انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 42

الموضوع: تأخر نبض الجنين .......أرجو المساعدة

الردود
    1,900
    ر بنا يثبت حملك ويفرحك بيه

الردود
    5,106
    التكريم
    (أوسمة)
    يارب يبارك لك بملك ويخليهالك وانشاء الله يطمنك وتفرحى بالبيبى بتاعك اقريب بأذن الله مانتسى تطمنينى عليكى وانا يشرفنى انى اكون صديقتك لولى واشىء او استفسار انا تحت امرك

الردود
    7,245
    ربي يتمم لك على خير

الردود
    644
    الله يتمم عليك بخير

وتطمني وتطمنينا عنك

الله يثبته يا رب وتشوفي نبض الجنين و تفرحي فيه

في عالم خيالي , وظيفه و دراسات عليا وبنتي عروس خخخ
    الردود
    5,049
    الله ييسر امرك يارب

الردود
    2,525
    شكراً لكل اللي أهتموا وردو عليا أنتو واللهي حسستوني أنكم زي أخواتي لأني للأسف متغربة و بعيدة عن أهلي .........بالنسبة لي أنا عملت مجهود جامد يوم الخميس خرجت و لفيت في محلات لأني كنت عاوزة أشتري هدية و بعدين قعدت شوية في مول و حسيت بوجع جامد في ضهري لدرجة أني لما رجعت و نمت فضلت أحلم أني بولد و بعدين خرجت برضه يوم الجمعة أتغديت بره وبعدين رحت مول قعدت شوية مع أصحابي وبعدين رحت أشتريت حاجات من السوبر ماركت وشيلت أكياس كتير المهم أني أول ما رجعت لقيت أفرازات بني نزلت عليا و بعدها أبتى وجع جامد في ضهري و رجليا زي وجع الدورة أول ما بتيجي...... واللهي أول ما حصل كده قعدت أقول الحمد لله قدر الله و ما شاء فعل و مزعلتش ولا عيطت ولا أي حاجة غير بس دمتين كده نزلو غصبن عني .....أي نعم من ساعتها مفيش حاجة تانية نزلت والوجع خف كتير بس أنا قاعدة مستية أنه ينزل في أي وقت ويمكن دي أصعب حاجة (الإنتظار) و مش راضية أروح للدكتورة إلا إذا حاجة حصلت زي نزول دم مثلاً أو وجع غير محتمل لأني بصراحة مش مستحملة كشف و سونار و حاجات من دي ......... أنا أسفة أني طولت عليكم أصلي مليش حد غيركم دلوقتي لأني مش راضية أحكي لماما علشان ما تقلقش و يا ريت تدوعولي أن ربنا يرضيني بقضائه أياً كان و يجعلني من الصابرين الشاكرين

الردود
    2,040
    الله يصبرك .. ويعوضك خير ..

وان شاء الله تفرحي ..

كلنا معاكي حبيبتي

الردود
    219
    اختي نزول الدم لايعني دائماً أن الجنين ميت

انتظري شويه وكل الامور راح تبان معاك بالاسبوعين القادمين

بس خليك مرتاحه على الآخر

سبحان الله ممكن تكون توقعاتك غير واللي الله كاتبه لك غير

الله يكتب كل خير يااااارب

الردود
    2,525
    أخواتي و صديقاتي شكراً ليكم كلكم على وقوفكم معايا بس الحمد لله الذي لا يحمد على مكروه سواه الحمل نزل لوحده كده يوم الجمعة لقيت إفرازات بنية نزلت عليا أول ما شفتها عرفت أنه إجهاض لأنها أول مرة تحصلي و فعلاً من يوم السبت الصبح إبتدا نزول الدم مع طبعاً ألم في الضهر أشد شوية من ألم الدورة ولما رحت للدكتورة قالتلي أنه إجهاض و قالتلي روحي البيت و هتلأي تقلصات جامدة وقطع هتنزل إذا مقدرتيش تستحملي أو النزيف كان شديد روحي المستشفى و نزليه بعملية و تعالي بعد يومين لو نزل و مفيش بقايا في الرحم مش هنحتاج عملية المهم روحت وفضلت أشرب في قرفة و حلبة و كنت عمالة أدعي أن ربنا يسترها معايا لحد ما بنتي تخلص مدرسة و كمان أني معملش عملية علشان كنت بسمع أنها متعبة أوي المهم يوم الأحد الدم كان خفيف شوية يعني زي دم الدورة تقريباً وأنا مستمرة على القرفة و الحلبة و قربة المية السخنة بحطها على بطني و مسكنات و بعدين يوم الأثنين كان أخر يوم لبنتي في المدرسة الدم زاد بس كان برضو الوجع محتمل و نمت الساعة واحدة و نص باليل و على الساعة 3 و نص صحيت على و جع فظيع و دم كتير نازل و على الساعة 4 لقيت حاجة نزلت زي قطعة الكبدة الكبيرة أنا أول ما شفتها كنت مذهولة ومش عارفة أعمل إيه المهم الوجع فضل يزيد و بقيت بعض في صوابعي و في المخدات و جوزي يقولي يالة على المستشفى أقوله لأ مش بعد كل الوجع ده أروح أعمل عملية بس على الساعة 5 ونص كنت حاسة أني خلاص هموت جوزي وداني عى المستشفى أخدت حقنة مسكن بس و لا كأني أخدت حاجة و لا أثرت في الوجع و روحت البيت وعلى الساعة 6 و نص لقيت قطعة تانية نزلت أكبر من الأولى بعدها الحمد لله الوجع الجامد راح بس طبعاً جسمي كان تعبان من كتر الألم اللي حسيت بيه ورحت للدكتورة في ميعادي باليل و عملتلي سونار وألتلي أن الحمد لله الرحم فاضي و نضيف خالص و مش محتاجة عملية ...........بس تصدقو أني مزعلتش و لا عيطت خالص و مكنتش بقول غير الحمد لله قدر الله وما شاء فعل وإن شاء الله ربنا هيعوضعني وبحمد ربنا أنو أرضاني بقضاءه و صبرني و بطلب منكم الدعاء الصادق بأن ربنا يعوضني و يديم عليا الصبر آميين..........

الردود
    376
    الله يعوضك عاجلا غير اجل بالحمل الثابت

مواضيع مشابهه

1. ارجوكم المساعدة بجنس الجنين
    بواسطة الليبية الطموحة في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 20
    اخر موضوع: 28-10-2010, 01:06 PM
  2. عندي مشكلة في ريال بلير ممكن المساعدة
    بواسطة الغزاوى في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 11
    اخر موضوع: 18-05-2010, 11:34 AM
  3. تأخر نمو الجنين داخل الرحم......................
    بواسطة فراشه مصر في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 21
    اخر موضوع: 06-06-2007, 08:38 AM
  4. أرجو المساعدة لمن يهوى المساعدة
    بواسطة أبد في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 2
    اخر موضوع: 01-04-2005, 01:15 AM
  5. أرجو المساعدة العاجلة يا عضوات المنتدى أرجو أن لا تكسفوني
    بواسطة حبة البركه في ركن الأشغال اليدوية والخياطة
    الردود: 2
    اخر موضوع: 19-10-2002, 05:18 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ