغاية مالحمد لله لاقيت الحل واحده كوافيره قالتلى عنها وجربتها لكذا عروسه ولنفسها كمان
    و علشان خاطر عيونكم هاكتب الوصفه :-
    طبعا هى طريقة الحلاوه التقليديه بس عليها شوية اضافات (دى بقى اللى بتقلل الشعر وتمنع ظهوره )
    كوب ماء
    كوب سكر
    من العطار تجيبى حاجه اسمها فسوخ بمقدار حبة البندق
    مستكه مطحونه بمقدار ربع ملعقة شاى
    3 معالق شابه مطحونه+ نصف ليمونه
    كل المقادير دى حطيها على النار وافضلى قللبى قللبى قللبى زى مابتتعمل الحلاوه بالظبط
    وبس شيلى الشعر عادى وهاتشوفى ازاى الشعر قل من اول مره واذا لاقيتى طلع مره تانيه بعد فتره قصيره اعمليه تانى بنفس الوصفه
    انا عن نفسى عملته اول مره وبعد شهر ونصف طلع تانى ده لأنى مشعره جدا فعملت الوصفه تانى وشيلت الشعر ودلوقتى بقاله تقريبا 6 شهور مش شايفاله اى أثر رحت للكوافيره قالتلى هو بيغيب اوى لمايبدأ يطلع وممكن يقعد سنه مايظهرش خالص وأذا ظهربعد السنه اعمليه تانى وهايقعد سنه وهكذا وفى مره مش هتلاقيه خالص )
    ياترى ممكن تفيدينا خاصة ان تم تجربتها من اخوات بالفعل لكن النتيجة كانت عادية ولم ترد الاخت عن الإستفسارات التي وردت
    سامحيني أطلت عليكي

جزاكي الله خيرا

حياك الله يا اقصى
    حبيبتى ما فهمت استفسارك ...!! وضحي شوية
    وانا منتظراكي

تعقيب كتبت بواسطة سرور القلوب عرض الرد
    السلام عليكم اختي اشكرك على اقتراح موضوع جد هام لكل مر اة واتمنى انك تعطيني وصفة لنزع الشعر في المنطقة الحساسة لاني لما ازيلو بالموس او الكريم بيصير عندي حك شديد وتطلعلي حبوب رقيقة بتضايقني شو العمل ارجو افادتي في اقرب وقت
    حبيبتى ذكرنا علاج الحكة وهو الدع باللوف بس انتبهى لتجرحي نفسك حتى يظهرر الشعر وما سبب حكة ولا حبوب
    ازالة شعر المنطقة الحساسه
    يا تسخدمى الموس بس يكون نوع كويس
    او تقصي الشعر حتى يكون صغيييييييييييييييييييييييييييييييير جدا وبعدها تدهنى بزيت زيتون وبوردة تلك وماء بارد
    والنتيجة كويسة ان شاء الله
    واي سؤال حاضرة لك
    تحياتى

الردود
    1,622
    اختى بدايه جديده انتى انسانه زكيه جدااااا وانا احترم البنت الزكيه موفقه

الردود
    1
    عند انبات الشعر بعد فترة من ازالتة يؤدى الى حكة شديدة ممايوصل الى هرش حتى الجرح
    لو عندك حل مشكورة

لا أعترف بالحدود بين البلدان الإسلامية (أمة واحدة....قلب واحد)
    الردود
    114

flower3

عفوا اختي

(انا أسأل عن طريقة صنع السويت ومقاديره المضبوطة فأنااعلم انه من الممكن صنعه منزليا ولكن لا يظبط معي يكون جاف جدا

اما الجزء الثاني من الرسالة

فهو عبارةعن رسالة قرأتها لأخت

بموقع لكي من فترة وذكرت فيها تجربتها لتقليل نمو وكثافة الشعر لعموم الجسم بإضافة (الفسوخ) (والمستكة)( والشبة) من العطار للسويت نفسه أثناء إعداده ويمكنك الرجوع لرسالتي السابقة لقرآءة مقادير وصفتها كما أوردتها التي أخذتها من كوافيرة

هل لديكي اي معلومة عن صحة هذه الوصفة وإمكانية تجربتها خاصة انها تقول انها بالفعل اثبتت نجاحها معها

جزاكي الله كل خير وبارك فيكي وفي كل أخت لا تبخل علينا بنصائحها وأسأل المولى عزوجل أن يؤلف بين قلوب المسلمين والعرب في كل مكان كما الف بين قلوبنا

الردود
    7,748
    التكريم
    تعقيب كتبت بواسطة شذى عمرو عرض الرد
    اختى بدايه جديده انتى انسانه زكيه جدااااا وانا احترم البنت الزكيه موفقه
    اسعدنى مرورك ياعزيزتى

تعقيب كتبت بواسطة ارولا عرض الرد
    عند انبات الشعر بعد فترة من ازالتة يؤدى الى حكة شديدة ممايوصل الى هرش حتى الجرح
    لو عندك حل مشكورة
    ادعكى بشرتك باللوف اثناء الاستحمام حتى يخرج الشعر من تحت الجلد وما تحسي بالم
    بس انتبهى لتجرحى نفسك .. قبل الدعك ادهنى جسمك بلوشن او كريم او صابون

تعقيب كتبت بواسطة بسمة الأقصى عرض الرد

عفوا اختي

(انا أسأل عن طريقة صنع السويت ومقاديره المضبوطة فأنااعلم انه من الممكن صنعه منزليا ولكن لا يظبط معي يكون جاف جدا

اما الجزء الثاني من الرسالة

فهو عبارةعن رسالة قرأتها لأخت

بموقع لكي من فترة وذكرت فيها تجربتها لتقليل نمو وكثافة الشعر لعموم الجسم بإضافة (الفسوخ) (والمستكة)( والشبة) من العطار للسويت نفسه أثناء إعداده ويمكنك الرجوع لرسالتي السابقة لقرآءة مقادير وصفتها كما أوردتها التي أخذتها من كوافيرة

هل لديكي اي معلومة عن صحة هذه الوصفة وإمكانية تجربتها خاصة انها تقول انها بالفعل اثبتت نجاحها معها

جزاكي الله كل خير وبارك فيكي وفي كل أخت لا تبخل علينا بنصائحها وأسأل المولى عزوجل أن يؤلف بين قلوب المسلمين والعرب في كل مكان كما الف بين قلوبنا

طيب ياقلبي حقولك المقادير لحد ما اعملكم موضوع خاص بعمل الحلاوة
    كوب سكر + نص كوب ماء + نص ليمونه
    حطيهم على النار .. اتركيها تغلي مدة 10 دقايق على ننار هادئة
    هاتى المعلقة خدي شوية صغيرين وحطيهم على الرخام .. وجربيها اذا تشد كويس ولا محتاجة كمان غلوة . او محتاجة نقطه مية
    لحد ما تضظ معاكي .. اول مرة ممكن صعبه بعد كدا حتتعودي وتبقى سهلة
    بالنبة للحلاوة التانية تسال فيها الاخت اللي كتبتها ومدى مفعولها معاها
    واي سؤال بخصوص عمل الحلاوة انا تحت امرك

تحياتى

مواضيع مشابهه

1. جتوه الفانوس°•●●•°بالخطوات°•●●•°التفصيليه°•●●•°من أم شادى°•●●•°بالصور
    بواسطة أم شادى في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 205
    اخر موضوع: 08-09-2012, 06:19 PM
  2. 2 (●̮̮̃●)اجـابــة عـلــى كــل ســـؤال يــخــص نــزع الشـعــر بــكــل الــطــرق (●̮̮̃●
    بواسطة بــداية جديدة في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 55
    اخر موضوع: 09-11-2010, 07:45 AM
  3. الردود: 12
    اخر موضوع: 04-08-2010, 07:17 PM
  4. الردود: 232
    اخر موضوع: 18-07-2009, 07:31 AM
  5. •● •●●• ●• سكربت للماسنجر مميز وجديد ،،، يغير لون الخط •● •●●• ●•
    بواسطة نور النوارة في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 19
    اخر موضوع: 15-02-2009, 02:56 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ