انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 12 من 25 الأولىالأولى ... 2891011121314151622 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 111 الى 120 من 242

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)

الردود
    1,943
    شكرا يا اجمل توتى على ردك اجميل ..
    طيب انا عايزة اجيب كريم العين من لوريال يبقى مناسب للهالات ويقلل الخطوط عايزة اعرف اسمه ايه بالظبط وسعره لانى بنزل بجمع الحاجات عشان جوازى ....

كمان فيه ميلك وتونر 2 *1 بتاع نفيا للبشرة العادية الى المختلطة ده حلو ...؟؟؟ انا بشرتى عادية

انا جربت كريم الليل بتاع نفيا regenerating night care بس طلع مش حلو معرفش ليه مع انه الاصلى بس مش مناسب خالص لبشرتى مع انه للعادية الى المختلطة .. عايزة كريم ليل ونهار بتاع نيفيا يكون مناسب ليا ؟؟؟

عشان اكون كملت الروتين اليومى من نيفيا وكريم العين من لوريال ....؟؟

تعبتك معايا معلش استحملينى

ايه رايك فى الفرد الشعر انا شعرى كويس بس بيهيش وكنت بفكر فى الفرد لما اتجوز ان شاء الله بس خايفة على شعرى فيه كريم فرد هولندى اسمه كين kene اصحابى جربوع وعجبهم ايه رايك فى فكرة الفرد ولا خلينى بشعرى الطبيعى واعمله كيرلى وكدا ؟؟

الردود
    104
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اختي اشكرك على الموضوع وراح اقلك انك راح تتعبي معي لانه بكل بساطة مابعرف اشتري ماكياج ولا بعرف شو لازم اشتري

يعني مابعرف اي شيء يخص المايك اب

هل يمكن تساعدوني وتخلوني محترفة؟؟؟

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    شكرا يا اجمل توتى على ردك اجميل ..
    طيب انا عايزة اجيب كريم العين من لوريال يبقى مناسب للهالات ويقلل الخطوط عايزة اعرف اسمه ايه بالظبط وسعره لانى بنزل بجمع الحاجات عشان جوازى ....

كمان فيه ميلك وتونر 2 *1 بتاع نفيا للبشرة العادية الى المختلطة ده حلو ...؟؟؟ انا بشرتى عادية

انا جربت كريم الليل بتاع نفيا regenerating night care بس طلع مش حلو معرفش ليه مع انه الاصلى بس مش مناسب خالص لبشرتى مع انه للعادية الى المختلطة .. عايزة كريم ليل ونهار بتاع نيفيا يكون مناسب ليا ؟؟؟

عشان اكون كملت الروتين اليومى من نيفيا وكريم العين من لوريال ....؟؟

تعبتك معايا معلش استحملينى

ايه رايك فى الفرد الشعر انا شعرى كويس بس بيهيش وكنت بفكر فى الفرد لما اتجوز ان شاء الله بس خايفة على شعرى فيه كريم فرد هولندى اسمه كين kene اصحابى جربوع وعجبهم ايه رايك فى فكرة الفرد ولا خلينى بشعرى الطبيعى واعمله كيرلى وكدا ؟؟
    بصى حبيبى هاتى كريم العين دة من لوريال فعال ومكوناتة جديدة \\\\L’Oréal Paris White Perfect Double Eye Zone Brightener تضعى الجل الاول وتدهنيةى بالتربيت الخفيف وبعدين ضعى الكريم من الخارج للداخل

ومنظف نيفيا اللى انتى بتقولى علية حلو مش وحش ليكى ياقمر\\\

ودة كريم نهارى يومى من نيفيا فيزاج مناسب لكى\\\\
    AQUA SENSATION DAY CARE

وممكن تجيبى كريم الليل من مجموعة الاكسجين الجديدة للبشرة وانا اخترتهالك ليلا عشان تتنفس بشرتك بكل حرية مع الكريم دة حلو جدا\\\
    OXYGEN POWER REVIVING NIGHT CARE

وطبعا الفرد بلاااااااااااااش خالص ياروح قلبى مدمر للشعر ومش هتقدرى ترجعى شعرك زى الاول لو عملتية
    فضل تعالجية بكريمات طبيعية وحمامات كريم
    او فرد الكرياتين بس غالى ولازم عند مصفف شعر متخصص خبير جدا ومعروف
    اوكى ياقلبى

الردود
    545
    هاى توتى

انا عايزه كريم لتصفيف الشعر

انا الحمد لله شعرى اتظبطت شويه

وكنت عايزه اجيب مجموعة كويسه للشعر الجاف الهايش

مشكلتى ان شعرى بيهيش حتى بعد ما بحطله سيرم من ميدا فيتا وحمام كريم من لوريال

اه حساه حلو بس بيهيش!!!!!

بصراحه الحاجه اللى نفعت معاه بالمرز بس تقيل اوووووى

لو حاجه كويسه تمنع الهيشان بس ياااااااااااااريت

حتى ولو امبولات علاجيه

بس انا دايما بقولك على الاسعار وانتى بتنسى يس يا ريت المره دى مش تنسى
    ==================
    وكنت عاوزه اعرف

لكريم الاساسبورجواللبشرة المركبة والدهنية\\\
    En toute Legerete:

ده بكام!؟

الردود
    29
    ميرسى يا اجمد واحده على السيت ده

الردود
    29
    هاى يا توتى انا عايزة منك تنزلى دورة لتعليم الميكب زى الى انتى عاملاه للعنايه بالقدم والاظافر حلوة اوى عازينك زى ما عرفتينا على الماركات المناسبه لينا بعد الدوخة الى احنا كنا فيها ربنا بجد يجاذيكى خير على مساعدتنا انا وكل اصحابى بندعيلك ربنا يوفقك فى حياتك ويرزقك الزريه الصالحه انا بعرف احط مكيب بس عادى وبالذات العيون عايزين نتعلم الاىلينر ورسوماته خصوصا انا عينى واسعه ومكسورة من الزاويه الخارجيه للعين والفرق بين حواجبى وعينى كبير ووشى طويل ورفيع وعندى 23 سنه فلازم املأ الفراغ بكذا لون اى شاو ونفسى اتعلم ازاى ادى لعينى سحبه بال الأى لينر وايه رأيك فى كحل واى لينر فلوريل انا كنت امبارح فى وجوه الى فى كارفور وسئلت عليهم لقيت الكحل ب 39 جنيه والاى لينر ب 64 جنيه سعرهم حلو بالنسبالى بس قولت اسألك الاول ايه رأيك فيهم وخصوصا الصيف جاى وعايزة كحل واى لينر ثابت وميعملش سواد تحت العين ولو فيه ماركه احسن ممكن تقوليلى سعرها وبالنسبه للوجه انا وشى بيعرق بسرعه جدا وخصوصا حول الفم والجبهه اعمل ايه عشان ميعرقش والميكب مايتمسحش معا لعلم ان بشرتى شديده الجفاف فى الشتاء

الردود
    29
    انا عندى سؤال تانى معلش يا جميل انا شعرى اسود وناعم وطويل وكان تقيل اوى وانا كنت مهتمه بيه اوى حمامات كريم وزيت وكل حاجه بس المشكله ان انا من 5 سنين اول ما دخلت الكليه اتحجبت فطبعا لازم اعمله كحكه واربطها جامد عشان طويل فبيقع ويبان المهم من ساعتها وهو خف اوى وانا مهتمه بيه بس مش زى الاول على طول عاملاه كحكه حتى فى البيت الا لو فيه مناسبه اعمله دوامه بيبقى حلو اوى ولما بيقصف من تحت بقص الاطراف المشكله ان الربطه دى عملتلى مشكلتين 1/ان شعرى خف اوى لدرجه ان فروة الراس بتبقى باينه و2/ انه بقى ملولو مش ليس يعنى لما بسيبه يبقى كيرلى ناعم ايوة بس من كتر الكحكه اخد على الولوة اعمل ايه فيه وشعرى بيهيش مع انه ناعم بس فيه حولى 3 خصل مش ناعمه وبتيش اوى ده من صغرى الخصل دى موجوده بس مش باينه اوى لان الشعر الناعم اكتر فبيغطى عليها استخدم سيرم ولا هو للشعر الخشن بس وممكن يبوز شعرى مع العلم ان روحت لدكتور جلد عشان انه خفيف بس وعملت حقن ميزو سيرابى مرة بس غالى ولازم اعمله كل شهر فطنشت بس دلوقتى بحط على شعر كل يوم خليط من زيت خروع+زيت لوز مر +زيت زيتون كل يوم قبل النوم

الردود
    4
    تعقيب كتبت بواسطة ساندي علي عرض الرد
    • ازيك يا قمر انا مشتركة في
    المنتدى ده مخصوص عشانك والله
    اسئلتي هي
    البيس والكونسيلر يتحطوا مع بعض ولا واحد فيهم كفاية وامتى بستخدم ده او ده وهل البيس يتحط على البشرة كلها ولا العيوب بس
    بالنسبة للفرش اللي بتيجي مع الميكب نستخدمهاولا نستخدم فرش مخصوصة
    وعايزة اعرف اهم الفرش اللي نجيبها وماركتها وياريت صورها
    انا عندي 26سنه وبشرتي مختلطة ومش هقدر اجيب مجموعة كلارنس كلها للروتين اليومي فعايزاكي تقوليلي اهم حاجتين فيها عشان هاكملها من مجموعة تانيه
    بالنسبة للمجموعة التانية للروتين اجيبها من اوريفليم ولانيفيا انرجي ولا لوريال
    وانا حقيقي متشكرة ليكي اوى على كل مواضيعك الرائعة في المنتدىوربنا يقومك بالف مليون سلامة وتجيبي بيبي امور زيك كده
    اسفة قويييييييييييييييييي عالإطالة
    توووووووووووووووووووتي ماردتيش علي انا زعلانة

الردود
    4
    توووووووووووووووتي بليز ردي علي

الردود
    237
    تعقيب كتبت بواسطة toty_lovey عرض الرد
    بصى ياروح قلبى انا اعرف ان البيبى ليس من براون السودا كويسة لكن دى معنديش فكرة
    وعموما هى بتسعمل على شعر مبلول او جاف نظيفا
    والسيرم ياقمر ليس بديل لاى كريم نهارى اوليلى هو مصل مغذى للبشرة وفى منة عدة انواع وفوائدة مختلفة حسب احتياجات بشرتك
    فى للبشرة الجافة مرطب وفى للبشرة الناضجة مقاوم للتجاعيد ويشد البشرة وفى منة للبشرة الدهنية لتنقيتها
    وفى لجميع انواع البشرة مغذى ومشرق ومنعم للمسامات
    وهو يستخدم ليلا قبل كريم الليل يدلك على البشرة جيدا لانة مفعولة واضح طوال الليل
    لان بشرتك بالنهار لاتحتاجة كثيرا ولكن فى الليل تحتاجة اكثر لعناية مكثفة
    وفى سيرمات حلوة للبشرة لبدهنية منقية للمسام ومنعشة جدا للبشرة هاقولك عى نوعين حلوين انا بستعملهم شخصيا\\\\
    دة من كلينيك Clinique Pore Minimizer Refining Serum ينقى لبشرة ويجعلها مشرقة وناعمة

ودة من كلارنس رائع\\\Clarins Pore Minimizing Serum تاثيرة واضح على البشرة الدهنية يجعلها صافية من الشوائب وخالية من الدهون ويجعلها مات

اوكى ياقمر وعلى فكرة لو عايزة تضعيه قبل كريم النهار عادى طبعا
    بس انا بقولك يعنى انة افضل فى الليل قبل كريم الليل ياجميل

مرسي توتي ربنا يقومك بالسلامه

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء الثامن)
    الردود: 229
    اخر موضوع: 22-08-2008, 03:17 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء الخامس)
    الردود: 225
    اخر موضوع: 02-06-2008, 08:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ