انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 70

الموضوع: مكواة الشعر السيراميك (الدخول للمصريات فقط)

هى حلوة و اخف من الفير بالنار بس المشكلة انك لازم تعملى شعرك سيشوار كويس الاول و بعدين بالمكواه السيراميك
    و اى خدمة يا قمر

الردود
    165
    بس انا سمعت ان من غير سشوار بنات طيب انا شعرى خشن تنصحونى اجيبها ولا لأ بس الصراحه انا ممكن اجيبها لو مش هعمل سشوار لانى كنت بفكر اجيبها علشان ماستعملش السشوار بس لو كده يبقى على ايه استخدم حاجتين

الردود
    98
    يابنات سمعت براون احسن لأنها المانية لكن بيبي ليس مثلا اقل منها لأنها صينية هل الكلام دى صح؟؟؟؟

ليه يا حبيبي ما بيننا دايما سفر / ده البعد ذنب كبير لا يغتفر / ليه يا حبيبي ما بيننا دايما بحور / أعدي بحر ألاقي غيره اتحفر
    الردود
    13,055
    لو لسه ماشتريتهاش شوفيها عند فتح الله ساعات بيبقى عنده حاجات كده
    بس اهم حاجه فيها انها لما تيجي تفتحيها زي المقص الحته المستطيله الي بتفرد ليس اخرها على الحرف تبقى بكيرف شويه لان اللى بيكون نازل حته واحده بزاوية مستقيمه بتقطم الشعر ولو ماقطمتهوش بيبان فى الخصله انها مش مفرودة كويس
    وبعدين ممكن تجيبي واحده اى كلام لو بسعر كويس زي بتاعه مسلمة اللى 25 جنيه اللى معرفش بجد دي شكلها عامل ازاى
    او الافضل انك تشوفى حد من اصحابك تجربيها عنده او حتى عند الكوافير ولو عجبتك يبقى تجيبي احسن حاجه ماركه
    عشان لو لاقدر الله حصل لها حاجه تلاقي لها ضمان وتوكيل يصلحهالك بدل ماترميها وتجيبي غيرها بنفس السعر ويبقى ضيعتى على نفسك الضمان
    انا شايفه كده
    ولو ليكي حد مسافر برا مصر يجيبهالك احسن من هناك بس تكون تحت مواصفات اللى قلتلك عليها دى

اللهم احفظ زوجي وبناتي واحفظني من كل مكروه ومن عين كل حاسد ووسع رزقنا

ليه يا حبيبي ما بيننا دايما سفر / ده البعد ذنب كبير لا يغتفر / ليه يا حبيبي ما بيننا دايما بحور / أعدي بحر ألاقي غيره اتحفر
    الردود
    13,055
    يابنات سمعت براون احسن لأنها المانية لكن بيبي ليس مثلا اقل منها لأنها صينية هل الكلام دى صح؟؟؟؟
    اكيد طبعا الالمانى احسن من الصيني عشان كده انا بقول تجيبوا حاجه ماركة ومضمونة احسن
    وبعدين فى دلوقتى فى السوق نازل مكواه تانيه اسمها مكواه بورسلين دي بتعمل الشعر وهو مبلول او ناشف
    لكن السيراميك يتعمله على الناشف بس
    على مااعتقد وانا عن نفسي جربتها وطلعت تحفة بس كانت ماركه المانى حقيقي مش فاكره اسمها دلوقتى
    بس معلومه كمان ليكم كل ماكان السلاح بتاعها اللى هو الوش اللي بيتغير عريض كل ماكانت احلى عشان ماتخليش في فرق بين الخصل وبعضها ولا تبين اى كسره فى النص
    ومش لازم ابدا تعملى سيشوار قبلها
    المهم بس انك ماتحطيش اى كريم قبلها عشان مايحرقش الشعر ويشيطه
    لو حابه تحطي يبقى ممكن قله قليييييييييييلة من اى سيروم

اللهم احفظ زوجي وبناتي واحفظني من كل مكروه ومن عين كل حاسد ووسع رزقنا

الردود
    240
    shy

طيب هية الرطوبة بتعمل اية فى الشعر الى اتعمل بالمكواة السيراميك
    كان عندى فرح فى الصيف اللى فات وعملت شعرى سيشوار( تحت الحجاب طبعا) ولاقيته هاش فى ساعتها
    والمشكلة ان فرحى الصيف ده انشاءالله ومش عايزة اعمله بالمكواة اللى بتتحط ع النار عشان اخاف تبوظ شعرى ومش عايزة اعمله سيشوار يوم الفرح واروح على بيتى وافك الحجاب الاقيه هايش ولا كأنى عملته ولا حاجة . لو خليت الكوافيرة تعملهولى بمكواة السيراميك مش حيحصله حاجة من الرطوبه ولا ايه؟؟؟؟؟؟ وكنت عايزة اجيب سيشوار عشان ابقى اعمل شعرى لما اتجوز اجيب بداله المكواة السيراميك اكيد احسن ولا ايه؟؟؟؟

الردود
    240
    محدش رد عليا

الردود
    582
    والله يابنات شجعتوني بس حد من اسكندرية وجربها وجبتوها منين يلا انا مستنية

. تيوليب***'s صورة
    . تيوليب*** غير متواجد مشرفة النافذة الاجتماعية-نجمة الأطباق الرمضانية
    الردود
    17,916
    التدوينات
    4
    التكريم
    • (القاب)
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • مبدعة صيف1429 هـ
      • متألقة الحرف
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة دينا كامل عرض الرد
    طيب هية الرطوبة بتعمل اية فى الشعر الى اتعمل بالمكواة السيراميك
    كان عندى فرح فى الصيف اللى فات وعملت شعرى سيشوار( تحت الحجاب طبعا) ولاقيته هاش فى ساعتها
    والمشكلة ان فرحى الصيف ده انشاءالله ومش عايزة اعمله بالمكواة اللى بتتحط ع النار عشان اخاف تبوظ شعرى ومش عايزة اعمله سيشوار يوم الفرح واروح على بيتى وافك الحجاب الاقيه هايش ولا كأنى عملته ولا حاجة . لو خليت الكوافيرة تعملهولى بمكواة السيراميك مش حيحصله حاجة من الرطوبه ولا ايه؟؟؟؟؟؟ وكنت عايزة اجيب سيشوار عشان ابقى اعمل شعرى لما اتجوز اجيب بداله المكواة السيراميك اكيد احسن ولا ايه؟؟؟؟
    انصحك جيبى السيراميك وانا مجرباها واللى عندى بيبى ليس - باريس انتاج الصين بس تحفه والله
    وبتكوى الشعر وهو ناشف او حتى مبلول وسهله وسريعه جدا" وبتحافظ عليه من الرطوبه واشتريتها من الامارات ب 195 درهم ، بس والله حلوه واحسن 500 مره من السشوار وبتسخن بسرعه وبتتحكمى فى درجه حرارتها يعنى مش بتشمى ريحه شياط فى شعرك زى الفير او السشوار بالدرجه العاليه
    لو عايزه اى استفسار تحت امرك والف مبروك الزفاف وانصحك اعملى تمليس امريكى او اليوكو مثلا" فى الكوافير قبل الفرح احسن واريحلك وبيدوم فتره طويله
    آخر مرة عدل بواسطة . تيوليب*** : 18-01-2008 في 03:42 AM

. تيوليب***'s صورة
    . تيوليب*** غير متواجد مشرفة النافذة الاجتماعية-نجمة الأطباق الرمضانية
    الردود
    17,916
    التدوينات
    4
    التكريم
    • (القاب)
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • مبدعة صيف1429 هـ
      • متألقة الحرف
    (أوسمة)

اللى عندى تشبه دى - دورت علي زى اللى عندى فى النت ومش لاقياها المهم الموديل اللى عندى هو 2086CTE
    ومكتوب ع العلبه
    pro 230 Advanced Ceramic Technology
    وضمان 3 سنوات

مواضيع مشابهه

1. مكواة الشعر السيراميك
    بواسطة soly84 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 16
    اخر موضوع: 08-09-2008, 04:58 PM
  2. مكواة الشعر السيراميك: ايه رايكم فيها؟؟؟؟؟؟
    بواسطة ملك المالكى في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 02-03-2008, 11:05 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ