انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 52 الأولىالأولى 1234567814 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 516

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

الردود
    542
    تعقيب كتبت بواسطة اشىشى عرض الرد
    الحمد لله انا كنت متوكله على الله ودا نصيبى بس ان شاء الله لسه عندى كمان محاوله وانا مش هيأس لان املى كبير فى ربنا سبحانه وتعالى واذا كانت البويضات هذه المره فاضيه ان شاء الله تكون المره ال جايه كويسه وناضجه ان شاء الله
    صباح الخير يا بنات معلشى يا حنان قولى الحمد الله رب العالمين انشاء الله ربنا شيلك حاجه احسن باذن الله ربنا يوفقك المره الجايه يا رب وتبقى احلى ماما فى الدنيا خالى املك فى الرحمن الرحيم وهوه مش هيخيب املك ابد ربنا معنا كلينا
    يا ررررررب

الردود
    542
    تعقيب كتبت بواسطة noona201012 عرض الرد
    يا نور عيني يا حنونه يا رب يعوض عليكي بالخير ومتياسيش وروح للدكتور وشوفي هيقول لك ايه وقولي لنا ومتخفيش احنا معاكي وواقفين جنبك ومش هنسيبك
    بصي يا سمسمه انا عندي ابن عنده ماشاء 5 سنين وسبحااااااااااااااااااان الله من اربع سنين
    محصلش حمل
    رحت لدكاترة كتييييييييييير جدا وكلهم كانوابيقولوا معنيش حاجة لكن سبحان الله رحت لدكتور حسام زكي وبعد تحاليل كتير قال لي ان عندي جين تجلط وكمان اجسام مضاده بتهاجم الجنين واداني يا ستي ادويه كتير كده غير محلول بيتعلق كل فترة معينه
    وانا ماشيه في الخطوات بتاعةالعمليه وبدعي ربنا يااااااااااااااااارب يوفقني ويكلل تعبي بالخير
    ادعي لي
    صباح الخير يا نونا ربنا يوفقك انشاء الله وتكونى عن قريب ماما نونا يارب

الردود
    6,437
    التكريم
    (أوسمة)
    وهذا كان احد الردود على البنت
    *1*
    ابشرك تطمني انا اول مره سويت فيها انابيب كانت عندي اكثر من 20بويضه بالسونار وبعدالسحب طلعو فاضيات يعني بدون حويصله
    المهم قعدت شهرين استخدم الفوليك جرعه مضاعفه لانه يحسن جودة البويضات بالاضافه الى فيتامين ب المركب بالاضافه الى حبوب اوميجا 3اللي هي زيت السمك
    وعدتها بعدها وحصلو بويضات ممتازه ماشاءالله وحملت واجهضت بالرابع
    نسيت اقولك بعد المره الثانيه كنت اخذ الابر اللي تحت الجلد بالاضافه للمنشطه لان هاذي الابر يتحكمون في وقت نزول البويضات
    لانه احيانا تنزل قبل السحب
    دعواتك لي ان الله يعوضني انابعيدها الشهر الجاي باذن الله

*2*
    اهلين قرطاسه ,,ماعندي علم بس اتوقع ان التنشيط عندك كان سريع يعني احتمال اخذتي ابر قويه بفتره بسيطه

واتوقع ان الافضل يكون التنشيط بجرعات بسيطه ولمدة طويله ...لاني اتذكر لما قلت للدكتور عطني جرعات كبيره منشطه اسرع

قال لا...كل شيء يبدا صغير بعدين يكبر لازم يكون التنشيط شوي شوي وبجرعات بسيطه

ومثل مقالت احد البنات خوذي الفوليك واستخدمي العسل المخلط بغذاء الملكات ولقاح النخل لان له دور بجودة البويضات

والله يشفيك ويرزقك ماتتمنين يارب

الردود
    2,525
    تعقيب كتبت بواسطة اشىشى عرض الرد
    انا اسفه انى مردتش عليكوا أمس بس نفسيتى كانت تعبانه شويه عموما انا اجريت عملية السحب والحمد لله البويضات كانت فاضيه وعندى مقابله مع الدكتور كمان 12 يوم والتساهيل على الله (قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا )
    يا حبيبتي قدر الله و ماشاء فعل و قضا برضه أخف من قضا
    احسن ما كنتي تعملي الحقن و تستني أسبوعين و في الأخر يبقى برضه مفيش نصيب
    و إن شاء الله المرة الجاية أكيد الدكتور هيغيرلك خطة العلاج بإذن الله

الردود
    6,437
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة سماح نصر عرض الرد
    صباح الخير يا بنات معلشى يا حنان قولى الحمد الله رب العالمين انشاء الله ربنا شيلك حاجه احسن باذن الله ربنا يوفقك المره الجايه يا رب وتبقى احلى ماما فى الدنيا خالى املك فى الرحمن الرحيم وهوه مش هيخيب املك ابد ربنا معنا كلينا
    يا ررررررب
    صباح الخير يا سموح يا جميل ..حبيت بس ببتذكره ان اخبرك بكلمه ان شاء الله هذا هو الصحيح فى كتانبها وربى يرزقك الذريه الصالحه ويرزقنا جميعا

الردود
    2,525
    تعقيب كتبت بواسطة sheryetesh عرض الرد
    لولى:ازيك حبيبتى انشالله تكونى بالف خير الله يكون ف عونك م الوحم ربنا يتملك على خير ياااااااااااارب وتجيبى احلى اخ لملوكة انا عارفة نفسك ف الولد زى حالاتى يا رب يديهولنا امين يا رب العالمين
    شيري صباح الخير يا جميل
    إزيك و إزاي جنجون و البامبينو
    أنا الحمد لله كويسة و الوحم شوية و شوية و عمالة أدي لنفسي أمل إن هانت إن شاء الله و يخف شوية ربنا يعينا
    قولي لي أخبار البيبي إيه

الردود
    542
    صباح الخير على الغاليات مرات جوزها و الليل الباكى و حنونه و نونا واوكسى و لولى و شرين ونوفا و الام الحالمه و قرة عين وكل الاى انا مذكرتوش كمان معلشى لسه محفظتش الاسماء كلها ربنا معانا ويرزق كل محروم مننا و يكمل لكل حامل حملها على خير امين امين

الردود
    542
    تعقيب كتبت بواسطة مرات جوزها عرض الرد
    صباح الخير يا سموح يا جميل ..حبيت بس ببتذكره ان اخبرك بكلمه ان شاء الله هذا هو الصحيح فى كتانبها وربى يرزقك الذريه الصالحه ويرزقنا جميعا
    صباح الخير حاضر ياحبيبى انا عرفه بس انا بخدها كلمه وحده وعرفه انها هاتتقرا صح معلشى ابقى اكتبها كده ماشى يا ستى ربنا يرزق الجميع بالذريه الصالحه

الردود
    2,783

butterfly

تعقيب كتبت بواسطة مرات جوزها عرض الرد
    وهذا كان احد الردود على البنت
    *1*
    ابشرك تطمني انا اول مره سويت فيها انابيب كانت عندي اكثر من 20بويضه بالسونار وبعدالسحب طلعو فاضيات يعني بدون حويصله
    المهم قعدت شهرين استخدم الفوليك جرعه مضاعفه لانه يحسن جودة البويضات بالاضافه الى فيتامين ب المركب بالاضافه الى حبوب اوميجا 3اللي هي زيت السمك
    وعدتها بعدها وحصلو بويضات ممتازه ماشاءالله وحملت واجهضت بالرابع
    نسيت اقولك بعد المره الثانيه كنت اخذ الابر اللي تحت الجلد بالاضافه للمنشطه لان هاذي الابر يتحكمون في وقت نزول البويضات
    لانه احيانا تنزل قبل السحب
    دعواتك لي ان الله يعوضني انابعيدها الشهر الجاي باذن الله

*2*
    اهلين قرطاسه ,,ماعندي علم بس اتوقع ان التنشيط عندك كان سريع يعني احتمال اخذتي ابر قويه بفتره بسيطه

واتوقع ان الافضل يكون التنشيط بجرعات بسيطه ولمدة طويله ...لاني اتذكر لما قلت للدكتور عطني جرعات كبيره منشطه اسرع

قال لا...كل شيء يبدا صغير بعدين يكبر لازم يكون التنشيط شوي شوي وبجرعات بسيطه

ومثل مقالت احد البنات خوذي الفوليك واستخدمي العسل المخلط بغذاء الملكات ولقاح النخل لان له دور بجودة البويضات

والله يشفيك ويرزقك ماتتمنين يارب

مين دى ال كان عندها 20 بويضه وكان كلهم فاضيين وهى عملت ايه دلوقتى احكيلى

الردود
    1,214
    حبيبتي حنان يا قلبي ربنا يعوض عليكي توكلي على الله ولعله خير
    وانشالله ربنا يرزقك الحمل عن قريب عاجلا غير اجلا

مواضيع مشابهه

1. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 421
    اخر موضوع: 22-11-2010, 09:22 PM
  2. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 418
    اخر موضوع: 10-06-2010, 01:42 PM
  3. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 543
    اخر موضوع: 04-06-2010, 09:37 PM
  4. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 420
    اخر موضوع: 27-05-2010, 06:33 PM
  5. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 527
    اخر موضوع: 21-05-2010, 12:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ