انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 8 من 15 الأولىالأولى ... 456789101112 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 71 الى 80 من 147

الموضوع: ملف اطباء مصر (( للافاده ان شاء الله)) ياريت الكل يشارك

الردود
    226
    اسم الدكتوره: عايدة
    وعنوانها: عند كوبري القبة

واسعار المتابعه طوال الحمل: 50 بالسونار
    والمتابعه بتشمل السونار ولا لا: اه

المستشفى: جراحات اليوم الواحد في مدينة نصر
    واسعار الولاده:800 جنيه طبيعي ومابعرف القيصري كام
    وتقييمها ليه كدكتور ايه؟ هل ارتاحت معاه ولا لا؟ اه ارتحت معاها

الردود
    1,900
    ليه محدش بيفدنا أكتر أنا لغاية دلوقتى خايفة من مكان الولادة

الردود
    803

beatheart

شكراً ليكي يا ملك على الموضوع الجميل ده أنا من اسكندرية ومن أنصار الدكاترة الستات لسبب مهم جداً إن كل تخصص فيه الشاطر وفيه الضعيف يعني اللي يدور ويسأل مايتوهش ده أولاً وثانياً بقى و هو الأهم جداً جداً جداً إن متابعة الحمل عند طبيب رجل حرام شرعاً على رأي أغلب علماء الدين في حالة وجود طبيبة وحجتهم في ذلك أن متابعة الحمل في بعض الحالات تستلزم كشف العورة والفحص وطالما وجدت طبيبة يكون الطبيب الرجل حرام والحجة التانية أن كل ما يتعلق بالولادة كانت بتعمله زمان الستات مش الرجالة إلا في حالة الضرورة وحالة الضرورة اللي يقصده علماء الدين هو إن الواحدة يجيلها الطلق مثلاً وتروح تولد فمتلاقيش دكتورة ست الحالة دي بس اللي ممكن يولدها راجل إنما المتابعة الشهرية او النص شهرية ماينفعش أبداً طبيب راجل و الله يا بنات ده مش تشدد بس ده ابتغاء مرضاة الله وامتثالاً لأوامره تعالى وزي ما قالت واحدة من الأخوات الحياء شعبة من الإيمان.

المهم بقى أنا في الحمل الأول ليا كنت باتابع عند دكتورة شاطرة جداً جداً جداً ومريييييييييييييييييحة نفسياً وتحسوا كأنها اخت مش دكتورة اسمها حنان شلبي محمد وعيادتها كانت في سيدي بشر على نفق جمال عبد الناصر وولدتني في مستشفى طيبة في أول جمال عبد الناصر من ناحية فيكتوريا الولادة كانت قيصري من سنتين ونص اتكلفت 2100 جنيه شاملة كل حاجة الإقامة ليلتين والعملية والتخدير ومتابعة البنت في رعاية الأطفال وكل حاجة التمريض أكتر من ممتاز بس الدكتورة حنان دي بقى سافرت من حوالي ثلاثة شهور إعارة بعد ماكنت تابعت عندها دلوقتي في حملي التاني أربع شهور
    بعد ما سافرت بقى حزنت جداً لأني كنت بحبها وبارتاحلها جداً وكمان جربتها في الولادة بس دورت وسألت على دكتورة تانية تكون استشاري لقيت دكتورة اسمها نانسي محمد في مستشفى طيبة مواعيدها الأحد والثلاثاء من الساعة 8 للساعة 10 و الخميس من 3 ل8 وهي برضه دكتورة مريحة وشاطرة جداً جداً جداً وتليفونها 0127928803 و إن شاء الله هاولد برضه في طيبة بس المرة دي التكاليف زادت شوية هتبقى حوالي 2800 شامل كل حاجة وأنا باروح لها كل 3 أسابيع الكشف بالسونار 50 جنيه في المرة احسبوا انتوا بقى مدة الحمل كلها
    وعشان كنت محتاجة أشعة 4D ضروري لأنها مش موجودة في طيبة رحت لدكتور بتولد عنده بنت عمتي اسمه طارق عبد الظاهر قرقور عيادته في محطة الرمل 22 شارع الغرفة التجارية فوق معرض فريش للأجهزة المنزلية ومواعيده من 2 ل5 تقريباً يومياً مش عارفة بالضبط وتليفونه 4803429 وعنده مركز الحمل الحرج عنوانه 93 ش عزيز فهمي زنانيري سيدي جابر الشيخ وتليفونه 5467363 وبنت عمتي ولدت عنده في مستشفى الشروق في جليم بثلاثة آلاف برضه شامل كل حاجة
    الأشعة دي عنده ب150 جنيه و الكشف 65 ماعرفش بقى المتابعة بكام وكل أد إيه
    على فكرة أنا مش بادلكم على الدكتور طارق غير للي تحتاج الجهاز ده بس انما المتابعة عنده بقى انتوا أحرار أنا قلت لكم رأي الدين اللهم قد بلغت اللهم فاشهد وربنا ييسر الولادة للجميع ويرزقنا بأطفال أصحاء معافين صالحين بإذن الله
    آخر مرة عدل بواسطة semsma : 16-04-2009 في 01:00 AM

الردود
    4,789
    تعقيب كتبت بواسطة بنتي الشقية عرض الرد
    اسم الدكتوره: عايدة
    وعنوانها: عند كوبري القبة

واسعار المتابعه طوال الحمل: 50 بالسونار
    والمتابعه بتشمل السونار ولا لا: اه

المستشفى: جراحات اليوم الواحد في مدينة نصر
    واسعار الولاده:800 جنيه طبيعي ومابعرف القيصري كام
    وتقييمها ليه كدكتور ايه؟ هل ارتاحت معاه ولا لا؟ اه ارتحت معاها
    جزاك الله كل خير
    وتسلمي عالمشاركه

تعقيب كتبت بواسطة semsma عرض الرد
    شكراً ليكي يا ملك على الموضوع الجميل ده أنا من اسكندرية ومن أنصار الدكاترة الستات لسبب مهم جداً إن كل تخصص فيه الشاطر وفيه الضعيف يعني اللي يدور ويسأل مايتوهش ده أولاً وثانياً بقى و هو الأهم جداً جداً جداً إن متابعة الحمل عند طبيب رجل حرام شرعاً على رأي أغلب علماء الدين في حالة وجود طبيبة وحجتهم في ذلك أن متابعة الحمل في بعض الحالات تستلزم كشف العورة والفحص وطالما وجدت طبيبة يكون الطبيب الرجل حرام والحجة التانية أن كل ما يتعلق بالولادة كانت بتعمله زمان الستات مش الرجالة إلا في حالة الضرورة وحالة الضرورة اللي يقصده علماء الدين هو إن الواحدة يجيلها الطلق مثلاً وتروح تولد فمتلاقيش دكتورة ست الحالة دي بس اللي ممكن يولدها راجل إنما المتابعة الشهرية او النص شهرية ماينفعش أبداً طبيب راجل و الله يا بنات ده مش تشدد بس ده ابتغاء مرضاة الله وامتثالاً لأوامره تعالى وزي ما قالت واحدة من الأخوات الحياء شعبة من الإيمان.

المهم بقى أنا في الحمل الأول ليا كنت باتابع عند دكتورة شاطرة جداً جداً جداً ومريييييييييييييييييحة نفسياً وتحسوا كأنها اخت مش دكتورة اسمها حنان شلبي محمد وعيادتها كانت في سيدي بشر على نفق جمال عبد الناصر وولدتني في مستشفى طيبة في أول جمال عبد الناصر من ناحية فيكتوريا الولادة كانت قيصري من سنتين ونص اتكلفت 2100 جنيه شاملة كل حاجة الإقامة ليلتين والعملية والتخدير ومتابعة البنت في رعاية الأطفال وكل حاجة التمريض أكتر من ممتاز بس الدكتورة حنان دي بقى سافرت من حوالي ثلاثة شهور إعارة بعد ماكنت تابعت عندها دلوقتي في حملي التاني أربع شهور
    بعد ما سافرت بقى حزنت جداً لأني كنت بحبها وبارتاحلها جداً وكمان جربتها في الولادة بس دورت وسألت على دكتورة تانية تكون استشاري لقيت دكتورة اسمها نانسي محمد في مستشفى طيبة مواعيدها الأحد والثلاثاء من الساعة 8 للساعة 10 و الخميس من 3 ل8 وهي برضه دكتورة مريحة وشاطرة جداً جداً جداً وتليفونها 0127928803 و إن شاء الله هاولد برضه في طيبة بس المرة دي التكاليف زادت شوية هتبقى حوالي 2800 شامل كل حاجة وأنا باروح لها كل 3 أسابيع الكشف بالسونار 50 جنيه في المرة احسبوا انتوا بقى مدة الحمل كلها
    وعشان كنت محتاجة أشعة 4D ضروري لأنها مش موجودة في طيبة رحت لدكتور بتولد عنده بنت عمتي اسمه طارق عبد الظاهر قرقور عيادته في محطة الرمل 22 شارع الغرفة التجارية فوق معرض فريش للأجهزة المنزلية ومواعيده من 2 ل5 تقريباً يومياً مش عارفة بالضبط وتليفونه 4803429 وعنده مركز الحمل الحرج عنوانه 93 ش عزيز فهمي زنانيري سيدي جابر الشيخ وتليفونه 5467363 وبنت عمتي ولدت عنده في مستشفى الشروق في جليم بثلاثة آلاف برضه شامل كل حاجة
    الأشعة دي عنده ب150 جنيه و الكشف 65 ماعرفش بقى المتابعة بكام وكل أد إيه
    على فكرة أنا مش بادلكم على الدكتور طارق غير للي تحتاج الجهاز ده بس انما المتابعة عنده بقى انتوا أحرار أنا قلت لكم رأي الدين اللهم قد بلغت اللهم فاشهد وربنا ييسر الولادة للجميع ويرزقنا بأطفال أصحاء معافين صالحين بإذن الله
    تسلمي يا قمر عالمرور
    ربنا يقومك ويقومنا وكل حامل بالسلامه باذن الله
    وجزاك الله كل خير على شرحك الوافي

الردود
    1,036
    دكتور محمد هميسة
    فى الاسكندرية محطة سيدى جابر المحطة
    الكشف 50 جنيه
    دكتور كويس ومعاه دراسات من برة وعنده حقن مجهرى .. وبصراحة هو على خلق وامين وصريح جدا ومش بيحلى للناس الحاجة عشان ياخد فلوس وخلاص .. لانى كنت عايزة اعمل عنده سليكت وهو فهمنى الوضع وفهمنى ان نسبة نجاح العملية بسيطة مش زى ما انا متخيلة بعكس دكاترة تانية بيعملوا من البحر طحينة عشان يخلوكى تعملى العملية وياخدوا هما الفلوس
    وولدت فى مستشفى مركز فلمنج الطبى بس المستشفى كانت مش فيها خدمات اوى وكان السعر بالدكتورة تقريبا 1500 او 1800 جنيه والله مش فاكرة وكشف الدكتورة فى المتابعة بالسونار 40 جنيه وكان فى استشارة مجانا
    ولدت فى مستشفى مركز اسكندرية الطبى فى سموحة وكانت الرعاية والنظافة والخدمة فوق فوق فوق فوق الممتازة والمستشفى مجهزة بحضانات وبنك دم وكل شئ لو لاقدر الله حصل حاجة وده السبب اللى خلانى اولد فيها لان كان عندى مشاكل وكنت قلقانة لكن الحمد لله ربنا سلم وماكنش فى مشاكل فى اى شئ ولو ربنا اراد انى اولد تالت بس بنوتة بقى ادعولى ان شاء الله حولد في نفس المستشفى دى .. وتقريبا السعر الدكتور بالولادة 4000 الاف جنيه

على فكرة المرتين اللى ولدت فيهم كانوا قيصرى ... ويمكن الاطلاع على العناوين بالتفصيل او ارقام التليفونات عن طريق الاتصال بالدليل (( 140 )) لان الصراحة الزهايمر منتعش عندى اليومين دول هههههههههههههه
    آخر مرة عدل بواسطة زهقت ومش عارفة : 16-04-2009 في 04:15 AM

الردود
    863
    اختى سمسما انا جربت اكتر دكتوره شاطره وكنت متابعه معاها ال3شهور الاولى وعلى طول تعبانه وكل مسالها تقولى عادى ومكانتش بتتكلم خالص تعبت اوى رحت لدكتور قريبنا وقريب من البيت ولقيت اننا عندى نقص كالسيوم واملاح مترسبه وضعف عام وغير حاجات كتير كنت بحسبها عادى لقيت الكتور بيسالنى عليها وادانى علاج ليها مع العلم ان زوجته كمان دكتورة نساء بس مش شاطره ادت علاج لعمتى جابلها نزيف فى اول حملها والمفروض انو يكون علاج تسبيت حمل وممكن يكون فى دكتورة شاطره بس بعيده عن المكان اللى انا فيه والحمل محتاج الراحه وانك متسافريش كتير تعملى ايه

الردود
    5,030
    تعقيب كتبت بواسطة nehal24 عرض الرد
    ياريت لو حد من الأسكندرية يدلني علي دكتور تاني يكون أحسن علشان أنا مش مرتاحة خالص معاة أصل أنا كنت حامل بل كدة و سقطت و دلوقت بدور علي الحمل تاني
    اهلين حبيبتي، شوفي انا سعوديه لكن عايشه بمصر كنت اراجع عند دكتور جداً ممتاز ومتفرغ لك جداً ويعطيك جواله الخاص في حالة حدوث اي طوارئ، مااعرف كم سعر الولاده، لكن الكشفيه بـ 60 جنيه وتشمل السونار

اسم الدكتور طارق قرقور اسئلي عن رقمه بالاستعلامات اتصلي عليهم واطلبي رقمه مسجل عندهم لاني بصراحه مضيعه رقمه عقب الولاده

وربي يكتب لك كل خير ويتمم لك حملك على خير

الردود
    14
    أنا لسه دا أول حمل ليا ومتابعة مع دكتورة أميمة شعراوى فى جسر السويس أمام بوابه نادى الشمس رقم 4 هى كشفها 120 جنيه شامل السونار
    أنا مرحتلهاش غير مرة واحده بس ان شاء الله ناوية أتابع معاها
    ليه واحدة صاحبتى ولدت معاها اتنين طبيعى وكانت بتولد فى مستشفيات بره وبعدين دلوقتى عملت مركز طبى جوه العياده هى بتشكر فيها جدا

الردود
    5,817
    التكريم
    • (القاب)
      • محررة بمجلة انا ورحلة الامومة
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • متميزة الاسابيع الابداعية
      • لؤلؤة شتوية نادرة
    (أوسمة)
    اسم الدكتور: مصطفى الزيات
    وعنوانه: المنصورة .. شارع بورسعيد
    الكشف : 43 ج
    والاعاده : 22 ج
    واسعار الولاده: لسه ما اعرفش .. لان ده اول حمل ليا ..
    وتقييمها ليه كدكتور ايه؟ هل ارتاحت معاه ولا لا؟ هو كويس بس شحيح اوى فـ كلامه !!!
    آخر مرة عدل بواسطة Pure Angel : 16-04-2009 في 04:19 PM
    _ _ _ دخول متقطع _ _ _

الردود
    550
    تعقيب كتبت بواسطة marwa81 عرض الرد
    احبائى ازيكم
    ليه صديقه حملت بعد معاناه وكان عندها مشاكل حملت من قبل وسقطتت فى الشهر السادس وولدت طبيعى ولكن طفلتها ماتت والحمدلله على كلشىء
    المهم هى بتحمل بالحقن المجهرى والحمدالله من الله عليها بالحمل مره اخرى بس اكتر من دكتور قالها لازم نعملك ربط عشان البيبى ماينزلش وجوزها مش عوزها تكمل او تتعامل مع دكاتره رجال وهى خايفه تعمل العمليه عند دكتورة تكون اى كلام وتأثر على الجنين ممكن تتدلونى على دكتورة تكون ممتازة هى صحبتى ساكنه فى طومنباى
    وميرسى للكل

اختى الحبيبة لازم صديقتك تسمع كلام زوجها طالما مش عاوزها تروح لدكاترة رجال والله يا بنات الطبيبات افضل كتيييييييييييييييييييييييييييييييييير والله والله راحة

المهم يعنى عاوزة اقولك ان زوجة اخى كانت نفس حالة صديقتك دى و بتعمل فى كل حمل ربط عشان البيبي يثبت وفى دكتورة جمبينا اسمها نجوى عثمان بس انا مش عارفه عنوانها بالظبط اسم الشارع و رقم العمارة و كدا لكنها موجودة باستمرار فى مستشفى الميريلاند اللى فى جسر السويس بجانب سوبر ماركت مصر و السودان وكنتاكى جسر السويس

و كمان لبنات القاهرة اللى عندهم مشاكل فى الحمل او محاولة الانجاب الدكتورة دى ربنا يكرمها شاطرة جدا جدا و زوجة اخى حملت معاها بعد ما قعدت تلف اربع سنين بلافائدة و كان اخر طبيب قالها انها مش هتحمل ابدا لكن انا وديتها عندها و حملت بفضل الله و معاها اتنين دلوقتى و حامل بالتالت عقبال كل اللى عايز
    آخر مرة عدل بواسطة مى مودى ميزو : 16-04-2009 في 04:34 PM

مواضيع مشابهه

1. الردود: 1
    اخر موضوع: 07-07-2010, 04:05 PM
  2. الردود: 24
    اخر موضوع: 03-05-2009, 03:25 PM
  3. الردود: 5
    اخر موضوع: 26-02-2006, 08:51 PM
  4. أفضل مستحضرات التجميل و العناية بالبشرة**** عن تجربة *****ياريت الكل يشارك
    بواسطة سما حياتى في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 37
    اخر موضوع: 12-12-2005, 11:07 PM
  5. استفتاء مهم : ياريت الكل يشارك فيه
    بواسطة Fantsy في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 25
    اخر موضوع: 18-08-2004, 08:14 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ