انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 13 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 127

الموضوع: الى جميع صاحبات الشعر الزائد جدا جدا جدا؟ سؤال

الردود
    980
    ياسمين ضروري لو عرفتي عن الوصفة دي بلغينا ربنا يكرمك

الردود
    202
    ياسمين انا عاوزه موقع الدكتور عادل عبد العال ضرورى الراجل ده يااخواتى والله بستريحلوا جدا وبطمن ان كل حاجه ليها حل باذن الله بالنسبه ليكىmonanoran انا والله برضه بعانى من نفس المشكله ومش انتى لوحدك كل البنات زيك يابنتى دى مشكله ازليه وبرضه زيك كنت بالبس طويل وعمرى مالبست شورت فى البيت قدام والدى او اخواتى عشان نفس المشكله وكنت برضه بقول انا هاجوز ازاى حتى لو عملت سويت برضه ملمسالجلد خشن بس من البدايه اكيد انتى الى بوظتى الدنيا لانك اكيد استسهلتى واستخدمتى الشفره انا استخدمتها على رجلى زماان وندمانه والله انى عملت كده وكان الشعر يطلع ولا رجل راجل وكنت بعيط وساعات كمان اجيب دم بس دلوقتى بقيت اتعود على الحلاوه وماكنتش بعرف حتى امسكها واخاف وجسمى يشد لما احطها على رجلى من كتر الخوف رغيت دلوقتى والله ببقى ميته منها بس اوووعى اوووعى تحطى على جسمك مووس تانى اوعى هاتندمى بعد كده حاولى تستخدمى ماء الترمس او نبات السعد مع السويت شهر وشهر الشعر هايظبط معاكى وماتعقديش نفسك خالص كلنا زيك وبنعانى من نفس المشكله عاوزه اسالك الليزر الى انتى عملتيه كلفك كام ياريت تردى عليا واعملى بنصيحه الاخوات

وشكرا لكى
    دينا

الردود
    202
    ياسمين انا عاوزه موقع الدكتور عادل عبد العال ضرورى الراجل ده يااخواتى والله بستريحلوا جدا وبطمن ان كل حاجه ليها حل باذن الله بالنسبه ليكىmonanoran انا والله برضه بعانى من نفس المشكله ومش انتى لوحدك كل البنات زيك يابنتى دى مشكله ازليه وبرضه زيك كنت بالبس طويل وعمرى مالبست شورت فى البيت قدام والدى او اخواتى عشان نفس المشكله وكنت برضه بقول انا هاجوز ازاى حتى لو عملت سويت برضه ملمس الجلد خشن ...........
    بس من البدايه اكيد انتى الى بوظتى الدنيا لانك اكيد استسهلتى واستخدمتى الشفره انا استخدمتها على رجلى زماان وندمانه والله انى عملت كده وكان الشعر يطلع ولا رجل راجل واستخدمت السويت بعد كده وكنت بعيط وساعات كمان اجيب دم...... بس دلوقتى بقيت اتعود على الحلاوه وماكنتش بعرف حتى امسكها واخاف وجسمى يشد لما احطها على رجلى من كتر الخوف رغيت دلوقتى والله ببقى ميته منها بس اوووعى اوووعى تحطى على جسمك مووس تانى اوعى هاتندمى بعد كده حاولى تستخدمى ماء الترمس او نبات السعد مع السويت شهر وشهر الشعر هايظبط معاكى وماتعقديش نفسك خالص كلنا زيك وبنعانى من نفس المشكله...........
    عاوزه اسالك الليزر الى انتى عملتيه كلفك كام ؟ياريت تردى عليا واعملى بنصيحه الاخوات

وشكرا لكى
    دينا

الردود
    202
    ياسمين انا عاوزه موقع الدكتور عادل عبد العال ضرورى الراجل ده يااخواتى والله بستريحلوا جدا وبطمن ان كل حاجه ليها حل باذن الله بالنسبه ليكىmonanoran انا والله برضه بعانى من نفس المشكله ومش انتى لوحدك كل البنات زيك يابنتى دى مشكله ازليه وبرضه زيك كنت بالبس طويل وعمرى مالبست شورت فى البيت قدام والدى او اخواتى عشان نفس المشكله وكنت برضه بقول انا هاجوز ازاى حتى لو عملت سويت برضه ملمس الجلد خشن ...........
    بس من البدايه اكيد انتى الى بوظتى الدنيا لانك اكيد استسهلتى واستخدمتى الشفره انا استخدمتها على رجلى زماان وندمانه والله انى عملت كده وكان الشعر يطلع ولا رجل راجل واستخدمت السويت بعد كده وكنت بعيط وساعات كمان اجيب دم...... بس دلوقتى بقيت اتعود على الحلاوه وماكنتش بعرف حتى امسكها واخاف وجسمى يشد لما احطها على رجلى من كتر الخوف رغيت دلوقتى والله ببقى ميته منها بس اوووعى اوووعى تحطى على جسمك مووس تانى اوعى هاتندمى بعد كده حاولى تستخدمى ماء الترمس او نبات السعد مع السويت شهر وشهر الشعر هايظبط معاكى وماتعقديش نفسك خالص كلنا زيك وبنعانى من نفس المشكله...........
    عاوزه اسالك الليزر الى انتى عملتيه كلفك كام ؟ياريت تردى عليا واعملى بنصيحه الاخوات

وشكرا لكى
    دينا

الردود
    32
    بصي ياحبيبتي أنا نفسك كنت أكره العزايم ولمناسبات لأني مادرشي البس بس دلوأتي بعد ماتجوزت أعمل حلاوه
    بعد كل دوره لي 3 سنين والحمدلله ونصيحه استخدمي التشقير للوجه والبطن او ماكينة براون وعملي بعد الحلاوه
    مساج ومتغسليش بالميه إلا بعد ساعتين عشان ماتتفتح المسام آه نسيت إدعكي جسمك بلمون قبل الزيت
    وربنا يوفقك

الردود
    120
    الله يسر امرج اختي

الردود
    1,044
    انا باعانى من نفس المشكلة وذهبت لدكتور امراض جلدية قاللى مااقدرش اعالجك بالهرمونات لأن العلاج بالهرمونات خطير جدا وادانى برشام وكريم اسمه نو هير
    No hair ,موجود بالأسواق المصرية بيقلل ظهور الشعر شوية .
    بس بصراحة ماداومتش عليه
    فى وصفة فى موقع عروس عن حلاوة باضافات معينة تخلى الشعر ما يظهرش غير بعد شهر والعهدة علىالرواى لنى لسه ما جربتهاش
    حابقى اكتبك المقادير عشان مش معايا دلوقتى وربنا معاكى ومعانا

الردود
    1,044
    حبيبتى انا باعانى من نفس مشكلتك ورحت لدكتور امراض جلدية وتناسلية قاللى ما اقدرش اعالجك بهرمونات لأن العلاج بالهرمونات خطير جدا وادانى برشام وكريم اسمه No Hairحتلاقيه فى الصيدليات بتدهى منه يوميا بعد إزالة الشعر مرة صباحا ومرة مساءا اعتقد جاب نتيجة شوية بس بصراحة مليت وما داومتش.
    لكن فى وصفة شفتها فى موقع عروس عن حلاوة توقف نمو الشعر لمدة شهر بس لسه ما جربتهاش الحقيقة
    الوصفة كالآتى:
    1 كوب سكر
    1كوب ماء
    نصف ليمونة
    فاسوخة بحجم حبة البندق ( من العطار هى نفسها الفاسوخة اللى بيحطوها ع البخور)
    ربع معلقة صغيرة مستكة مطحونة (من العطار)
    3 ملاعق صغيرة شبة مطحونة (من العطار)
    اتمنى تجربيها وتبقى تقوليلى النتيجة وانا كمان حاجربها واقولك
    على فكرة كمان بيقولوا سلك ابيل الجديدة كويسة
    شكرا

الردود
    5,800
    على فكرة يا دينا انا بعانى من نفس المشكلة رغم انى عمرى ما استخدمت حاجة غير السويت
    وموقع الدكتور عادل مش هيفيدك لانى بقالى اسبوع بحاول اعرف سعر الكورس وازاى اقدر اجيبه بس مفيش اى رد لكن انا هقوله يمكن تقدرى تعرفى انت او احد الاخواتhttp://www.tebbadil.com/index.asp وعلى فكرة الاسئلة هتلاقيها فى المنتدى ولازم تشتركى اولا فى المنتدى علشان تقدرى تتصفحيه
    معلش طولت عليكى بس اتمنى اكون افدتك وعرفينى عملتى ايه ضرورى

الردود
    5,800
    على فكرة يا دينا انا بعانى من نفس المشكلة رغم انى عمرى ما استخدمت حاجة غير السويت
    وموقع الدكتور عادل مش هيفيدك لانى بقالى اسبوع بحاول اعرف سعر الكورس وازاى اقدر اجيبه بس مفيش اى رد لكن انا هقوله يمكن تقدرى تعرفى انت او احد الاخواتhttp://www.tebbadil.com/index.asp وعلى فكرة الاسئلة هتلاقيها فى المنتدى ولازم تشتركى اولا فى المنتدى علشان تقدرى تتصفحيه
    معلش طولت عليكى بس اتمنى اكون افدتك وعرفينى عملتى ايه ضرورى

مواضيع مشابهه

1. زيوت للشعر من صاحبات الشعر الطويل من انحاء العالم
    بواسطة fofo في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 12
    اخر موضوع: 23-11-2010, 11:55 PM
  2. الى ام صائب و جميع صاحبات الخبرة
    بواسطة rawan2006 في الديكور الداخلي والخارجي
    الردود: 8
    اخر موضوع: 13-10-2010, 11:19 PM
  3. ₪ متميز ₪ نزع الشعر بالكهرباء أوepilation electrique ثورة بعالم إزالة الشعر الزائد
    بواسطة barbie_souz في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 23
    اخر موضوع: 02-01-2009, 07:54 PM
  4. الشعر الزائد
    بواسطة دلوعة زوجي11 في الأمومة والطفولة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 08-10-2008, 08:36 AM
  5. الشعر الزائد
    بواسطة شتاء في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 13-11-2006, 12:34 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ