انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 9 من 9

الموضوع: مين جربت كريم نيفيا سوفت ؟؟؟؟

الردود
    689

beatheart مين جربت كريم نيفيا سوفت ؟؟؟؟

السلام عليكم
    اشتريت من اسبوع تقريبا كريم نيفيا سوفت ككريم مرطب للبشره و الان طلعتلي حبوب صغيره كتيير ماليه وشي خصوصا في الجبهه ز الذقن و الانف مع اني مثلا من 5 سنين ما طلع في وشي اي حبوب و انا عمري الان 25 سنه لا ادري هل الكريم سئ و هو السبب ام ماذا ؟؟؟
    و اذا كان غير جيد فأي كريم ترطيب تستخدميه و نتائجه جيده بلا حبوب و لا مشاكل في البشره؟

الردود
    1,230
    salamou3alikuom a3taqid my sister inni 3olba qadeema aw anti liki 7asasiya lam takon 3indik 2abl

الردود
    200
    سلامتك ألف سلامة يا أمورة أنا عندي نفس المشكلة من نيفيا أو غيرها من الكريمات سواء للوجه أو اليدين و لكن أنا عارفة مشكلتي بالضبط أنا عندي "أكزيما" فيمكن انتي كمان و انتي مش عارفة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لكن اذا بدك حل فهو أولا توقفي عن نيفيا و ابدئي بماسكات لبن حتى يهدا وجهك ثم لا تستخدمي سوى دوف اللي علبته كحلية و الغطاء أبيض............. بصراحة أحسن كريم للبشرة الحساسة و أنا مداومة عليه بعد ما جربت الكريمات الأخرى و لقيت انه أحسن شي لبشرتي الحساسة

الردود
    209
    سلمتك ياقمر بس انا بستعمل كريم نيفيا سوفت من زمان وحلو جدا معايا بس يمكن انتي بشرتك حساسه بس للاسف معنديش فكره عن كريم للبشره الحساسه بس جربي اقترحات الاخت انسانه حساسه
    وبالنسبه للحبوب انا بستعمل محلول اسمه اكنيمايسين وفي منه مرهم حلو جدااااااااااا بس حطيه وانت بشرتك نظيفه
    وان شاء الله تبقي بشرتك صافيه وحلوه

الردود
    689
    شكرا لكم جميعا بس انا مش عندي اكزيما و كنت قبل كده بستخدم كريم جونسون و مكنتش بشتكي من اي شئ بس غيرته و جبت نيفيا سوفت لاني كنت بستخدمه زماااان كنت بجيبه من عمان لما لسه مكنش نزل مصر و لما لاقيته موجود حبيت استخدمه تاني لاني زمان كنت مرتاحه عليه جدا الكلام ده كان من 9 سنين تقريبا
    و العلبه مش قديمه و مكتوب عليها MADE IN SPAIN
    سؤال كمان هو انا ازاي اعرف ان بشرتي حساسه ؟؟؟
    انسانه مجبه : شكرا علي ردك بس هل كريم دوف الازرق ده مكتوب عليه للبشره الحساسه ؟؟

~✿~ Flying between the THREE HEARTS of mylife ~✿~
    الردود
    23,929
    سلامتك حبيبتي
    انا استعملت نيفيا سوفت زمان وماسبب لي اية مشاكل..

الردود
    2,627
    هاي يا بنات ازيكم انا كمان بستعمل نيفيا سوفت علشان بشرتي دهنيه ولانه مفهوش دهون هو في الاول مريحنيش بس بعد شويه اتعودت عليه بس انا عندي سؤال انتوا يا بنات بتحطوه علي عينيكم ولا لا لاني بحطه تحت الباودر لاني سمعت ان الكونسيلر بيسمر جلد العين فياريت اللي تعرف ان نيفيا سوفت مضر لجلد العين ولا لا وان كان فيها تانيه ممكن احطها تحت الباودر غير الكونسيلر وبالمناسبه كيرم دوف ميناسبش البشرة الدهنيه يعني لو بشرتك دهنيه فكريم دوف هيزودهالك قوي زي ماعمل معايه ده حتي صاوبنه دوف طلعتلي حبوب كتير وصحيح يا بنات فعلا نيفيا سوفت مكتوب عليه maid in spain يعني ايه spain انا اعرف انها مش اسبانيا

asas22's صورة
    asas22 غير متواجد زهرة لا تنسى "مجموعة العطاء في ركن الجمال والاناقه "
    الردود
    1,911

coffee

اْنا كمان عندي... وباستعمله باْستمرار وبشتريه دايما والحمد لله ما صارتلي اْية مشاكل............غيريه الكريم وشوفي كريم ثاني وما اْكثر الكريمات في الجمعيات ((على اْفا مين يشيل ))

الردود
    2,627
    هاي يا نونا معلش نسيت اقولك اني بخفف الكريم بالماء يعني خدي شويه كريم علي ايدك وحطي عليه شويه ماء صغيرين وحطيه علي وشيك جربي الحكايه دي ولو لسه الكريم تاعبك غيريه وجيبي نوع تاني

مواضيع مشابهه

1. كريم السعد سوفت
    بواسطة ريمز في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 2
    اخر موضوع: 28-05-2010, 12:54 AM
  2. الي جربت هذا المنتج من نيفيا تتفضل ...
    بواسطة سنيوره قمر في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 4
    اخر موضوع: 17-03-2009, 05:14 PM
  3. كريم نيفيا المذهل
    بواسطة البطه الشقيه في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 27
    اخر موضوع: 27-09-2007, 04:58 AM
  4. كريم اسمه (سوفت هير )
    بواسطة صنعانية في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 1
    اخر موضوع: 28-05-2005, 11:03 PM
  5. كريم الاساس من نيفيا
    بواسطة وردة الفل في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 7
    اخر موضوع: 08-05-2005, 11:22 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ