انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 9 من 9

الموضوع: عن اللبوس

بيتي الجميل مع جوزي و اولادي حبيبي في حضني (مصر)
    الردود
    1,191

عن اللبوس

السلام عليكمممممممم اخبركم ايييييه كنت حامل و حصل لي سقط و الدكتوره قالت لي ان الباقي من البيبي قليل اويي و ممكن ينزل بلبوس بدل من عمليه التنضيف حد يعرف حاجه عنه ؟؟؟؟ او جربه ؟؟؟؟ اللي جربه يقولي

الردود
    686
    ربنا يعوضك خير و يكرمك اختى

اللبوس يغنى اختى عن العمليه و ذلك لو كان لسه الحمل فى البدايه

الردود
    1,191
    شكرااااا ام روومي الله يجزيكي الخييير امييييييييين

الردود
    1,354
    السلام عليكم ام بلال

ربنا يعوضك عن جنينك ويرزقك خيرا منه ان شاء الله..............

انا مريت بتجربة اجهاض منذ عامين وكان الجنين بعمر 7 اسابيع ولم تكن لى اى رغبة فى دخول غرفة العمليات واجراء عملية التنظيف وخاصة انى اجهضت مبكرا............... فوصف لى الطبيب اقراص اسمها سيتو تك تستعمل كتحاميل مهبلية او عن طريق الفم ووصف لى قرصين كل ست ساعات والصراحة مفعولها رهيب بعد 4 ساعات من تناولها جالى طبعا مغص رهيب وبدا الرحم ينقبض ويطرد مافيه.........وانا كمان استعنت بمشروب القرفة والزنجبيل وبرضه ساعدونى جدا ...........
    السيتو تك اقراص مستوردة وممكن تكون ناقصة فى السوق انا فاكرة انى لفيت عليها فى القاهرة كلها وفى الاخر لقيتها فى صيدلية مغمورة فى الرحاب
    لكن المصرى بتاعها اسمه ميزوتك وممكن تلاقيه بسهولة...........
    اسال الله ان يعافيك قريبا............

الردود
    1,191
    تعقيب كتبت بواسطة meroo2006 عرض الرد
    السلام عليكم ام بلال

ربنا يعوضك عن جنينك ويرزقك خيرا منه ان شاء الله..............

انا مريت بتجربة اجهاض منذ عامين وكان الجنين بعمر 7 اسابيع ولم تكن لى اى رغبة فى دخول غرفة العمليات واجراء عملية التنظيف وخاصة انى اجهضت مبكرا............... فوصف لى الطبيب اقراص اسمها سيتو تك تستعمل كتحاميل مهبلية او عن طريق الفم ووصف لى قرصين كل ست ساعات والصراحة مفعولها رهيب بعد 4 ساعات من تناولها جالى طبعا مغص رهيب وبدا الرحم ينقبض ويطرد مافيه.........وانا كمان استعنت بمشروب القرفة والزنجبيل وبرضه ساعدونى جدا ...........
    السيتو تك اقراص مستوردة وممكن تكون ناقصة فى السوق انا فاكرة انى لفيت عليها فى القاهرة كلها وفى الاخر لقيتها فى صيدلية مغمورة فى الرحاب
    لكن المصرى بتاعها اسمه ميزوتك وممكن تلاقيه بسهولة...........
    اسال الله ان يعافيك قريبا............

ميرووو ربنا يكرمك يارب نفس الاقراص اللدكتوره كتبالي عليهم و فعلا ملقتش سيتوتك جوزي امس قلب عليها الدنيا و في الاخر جبلي ميزوتك و اخذت فعلا منها انبارح بليل و النهرده الصبح المفروض اخذ منها الصبح و بليل 3 ايام..........و حملتي بعد الموضوع ده بقد ايه و عملتي سونار بعد مخلصتي اللبوس معلش ولله انا اسفه بس عيزه افهم لان كل شويه اكلم الدكتوره ف محرجه اوي ف قلت اي حد مجرب ان شاء الله يفيداني

الردود
    1,900
    حبيبتى ربنا يعوضك خيرا منه إن شاء الله
    أنا كمان مريت بنفس التجربة وأستعملت الأقراص المهبلية وجابت مفعول بعد ساعة واحدة من أخدها وبعد ما خلصت الشريط عملتلى الدكتورة سونار وكشفت عليا كشف نسا بس مشكلتى أنى أخدتها بعد الأجهاض بشهر فكان ظهر كيس مليان هواء فى الرحم فتعبت جدا من الأقراص
    بس ماشاء الله ما أحتجت للعملية وحملت بعد ستة أشهر من الأجهاض بدون أدوية

الردود
    1,354
    تعقيب كتبت بواسطة om belal عرض الرد
    ميرووو ربنا يكرمك يارب نفس الاقراص اللدكتوره كتبالي عليهم و فعلا ملقتش سيتوتك جوزي امس قلب عليها الدنيا و في الاخر جبلي ميزوتك و اخذت فعلا منها انبارح بليل و النهرده الصبح المفروض اخذ منها الصبح و بليل 3 ايام..........و حملتي بعد الموضوع ده بقد ايه و عملتي سونار بعد مخلصتي اللبوس معلش ولله انا اسفه بس عيزه افهم لان كل شويه اكلم الدكتوره ف محرجه اوي ف قلت اي حد مجرب ان شاء الله يفيداني
    الغالية ام بلال

انا فعلا عملت سونار بعدها يمكن باسبوعين تقريبا والدكتور طمننى ان الرحم الحمد لله بقى نظيف بس انا قعد ينزل عليا دم وكتل مثل قطع الكبدة -عفوا فى التشبيه- حوالى 10 ايام وما خبيش عليكى تعبت جدا وخاصة اثناء نزول الكتل كانت مؤلمة جدا وبعدها الدم توقف حوالى اسبوع وبعدين رجع تانى حوالى اسبوع كمان ولكن بمعدل اقل وبعدها اختفى الحمد لله ورجعت الامور طبيعية.........

انا لا احمل طبيعى وحملى هذا كان بتجربة حقن مجهرى وبعدها ارتحت 6 شهور وكررت التجربة مرة تانية واكرمنى الله بتوائمى منها.........

ان شاء ربنا يعوضك قريب ولا تقلقى نفسك وكمان بلال لسه صغير ومحتاج حنانك واهتمامك واكيد ربنا مش بيعمل لنا الا الخير............

الردود
    1,191
    هاله و ميروووووووو الله يجزيكم الخيييير و شكراااا علي النصايح ولله استفدت منها جدااااااااا و دعواتكم لي بالحمل عاجل غير اجل ان شاء الله

الردود
    376
    انا منزله موضوع عن دواء الستوتيك ماله ضرر في المستقبل ياريت تساعدوني للجرب الدوا

مواضيع مشابهه

1. سؤال عن اللبوس المهبلى ارجو سرعة الاجابة من فضلكم
    بواسطة حياتى لله في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 25-10-2009, 06:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ