انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 3 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 24

الموضوع: كنت احلم ولم يتحقق الحلم

الردود
    9

كنت احلم ولم يتحقق الحلم

السلام عليكم جميعا انا عضوة جديدة فى المنتدى واسعدنى انى اشارك معكم واللى يحب يرد عليا انا اكيد هااستفيد منة لان من كلا مكم اشتركت فى المنتدى ....... انا متزوجة من 5شهور وربنا كتب لى الحمل بعد زواجى على طول بشهر واول لما عملت اختبار الحمل بعد تاخر الدورة بيومين قلبى اطمئن لانى حامل وزرت الدكتورة بعد اسبوع ولم يكن للجنين نبض واضح وفضلت اتابع كل اسبوع
    حتى شافت الدكتورة النبض وقالتلى نتابع بعدشهر المتابعة الطبيعية للحمل وانتظرت الشهر بفارغ الصبر علشان ازور الدكتورة وتطمنى واسمع النبض واحس بحياة جنينى بداخلى ولكن قبل ميعاد الدكتورة بيومين فقط وانا كنت فى الشهر التالت فى الاسبوع الاخيراكتشفت دم كتير بينزل وكل اما اتحرك يزيد حاولت اطمن نفسى وانتظرت ولكن الموضوع بيزيد اتصلت بالدكتورة وقالتلى لازم اشوفك ذهبت واذا بيها تقولى البيبى لم ينمو من اخرمرة شافتنى فيها وانها ما كانت متاكدة من نبضات قلبة المرة السابقة ولازم عملية تنضيف وانتظرت اسبوع وانا كل اما اتحرك ابكى من انى شايلة جنين ميت بدون نبض وقلبى بيموتنى من الحزن بعد فرحتى الكبيرة وامالى اللى لم تحصى والحمد للة قدر اللة وما شاء فعل وقمت بعملية التنضيف وانتظرت اسبوعين حتى نضف الرحم وكل الدم نزل الحمد للة وتطهرت واانا كل ما يجول فى خاطرى امتى ممكن احمل تانى وعشت حياتى طبيعى وانا كلى امل انى احمل فى اقرب وقت واذا بالدورة والحمد للة اول مرة تيجى واكون مبسوطة لان امورى اتضبطت وكل حاجة طبيعية كل همى بعد ما الدورة خلصت امتى ممكن اكون حامل وبعد اداية اذا كان حد يقدر يفيدنى ياريت وانا هاستنى الردواتمنى اشارك معاكو دايما....ادعولى انا مش عايزة غير رضا ربنا ودعواتكو

الردود
    955
    ربي يعوض عليكفي القريب بس لا تشغلي بالك كتير لان النفسية لها دور وانت بعدك عروس

الردود
    581
    حبيبتى
    اولا الف مبروك لساكى عروسة استمتعى بحياتك ياحبيبتى و كل شىء بأوان
    الله يعوضك خير عن ما فقدتيه و يصبرك يارب
    و ان شاء الله عن قريب هتفرحينا و تبشرينا بالحمل السليم
    بس مافى داعى للقلق انتى كل امورك طبيعية ما شاء الله و حملتى من او شهر يعنى ان شاء الله ممكن تحملى تانى قريب ياحبيبتى بس استمتعى بحياتك مع زوجك و خلى نفسيتك كويسة عشان النفسية مؤثرة جدا على حدوث الحمل
    و لا تفكرى بالحمل خالص حتى لو اتاخر شوية كل تاخيرة و فيها خيرة
    و بعدين بعد الحمل و الولادة ان شاء الله ما هتعرفى تستمتعى بوقتك مع زوجك هههههههههه
    لاتضيعى وقتك دلوقتى فى الحزن و التفكير ياجميل
    الله يرزقك ياحبيبتى بالحمل السليم الكامل ببركة الشهر الفضيل و يفرح قلبك يارب

الردود
    1,831
    ربي يعوضك عليك حبيبتي والحمد لله انك بتحملي طبيعي وان شاء الله عن قريب راح تدخلي وتفرحينا بحملك عن قريب ولا تستعجلي وخلي نفسيتك حلوة مثل ماقالت شجرة السيال لساتك عروس عيش حياتك وخليها على الله شوفيني انا الحمد لله صار لي 3 سنوات متزوجة ولسة الله ماكتب لي الحمل وحامدة ربي وشاكرتنه وجالسة استنى الفرج منة فلا تضايق نفسك حبيبتي وعيشي حياتك طبيعي وعند مثل سعودي يقول؟(كل ساقط لاقط) يعني اتفألي وان شاء الله راح تحملي مرة ثانية بأرادة رب العالمين

الردود
    9
    ربنا يكرمك بالخير يا thana ويفرحك يارب وشكرا ليكو لردكم على وربنا يفرح كل ام بولدها وحملها ان شاء اللة

الردود
    7,122
    الله يعوضك خير يارب حبيبتي....ربنا كريم ...
    الله يرزقك بالحمل السليم في اقرب وقت يارب....
    { الّلُهمَّ لَكَ الحَمْدُ كَما يَنْبَغِي لـِجَلالِ وَجْهِكَ و عَظِيمِ سُلطانِكَ الّلهُم لَكَ الحَمْدُ حَتى تَرْضى وَلكَ الْحمدُ إذا رَضِيْتَ وَلكَ الَحمْدُ بَعْدَ الِّرضَـى }

الردود
    1,275
    متقلقيش ان شاء الله ربنا يرزقك بالحمل قريب
    و متستعجليش عيشي يومين قبل ما تدخلي دوامة الامومه
    ان شاء الله تبشرينا بحملك قريب جداااااااااااااااااا

الردود
    2,056
    حبيبتي لا تخافي انت لسه عروس والايام قدامك وتوكلين على ربنا

الردود
    419
    حبيبتى
    اولا الف مبروك لساكى عروسة استمتعى بحياتك ياحبيبتى و كل شىء بأوان
    الله يعوضك خير عن ما فقدتيه و يصبرك يارب
    و ان شاء الله عن قريب هتفرحينا و تبشرينا بالحمل السليم
    بس مافى داعى للقلق انتى كل امورك طبيعية ما شاء الله و حملتى من او شهر يعنى ان شاء الله ممكن تحملى تانى قريب ياحبيبتى بس استمتعى بحياتك مع زوجك و خلى نفسيتك كويسة عشان النفسية مؤثرة جدا على حدوث الحمل

الردود
    2,714
    حبيبتي افضل شي انك تنتظري 3دورات وبعدهم تحاولي تحبلي وقبل المحاولة بشهر ابدأي فوليك اسيد حتى يقلل من فرصة الاجهاض والتشوهات الله ينول الي بالك يارب

مواضيع مشابهه

1. هل ياتي الحلم بالعكس او يتحقق
    بواسطة هوفي في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 22-01-2009, 12:32 PM
  2. وقفت حبوب منع الحمل ولم احمل.
    بواسطة miss_heart في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 18
    اخر موضوع: 19-01-2009, 02:20 PM
  3. الحلم الذي لم يتحقق ؟؟ دعواتكم في هذه اوقات الفضيلة
    بواسطة Rashaaa في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 28
    اخر موضوع: 20-08-2008, 07:11 PM
  4. استخدم حبوب منع الحمل وخايفه احمل
    بواسطة o0o-sweety-o0o في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 24-05-2008, 01:29 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ