انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 8 من 8

الموضوع: يا جماعة ساعدونى ارجوكم حدعيلم بجد انا عايزة استفسر عن حاجات ضرورى

الردود
    3
    يا جماعة ساعدونى ارجوكم حدعيلم بجد انا عايزة استفسر عن حاجات ضرورى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا سعيدة اوى انى ابقى عضوة فى المنتدى دا واتمنى ان يبقى لى اصدقاء من المنتدى انا بصراحة عايزة اسال عن حاجات كتير اولها انا مقدرش استغنى عن الكحل بس للاسف جربت كل الانواع ولكن مفيش فايدة خفيفة وبتسيح على العين ولو حتى تقيلة مبتديش الجمال والجاذبية المطلوبة ارجوكم ساعدونى فى انى الاقى نوع كحل ميبقى تقيل وثابت ويدى وسع للعين وجاذبية وكنت عايزة اسال هو الكحل الطبيعى ممكن نستخدمة بطرية تانية غيلر استخدامة كبدرة يعنى ممكن نضيف عليه مواد طبيعية تديلة سمك وجمال للعين ويبقى افضل لو الكحل طبيعى ويا ريت توضحوا نوع الكحل ومنين اقدر اجيبة سواء طبيعى او صناعى وانا عايزة اعرف الكحل الالوان ممكن يدى لون حلو للعينيعنى يديلها ضى وجمال ويا ترى ممكن الكحل البدرة يضاف ليه مواد معينة تديلة لون معين تانى حاجةانا عايزة اعرف انا بعمل ا ريجيم وخايفة وشى يخس يا ريت تنصحونى اعمل ايه ضرورى تالت حاجة انا محتاجة اعرف وصفة لجمال الايد والرجل وعايزة اعرف ازاى اخس بدون ما جسمى يرهرت يا ريت تقولولى وصفة للموضوع دا انا اوى عايزة جسمى يبقى مشدود وبورونقة وعايزة كمان اعرف ايه اهم الحاجات اللى المفروض اخدها فى الرجيم عشين متاثرش ومتعبش ويا ترى ايه رايكم فى موضوع الفيتامينات اخدها ولا لا تنصحونى بايه
    وعايزة اعرف حاجة انا وشى دهنى اوى ولما احط ميكب بيبوظ ووشى بيلمع ضرورى تنصحونى اعمل ايه عشين الميكب يبقى جميل وثابت وبرونقة طول الوقت ويا ترى ايه المسك اللى ممكن احطه قبل المكياج و
    عايزة طريقة انضف بيها سنانى اصلها صفرة اوى
    وممكن تنصحونى بحاجة تدى جمال لشفيفاى تكون جميلة وطبيعية اصلها دبلانة ولونها باهت ويا ريت تبقى حاجة طبيعية برده لو حاجة صناعيةممكن وتكتبولى المايا جماعة يا ريت تكتبولى الاسعار والماركات عشين ميضحكش عليا
    وانا فى غاية السعادة انى بقيت عضوة
    انا فى انتظار ردودكم ارجوكم متتاخروش انا عضوة جديدة ومحتاجة اصدقاء ومحتاجة اوى ردودكم
    انا عندى مناسبة بعد بكرة ومحتاجة اعرف الحاجات دى لان دا فرح اعز اصدقائى وعايزة ابقى ظاهرة وانيقة فيه

الردود
    55
    1--افضل ماركةللكحل لانكوم وعلشان مايسيح الكحل ضعية في الثلاجة قبل الاستعمال تقريبا سعرة 65 ريال 2==علشان الشفايف تبقى وردية وجميلة اتبعي الخطوات التالية 1 استخدمي يوميا بلسم للشفايف مع واقي من الشمس في الصيدلية سعرة 5ريال 2 لجعلها اكثر احمرار احضري مسحوق الورد المجفف الجوري من العطار واخلطية مع قليل من الفازلين ضعية يوميا قبل النوم 3 لازالة التشققات من الشفاة افركيها بلطف بقليل من العسل الى ان تتشربة الشفاة ثم ضعي قليل من الفازلين 3==لشد الجسم جربي كريم زبدة الكاكاو مع قليل من التدليك الى جانب الرياضة

الردود
    1,215

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حبيبتى بنوته مصريه

اهلا بيكى بينا كلنا اخوات وكلنا فعلا بنساعد بعض وكل واحده عندها معلومه على طول بتجيبها للاخوات هنا علشان نستفيد كلنا

عموما كل الاسئله الى طلبتيها دى لو دخلتى الركن المصرى هنا فى ركن الجمال هتلاقى اجوبه لكل اسئلتك ان شاء الله

يلا هستناكى هناك فى الركن المصرى تفيدى وتستفيدى

ودة الرابط للركن المصرى
    http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=141741
    آخر مرة عدل بواسطة 7awa : 08-09-2005 في 05:51 AM

الردود
    2,739
    جربت كثير و كثير من اقلام الكحل بس اللي عجبني و مستحيل اغيره

قلم كحل اسود من ماك

روووووعة

ثابت و ما يسيح

و بالنسبة للالوان بعد عندي منهم لون الكحلي و فيروزي روعة كمان

و احسن ماسك لوجه الدهني قبل ما تحطين مكياج : نظفي وجهكِ بقطنة مبلولة بماي ورد

و بالنسبة لأسئلة الرجيم روحي عزيزتي لركن التغذية و صحة و رجيم هم بيساعدونج اكثر

و بالتوفيق

الردود
    134

حبيبتي بالنسبه لشد الترهلات وتفادي حدوثها لا تجربي سوى زيت الزيتون إادهنيه بإستمرار وهتلاحظي الفرق
    أما أجمل ماسك للبشره الدهنيه قبل الماكياج هو بياض بيضه على نصف لمونة وضعيه على وجهك لمدة ربع ساعة
    أنا كمان بشرتي دهنيه وأستعمل هذا الماسك.
    ولكن أنصحك بتقوى الله وألا تبدي زينتك لغير المحارم

الردود
    129
    هل الورد الجوري المجفف هو دم الغزال ؟؟؟

الردود
    312
    وبالنسبة لبياض الاسنان استخدمي الفحم مع العسل اخلطيهم ثم ضعيها على الفرشة

الردود
    250
    اهلا بيك بنوته مصريه
    انا كمان عضو جديد ومصريه واتمنى نكون اصحاب
    بالنسبه لان وشك بيخس فى الرجيم يبقى لازم فى النظام بتاعك يكون فى نشويات يعنى عيش وارز علشان نقص العناصر دى بيخسس العضلات كمان فى الجسم
    وانا مع الفيتامينات فى الرجيم اسسسسسسسسساسى
    وبالنسبه للميكب بعد ما تغسلى وشك مررى عليه قطعة ثلج ثم ماء ورد وده كفيل بان يغلق لك المسام وان ضد الماسك قبل الميك اب على طول ممكن قبل المناسبه بيوم يكون احسن
    ولو عايزه ماسكات للبشره الدهنيه انا جبتلك دول ويارب يعجبوكى
    قناع العسل
    أسهل طريقة لعمل قناع العسل هي غمس إصبعك في الماء الساخن ثم في طبق العسل لتفردي العسل على وجهك ورقبتك بحركة دائرية باتجاه الخارج مع تجنب منطقة العينين لأن جلدها حساس. اتركي العسل على بشرتك لمدة لا تقل عن عشر دقائق حتى تمتصه مسام البشرة ثم اغسلي وجهك بالماء الدافئ وستجدينها مضيئة ومشرقة كاللآلئ.

قناع البرتقال والشوفان
    لهذا القناع ستحتاجين لنصف كوب شوفان وعصير نصف برتقالة وقليلا من الجليسرين وبياض بيضة صغيرة. اخفقي بياض البيضة جيدا ثم أضيفي له الشوفان وعصير البرتقالي والجلسرين حتى تحصلي على عجينة خفيفة نوعا ما. ضعيها على وجهك عشر دقائق ثم اغسلي وجهك. الجلسرين يرطب والبيض يقلل التجاعيد والبرتقال يغذي البشرة. مع هذا القناع ستشعرين بأن بشرتك الدهنية أصبحت أكثر شبابا ونضارة.

قناع الخيار واللبن
    هذا القناع رائع لتفتيح البشرة وتنظيفها وشد الجلد والتخلص من أي آثار للشمس. اعصري ثمرة خيار ثم أضيفي للعصير بياض بيضة وقليلا من اللبن البودرة وماء الورد. اخلطي المكونات جميعا لتحصلي على عجين ثم وزعيه على وجهك ورقبتك. اتركيه عشر دقائق ثم اغسلي وجهك بالماء الفاتر وستجدين بشرتك مرطبة ومشدودة .

مواضيع مشابهه

1. يا جماعة عايزة منكم مساعدة ضروري....
    بواسطة rere9 في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 3
    اخر موضوع: 28-12-2009, 09:41 PM
  2. ساعدونى يا جماعة عايزة اتخن
    بواسطة sohasunrise في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 5
    اخر موضوع: 08-09-2009, 12:36 AM
  3. ساعدونى ضرورى عايزة حد يشجعنى
    بواسطة زهرة التفائل في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 13
    اخر موضوع: 10-02-2009, 05:45 PM
  4. ارجوكم ساعدونى مش عايزة اخسر زوجى
    بواسطة ranon2020 في نافذة إجتماعية
    الردود: 30
    اخر موضوع: 21-11-2008, 01:30 AM
  5. يا جماعة حد يشوفلى حل للموضوع دا ........ارجوكم عايزة اتعلم الفوتوشوب بقى
    بواسطة سـها في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 11
    اخر موضوع: 12-11-2006, 09:03 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ