مرحبا بكِ في منتديات لكِ! هل هذه هي زيارتك الأولى لمنتديات لكِ؟ اضغط هنا للتسجيل

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 35

فطريات المهبل >> وش الحل ؟؟

(الحمل والولادة و الرضاعة - منتدى لكِ)
اشربي ماء كتييير لآن هذه الآلآم يلي بتجيك على اليمين والشمال من الإلتهابات وأيضا ممكن يكون بول , أنا حصل معي كدا برضو وشربت ماء ...
  1. #11
    حـ عين ـور's صورة
    حـ عين ـور غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2006
    الموقع
    مملكة حبي
    الردود
    2,659
    الجنس
    امرأة
    اشربي ماء كتييير لآن هذه الآلآم يلي بتجيك على اليمين والشمال من الإلتهابات وأيضا ممكن يكون بول , أنا حصل معي كدا برضو وشربت ماء كتير , ومغلي البابونج يدر البول ,, اهتمي بنظافة ملابسك الشخصية , وحاولي لما تغسلي غسلي بماء حلو , مش موية الحنفيات لأنها مش نظيفة مرة ,, والله أنا كده سويت والحمد لله اتحسنت ...

    رب اجعلني مقيم الصلاة ومن ذريتي ربنا وتقبل دعاء

  2. #12
    أحاسيس روحي's صورة
    أحاسيس روحي غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Aug 2006
    الردود
    1,570
    الجنس
    أنثى
    تسلمو حبيباتي طمنتوني انه الحاله لها علاج انا والله ظنيت مالها حل لانها مطوله عندي بس بشوف دكتورة ثانيه لانه صار لي فتره مع نفس الدكتورة وماستفدت شي ابدا


  3. #13
    lanazn's صورة
    lanazn غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    الموقع
    فلسطين
    الردود
    3,350
    الجنس
    أنثى
    سلامتك احاسيس... وان شاء الله يكونو البنات فادوكي







  4. #14
    I'm lady sarah's صورة
    I'm lady sarah غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الموقع
    مصر أم الدنيا
    الردود
    115
    الجنس
    امرأة
    يا اختى الفاضلة
    انا كان عندى افرازات والتهابات مهبليه فظيعة اخدت لبوس مهبلى اسمه " جينوتروسيد" مع تكرار الكورس ومثل ما الاخت قالت "ديفلوكان" بس انا ماخدتوش عشان انا مرضع.. وربنا يشفيكى

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  5. #15
    sondos02 غير متواجد عضو
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الردود
    65
    الجنس
    ana kaman kanat 3indi eltihabat fitriya oakhat NIDAZOL


  6. #16
    dondon_6_8's صورة
    dondon_6_8 غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الموقع
    مصر ام الدنيا
    الردود
    465
    الجنس
    أنثى
    انا كانت عندى نفس حالتك من قبل الجواز وبعد الجواز زادت جدا لدرج ان جوزى تعب هو كمان ولما رحت للدكتورة ادتنى لبوس مهبلى اسمه دكتارين وادتنى دوا اقراص قالتلى هاتى علبتين واحده ليكى والتانيه لجوزك وقالتلى ممنوع الجماع لمده اسبوع وفعلا بعد ما اخدت الأدويه كلها بقيت كويسه والحمد لله


  7. #17
    الشذى الفواح's صورة
    الشذى الفواح غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Aug 2005
    الموقع
    عــــ بفضل ـــــدنـــ اللـه ـــــا:)(بحبك يامصر)
    الردود
    1,630
    الجنس
    امرأة
    شوفي حبيبتى انا عانيييييييينت منها كتير بس هى تقريبا بتروح وترجع
    كنت كل مرة الدكتورة تقوللي على اقماع مهبليىة منها (جينوزول 3 اقماع بالعلبة)

    وفي كريم اسمو جينوتروسيد ده معاه حقنة بتتملي وتوضع داخل المكان ثم تبداي بتفريغها في الداخل والاقوى منو وممتااااز جدا اسمه ميكوبان(6 او5 اقماع في العلبة تقريبا)

    وعلى فكرة لما بتكون الالتهابات كثيرة ممكن تضطري لتكرارها يعنى بدل من 6 اقماع كل يوم قمع اول ماتنتهى العلبة وما حسيتى ان الالام او الحكة راحت بتشترى وحدة تانية وتكرريها

    بس في ملحوووظة هااامة بنات واعذرونى على الصراحة لانو مهممم جداااا لتمااام الشفاء باذن الله:

    وهى1- انو يمنع العلاقة الزوجية اثناء فترة العلاج نهائيا (ممكن تفسيرها اكتر بس ما اقدر اشرحهالك عالعام.....احم!!)

    2-انو في كريم اسمه جينودكتارين( ده بيستعمل كالكريم الذى سبق ذكره) ده بيستعمله الزوج ايضا حتى لاتنتقل العدوى لك عن طريقه...!!

    3-يوجد ايضا قرص واحد يؤخذ مرة واحدة اسمه ديفلوكان يؤخذ مع اى من الاقماع المهبلية السابقة
    بس بجد بجد فعلاااااااااا مرييح وبيعالج وممكن تظلي اشهر ما تحتاجين علاج للالتهابات
    بس ما ادري هل يؤثر على الحمل ام لا؟؟

    كل هذه الاشياء اللي ذكرتها جربتها شخصيا ولست انقل لكم كلام الطبيبة فحسب وافضل واحد هو الاخير ده فعلا
    وعلى راي المثل:"اسال مجرب ولا تسال طبيب>>>>زوجى طبيب بس ماحد يقول له انى قلت شي ...احم

    اتمنى لكم جميعا الشفاء العاااجل واللي ما حملت تحمل باذن الله

    بس طمنينى ايش صار معك ترانى افرح اذا من الله عليكى بالشفاء


  8. #18
    nancy kareem's صورة
    nancy kareem غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Nov 2006
    الموقع
    مصرية مقيمة فى الامارات
    الردود
    1,488
    الجنس
    أنثى
    تعقيب كتبت بواسطة الشذى الفواح عرض الرد
    شوفي حبيبتى انا عانيييييييينت منها كتير بس هى تقريبا بتروح وترجع
    كنت كل مرة الدكتورة تقوللي على اقماع مهبليىة منها (جينوزول 3 اقماع بالعلبة)

    وفي كريم اسمو جينوتروسيد ده معاه حقنة بتتملي وتوضع داخل المكان ثم تبداي بتفريغها في الداخل والاقوى منو وممتااااز جدا اسمه ميكوبان(6 او5 اقماع في العلبة تقريبا)

    وعلى فكرة لما بتكون الالتهابات كثيرة ممكن تضطري لتكرارها يعنى بدل من 6 اقماع كل يوم قمع اول ماتنتهى العلبة وما حسيتى ان الالام او الحكة راحت بتشترى وحدة تانية وتكرريها

    بس في ملحوووظة هااامة بنات واعذرونى على الصراحة لانو مهممم جداااا لتمااام الشفاء باذن الله:

    وهى1- انو يمنع العلاقة الزوجية اثناء فترة العلاج نهائيا (ممكن تفسيرها اكتر بس ما اقدر اشرحهالك عالعام.....احم!!)

    2-انو في كريم اسمه جينودكتارين( ده بيستعمل كالكريم الذى سبق ذكره) ده بيستعمله الزوج ايضا حتى لاتنتقل العدوى لك عن طريقه...!!

    3-يوجد ايضا قرص واحد يؤخذ مرة واحدة اسمه ديفلوكان يؤخذ مع اى من الاقماع المهبلية السابقة
    بس بجد بجد فعلاااااااااا مرييح وبيعالج وممكن تظلي اشهر ما تحتاجين علاج للالتهابات
    بس ما ادري هل يؤثر على الحمل ام لا؟؟

    كل هذه الاشياء اللي ذكرتها جربتها شخصيا ولست انقل لكم كلام الطبيبة فحسب وافضل واحد هو الاخير ده فعلا
    وعلى راي المثل:"اسال مجرب ولا تسال طبيب>>>>زوجى طبيب بس ماحد يقول له انى قلت شي ...احم

    اتمنى لكم جميعا الشفاء العاااجل واللي ما حملت تحمل باذن الله

    بس طمنينى ايش صار معك ترانى افرح اذا من الله عليكى بالشفاء
    فعلا اختى كلامك صحيح انا كمان الكتورة منعتنى من الجماع اسبوع و كمان قبل كدة استعملت اقراص جينزول المهبلية و كمان فية مرهم جينزول بيتحط بنفس الطريقة بتاعة القمع
    بس هية بتروح و تيجى بس انا اللى عندى الم مفقط فى اليمين و الشمال يعنى ما عنديش هرش و لا حرقان من الخارج خالص




  9. #19
    ملاك لبنان's صورة
    ملاك لبنان غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2007
    الموقع
    بين زوجي واولادي
    الردود
    3,848
    الجنس
    أنثى
    الله يشفيكي عزيزتي ويخفف عنك ان شاء الله
    وان شاء الله يكونو البنات افادوكي

    يارب تحفظلي بنتي الغالية وتحميلي ابني نور عيني وتجعلممن الصالحين يارب

    يارب تخليلي زوجي قرة عيني وتجملي في نظره وتكملني في عقله يارب

    يارب تخليلي والداي تاج راسي وترضيهم عني يارب العالمين

  10. #20
    sondos02 غير متواجد عضو
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الردود
    65
    الجنس
    habit asal men garab Ovestin wa UTROGESTAN


مواضيع مشابهه

  1. بالله عليكم حد يفيدني في التهاب المهبل ايه الحل معه ؟
    بواسطة ommammar74 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 21-03-2011, 09:56 AM
  2. فطريات الحمل
    بواسطة bent abooha في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 21-11-2009, 12:44 AM
  3. وداعــــــــا لتوسع المهبل : " الحل الأكيد لتضييق المهبل وعلاج الرطوبة وصوت الهواء وس
    بواسطة yamama27 في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 20
    اخر موضوع: 28-11-2007, 04:43 PM
  4. مهم:فطريات والتهابات المهبل
    بواسطة *YSmsma* في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 19-08-2007, 12:49 PM
  5. فطريات المهبل
    بواسطة الغربة81 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 14
    اخر موضوع: 01-05-2007, 12:35 AM

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة

قوانين الكتابة

  • لا تستطيع إرسال مرفقات جديدة
  • لا تستطيع إرسال ردود
  • لا تستطيع إرسال مرفقات
  • لا تستطيع تعديل ردودك
  •  
لكِ | مطبخ لكِ | جمالكِ | منزلكِ | جوالكِ | طفلكِ | تحميل صور | تكرات | المجموعة البريدية | لكِ أطباق لاتقاوم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97