انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 11 من 25 الأولىالأولى ... 78910111213141521 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 101 الى 110 من 242

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)

الردود
    744
    السلام عليكم
    إزيك يا توتي أنا عايزة منك خدمة أنا في السعودية الآن مع زوجي أنا الحمد لله جسمي أبيض لكن بعد الولاده حاسة أنه أغمق وخاصة في بعض الأماكن زي البطن والمنطقة الحساسة وتحت الأبط والصدر عايزة أي خلطة أو صنفرة أو أي حاجة تضبع الحوار ده كله وتقوليلي أستمر قد إيه على الحاجة والكلام ده كله يروح
    ثانيا أنا وجهي دهني جدا وفي بعض آثار حب الشباب عايزة أي صنفرة ليه تكون كويسة تضيع كل ده وعايزة حاجة تغذي وجهي يعني ماسك أو كريم وأي حاجة أعملها لوجهي علشان يكون نقي ورايق طبعا فهماني علما بأن سني 21 سنة ويا ريت تقوليلي على الأسعار وإيه أحسن صبغة لتشقير الحواجب وجزاكي الله خيرا وربنا يرزقك بالذرية الصالحة ويجعلها من حفظه كتابه ويباركلك في زوجك وأهل بيتك آمييييييييييييييييين

الردود
    4
    • ازيك يا قمر انا مشتركة في
    المنتدى ده مخصوص عشانك والله
    اسئلتي هي
    البيس والكونسيلر يتحطوا مع بعض ولا واحد فيهم كفاية وامتى بستخدم ده او ده وهل البيس يتحط على البشرة كلها ولا العيوب بس
    بالنسبة للفرش اللي بتيجي مع الميكب نستخدمهاولا نستخدم فرش مخصوصة
    وعايزة اعرف اهم الفرش اللي نجيبها وماركتها وياريت صورها
    انا عندي 26سنه وبشرتي مختلطة ومش هقدر اجيب مجموعة كلارنس كلها للروتين اليومي فعايزاكي تقوليلي اهم حاجتين فيها عشان هاكملها من مجموعة تانيه
    بالنسبة للمجموعة التانية للروتين اجيبها من اوريفليم ولانيفيا انرجي ولا لوريال
    وانا حقيقي متشكرة ليكي اوى على كل مواضيعك الرائعة في المنتدىوربنا يقومك بالف مليون سلامة وتجيبي بيبي امور زيك كده
    اسفة قويييييييييييييييييي عالإطالة
    آخر مرة عدل بواسطة ساندي علي : 31-03-2009 في 12:19 AM

الردود
    4
    • ازيك يا قمر انا مشتركة في
    المنتدى ده مخصوص عشانك والله
    اسئلتي هي
    البيس والكونسيلر يتحطوا مع بعض ولا واحد فيهم كفاية وامتى بستخدم ده او ده وهل البيس يتحط على البشرة كلها ولا العيوب بس
    بالنسبة للفرش اللي بتيجي مع الميكب نستخدمهاولا نستخدم فرش مخصوصة
    وعايزة اعرف اهم الفرش اللي نجيبها وماركتها وياريت صورها
    انا عندي 26سنه وبشرتي مختلطة ومش هقدر اجيب مجموعة كلارنس كلها للروتين اليومي فعايزاكي تقوليلي اهم حاجتين فيها عشان هاكملها من مجموعة تانيه
    بالنسبة للمجموعة التانية للروتين اجيبها من اوريفليم ولانيفيا انرجي ولا لوريال
    وانا حقيقي متشكرة ليكي اوى على كل مواضيعك الرائعة في المنتدىوربنا يقومك بالف مليون سلامة وتجيبي بيبي امور زيك كده
    اسفة قويييييييييييييييييي عالإطالة

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة amanas_88 عرض الرد
    السلام عليكم
    إزيك يا توتي أنا عايزة منك خدمة أنا في السعودية الآن مع زوجي أنا الحمد لله جسمي أبيض لكن بعد الولاده حاسة أنه أغمق وخاصة في بعض الأماكن زي البطن والمنطقة الحساسة وتحت الأبط والصدر عايزة أي خلطة أو صنفرة أو أي حاجة تضبع الحوار ده كله وتقوليلي أستمر قد إيه على الحاجة والكلام ده كله يروح
    ثانيا أنا وجهي دهني جدا وفي بعض آثار حب الشباب عايزة أي صنفرة ليه تكون كويسة تضيع كل ده وعايزة حاجة تغذي وجهي يعني ماسك أو كريم وأي حاجة أعملها لوجهي علشان يكون نقي ورايق طبعا فهماني علما بأن سني 21 سنة ويا ريت تقوليلي على الأسعار وإيه أحسن صبغة لتشقير الحواجب وجزاكي الله خيرا وربنا يرزقك بالذرية الصالحة ويجعلها من حفظه كتابه ويباركلك في زوجك وأهل بيتك آمييييييييييييييييين
    ازيك ياقمر انا فاكراكى كنتى سالتينى قبل كدة على حاجات لشعهرك ومقشر للجسم ولاثار الحبوب والبشرة الدهنية صح
    وقولتلك على دة للجسم من كلارنس مقشر \\\\\\Clarins Exfoliating Body Scrub

ودة من كلينيك سكرب للجسم\\\\\\Clinique Sparkle Skin Body Exfoliator

ودة من لانكوم معروف طبعا تحففففففففة\\\Invigorating Body Scrub

ودة من شانيل حكاااااية جربتة مرتين تحفة\\\Excellence Revitalizing Smoothing Scrub

و اعملى سكرب لجسمك مع الاستحمام وركزى على المناطق الغامقة ودلكى واشطفى
    وبالنسبة للتفتتيح لجسمك روحى لدكتور عشان يديكى كريم طبى مش تجميلى للتفتيح بس بياخد وقت على فكرة اى حاجة للتفتيح
    وبالنسبة لبشرتك ياقمر طبعا انتى لازم تهتمى بنظافة بشرتك مبدئيا
    لازم تستعملى الروتين اليومى للبشرةوهو عبارة عن غسول وتونيك وكريم نهار وكريم ليل وكريم عين وصنفرة اسبوعيا

والاسكراب المناسب لكى سكراب من كلينيك حلو اوى مرتين اسبوعيااسمة \\\\\EXFOLIATING SCRUB وصورتة\\\\\مقشر مائي ينظف البشرة مناسب للبشرة القوية والدهنيةيزيل القشور ينعم الخطوط الدقيقة. يترك البشرة منتعشة
    ودة ماسك مرة لمرتين اسبوعيا \\\\
    DEEP CLEANSING EMERGENCY MASKعلاج من الطين للبشرة الدهنية والمركبة ذات المسامات المغلقة والمعرضة للإرهاق ينقيها جدا

والغسول دة من كلينيك قولتلك علية ياقمر قبل كدة\\\\\\\\\\\\\\ يدلك بة البشرة الرطبة المبلولة ثم يشطف وينشف الوجة
    ANTI BLEMISH SOLUTIONS CLEANSING FOAMمنظف طبي لطيف يزيل برغوته كافة رواسب اليوم، مكياج وواقي الشمس وحتى الباكتيريا المسببة لحب الشباب يعمل على إزالة حب الشباب والوقاية منه والبثور السوداء والرؤؤس وماشابهها من ذلك المشاكل

هاكملك وقت تانى لانى مظطرة اقوم حبيبى

الردود
    744
    السلام عليكم
    جزاكي الله خيرا فعلا أنا كلمتك قبل كدا وأنتي رديتي عليا بس الحاجة اتمسحت من على الجهاز تعملي إيه بقى في الفيروسات معلش أنا آسفه بالنسبة للجسم أني أحسن وأني مفعوله أسرع واستخدمه إزاي وهو بكام في مصر وربنا يقومك بالسلامة ويجعل أفادتك لينا في ميزان حسناتك أنا لسه والده من أربع شهور وعارفة المعاناه ربنا يكرمك ويسعدك

الردود
    1,943
    توتى ياقمر سؤال سريع ؟؟ انا بشرتى عادية وعندى 26 سنة ايه الروتين اليومى المناسب ليا من اوريفليم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    29
    انتى فين يا قمر انا سئلتك مرتين ومستنية ردك بليز

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة saratota عرض الرد
    هاى توتى بصى انا سنى 23 سنه وطبعا شرحت ليكى مشكلتى فوق اوكى وحجيب الكريمات اللى انتى قولتى عليها للجفاف الشديد وانا قررت اجيب اساس برجوا وعايزة بودر عليه اجيب لوس ولا كومبكت ومن اى ماركه (سعر معقول ) خصوصا ان الصيف جاى وانا بشتغل وعايزة ميكب سيمبل وثابت عشان يدرى الغمقان حول الفم والعين ايه كويس ليا فى الصيف احط ميكب ايه وبلاش ايه وايه احسن نوع بلاشر روز أو برونزى واحط الاساس ازاى سواء بالاسفنجه او بالاصابع واخر حاجه معلش استحملينى انا بحب اللوك البونزى هو ينفع الصبح وايه اجيبه عشان اللوك ده من اساس واى شادو وبلاشر واى ماركه بس بلاش حاجه غاليه بليز وايه رأيك فى منتجات ايفون
    بصى حبيبة قلبى انتى بشرتك جافة يبقى طبعا لازم تكونى مهيئة بشرتك للميكب والاساس يعنى تنظفى بشرتك بغسول كريمى مناسب لطبيعتها وتونر لانعاش الوجة وكريم مرطب نهارى دة اهم شىء عشان ترطبى بشرتك قبل الاساس وكريم عين ياقمر
    وسكراب مرة اسبوعيا وممكن تجبيهم من ماركات مختلفة فى اورفلم مجموعة اوبتمالس كمفورت كويسة جدا ليكى ومجموعة لوريال للبشرة الجافة وممكن تنوعى كل منتج من هذة الماركات ياقمر
    المهم بعد كل دة بشرتك هاتكون مهيئة لوضع الميكب ونضيفة
    ويطلع الميكب شكلة طبيعى وحلو وعمرة مايقشر ولايجير ولا لونة يتغير
    وطبعا دة بجانب ان الميكب يكون ماركتة حلوة وغالية ونضيفة
    وبالنسبة لغمقان حول الفم لازم تستعملى كريم مضاد للبقع وتغير لون البشرة بس يكون كويس وغالى شوية عشان مفعولة يكون احسن من غيرة من الكريمات العادية
    فى من ماركة كلارنس وكلينيك كريمات للبقع لو حبيتى اقولهالك ياجميل
    وطبعا لو هاتجيبى اساس بورجوا هاتى الاوريجينال وكمان يكون مناسب لطبيعة بشرتك الجافة
    يكون مكون من مرطبات ومواد مغذية للبشرة وممكن بعد كريم الاساس تنثرى قلبل من اللوس بودر لتثبيتة واعطاء بشرتك لمسة طبيعية
    والبودرة انا شايفة انك مش هتاحتاجيها اوى لان بشرتك واضح انها جافة جدا والبودرة يستحسن للبشرات العادية والدهنية المركبة عشان بتمتص الزيوت اكتر
    وعموما فى لوس باودر ناعمة وكويسة زى جيوردانى جولد فغى اورفلام بالفرشاة بتاعتها حلوة لجميع انواع البشرة ودرجة واحدة لجميع الالوان هاتعجبك جدا
    والبلاشر صراحة فى انواع كتير حلوة بس انتى عايزة حاجة سعرها كويس هاتى بورجوا البلاشرات بتاعتة هايلة

وفى كرات اللولو جيوردانى من اورفلام رائعة فى درجتين منه روز وبرونزى
    والاساس تضعية باسفنجة و باصابعك من الوسط للخارج وعلى تحت افردية حتى الرقبة
    وعلى فكرة انتى محتاجة بيس عشان تدارى بية الغمقان حول الفم قبل وضع الاساس
    واللوك البرونزى ينفع فى اى وقت بس افضل بعد الظهر لانة بيكون فى ضى بسيط
    وهاتى البلاشر من جيوردانى البرونزى اللى ذكرتة والشادو هاتى اى لون برونزى او درجات البنى والدهبى من اى ماركة كويسة زى بورجوا او ريميل او اورفلم
    وطبعا فى كريم اساس برونزى للوجة كلة وبودرة برونزية لللوجة ايضا
    و يمكن أن تشتري كريم الأساس بدرجة أو درجتين أغمق من بشرتك للحصول على تأثير برونزي
    وممكن تجيبى كريم برونزى تخلطية مع الاساس بتاعك بيعطيكى مظهر حلو
    وفى ماكس فاكتور عندها اساس برونزى ممكن تضعية مع اساسك العادى وبعدين تضعى البودرة البرونزية على كامل وجهك والبلاشر البونزى على الخدود وقليل على الانف والشادو على العين والروج والجلوس هاتيهم الدرجات الاوكسيدية والبنى المضىء والبيجات
    ومتنسيش تضعى تحت حاجبك اللون الدهبى الفاتح جدا المضىء
    يارب اكون افادتك ياحبيبى واسفة للتاخير
    وافون فيها حاجات كويسة وحاجات مش اوى شوفى المنتج اللى عايزة تسالى عنة وانا اقولك علية كويس ولا لاء ياقلبى

الردود
    842
    حملة صيام الايام البيض

قبل اليوم 13 بيومين ابدأ ارسل رسايل خاصة للعضوات المشتركات كتذكييييييييير

وطبعا الاياام البيض 13 14 15

وبس وطبعاا غير الصياام نسووي عباادات ثاانية ونشجع بعض والله ياجرنا ان شاء الله

اللي تبي تنضم تراسلني اضيف اسمها للقائمة قبل تاريخ 11 ربيع الثاني

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    توتى ياقمر سؤال سريع ؟؟ انا بشرتى عادية وعندى 26 سنة ايه الروتين اليومى المناسب ليا من اوريفليم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بصى حبيبى انتى ممكن تجيبى غسول العنب حلو جدا للبشرة العادية الى المركبة والتونر هاتية من نيفيا فيزاج للصبايا افضل للبشرة العادية وممكن تجيبى المنظف من مجموعة ناتشورال سكين بالكاموميل من اورفلام
    وكريم النهار والليل من مجموعة سكيند فيجوال من اورفلام وسيرم العين منها تضعية صباحا ومساء ياقمر او كريم العين من مجموعة اوبتمالس متعدد الفوائد حلو للعين
    والاسكرب ممكن تجبية من مجوعة ناتشورال سكين كير منظف ببودرة بذرة اللوز مرة اسبوعيا
    واعملى ماسك مرة اسبوعيا للتغذية هاتى بالطحالب من اورفلام مع انة عادى تاثيرة بس انتى اللى عايزة منها ياجميل
    ومتنسيش قبل الخروج من الشمس تضعى سن سكرين لبشرتك لحمايتها هاتى لسائل الحماية الومى من اورفلام من اوبتمالس عامل حماية 30
    اوكى ياروح قلبى
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 03-04-2009 في 02:29 PM

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء الثامن)
    الردود: 229
    اخر موضوع: 22-08-2008, 03:17 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء الخامس)
    الردود: 225
    اخر موضوع: 02-06-2008, 08:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ