انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 60

الموضوع: مركز آدم لأطفال الأنابيب

الردود
    253
    تعقيب كتبت بواسطة lollypopy79 عرض الرد
    حبيبتي مركز ادم متخصص فعلا في أمراض الذكورة
    إنتي أحسن حاجة صلي إستخارة و ممكن تروحي المركز ده و مركز جنين مثلا و تشوفي هترتاحي لأنهي فيهم
    و زي ما قالت ربي كريم هما في الأخر سبب و المسبب هو ربنا سبحانه و تعالى
    ربنا يخليكي يا لولي بوبي يرزقك الولد الصالح
    أنا وزني تقريبا 80 ك وعاوزة اخس قبل ما اعمل الحقن فممكن يا حبيبتي تقوليلي انتي متابعة مع دكتور ولا بتعملي ايه؟

الردود
    469
    بصي يا حبيبي انا عملت هناك عمليتى
    والمشكله كانت عند زوجي ودكاترة كتير رشحوه لنا
    والحمد لله محصلش حمل مع ان كل حاجه كانت تمام طبعا كله بامر الله
    بس بصراحه مكنتش مرتاحه خالص ومكنتش عجباني المعامله ومفيش اهتمام وكل حاجه لو مسالتيش عليها محدش بيقول حاجه والدكاترة عايزين يخلصو وخلاص والنتايج الناس اللي عملوه معايا مكنتش كويسه بصراحه انا منصحش اي حد يروح هناك

الردود
    253
    تعقيب كتبت بواسطة nevee عرض الرد
    بصي يا حبيبي انا عملت هناك عمليتى
    والمشكله كانت عند زوجي ودكاترة كتير رشحوه لنا
    والحمد لله محصلش حمل مع ان كل حاجه كانت تمام طبعا كله بامر الله
    بس بصراحه مكنتش مرتاحه خالص ومكنتش عجباني المعامله ومفيش اهتمام وكل حاجه لو مسالتيش عليها محدش بيقول حاجه والدكاترة عايزين يخلصو وخلاص والنتايج الناس اللي عملوه معايا مكنتش كويسه بصراحه انا منصحش اي حد يروح هناك
    يارب اهديني للقرار السليم
    جزاكي الله خيرا يا نيفي

الردود
    253
    يا بنات كنت عاوزة أسألكم انا عملت تحاليل Fsh, Lh, Prolactine اول يوم الدورة مش تاني يوم فهل ده صحيح وميأثرش على نتائج التحاليل

الردود
    2,525
    تعقيب كتبت بواسطة El-rahma عرض الرد
    ربنا يخليكي يا لولي بوبي يرزقك الولد الصالح
    أنا وزني تقريبا 80 ك وعاوزة اخس قبل ما اعمل الحقن فممكن يا حبيبتي تقوليلي انتي متابعة مع دكتور ولا بتعملي ايه؟
    لأ أنا مع نفسي كده لإني بصراحة مش بحب ألتزم بأكل معين و كمان مش بحب أخد أدوية التخسيس لإن ليها أضرار كبيرة
    بصي يا ستي أنا بفطر الصبح كوباية كبيرة حليب قليل الدسم إمها أحطها على الكورن الفليكس أو على الشوفان أو أعملها نسكافيه و أكل معاها ساندوتش أي نوع جبنة أو مربى ربع رغيف و طبعا كله من غير سكر
    و الغدا نص رغيف و معاه يوم علبة تونة متصفية من الزيت و يوم 2 بيضة و يوم جبنة بالطماطم و بقية التلات أيام 4 ملاعق رز أو مكرونة مع قطعة لحمة أو ربع فرخة و طبعا أساسي خضار كتير و أنا بحب يعني أكل خيار .. جرجير .. خس .. طماطم أكتر من الخضار المسلوق
    و العشا ربع رغيف برضه بالجبنة و معاه أي حاجة من الحاجات الخضرة دي اللي قلتلك عليها و علبة زبادي
    و طبعا بشرب مية كتير من 10 ل12 كوباية مية في اليوم و باكل فاكهة ما بين الوجبات بس حاجة واحدة بس يعني تفاحة .. برتقالة.. 2 كيوي.. 3 تمر
    و على أد ما بقدر بحاول أمشي من نص ساعة لساعة إلا رع 3 أو 4 مرات في الأسبوع على حسب ما بقدر
    و باخد يوم الخميس فري
    أنا أول أسبوع خسيت 2 كيلو 700 جرام و الأسبوع ده كيلو و أنا لما بعمل النظام ده على طول بفضل على كده كيلو كل أسبوع أصلي مش بحب النزول السريع مع الحرمان الشديد لإن أولا الوزن بيرجع تاني بسرعة و كمان بنضر الجسم بحرمانه من حاجات مهمة
    معلش أنا رغيت كتير بس قولت أقولك أنا بعمل إيه بالتفصيل
    و ربنا معاكي و معانا و نخس و نحمل يا رب بإذن الله

الردود
    253
    تعقيب كتبت بواسطة lollypopy79 عرض الرد
    لأ أنا مع نفسي كده لإني بصراحة مش بحب ألتزم بأكل معين و كمان مش بحب أخد أدوية التخسيس لإن ليها أضرار كبيرة
    بصي يا ستي أنا بفطر الصبح كوباية كبيرة حليب قليل الدسم إمها أحطها على الكورن الفليكس أو على الشوفان أو أعملها نسكافيه و أكل معاها ساندوتش أي نوع جبنة أو مربى ربع رغيف و طبعا كله من غير سكر
    و الغدا نص رغيف و معاه يوم علبة تونة متصفية من الزيت و يوم 2 بيضة و يوم جبنة بالطماطم و بقية التلات أيام 4 ملاعق رز أو مكرونة مع قطعة لحمة أو ربع فرخة و طبعا أساسي خضار كتير و أنا بحب يعني أكل خيار .. جرجير .. خس .. طماطم أكتر من الخضار المسلوق
    و العشا ربع رغيف برضه بالجبنة و معاه أي حاجة من الحاجات الخضرة دي اللي قلتلك عليها و علبة زبادي
    و طبعا بشرب مية كتير من 10 ل12 كوباية مية في اليوم و باكل فاكهة ما بين الوجبات بس حاجة واحدة بس يعني تفاحة .. برتقالة.. 2 كيوي.. 3 تمر
    و على أد ما بقدر بحاول أمشي من نص ساعة لساعة إلا رع 3 أو 4 مرات في الأسبوع على حسب ما بقدر
    و باخد يوم الخميس فري
    أنا أول أسبوع خسيت 2 كيلو 700 جرام و الأسبوع ده كيلو و أنا لما بعمل النظام ده على طول بفضل على كده كيلو كل أسبوع أصلي مش بحب النزول السريع مع الحرمان الشديد لإن أولا الوزن بيرجع تاني بسرعة و كمان بنضر الجسم بحرمانه من حاجات مهمة
    معلش أنا رغيت كتير بس قولت أقولك أنا بعمل إيه بالتفصيل
    و ربنا معاكي و معانا و نخس و نحمل يا رب بإذن الله
    بجد برافو عليكي دي فعلا احسن طريقة للخسسان انا برضو بحاول اعمل كده بس انا عندي مشكلة في الغدة الدرقية دي ممكن اللي مش بتساعدني اني اخس اوي بس بحاول دلوقتي ازود جرعة الدوا وربنا ييسر لنا
    انا مش مشكلتي في الوزن بس انا عندي مبيض واحد وقناة فالوب واحدة وكان فيها مشاكل ربنا يسترها لاني نفسي اكون ام انا عندي 30 سنة فعاوزة استعد للعملية الحقن المجهري واخس برضو الدكتور قالي كل كيلو خسسان مكسب ليا
    انا اللي اسفة اني رغيت وانا برحب اوي يا حبيبتي ان احنا نشجع بعض

الردود
    2,525
    تعقيب كتبت بواسطة El-rahma عرض الرد
    بجد برافو عليكي دي فعلا احسن طريقة للخسسان انا برضو بحاول اعمل كده بس انا عندي مشكلة في الغدة الدرقية دي ممكن اللي مش بتساعدني اني اخس اوي بس بحاول دلوقتي ازود جرعة الدوا وربنا ييسر لنا
    انا مش مشكلتي في الوزن بس انا عندي مبيض واحد وقناة فالوب واحدة وكان فيها مشاكل ربنا يسترها لاني نفسي اكون ام انا عندي 30 سنة فعاوزة استعد للعملية الحقن المجهري واخس برضو الدكتور قالي كل كيلو خسسان مكسب ليا
    انا اللي اسفة اني رغيت وانا برحب اوي يا حبيبتي ان احنا نشجع بعض
    ألف سلامة عليكي يا حبيبتي و إن شاء الله ربنا يديكي و يرزقك عن قريب
    و بإذن الله على قبل ما تكملي 31 سنة تبقي أم بإذن الله
    على فكرة أنا كمان عندي 30 سنة و عندي تكيسات على المبايض
    و بالنسبة للتحاليل يا رحمة أفتكر إنها بتتعمل من تالت لخامس يوم الدورة
    بس لو دكتورك هو اللي قالك إعمليهم أول يوم أكيد هو أدرى
    و حاولي تاخدي ملتي فيتامين يكون محتوي على فيتامين سي و إي و فوليك أسيدو ب 12 لإن في الأغلب قلة القيتامينات بتؤدي للخبطة في الهرمونات

الردود
    608
    الله يرزقنا واياكم ان شاءالله

الردود
    253
    ألووووووووووووووووو مفيش حد عمل العملية في مركز آدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    469
    التحاليل من تاني لتالت يوم الدورة كل الدكاترة بيطلبوها كده

ربنا يهديكي لما فيه الخير لك

اعملي استخارة وان شاء الله خير
    وربنا يرزقنا واياكم الذريه الصالحة عاجلا غير اجل

مواضيع مشابهه

1. طفل الأنابيب و المانع ساعدووني
    بواسطة Ra'da في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 23-04-2009, 02:19 PM
  2. أسباب العقم و أطفال الأنابيب
    بواسطة هبة الله28 في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 28-11-2008, 03:54 PM
  3. شرح مفصل لكيفية إجراء أطفال الأنابيب
    بواسطة meme meme في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 10-01-2008, 03:03 PM
  4. اللي تعاني من انسداد الأنابيب
    بواسطة مزن في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 30-10-2002, 10:38 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ