انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 60

الموضوع: مركز آدم لأطفال الأنابيب

الردود
    253
    مشمشمة انا هكتبلك اللي حصل معايا بالظبط هنا عشان كمان كل البنات تستفيد
    بصي يا حبيبتي انا الأول حجزت بالتليفون مع المنسقات في هناك دكاترة صغيرين وعندهم طولة بال على اي سؤال تسأليه يا جميلة
    بس خلي دايما كلمة السر "أنا جاية من طرف دكتور عادل"
    ههههه مش عشان حاجه بس هما هناك بيقدروا جدا وبيثقوا فيه وفي تشخيصوا للحالات 100%
    اول حاجه أحبك تاخدي بالك منها انك تكوني مركزة معاهم في تحديد المواعيد عشان هما ساعات بيتلغبطوا لكن لو انتي مركزه معاهم متخافيش يعني انصحك تأكدي على مواعيدك كل شوية بالتليفون يعني توفيرا للوقت تكوني حاجزة معاهم من قبل ما تنزلي مصر يا حبيبتي

تاني حاجه أنصحك تعمليها اول ماتيجي مصر روحي زيارة لدكتور عادل في العياده هي صحيح زحمة اوي بس لو حجزتي يوم ما هتروحي الصبح وأخدتي ميعاد تروحي فيه العيادة حتى لو كان باليل متأخر ان شاء الله مش هتستني كتير "أنا عاوزاكي تروحي لدكتور عادل بالرغم من اني عارفة انك بتراسليه ولكن هناك بصراحة انا شرحت حالتي بالتفصيل للنائب بتاعة وهو وصلها لدكتور عادل بالتفصيل واما دخلت ليه لقيت عندو ايجابة على كل سؤال في الموضوع يعني تروحيلو كنوع من الطمأنينة ليكي والتأكيد على التوجيه للحقن او المركز نفسه

اول ما رحت هناك العنوان سهل جدا وما يتوهش خالص بس خدي بالك ان عيادة النسا منفصلة في العمارة اللي قبال المركز نفسه وده كويس عشان يقلله الزحمه شوية
    انا هناك لقيت زحمة بس مش بصورة فظيعة ومتأخرتش اوي عن ميعادي هما ساعتين ممكن بس بصراحة أخدت انطباع ان المكان شوية نسبيا يعني مبيهتموش بالنضافة وده عملي صدمة شوية بس انا عشان مظلمهومش انا بقول نسبيا يعني مفيش نضافة أول بأول زي ما بسمع في المراكز التانية بس جوزي اما شافني مصدومة كده هداني شوية وقالي خلي الحكم للآخر
    وكمان بصراحة انا عندي هسهس من النضافة اوي بس قلت فعلا انا لسه مش لازم احكم دلوقتي

المهم يا ستي دخلت للدكتور على الرغم من صغر سنه الا انه فاااااااااااااااهم شغلة كويس جدا وده ريحني كتير سألته على حاجات كتير كان عنده طولة بال في الرد على كل سؤال

شاف التحاليل اللي كنت عملاها عند دكتور عادل
    اه يا حبيبتي .... كنت عاوزه انبهك انك ياريت ما تعمليش تحاليلك في اي معمل لازم يكون متخصص هرمونات عشان النسب بتفرق شوية وعشان كده كمان قلتلك روحي لدكتور عادل عشان هو هيوجهك لمعمل متخصص ومتخافيش انا رحت هناك (لدكتور عادل )كشفت عند النائب وأخد مني العينة وودوها هما في معمل جنبهم بيثقوا فيه والمسألة مخدتش غير ساعتين ونتيجة التحاليل ظهرت ودخلوها لدكتور عادل عشان يشوفها
    بس خدي بالك انك تروحي تاني لخامس يوم في البيريود عشان تكسبي وقت

المهم ياجميلة انا اما وريت التحاليل لدكتور النسا في مركز آدم صدق على كلام دكتور عادل وقالي انا كده كده هكشف عليكي كمان بالسونار وهما عندهم أجهزة كويسة جدا قدر انه يشوف مخزون البويضات وشاف عندي كيس وتأكد من عدم وجود المبيض اليمين حسيت ان الأجهزة عندهم متطورة جدا وان الدكتور شاطر اوي بصراحه

اداني حبوب منع الحمل عشان يروح الكيس ده
    وبعدين وزني وقالي مينفعش كده انتي لازم تخسي 10 كيلو وتظبطي الغدة عشان لا قدر الله متتعرضيش لإجهاض بعد الشر عنا جميعا
    يعني قالي روحي ومترجعيش الا اما تحققي التارجت ال10 كيلو وتظبطي الغدة اخدتي شهر اتنين براحتك المهم متجيش الا لما تكوني مستعده بس هو هيتابع معايا الكيس اللي طلعلي
    وطلبوا من جوزي انه يدخل لأمراض >كورة عشان هما هيعملوا بعد كده لجنه تكون مشرفتها الدكتورة مها ويحددولي خطة العلاج

انا يا حبيبتي كتبت كل حاجه بالتفصيل ولو افتكرت اي حاجه تانيه هقولهالك و

وان شاء الله ربنا يكتب لينا الخير ويسهل حملنا ويجازينا على صبرنا ده خير

الردود
    253
    تعقيب كتبت بواسطة ام حبيبة الله عرض الرد
    جزانا واياكي حبيبتي واي حاجة عايزين تستفسرو عنها انا تحت امركم ان شاء الله.........
    ربنا يخليكي يا ام حبيبة
    انا كتبت اللي حصل ليا في اول زيارة وكان عندي هسهس بس من النضافة شوية فياريت تطمنيني يا حبيبتي

الردود
    40
    تعقيب كتبت بواسطة El-rahma عرض الرد
    ربنا يخليكي يا ام حبيبة
    انا كتبت اللي حصل ليا في اول زيارة وكان عندي هسهس بس من النضافة شوية فياريت تطمنيني يا حبيبتي
    وانا كمان عندي وسواس النظافة
    قوليلي يارحمة يعني مالقيتيش نظافة ازاي؟؟؟
    يعني المكان متسخ ولا ايه؟؟
    ولا قديم؟؟
    لانك زي ماقلت كل المراكز على قمة من النظافة
    وام حبيبة اكيد حترد علينا

الردود
    253
    تعقيب كتبت بواسطة المشتاقة لمكة عرض الرد
    وانا كمان عندي وسواس النظافة
    قوليلي يارحمة يعني مالقيتيش نظافة ازاي؟؟؟
    يعني المكان متسخ ولا ايه؟؟
    ولا قديم؟؟
    لانك زي ماقلت كل المراكز على قمة من النظافة
    وام حبيبة اكيد حترد علينا
    لا يا حبيبتي هو أرضية المكان ممكن ما بتتمسحش بستمرار ويمكن اكون كونت الفكرة دي لأني مارحتش غير عيادة النسا انا كان نفسي اشوف حجرة العمليات بس طبعا مش هينفع على العموم عشان مطلعش سمعه على المكان وممكن اكون ظلمت خلينا نستنى رد ام حبيبة ويمكن اروح تاني واشوف وربنا يهدينا للصواب

الردود
    253
    انا على العموم هدخل على الشات في خلال ساعتين يا حبيبتي هستناكي

الردود
    40
    انا على العموم هدخل على الشات في خلال ساعتين يا حبيبتي هستناكي
    مستنياك

الردود
    40
    مشمشمة انا هكتبلك اللي حصل معايا بالظبط هنا عشان كمان كل البنات تستفيد
    بصي يا حبيبتي انا الأول حجزت بالتليفون مع المنسقات في هناك دكاترة صغيرين وعندهم طولة بال على اي سؤال تسأليه يا جميلة
    بس خلي دايما كلمة السر "أنا جاية من طرف دكتور عادل"
    ههههه مش عشان حاجه بس هما هناك بيقدروا جدا وبيثقوا فيه وفي تشخيصوا للحالات 100%
    اول حاجه أحبك تاخدي بالك منها انك تكوني مركزة معاهم في تحديد المواعيد عشان هما ساعات بيتلغبطوا لكن لو انتي مركزه معاهم متخافيش يعني انصحك تأكدي على مواعيدك كل شوية بالتليفون يعني توفيرا للوقت تكوني حاجزة معاهم من قبل ما تنزلي مصر يا حبيبتي

تاني حاجه أنصحك تعمليها اول ماتيجي مصر روحي زيارة لدكتور عادل في العياده هي صحيح زحمة اوي بس لو حجزتي يوم ما هتروحي الصبح وأخدتي ميعاد تروحي فيه العيادة حتى لو كان باليل متأخر ان شاء الله مش هتستني كتير "أنا عاوزاكي تروحي لدكتور عادل بالرغم من اني عارفة انك بتراسليه ولكن هناك بصراحة انا شرحت حالتي بالتفصيل للنائب بتاعة وهو وصلها لدكتور عادل بالتفصيل واما دخلت ليه لقيت عندو ايجابة على كل سؤال في الموضوع يعني تروحيلو كنوع من الطمأنينة ليكي والتأكيد على التوجيه للحقن او المركز نفسه

اول ما رحت هناك العنوان سهل جدا وما يتوهش خالص بس خدي بالك ان عيادة النسا منفصلة في العمارة اللي قبال المركز نفسه وده كويس عشان يقلله الزحمه شوية
    انا هناك لقيت زحمة بس مش بصورة فظيعة ومتأخرتش اوي عن ميعادي هما ساعتين ممكن بس بصراحة أخدت انطباع ان المكان شوية نسبيا يعني مبيهتموش بالنضافة وده عملي صدمة شوية بس انا عشان مظلمهومش انا بقول نسبيا يعني مفيش نضافة أول بأول زي ما بسمع في المراكز التانية بس جوزي اما شافني مصدومة كده هداني شوية وقالي خلي الحكم للآخر
    وكمان بصراحة انا عندي هسهس من النضافة اوي بس قلت فعلا انا لسه مش لازم احكم دلوقتي

المهم يا ستي دخلت للدكتور على الرغم من صغر سنه الا انه فاااااااااااااااهم شغلة كويس جدا وده ريحني كتير سألته على حاجات كتير كان عنده طولة بال في الرد على كل سؤال

شاف التحاليل اللي كنت عملاها عند دكتور عادل
    اه يا حبيبتي .... كنت عاوزه انبهك انك ياريت ما تعمليش تحاليلك في اي معمل لازم يكون متخصص هرمونات عشان النسب بتفرق شوية وعشان كده كمان قلتلك روحي لدكتور عادل عشان هو هيوجهك لمعمل متخصص ومتخافيش انا رحت هناك (لدكتور عادل )كشفت عند النائب وأخد مني العينة وودوها هما في معمل جنبهم بيثقوا فيه والمسألة مخدتش غير ساعتين ونتيجة التحاليل ظهرت ودخلوها لدكتور عادل عشان يشوفها
    بس خدي بالك انك تروحي تاني لخامس يوم في البيريود عشان تكسبي وقت

المهم ياجميلة انا اما وريت التحاليل لدكتور النسا في مركز آدم صدق على كلام دكتور عادل وقالي انا كده كده هكشف عليكي كمان بالسونار وهما عندهم أجهزة كويسة جدا قدر انه يشوف مخزون البويضات وشاف عندي كيس وتأكد من عدم وجود المبيض اليمين حسيت ان الأجهزة عندهم متطورة جدا وان الدكتور شاطر اوي بصراحه

اداني حبوب منع الحمل عشان يروح الكيس ده
    وبعدين وزني وقالي مينفعش كده انتي لازم تخسي 10 كيلو وتظبطي الغدة عشان لا قدر الله متتعرضيش لإجهاض بعد الشر عنا جميعا
    يعني قالي روحي ومترجعيش الا اما تحققي التارجت ال10 كيلو وتظبطي الغدة اخدتي شهر اتنين براحتك المهم متجيش الا لما تكوني مستعده بس هو هيتابع معايا الكيس اللي طلعلي
    وطلبوا من جوزي انه يدخل لأمراض >كورة عشان هما هيعملوا بعد كده لجنه تكون مشرفتها الدكتورة مها ويحددولي خطة العلاج

انا يا حبيبتي كتبت كل حاجه بالتفصيل ولو افتكرت اي حاجه تانيه هقولهالك و

وان شاء الله ربنا يكتب لينا الخير ويسهل حملنا ويجازينا على صبرنا ده خير
    رحمة لازم تخسي وتحققي مرادك
    ومادام الدكتور هو اللي قرر انك تخسي وده في صالحك
    وشويه ااة على شويه تعب حتكون نتيجة ايجابية باذن الله
    وكمان حقولك لى حاجة
    حنا بنكسر راسنا كتير ليه في الموضوع ده
    نا بثق جدا جدا جدا في الدكتور عادل ومستحيل يرشحهولنا ن فراغ
    يبقى عليك تتوكلي على الله وطبعا في الاول والاخر لربنا

مع أحن زوج وأشغب ولد وبنت في درب التبانة حماهم لي الله
    الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)
    ربنا يخليكي يا ام حبيبة
    اهلا اختي رحمة ربنا يوفقك للي فيه الخير ويرزقك كل اللي تتمنيه واكتر وان شاء الله زي الايام دي يكون معاكي ابنك او بنتك او الاتنين باذن الله.........اولا انا مرحتش اي مراكز تانية او حتى اي مستشفيات الحمدلله عشان اقدر احكم بالظبط يعني انتي اللي تقدري تحكمي اكتر واختياري ليها ان كان اكتر من دكتور رشحالنا ورحت قصدت عليها على طول لكن لو حاولت اني اقيم موضوع النظافة في نظري ممكن ياخد 7 من 10 وبالنسبة لغرفة العمليات هي تعتبر صغيرة وبالنسبة للنظافة كويسة الى حد كبير.........بس عايزة اقولك انه لو كان على نظافة الارضية فدي حاجة سهلة المهم تكون النظافة في باقي الحاجات.....حاولي تلاحظيهم في الحاجات المهمة........
    يعني عايزة اقول ان بشكل عام المستشفى في نظري ممكن تاخد تقير جيد مرتفع يعني اقل من جيدجدا حاجة بسيطة وده طبعا على وقت ماعملت عمليتي يعني من سنتين تقريبا...........
    آخر مرة عدل بواسطة ام حبيبة الله : 02-11-2009 في 08:32 PM

الردود
    253
    تعقيب كتبت بواسطة ام حبيبة الله عرض الرد
    اهلا اختي رحمة ربنا يوفقك للي فيه الخير ويرزقك كل اللي تتمنيه واكتر وان شاء الله زي الايام دي يكون معاكي ابنك او بنتك او الاتنين باذن الله.........اولا انا مرحتش اي مراكز تانية او حتى اي مستشفيات الحمدلله عشان اقدر احكم بالظبط يعني انتي اللي تقدري تحكمي اكتر واختياري ليها ان كان اكتر من دكتور رشحالنا ورحت قصدت عليها على طول لكن لو حاولت اني اقيم موضوع النظافة في نظري ممكن ياخد 7 من 10 وبالنسبة لغرفة العمليات هي تعتبر صغيرة وبالنسبة للنظافة كويسة الى حد كبير.........بس عايزة اقولك انه لو كان على نظافة الارضية فدي حاجة سهلة المهم تكون النظافة في باقي الحاجات.....حاولي تلاحظيهم في الحاجات المهمة........
    يعني عايزة اقول ان بشكل عام المستشفى في نظري ممكن تاخد تقير جيد مرتفع يعني اقل من جيدجدا حاجة بسيطة وده طبعا على وقت ماعملت عمليتي يعني من سنتين تقريبا...........

ههههههههههه انتي عسولة خااااااالص يا أم حبيبة
    معلش انا هتقل عليكي مين اللي عملك السحب والإرجاع وانتي كانت ايه المشكلة عندك ولا عند جوزك
    انا آآآآآآآآآآآآسفة جدا اني بضايقك بأسألتي وبطول عليكي ربنا يخليلك أولادك يارب وجزاكي الله كل خير على اهتمامك بموضوعنا

مع أحن زوج وأشغب ولد وبنت في درب التبانة حماهم لي الله
    الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)
    [/B][/COLOR]
    ههههههههههه انتي عسولة خااااااالص يا أم حبيبة
    معلش انا هتقل عليكي مين اللي عملك السحب والإرجاع وانتي كانت ايه المشكلة عندك ولا عند جوزك
    انا آآآآآآآآآآآآسفة جدا اني بضايقك بأسألتي وبطول عليكي ربنا يخليلك أولادك يارب وجزاكي الله كل خير على اهتمامك بموضوعنا
    لا ياقمر ماتقوليش تقلتي عليا انا فعلا ببقى نفسي افيد اي حد اسألي على اي حاجة انتي عايزاها بس تبقي تعذريني في التأخير في الرد فقط.........وقوليلي بقى ايه اللي ضحكك؟؟ موضوع التقدير ههههه.......اصلي واخدة عليه من ايام الكلية هههههه...........وانا بالنسبالي كانت المشكلة عند زوجي انه عنده حبل منوي غير موجود والتاني مسدود لكن انا مكنش عندي اي مشكلة بفضل الله........هو بصراحة مش فاكرة مين اللي عملي السحب بس الارجاع عملتهولي الدكتورة مها........بس انا من الاول لما الدكتور مدحت شافني منتقبة قالي لو عايزة اللي تتعاملي معاهم دكتورات اطلبي منهم يكتبو ده على ملفك وفعلا ده اللي حصل.......وانا اول مرة عمليتي مانجحتش وبعد سنه رجعت اجنة مجمدة والحمدلله نجحت وربنا رزقني منها بتوأم أُبي ولُجين عقبالكم كلكم ان شاء الله.........

مواضيع مشابهه

1. طفل الأنابيب و المانع ساعدووني
    بواسطة Ra'da في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 23-04-2009, 02:19 PM
  2. أسباب العقم و أطفال الأنابيب
    بواسطة هبة الله28 في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 28-11-2008, 03:54 PM
  3. شرح مفصل لكيفية إجراء أطفال الأنابيب
    بواسطة meme meme في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 10-01-2008, 03:03 PM
  4. اللي تعاني من انسداد الأنابيب
    بواسطة مزن في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 30-10-2002, 10:38 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ