انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 35

الموضوع: فطريات المهبل >> وش الحل ؟؟

الردود
    2,659
    اشربي ماء كتييير لآن هذه الآلآم يلي بتجيك على اليمين والشمال من الإلتهابات وأيضا ممكن يكون بول , أنا حصل معي كدا برضو وشربت ماء كتير , ومغلي البابونج يدر البول ,, اهتمي بنظافة ملابسك الشخصية , وحاولي لما تغسلي غسلي بماء حلو , مش موية الحنفيات لأنها مش نظيفة مرة ,, والله أنا كده سويت والحمد لله اتحسنت ...

الردود
    1,570
    تسلمو حبيباتي طمنتوني انه الحاله لها علاج انا والله ظنيت مالها حل لانها مطوله عندي بس بشوف دكتورة ثانيه لانه صار لي فتره مع نفس الدكتورة وماستفدت شي ابدا

الردود
    3,350
    سلامتك احاسيس... وان شاء الله يكونو البنات فادوكي

الردود
    115
    يا اختى الفاضلة
    انا كان عندى افرازات والتهابات مهبليه فظيعة اخدت لبوس مهبلى اسمه " جينوتروسيد" مع تكرار الكورس ومثل ما الاخت قالت "ديفلوكان" بس انا ماخدتوش عشان انا مرضع.. وربنا يشفيكى

الردود
    65
    ana kaman kanat 3indi eltihabat fitriya oakhat NIDAZOL

الردود
    465
    انا كانت عندى نفس حالتك من قبل الجواز وبعد الجواز زادت جدا لدرج ان جوزى تعب هو كمان ولما رحت للدكتورة ادتنى لبوس مهبلى اسمه دكتارين وادتنى دوا اقراص قالتلى هاتى علبتين واحده ليكى والتانيه لجوزك وقالتلى ممنوع الجماع لمده اسبوع وفعلا بعد ما اخدت الأدويه كلها بقيت كويسه والحمد لله

عــــ بفضل ـــــدنـــ اللـه ـــــا:)(بحبك يامصر)
    الردود
    1,630
    شوفي حبيبتى انا عانيييييييينت منها كتير بس هى تقريبا بتروح وترجع
    كنت كل مرة الدكتورة تقوللي على اقماع مهبليىة منها (جينوزول 3 اقماع بالعلبة)

وفي كريم اسمو جينوتروسيد ده معاه حقنة بتتملي وتوضع داخل المكان ثم تبداي بتفريغها في الداخل والاقوى منو وممتااااز جدا اسمه ميكوبان(6 او5 اقماع في العلبة تقريبا)

وعلى فكرة لما بتكون الالتهابات كثيرة ممكن تضطري لتكرارها يعنى بدل من 6 اقماع كل يوم قمع اول ماتنتهى العلبة وما حسيتى ان الالام او الحكة راحت بتشترى وحدة تانية وتكرريها

بس في ملحوووظة هااامة بنات واعذرونى على الصراحة لانو مهممم جداااا لتمااام الشفاء باذن الله:

وهى1- انو يمنع العلاقة الزوجية اثناء فترة العلاج نهائيا (ممكن تفسيرها اكتر بس ما اقدر اشرحهالك عالعام.....احم!!)

2-انو في كريم اسمه جينودكتارين( ده بيستعمل كالكريم الذى سبق ذكره) ده بيستعمله الزوج ايضا حتى لاتنتقل العدوى لك عن طريقه...!!

3-يوجد ايضا قرص واحد يؤخذ مرة واحدة اسمه ديفلوكان يؤخذ مع اى من الاقماع المهبلية السابقة
    بس بجد بجد فعلاااااااااا مرييح وبيعالج وممكن تظلي اشهر ما تحتاجين علاج للالتهابات
    بس ما ادري هل يؤثر على الحمل ام لا؟؟

كل هذه الاشياء اللي ذكرتها جربتها شخصيا ولست انقل لكم كلام الطبيبة فحسب وافضل واحد هو الاخير ده فعلا
    وعلى راي المثل:"اسال مجرب ولا تسال طبيب>>>>زوجى طبيب بس ماحد يقول له انى قلت شي ...احم

اتمنى لكم جميعا الشفاء العاااجل واللي ما حملت تحمل باذن الله

بس طمنينى ايش صار معك ترانى افرح اذا من الله عليكى بالشفاء

الردود
    1,488
    تعقيب كتبت بواسطة الشذى الفواح عرض الرد
    شوفي حبيبتى انا عانيييييييينت منها كتير بس هى تقريبا بتروح وترجع
    كنت كل مرة الدكتورة تقوللي على اقماع مهبليىة منها (جينوزول 3 اقماع بالعلبة)

وفي كريم اسمو جينوتروسيد ده معاه حقنة بتتملي وتوضع داخل المكان ثم تبداي بتفريغها في الداخل والاقوى منو وممتااااز جدا اسمه ميكوبان(6 او5 اقماع في العلبة تقريبا)

وعلى فكرة لما بتكون الالتهابات كثيرة ممكن تضطري لتكرارها يعنى بدل من 6 اقماع كل يوم قمع اول ماتنتهى العلبة وما حسيتى ان الالام او الحكة راحت بتشترى وحدة تانية وتكرريها

بس في ملحوووظة هااامة بنات واعذرونى على الصراحة لانو مهممم جداااا لتمااام الشفاء باذن الله:

وهى1- انو يمنع العلاقة الزوجية اثناء فترة العلاج نهائيا (ممكن تفسيرها اكتر بس ما اقدر اشرحهالك عالعام.....احم!!)

2-انو في كريم اسمه جينودكتارين( ده بيستعمل كالكريم الذى سبق ذكره) ده بيستعمله الزوج ايضا حتى لاتنتقل العدوى لك عن طريقه...!!

3-يوجد ايضا قرص واحد يؤخذ مرة واحدة اسمه ديفلوكان يؤخذ مع اى من الاقماع المهبلية السابقة
    بس بجد بجد فعلاااااااااا مرييح وبيعالج وممكن تظلي اشهر ما تحتاجين علاج للالتهابات
    بس ما ادري هل يؤثر على الحمل ام لا؟؟

كل هذه الاشياء اللي ذكرتها جربتها شخصيا ولست انقل لكم كلام الطبيبة فحسب وافضل واحد هو الاخير ده فعلا
    وعلى راي المثل:"اسال مجرب ولا تسال طبيب>>>>زوجى طبيب بس ماحد يقول له انى قلت شي ...احم

اتمنى لكم جميعا الشفاء العاااجل واللي ما حملت تحمل باذن الله

بس طمنينى ايش صار معك ترانى افرح اذا من الله عليكى بالشفاء
    فعلا اختى كلامك صحيح انا كمان الكتورة منعتنى من الجماع اسبوع و كمان قبل كدة استعملت اقراص جينزول المهبلية و كمان فية مرهم جينزول بيتحط بنفس الطريقة بتاعة القمع
    بس هية بتروح و تيجى بس انا اللى عندى الم مفقط فى اليمين و الشمال يعنى ما عنديش هرش و لا حرقان من الخارج خالص

الردود
    3,848
    الله يشفيكي عزيزتي ويخفف عنك ان شاء الله
    وان شاء الله يكونو البنات افادوكي

الردود
    65
    habit asal men garab Ovestin wa UTROGESTAN

مواضيع مشابهه

1. بالله عليكم حد يفيدني في التهاب المهبل ايه الحل معه ؟
    بواسطة ommammar74 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 21-03-2011, 08:56 AM
  2. فطريات الحمل
    بواسطة bent abooha في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 21-11-2009, 12:44 AM
  3. وداعــــــــا لتوسع المهبل : " الحل الأكيد لتضييق المهبل وعلاج الرطوبة وصوت الهواء وس
    بواسطة yamama27 في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 20
    اخر موضوع: 28-11-2007, 04:43 PM
  4. مهم:فطريات والتهابات المهبل
    بواسطة *YSmsma* في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 19-08-2007, 11:49 AM
  5. فطريات المهبل
    بواسطة الغربة81 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 14
    اخر موضوع: 30-04-2007, 11:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ