انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 5 12345 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 43

الموضوع: بنات ارجوكم ساعدو صديقتى للى لية خبرة او دكتور متخصص

الردود
    4,337

بنات ارجوكم ساعدو صديقتى للى لية خبرة او دكتور متخصص

اهلا بيكم يا بنات كل سنة وانتوا طيبين وعيد سعيد ارجو مساعدة صديقتى كل اللى عندة خبرة او اى متخصص بنت صديقتى 4 سنين واعتقد انها بتستخدم العادة السرية او بمعنى اوضح انها تظل تعمل احتكاك فى السرير او المخدة بطريقة ملفتة وهى بتحس انها بتتلزز من كدة
    حقيقى انا حزينا وطبعا مش لقيت حد يفيدنى اكتر من هذا المنتدا العطاء انا حزينة لهذا السبب موت حد حصلت معاة يخدمها ويقولها تتصرف ازاى هى خايفة انها تتصرف اى تصرف ياثر على البنت نفسيا
    بليززززززززز الحل ارجوكوا صديقتى فى منتهى الاسى

الردود
    5,679
    وانتي بالف خير وصحة وسلامة
    لا حول ولا قوة الا بالله والله ماعندي فكرة بس حقيقي 4 سنين يعني شيء غريب فعلا
    ربنا يشفيها ويطمن امها يارب ويريحها
    اسفة ماعندي ولا فكرة اختي

الردود
    1,469
    وإنتي بخير
    والله ماعندي إي فكره
    ليش مااخدتها لعند دكتوره يمكن حكه عاديه

الردود
    10,286
    للاسف ماعندي فكره يالولو

الردود
    2,337

heart2

حبيبتي اذا كانت صديقتك متأكدة من شكوكها ومتابعة لتصرفات بنتها فعليها باستشارة طبيبة عاجلا قبل ان يتفاقم الموضوع وان تبدأ إفهام بنتها عن ان هذا العمل خطأ ولكن بطريقة تنزل فيها الى استيعاب الطفلة.. يا رب يصلح حالهم..

مع بنتى اخيرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    الردود
    5,248
    والله الافضل تاخدها لدكتور تحكيله من وراها وتخليه هو اللى يوجههلها الكلام يعنى مثلا يعمل نفسه عارف من الكشف انها بتعمل كدة و يقولها ان ده هياذيها
    بس اهم شئ تراقب كويس الحاجات اللى بتتفرج عليها بنتها فى التليفزون يعنى قنوات الاغانى و الافلام اللى فيها مشاهد مثيرة لان بجد بقت ظاهرة خطيرة حتى الولاد الصبيان اصغر من كدة وبقو بيعاكسو البنات ويبصلها بطريقة مش بتاعت اطفال والله انا شفت ده قبل كدة

الردود
    1,354
    اهلا لولو حبيبى.............
    انا سالت لك جوزى فى الموضوع ده لانه دكتور امراض نفسية و بتجيله فى العيادة امهات بيشتكوا من نفس الموضوع مع بناتهم..............
    هو قالى طمنيها خالص و مافيش اى قلق و نسبة كبيرة من البنات الاطفال بتعمل كده و غالبا هتلاقي البنت بتعملها و هى لوحدها فى غرفتها و منفردة بنفسها .........والمفروض ان الام ما تتكلمش مع البنت فى الموضوع ده خالص................ و لكن عليها انها تشغل لها وقتها سواء باللعب يعنى تجيب لها لعب جديدة و مسلية و تحاول تشغل و قتها باستمرار و تقربها منها يعنى لو بتتفرج على تليفزيون مثلا تخلى البنت جنبها و تقعد تحكيلها حكايات مسلية و لا تتركها تنفرد لوحدها...........و هى بمرور الوقت هتنشغل بالحاجات دى و تبطل تعمل كده................

الردود
    4,337
    شكرا يا جماعة على ردودكم
    هى صديقتى خايفة تتكلم مع البنت باى طريقة تكون مش فى صالحها نفسيا او بدل ما تكحلها تعميها بس كمان مكسوفة جدا انها تسئل دكتور هى الام نفسها مكسوفة جدا ومش عارفة تعمل اية دية مش بتنام خالص ربنا يشفيهالها بس حقيقى انا محتاجة ان دكتور متخصص يرض علية يا ريت المشرفات ينقلوا الموضوع لمتخصص بليزززززززززز لحسن امها فى حزن بقى لها حوالى 15 يوم وخيفين الموضوع يتفاقم مع العلم ان البنت بتتفرج عادى على اغانى الاطفال و الافلام الكوميدى بس واعتقد انها مش تفهم حتى لو شافت اى مشهد فى فيلم انا مش عندى خلفية ربنا يستر

الردود
    4,337
    تعقيب كتبت بواسطة meroo2006 عرض الرد
    اهلا لولو حبيبى.............
    انا سالت لك جوزى فى الموضوع ده لانه دكتور امراض نفسية و بتجيله فى العيادة امهات بيشتكوا من نفس الموضوع مع بناتهم..............
    هو قالى طمنيها خالص و مافيش اى قلق و نسبة كبيرة من البنات الاطفال بتعمل كده و غالبا هتلاقي البنت بتعملها و هى لوحدها فى غرفتها و منفردة بنفسها .........والمفروض ان الام ما تتكلمش مع البنت فى الموضوع ده خالص................ و لكن عليها انها تشغل لها وقتها سواء باللعب يعنى تجيب لها لعب جديدة و مسلية و تحاول تشغل و قتها باستمرار و تقربها منها يعنى لو بتتفرج على تليفزيون مثلا تخلى البنت جنبها و تقعد تحكيلها حكايات مسلية و لا تتركها تنفرد لوحدها...........و هى بمرور الوقت هتنشغل بالحاجات دى و تبطل تعمل كده................
    يا حبيبتى يا ميروا كل سنة وانتى طيبة طمنتى قلبى وبجد هطمن مامتها انا بكلمك وعينى دمعت من الفرحة ان الموضوع دة مش بيبقى عادى ربنا يخليكى واشكرى جوزك جدااااااااااا ربنا يرزءك بالخير دايما يا رب يا ميرو
    بس يا ريت يقولى اية السبب واية اللى ممكن يخليكى بيبى زاى دية تعمل كدة

الردود
    5,679
    اهي ميرو سالتلك زوجها ومابظن انو راح يبخل عليكي هي تابع الي قالت عليه ميرو وان شاء الله خير
    بس كمان تنتبه اذا كانت البنت تلعب في الشارع وفي اولاد كبار بياخدوها على اساس انها صغيرة وبيعملولها الاشياء دي لان كانت بنت جارتي المسكينة هيك وكان شاب كبير صاحب الاتوبيس الي بياخدهم على الروضة والبنت حكت بطريقة عادية من غير ماتفهم والحمدلله لحقوها

مواضيع مشابهه

1. ساعدو صديقتي بمشكلتها مع جوزها
    بواسطة سماء عبد السلام في نافذة إجتماعية
    الردود: 7
    اخر موضوع: 25-11-2010, 07:31 PM
  2. ساعدو صديقتي ببببليز
    بواسطة عطرالمشاعر في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 7
    اخر موضوع: 28-01-2010, 07:12 PM
  3. ساعدو صديقتي .. المشكلة تتعلق بوالدها ..
    بواسطة نقآء الياسمين ~ في نافذة إجتماعية
    الردود: 1
    اخر موضوع: 15-12-2009, 10:01 PM
  4. مرحبا أخواني وأخواتي ... دكتور للرجيم .. متخصص..!!
    بواسطة دكتور للرجيم في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 74
    اخر موضوع: 18-02-2007, 11:17 AM
  5. ساعدو صديقتي
    بواسطة حبيبة خطيبها في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 5
    اخر موضوع: 16-06-2006, 07:49 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ