انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 8 من 121 الأولىالأولى ... 4567891011121858108 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 71 الى 80 من 1205

الموضوع: تجربتي مع الرجيم وخاصة الكيمائي

الردود
    36
    اخواتي الحلويييييييييييييييين :
    أبشركمممممم :
    نتيجة الاسبوع التاني هي اثنين كيلو ونص يعني محصلة الاسبوعين 6 كيلو ونص
    بصراحة يا بنات الفرحة تستاهل التعب والحرمان
    ويالله عقبالكم جميعا
    وان شاء الله العزيمة والارادة توصلنا للرشاقة المنشودة بس شدوا حيلكم
    ويالله انا معاكم من بكرة السبت ان شاء الله نكمل المشوار مع بعض
    حبيبتي الغالية رونة كلامك دايما بيشجعنا ووالله انت من البداية اللي شجعتيني على الريجيم مع اني كنت معارضة الكيميائي وخايفة منه بس ماشاء الله النتيجة الحلوة اللي حققتيها هي اللي شجعتني على خوض المعركة الشرسة مع السمنة وربنا يعينك علينا
    الغالية مس بيوتي : شكرا حبيبتي على ردك وان شاء الله ادور على الشريط انا عندي واحد بس بدور على اقوى شوية ويالله شجعينا انت كمان وبلغينا اخبارك الحلوة
    والى الملتقى
    سلام

الردود
    1,557
    أختي ضوء القمر مرحبا بعودتك معنا
    حبيبتي رونه
    10 اعضاء وانتي ال 11( ما شاء الله ) ربنا يسهل وبعد اسبوع يظلو ال10 كما هم وان شاء الله اسمع اخبار كويسه بعد اسبوع
    وادعولي اجد اراده كافيه لابدا معكم السبت القادم ان شاء الله
    باااي

الردود
    27
    اختي رونه اشكر لك اهتمامك
    بالنسبة للراحة انا لم اتوقف للراحة و لكن استمريت في الاسبوع التاني على طول
    و اخاف لو توقفت انني اضعف عن المتابعة
    و المشكلة الان الامساك هل لديك فكرة ما استطيع ان اعمل انا اخذ فقط حبوب الكتان المنقوعة في الماء و لم تعد تساعد
    اشكرك مقدما على التعب معايا و مش مشكلة الاستمرار و لكن اخاف لو توقفت ما ينفع

الردود
    1,557
    اختي omlol
    عندك شاي الريجيم بيعمل اسهال ممكن تاخدي منه نصف كوب في المساء بس بلاش تكتري منه عشان متتعوديش عليه
    وربنا معانا كلنا

الردود
    27
    شكــــــــــــــــرا لك

الردود
    1,934
    اخت رونه تحية طيبه
    لاتنسي لازم رياضه عشان الجسم يشد
    ويحرق اكتر
    اخت سوسو اهلا بك دائما
    وبكل الاخوات اصحاب العزيمه والارادة

الردود
    1,557

Unhappy لماذا ؟؟

اختي الخيرات :
    لماذا تم اغلاق الردود في موضوع ريجيم كيميائي ؟؟؟ اعتقد حتي لو الموضوع مكرر لا مانع من التواصل باي طريقه

الردود
    1,809
    سلامـــــــى لكل أحبائى المناضليـــــــــــن

الللللللللللللللللللله يا RASHROOSH مبرووووووووووووووووووووووك حبيبتى على 6 كيلو ونص صراحة نتيجه ممتازه وفعلا النتيجه الحلوه هتخليكى تتشجعى وتكملى بقية الشهرررررر
    عقبال باقى العضوات المجاهداتتتتتت وحتى مع اختلاف بداية الرجيم المهم اننا كلنا مستمرين ومشجعين بعض

حبيبتى soso انشاءالله تكملى معانا من الأسبوع الثانى وارادتك هتكون حدييدددددددددددددددد
    كفاية والله معرفة اخبار الرجيم مع RASHROOSH وomlol نتيجه مفرحهههههههههه
    معلش soso يمكن الموضوع اتقفل على أساس انه عن الرجيم الكيميائى والمشرفين بيضطروا
    يلغوا الموضوعات الثانيه على أساس مكرر وبعدين احنا هنا واحد انا وانتى و كل الأعضاء وكل
    الرجيميات أكتبيها هنا لان الموضوع هنا موضوعنا كلنا مش انا بس واحنا كاتبينه ليستفيد منه كل الأخوات وبالتوفيق فى الرجيم حبيبتى وانشاءالله الاسبوع الثانى نكمل مع بعض وشكرااااااااااااا soso على اجابتك على omlol وبالتوفيق

أختى omlol أنا سعيدة بقوة ارادتك ونتيجة الرجيمممممممم معاكي وانشاء تكملى الشهر كلهههههههههه وبالنسبة للراحة يوم من الرجيم خلاص بدام خايفه الاراده تروح كملى عادى لكن
    لما توزنى وزنك الأسبوع القادم قوليلى نزلتى كام كيلو لان لو الوزن بدأ يبطىء عن المعدل المفروض معناه انه جسمك بدأ يتعود على الرجيم وفى هذه الحاله نأخذ يوم راحة حبيبتى

كما تفضلت الأخت soso وجاوبت على سؤالك ممكن لو فيه أمساك يشرب كوب شاى أعشاب
    التخسيس كل يوم بالليل قبل النوم ( هيعمل مفعول بالليل وتانى يوم تتحل المشكلة ) أنا بأخد شاى تخسيس كل يوم الساعة 12 بالليل ودكتور معروف قالى انه ممتاز بيساعد على الهضم ويحل مشاكل الامساك مع الرجيم وكمان بشرب كل يوم الشاى الأخضر الصينى بعد الغداء
    ولو العشاء أكلت كثير بأخد تانى شاى أخضر وقبل النوم بأخد شاى اعشاب التخسيس وبالتوفيق

شكراااااااا اختى ضوء القمر على مشاركتك بالموضوع والرياضة هامة جدااااااااا وكل الأعضاء
    المجاهدات مفروض كل يوم يمارسوا الرياضة وان لم يستطيعوا ممكن المشى نبدأ بنص ساعة
    ثم نزيد المدة ..احنا منتطرين نتايجك الحلوة مع الرجيممممممممممممممم حبيبتى

أنا جربت كل أنواع الرجيم لكن الوحيد فيهم الى فعلا نزلنى كيلوات كثيرررررررررر وبشكل سريع هو الرجيم الكيميائى يعنى (( خلانى جسمى ممشوق من تانى )) وحتى بعد ما كنت خلصت الرجيم كنت أكل عادى كل الى نفسى فيه لكن كنت أحرق كل الأكل الى كلته بالرياضة أو المشى كثيرررررررررررر

أنا أعلم ان الكثير من الناس الى جربوا الرجيم الكميائى يقولون ان الرجيم الكيميائى بمجرد الأنتهاء منه يرجع الوزن المفقود واكثر منه لكن الكلام هذا ليس صحيح عن تجربة والسبب ان وزنهم رجع تانى فيه زيادة لأنهم بعد انتهائهم من الرجيم رجعوا للأكل بشراهه ولم يلتزموا بتثبيت وزنهم وبالتالى زاد الوزن مرة تانيه.. أما مسألة انهم كانوا محرومين فى الرجيم جدا عشان كده
    رجعوا للأكل بشراهه الكلام هذا غير منطقى لان طبيعى ان بعد تطبيق الرجيم لمدة كبيرة مثلا
    شهر يكون الجسم اتعود انه يكفيه القليل من الأكل ليشعره بالشبع ومعدته بتصغر

أنا بعد انتهائى من الرجيم الكيميائى كنت لا أطيق الأكل كنت أكل نصفه فقط واشعر بعده انى بطنى تؤلمنى عارفين ليه ؟؟؟؟؟؟؟ لان معدتى اتعودت من الرجيم انى اكتفى بأكل قليل عن المعتاده عليه وانا اوضح هذه النقاط للبعض الى واخدين فكرة غلط عن الرجيم الكيميائى واتمنى
    الكل يأخد فيتامين خاص بالبشرة مع الرجيم

حتى لما طبقت رجيمات مع دكترة والا عرفوا ينزلوا جسمى زى الرجيم الكيميائى
    وكانوا ينزلوا الوزن بشكل بطىء مملل وكمان كان الرجيم أكله قليل هذا المضحك هههههههه
    لكن الرجيم الكيميائى مغظمه لم يحدد كمية للأكل فيه وممكن تبتدعوا فى تغيير طرق طهى الاكل كل مرة حتى لا تشعروا بالملل من الرجيم

ملحوظة هامــــــــــــة لجميع المجاهدات :-

ممكن استبدال البيض بالجبنة القريش ( تأكل أى كمية ) غير محددة

عايزين نشوف مين عنه ارادة قويه زى RASHROOSH و omlol الى بدأوا الرجيم
    وحققوا نتايج مفرحه وفقدوا بالفعل الكثير من الكيلوات ومستمرين عليه لنهاية الشهر انشاءالله

اتمنى كل مجاهدة تبدأ الرجيم بتفائــل واصرار وعزيمة قويـــــــة الله يقوينـــا
    ويصبـــــــــــرنـــــــــا

تحياتى وبالتوفيـــــــــق للجــــمــــيع

آخر مرة عدل بواسطة رونة : 15-03-2003 في 02:32 AM

الردود
    1,934
    نشكرك اختي رونه على الاهتمام بنا
    وشكرا على تشجيعنا

الردود
    1,809

مواضيع مشابهه

1. تجربتي مع الرجيم\\\\\\
    بواسطة asairi في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 5
    اخر موضوع: 07-06-2009, 12:54 AM
  2. تجربتي مع الرجيم
    بواسطة ام عمار99 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 27-12-2008, 01:49 AM
  3. الردود: 3
    اخر موضوع: 29-04-2008, 11:41 PM
  4. الرجيم الكيماوي
    بواسطة موناتي في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 09-01-2005, 06:27 PM
  5. تجربتي مع الرجيم
    بواسطة امووووله في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 9
    اخر موضوع: 30-10-2002, 02:31 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ