انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 13 الأولىالأولى 123456789 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 127

الموضوع: الى جميع صاحبات الشعر الزائد جدا جدا جدا؟ سؤال

الردود
    1,044
    على فكرة فى رجب العطار فى اول ش الأزهر ده اكيد حتلاقى عنده كل حاجة لأنه محل كبير وحاجاته كويسة
    واللى جربت يا جماعة يا ريت تطمننا ع النتيجة لحسن الموضوع ده مكدر حياتى كلها

شعب الجزائر مسلم:وإلى العروبة ينتسب:من قال حاد عن أصله:رام المحال من الطلب
    الردود
    2,722
    التكريم
    (أوسمة)
    حبيت أطمنك أختي أن لي أخت في نفس مشكلتك , لكن أختي تزوجت و مارايحة أحكيلك حكاية إنما حاجة من الواقع و خير دليل أنها أختي, فأول ما تزوجت بدأيخف سمك الشعر و كذلك سرعة نموه و مع الولادة (الأن عندها ولد و بنت) تقريبا اختفى و صار رفيعا, إذن لازملنا نتعب شوية و نجيب أولاد و الشعر يختفي ان شاء الله, لكن في الإنتظار لازم حبيبتي تروحي لطبيب غدد لأنه الوحيد اللى يعرف أي مشكل الهرمونات اللى عندك أو كما قالت الأخت ممكن تكييس مبايض و أقول أيضا أن هذا المشكل ممكن يكون من دون وجود أي مشكل هرموني لكن ممكن وراثي
    المهم ان شاء الله ربي يعينينا على هذي المشكلة

شعب الجزائر مسلم:وإلى العروبة ينتسب:من قال حاد عن أصله:رام المحال من الطلب
    الردود
    2,722
    التكريم
    (أوسمة)
    حبيت أطمنك أختي أن لي أخت في نفس مشكلتك , لكن أختي تزوجت و مارايحة أحكيلك حكاية إنما حاجة من الواقع و خير دليل أنها أختي, فأول ما تزوجت بدأيخف سمك الشعر و كذلك سرعة نموه و مع الولادة (الأن عندها ولد و بنت) تقريبا اختفى و صار رفيعا, إذن لازملنا نتعب شوية و نجيب أولاد و الشعر يختفي ان شاء الله, لكن في الإنتظار لازم حبيبتي تروحي لطبيب غدد لأنه الوحيد اللى يعرف أي مشكل الهرمونات اللى عندك أو كما قالت الأخت ممكن تكييس مبايض و أقول أيضا أن هذا المشكل ممكن يكون من دون وجود أي مشكل هرموني لكن ممكن وراثي
    المهم ان شاء الله ربي يعينينا على هذي المشكلة

الردود
    31
    اشكركم جميعا فعلا ماما تقولى انة يخف بعد الجواز ياريت

الردود
    980
    تعرفي حراز فين ؟؟؟؟؟؟ هو جنب مديرية أمن القاهرة
    ممكن تروحي هناك و تسألي عليه كل الناس هتقولك
    على فكرة هو جنب السجن ههههههههههههههه
    و رجب العطار برضه حلو طبعاً

الردود
    1,044
    اخت مونانوران
    بليز اكتبيلى اسم د. الغدد اللى رحتيله وتليفونه
    شكرا

الردود
    95
    اول شىء الحلاوة افضل حاجة لازالة الشعر عليكى بالليمون على المكان المنزوع منة الشعروتركية حتى يجف على الجسم مرة بعد مرة الشعر حيخف خالص وبالتوفيق

الردود
    202
    يارب تكونى استفتى حبيبتى والله المشكله دى عند كل البنات وربنا يوفقك.............. وبالنسبه لزوجك لو هو بيحبك هايتقبل هذا العيب فى اصحابى كتير مجوزين كانوا خايفين برضه من المشكله دى وقالولى ان الرجاله بيعزورا كده والله عندى واحد صاحبيتى جوزها هو الى كان بشيل الشعر من المناطق الحساسه بالسويت وعادى انا ماكنتش عاوزه اقول كده بس انا بطمنك بدام جوزك بيحبك هايتقبلك بعيوبك حتى انا استغربت لما قالتلى كده
    وفى واحده صاحبتى تانيه جوزها فى الاول الجواز زعلها وقالها اده انا مجوز واحد صاحبى وساعتها زعلت منه جدا وعيطت وبعدين قالتله بدلع اصل انا كنت بعمل بالماكينه الحلاقه اندهش طبعا بس عزرها فالصراحه حلو هههههههههههههه حاطتوا قدام الامر الواقع وبعدين عادى عشان هو بيحبها مازعلهاش تانى
    بس ياسيتى الموضوع ده معروف والرجاله كلهم بيعزورا الحاجات دى بس فى رجاله مش كويسه خالص ممكن يفضح مراته لامه او اخته ويقول دى مش بتنضف جسمها وسايبه نفسها كده ودى طبعا تبقى همتك انك تخلى نفسك جميله حتى وانتى فى فتره ظهور الشعر..................
    عندى والله فكره ممكن نلبس شراب فليه هههههههههه ممكن فى فتره الجماع عشان ملمس الجلد انا بكلم على اساس ان القدم بتبقى مشعره جدا
    بس يعنى اكيد هايبقى فى حل للموضوع ده وبعدين لما يكون الشعر لسه بيطلع احسن من مايكون طويل وظاهر فالفتره دى هاتعدى بسرعه لحد مايطول وبعدين زيليه بسرعه
    او ممكن حل تانى لو فى بدايه الزواج ممكن تشيليه بالماكينه الى بتشيل من جزوره (سلكبيل) وبرضه تحطى سنفره على رجليكى عشان الشعر الى تحت الجلد يطلع بسرعه ويشيل الجلد الميت كمان والرجل لونها يفتح احسن من الاول وهاتدعيلى والله انا كمان برضه خايفه من المشكله دى لما اجوز وربنا يستر ويطلع جوزى متقبلنى كده
    هاقولك على حاجه طول مانتى مدلعه جوزك وانتى فى ايام جسمك نضيف من الشعر ايام كتير هايتقبلك وانتى فى وقت طلوعه
    يارب يرزوقنا بالازواج الصالحين امين يارب العالمين
    آخر مرة عدل بواسطة دينا المصريه : 19-07-2006 في 03:45 AM

الردود
    33

beatheart

حبيبتي يا رب اقدر افيدك دة موقع الدكتور عادل عبد العال http://www.tebbadil.com/ وباكد عليكي ماتستعمليش غير السويت احسن حاجة وماتضريش نفسك بالكريمات

الردود
    166

Smile

أنا حقولك كيف اتصرف مع شعري
    انا اعتبر وحده مشعرة لكن حلوة ههههههه
    المهم
    اول حاجة شيلي شعر جسمك بالحلاوة معليه استحملي شويييييييييييية هو مررررررررررررة يوجع
    لكن حتكون اول واخر مرة
    كيف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بعد ماتشيلي بالحلاوة اشتري مكينة نزع الشعر من الجذور زيها زي الحلاوة حتى تشيل الرؤوس الصغيرة اللي لسى دوبها طالعة
    انا حقتي المكينة من بانا سونيك والصراحة مررررة مبسوطة منها ومرة احبها ومرة عااااااااااااااجبتني
    والمها اخف من مكينة برراااون
    المهم
    بعد ماشيلت بالحلاوة صرت كل يومين امرر المكينة على يدي ورجلي وجسمي كله اشيل الشعر اوووووووول ماتطلع
    وهي لسى صغيرة وخفيفة وما احس بيها
    (يعني تستخدمي المكينة كل يومين بعد ماتشيلي بالحلاوة عشان تتخلصي من الشعر اول باول
    وصدقيني مح يوجع ولا شي
    بدليل المثل اللي يقول(لاتؤجل عمل اليوم إلى الغد)
    يعني لا تقعدي اسبوووووووووووووع وبعدين تفتكري تمرريي المكينة خليها اقل سي 3 مرات في الاسبوع
    اوكي
    ومع الايام حيخف الشعر لان المكينة دي تنزع من جذر الشعر
    يعني في النهاية زيها زي الحلاااااااااااااااااااوة
    وشكرا

مواضيع مشابهه

1. زيوت للشعر من صاحبات الشعر الطويل من انحاء العالم
    بواسطة fofo في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 12
    اخر موضوع: 23-11-2010, 11:55 PM
  2. الى ام صائب و جميع صاحبات الخبرة
    بواسطة rawan2006 في الديكور الداخلي والخارجي
    الردود: 8
    اخر موضوع: 13-10-2010, 11:19 PM
  3. ₪ متميز ₪ نزع الشعر بالكهرباء أوepilation electrique ثورة بعالم إزالة الشعر الزائد
    بواسطة barbie_souz في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 23
    اخر موضوع: 02-01-2009, 07:54 PM
  4. الشعر الزائد
    بواسطة دلوعة زوجي11 في الأمومة والطفولة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 08-10-2008, 08:36 AM
  5. الشعر الزائد
    بواسطة شتاء في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 13-11-2006, 12:34 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ