انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 34 1234511 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 331

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869

camera اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)

انا فتحت الجزء السابع دة عشان عيونكم يا قمراااااات
    انا بشتغل فى محل وجوة facesوعندى خبرة بكل الماركات سواء للشعر او للبشرة من مكياج لتنظيف لكل حاجة وانا قاعدة مستنية استفساراتكم واسئلتكم فى المكياج والبشرة وبالصور للمنتجات
    وياريت يا بنوتات تتطلعو علىالاجزاء السابقة من الموضوع

عشان تستفادو ولعدم تكرار الاسئلة ايضا
    وياريت تقولوا حالة بشرتكوا وسنكوا ونوعها ونوع شعرك وحالتة لو بتسالى عن الشعر

اوككىىىىىىىى يا قمراااات
    ياريت البنات اللى سالونى فى اخر جزء وماردتش عليهم لان الموضوع اغلق قبل الرد فيريت تضعو الاسئلة هنا مرة اخرى ياعسولات
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 18-06-2008 في 03:44 PM

الردود
    248
    السلام عليكم
    مبروك يا توتي على الجزء السابع دا انجاز كبير وموضوعك حلو ومفيد جدا للبنات المهم انا عندي كم سؤال بس يمكن يكون منها مكرر معلش لانه ما عندي وقت افتح الروابط السابقة للموضوع فيا ريت تتحمليني شوية وتتقبلي اسئلتي وان شاء الله ما اطول عليكي
    انا بشرتي من النوع الجاف بس مش اويوانا سمراء بس مش كتير يعني وعمري 24 عايزة اعرف ايه نوع الميك اب اللي يناسبي والماركات بتاعتها ويا ريت تحطي الصور وكمان انا شعري كويز بس هو صاير ناعم وخفيف عايزة حاجة تقوي وتطولو
    ودي كل اسئلتي وتقبلي مروري

الردود
    744
    السلام عليكم
    مبرووووووك يا توتي على الجزء السابع ما شاء الله وعقبال ل100
    أنا ليا سؤال أنا شعري الحمد لله ناعم وطويل لحد آخر ظهري ومتوسط الكثافة بس من قدام خفيف خاصة عند منبت الشعر علما بأني أقص الأطراف كل فترة وأقص القصة كل فترة بس حاسة من فترة أنه بعد الحمام بكام يوم بيهيش قوي واحس أنه جاف فيه ناس نصحوني بأستعمال شامبو وبلسم من أورفيلم أسمه straight & sleek زائد كريم أسمه باي بوين بالنخاع من الصيدلية علما بأني عمري 20 عاما وحامل والحمد لله
    سؤالي التاني انا بشرتي دهنية من عند الأنف والجبهة والذقن وعادية في باقي الوجه وعندي بقايا حبوب خفيفة من آثار حب الشباب قبل الزواج فيه حاجة بتدودي الحبوب ديه ولا هى هتروح بعد الولادة وإيه أفضل غسول علما إني منتقبة يعني مش بتعرض للشمس نهائيا ومش بستخدم حاجة على بشرتي نهائى ولا حتى خلطات طبيعية وإيه أحسن كريم أساس ليا وممكن يكون سعره في حدود كام وجزاكي الله خيرا على سعة صدرك وسماعي وربنا يجعله في ميزان حسناتك

الردود
    1,943
    مبرووووووووك ي توتى على ال-زء السابع وعقبال المليوووووووووون
    كنت عايزة اسالك على لوشن جرجنز بالمسك ؟؟ بيتباع فين فى اسكندرية لانى مش لاقيه ؟؟؟؟
    عايزة لوشن وشاور يبقى برائحة الفواكه بس ريحته تكون ثابتة ؟؟؟؟
    ايه رايك فى كرات اللؤلؤ بتاعة اوريفليم الروز اجيبها وتبقى بلاشر كويسة ؟؟؟؟بيعجبنى ريميل بس صغرت اوى وبورجوا خفيف مش بيدنى الدرجة اللى عايزها ؟؟
    عايزة بودر للجسم تدى لمعة حلوة وريحتها حلوة بس متكونش غالية اوى ؟؟؟
    شكراااااااااااااااا يا احلى منى فى الدنيا

الردود
    78
    هاي ياقمر انا عضوه جديده كويس اني لحقتك في الجزء ده انا بشرتي مركبه دهنيه وعاديه نفسي الاقي كريم اساس يكون كويس يناسب بشرتي في الصيف بذات علشان اسيب البودره المائيه الي دايما بستخدمها في الصيف وكمان يكون سعرها كويس بردوا وايه احلي كونسيلر وسعره كام

الردود
    181
    هاى يا توتى انا بشرتى عادية عايزة اسم كريم ترطيب بس يكون مش غالى وكريم واقى من الشمس اعزك اللة

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة حايرة بزمانها عرض الرد
    السلام عليكم
    مبروك يا توتي على الجزء السابع دا انجاز كبير وموضوعك حلو ومفيد جدا للبنات المهم انا عندي كم سؤال بس يمكن يكون منها مكرر معلش لانه ما عندي وقت افتح الروابط السابقة للموضوع فيا ريت تتحمليني شوية وتتقبلي اسئلتي وان شاء الله ما اطول عليكي
    انا بشرتي من النوع الجاف بس مش اويوانا سمراء بس مش كتير يعني وعمري 24 عايزة اعرف ايه نوع الميك اب اللي يناسبي والماركات بتاعتها ويا ريت تحطي الصور وكمان انا شعري كويز بس هو صاير ناعم وخفيف عايزة حاجة تقوي وتطولو
    ودي كل اسئلتي وتقبلي مروري
    بصى حبيبتى انتى الاول خالص لازم تستعملى الروتين اليومى للبشرة اللى دايما بقول علية وانا ذكرتة كتييير فى اجزائى ياريت تقريهم كويس وشوفى الماركات بالشرح والصور وكل سن وحاجاتة اللى تناسبة وانتى يناسبك كلارنس او كلينيك
    وهو عبارة عن غسول وتونيك وكريم نهار وليل وكريم عين
    وسكراب مرة اسبوعيا
    المهم بعد كل دة بشرتك هاتكون مهيئة لوضع الميكب ونضيفة
    ويطلع الميكب شكلة طبيعى وحلو وعمرة مايقشر ولايجير ولا لونة يتغير
    وطبعا دة بجانب ان الميكب يكون ماركتة حلوة وغالية ونضيفة
    وكريمات لاساس المناسبة ليكى
    للبشرة الجافة ويكون فى ضى ولمعة خفيفة دة من كلينيك روعة لبشرتك \\\\\\\\\
    وطبعا قبلها تكونى عاملة الروتين لبشرتك وتكونى مرطباهل بكريم النهار
    SOFT FINISH MAKEUPمكياج مرطب يخفي التجاعيد الخفيفة جدا والخطوط للبشرة الجافة مع عاكسات ضوئية تقلل من ظهور الخطوط والجفاف بالبشرةوتضفي مظهراً طبيعياً ناعماً وتعطى ضوء للبشرة0

ودرجاتة حلوة ومتوافر منها كثير والدرجة دى كويسة ممكن ليكى - Soft Crea
    ودة من هيلينا روبنتشاين حلو جدا ليكى \\\\ Face Sculptor Make Up

و عشان تعطى لخدودك تورد طبيعى للخدود فى بلاشر بصيغة رغوية اوقشدية فهى بتدوب بالبشرة وتخلى خدودك مضيئة وخصوصا للبشرة الجافة من لانكوم اسمهاlancome magie blush
    والكحل والجلوس والماسكرا هاتيهم من لانكوم وخصوصا الماسكرا رائعة كل ماسكراتها والايشادو من فور ايفر و ديور
    وبالنسبة لشعرك وللتساقط تناولى كبسولات فيتامين من بانتوجار لمدة 3شهور 3مرات يوميا حلوة جد جدا
    وهاتى امبولات للشعر المتساقط من ميدا فيتا لامبولة بتعمل حوالى 15ج
    مرتين اسبوعيا اكسريها وفرغيها بالفروة مع التدليك

وحاولى تتناولى الاغذية المتوفر بها فيتامينات وحديد لان الغذاء الداخلى لة عوامل كبيرة للشعر عن الخارجى
    اوكىىىىىىىىى حبيبى
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 19-06-2008 في 12:10 AM

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة dody1234 عرض الرد
    هاى يا توتى انا بشرتى عادية عايزة اسم كريم ترطيب بس يكون مش غالى وكريم واقى من الشمس اعزك اللة
    سننننننننننك ياقمر

الردود
    90
    الف مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووك
    يا توتى على الجزء السابع وعقبال المئة

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة amanas_88 عرض الرد
    السلام عليكم
    مبرووووووك يا توتي على الجزء السابع ما شاء الله وعقبال ل100
    أنا ليا سؤال أنا شعري الحمد لله ناعم وطويل لحد آخر ظهري ومتوسط الكثافة بس من قدام خفيف خاصة عند منبت الشعر علما بأني أقص الأطراف كل فترة وأقص القصة كل فترة بس حاسة من فترة أنه بعد الحمام بكام يوم بيهيش قوي واحس أنه جاف فيه ناس نصحوني بأستعمال شامبو وبلسم من أورفيلم أسمه straight & sleek زائد كريم أسمه باي بوين بالنخاع من الصيدلية علما بأني عمري 20 عاما وحامل والحمد لله
    سؤالي التاني انا بشرتي دهنية من عند الأنف والجبهة والذقن وعادية في باقي الوجه وعندي بقايا حبوب خفيفة من آثار حب الشباب قبل الزواج فيه حاجة بتدودي الحبوب ديه ولا هى هتروح بعد الولادة وإيه أفضل غسول علما إني منتقبة يعني مش بتعرض للشمس نهائيا ومش بستخدم حاجة على بشرتي نهائى ولا حتى خلطات طبيعية وإيه أحسن كريم أساس ليا وممكن يكون سعره في حدود كام وجزاكي الله خيرا على سعة صدرك وسماعي وربنا يجعله في ميزان حسناتك
    بصى حبيبى بالنسبة لشعرك افضل استعملى شامبو وبلسم وحمام كريم من ماركة لوريال ودول كلهم بيعملو 100جوهاتيهم لنوع شعرك سواء عادى او جاف او دهنى
    ولو خفيف من الامام حاولى تغيرى التسريحة بتاعت شعرك من وقت لاخر والفرق تغيرية باستمرار ودلكية باستمرار لتنشيط الدورة الدموية بة من الامام
    ولتقويتة تناولى كبسولات فيتامين من بانتوجار لمدة 3شهور 3مرات يوميا حلوة جد جدا
    وهاتى امبولات للشعر المتساقط من ميدا فيتا لامبولة بتعمل حوالى 15ج
    مرتين اسبوعيا اكسريها وفرغيها بالفروة مع التدليك
    وحاولى تتناولى الاغذية المتوفر بها فيتامينات وحديد لان الغذاء الداخلى لة عوامل كبيرة للشعر عن الخارجى
    وهاتى الغسولدة من كلينيك وهو مناسب لحالة بشرتك جدا وهو عبارة عن\\\\
    ANTI BLEMISH SOLUTIONS CLEANSING FOAMمنظف طبي لطيف يزيل برغوته كافة رواسب اليوم، مكياج وواقي الشمس وحتى الباكتيريا المسببة لحب الشباب.يمكن غسله كلياً. يعمل على إزالة حب الشباب والوقاية منه.

وممكن تجيبية من كلارنس للبشرة الدهنية والمركبةGENTLE FOAMING CLEANSER الغسول
    وممكن تجيبى من بورجوا ايضا كريم الاساس دة رائع للبشرة المركبة\\\\
    En toute Legerete: كريم أساس طبيعي وشفاف.. خفيف.. مناسب لمن يحبون التغطية الخفيفه
    خال من الزيوت..وبه خاصية ترطيب المناطق الجافه.. وأمتصاص الدهون من المناطق الدهنيه.. به حمايه من الشمس..تم اختباره طبيا وهو فى حدود 100ج

اوكىىىىىىىى ياجميل

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء الثامن)
    الردود: 229
    اخر موضوع: 22-08-2008, 03:17 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء الخامس)
    الردود: 225
    اخر موضوع: 02-06-2008, 08:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ