انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 25 الأولىالأولى 1234567814 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 249

الموضوع: يا مخطوبين تعااااااااااااااااالو

الردود
    1,271
    اللهم امين يا روشا واحنا كمان بنحبك فى الله وانتى فعلا ان شاء الله مش هتبقى لوحدك واحنا كلنا تحت امرك يا عسل بس بقى عاوزين نسمع عنك كل خير مع خطيبك شدى حيلك واياكى والعكننة زى ماتفقنا وطمنينى عليكى ولو فيه اى حاجة ابعتى يا قمر وان شاء الله تلاقى الاجابة

الردود
    633
    تسلمى يا علياء انا عايزه اسالك انتى عندك كام سنه ؟ وتسلمى على التواصل الرقيق .....

الردود
    121
    عاجبني الموضوع دا موت
    أنا مخطوبة من 9 شهور بس مع حبيبي من قبلها ب 4 سنين

المهم اهم حاجة والحمد لله ما بينا هي الصراحة وكمان كل اللي بيحس بحاجة بيقولها
    الحمد لله خناقاتنا تتعد على الصوابع علشان متفقين ان ما حدش يخبي حاجة على التاني وبنحكي كل حاجة لبعض زي الصحاب بالضبط وكمان علشان احنا من محافظتين مختلفتين كنا بنتقابل أيام الكلية مرتين في الشهر وبنتكلم مرتين أنا أكلمه الصبح (أصبح عليه واسمع صوته) وهو بليل (يمسي عليا
    ونام على صوته )ونحكي اللي حصل طول اليوم .

هو دلوقتي شغله في حته تانية بس لما بينزل أجازة بنعد نكلم في الشغل ونحكي هنعمل ايه في حياتنا اللي جايه انشاء الله

بصي أهم حاجات متهيألي بس أنا بعمل كده والحمد لله شايفه حبه ليا ماقلش بالعكس دا بيزيد :
    1- الصراحة في كل تعاملاتكم , اوعي يحس انك مخبيه عنه حاجة ولو انتي حسيتي انه مخبي حاجة ما تساليش هو صدقيني هيقول لو هيا حاجة حاسس انها هدايقك هينقي الوقت المناسب ويقولك وانت خليك ذكية قدريها صح بسرعة ولو زعلت ما تبينلوش قوي صدقيني هو هيبقى حاسس وهتلاقيه بيتأسفلك وحاسس بالذنب فانتي فوتيها بس وانتي محسساه انك زعلانه قوي وبجد عمره ماهيكررها.
    2- بعد الشر لو عمل موقف دايقك ودا بيحصل طبعا فكري الأول لو الموقف جامد قوليلوا انك مدايقة أحسن ما تشيلي في نفسك ودي اهم حاجة لأن الحاجات الصغيرة دي لما بتعد بتكبر وبتزيد وبتبقي على طول عصبية وتتنرفذي بسرعة.
    3- حسسيه دايما انه أهم حاجة في حياتك وانك ماتقدريش تستغني عنه قوليها كثير ويعني مسجات ورنات على طول ولعلمك الراجل بطبعة ما بيحبش يحس انه مدلوق على واحدة حتى لو كان بيموت فيها فتلاقي الرنات بحساب والمسجات كمان بس انت وشطرتك يعني أنا وخطيبي ممكن نعد نرغي كثير وبعدين قبل ما نقفل يقولي مسجاتك وحشوني فنعد نرغي بس بالمسجات حاجة جامدة انك تحسي أنك زي ما هو مالك روحك وعشقام انت كمان مهجة قلبه من جوه

انا لو عجبكوا كلامي هكمل
    ماشي مستنياكم

الردود
    555
    نصايحكم حلوه اوي
    انا لسه متخطبتش رسمي بس يعتبر في حكم المخطوبين
    بقالنا مع بعض سنتين ونص
    بجد احلي سنتين ونص من عمري
    واللي عايزه اقوله لكل البنات
    الحب
    الحب بيعمل المعجزات حبي خطيبك وخليه يحبك
    صدقوني مشاكلكم كلها هتتحل
    لان لما تحبي هتسامحي وتضحي وتصبري وتدي كل الحنان اللي عندك
    العلاقه بين اي اتنين دايما بيكون فيها البقاء للاقوي من غير ما تحسي هتلاقيها كده
    كل واحد عايز يفرض طبيعته وشخصيته ورايه علي التاني
    مش هتيجي كده ابدا
    لازم كل واحد يعرف طبع التاني ويتعود عليه ويعوده علي طبعه
    لازم لما تحبي تغيري غيري الوحش بس مش كله علي بعضه تكوني عايزاه نسخه منك
    لأ
    كل رجل وليه شخصيته وطبعه ومبحبش حد يفرض عليه حاجه تقلل او تغير من شخصيته

و يارب
    كل البنات المخطوبين واللي لسه متخطبوش واللي متجوزين
    يكونوا كلهم عايشين حياتهم حب x حب

الردود
    633
    دودى كلامك جميل طبعا كملى احنا هنا عشان كلنا نفيد بعض واستنى الافكار انا بجمع فيها عشان يوم ما ينزل المحافظه بتاعتك تعميليله مفاجاه وشكرا للنصايح الجميله يا دودى انا استفدت منها وان شاء الله الجميع يستفاد منها .........

الردود
    633
    رنوش كلامك جميل وان شاء الله تتخطبوا رسمى انا اعرف خطيبى قبل الخطوبه ب6 سنين بصراحه مش كلهم بمبى وكده بس بحبهم والله حتى الايام اللى كنت بدعى عليه فيها ..........بس هو ده الحب .....ربنا يوفقك وهنستنى الخطوبه...

الردود
    587
    حقيقى كل نصايحكم حلوه بس انا ليه سؤال ممكن اسأله
    هل كل واحده فيكم عملت استخاره ابل ماتتخطب او ابل حتى ماترتبط ؟؟؟؟؟؟؟
    عاى العموم انا عندى نصيحه ليكوا قالتها ابلى روشا ....
    اعملى حساب لربنا ولرسولك ابل ما تعملى حساب خطيبك طبعاّ البنات الحلوين المخطوبين فاهمين انا بؤل كدا ليه....
    وهو كمان ديما فكريه بكدا اؤليله انا لو مليش خير فى ربى عمرى ما هيكون ليا خير فى اهلى ولا فى حبيبى .......بمعنى اصح ان هو كمان لو ملوش خير فى ربه ومسمعشى كلامه عمروا ما هيبألوا خير فى اهلوا ولا فى حببتوا ....
    حبيبى فى الله انا بحبكم كتير ويارب اادر افيدكوا انا شايفه انكم التوا اهم نصايح ذى.....
    الصراحه ....الصداقه ....التسامح .......الحب الشديد ....وطبعاّ الاخلاص......الغيره المعقوله ........واخيراّ الرضى .......يعنى كل واحد يحسس إلى ادامه انوا راضى عنه . لان دا بيدى للأدامك ثقه فى نفسوا بترفع من روحه المعنويه كتيييير
    وكامن انا ااصد بلغيره المعقوله ... الغيره الحلوه اللى تخلى حبيبك يموت فيكى لما تغيى عليه مش يزهق ويبتدى يخبى عليكى تجنباّ للمشاكل ...
    يارب اكون ادرت افيدكوا ولو بكلمه واحده..

الردود
    1,271

loool

تعقيب كتبت بواسطة mm msh عرض الرد
    تسلمى يا علياء انا عايزه اسالك انتى عندك كام سنه ؟ وتسلمى على التواصل الرقيق .....
    انا عندى 21 سنة فقط لاغير وشهر 10 اللى جاى هكمل 22 انشاء الله يالله بقى جهزيلى الهدية واقل من سوليتير مش هقبل انا بقولك اهو

الردود
    1,271
    انا عندى راى كمان والله انا شايفاه حلو اوى انا بصراحة ماشية عليه وكمان انا متأكدة منها الراجل مش بيحب البنت القوية خليكى معاه ضعيفة حسسيه انه هو اللى ممشيكى على عجين مايلخبطوش بس فى نفس الوقت وقت الشدة بتبقى جامدة وقوية وتقدرى تصدى اى مشكلة يعنى بمعنى اوضح انا مثلا كنت فى اول خطوبتى على فكرة انا كنت صالونات فكنت مفكرة بقى ايه انى اقدر امشى كلمتى واللى عاوزاه اعمله بقى مانا فى بيت بابا ومدلعه وكانت حالتى حالة بصراحة بس لما ابتديت احبه يابنات لقيت نفسى حنينة اوى وضعيفة بس بردو ليا كلمة وبوصله وجهه نظرى بس فى الاخر بحسسه انه هو اللى عايز كده بمعنى ايه بقى انك تكونى ذكية تضحكى عليه يعنى وربنا يسهلنا الحال

الردود
    1,271
    تعقيب كتبت بواسطة dodymido عرض الرد
    عاجبني الموضوع دا موت
    أنا مخطوبة من 9 شهور بس مع حبيبي من قبلها ب 4 سنين

المهم اهم حاجة والحمد لله ما بينا هي الصراحة وكمان كل اللي بيحس بحاجة بيقولها
    الحمد لله خناقاتنا تتعد على الصوابع علشان متفقين ان ما حدش يخبي حاجة على التاني وبنحكي كل حاجة لبعض زي الصحاب بالضبط وكمان علشان احنا من محافظتين مختلفتين كنا بنتقابل أيام الكلية مرتين في الشهر وبنتكلم مرتين أنا أكلمه الصبح (أصبح عليه واسمع صوته) وهو بليل (يمسي عليا
    ونام على صوته )ونحكي اللي حصل طول اليوم .

هو دلوقتي شغله في حته تانية بس لما بينزل أجازة بنعد نكلم في الشغل ونحكي هنعمل ايه في حياتنا اللي جايه انشاء الله

بصي أهم حاجات متهيألي بس أنا بعمل كده والحمد لله شايفه حبه ليا ماقلش بالعكس دا بيزيد :
    1- الصراحة في كل تعاملاتكم , اوعي يحس انك مخبيه عنه حاجة ولو انتي حسيتي انه مخبي حاجة ما تساليش هو صدقيني هيقول لو هيا حاجة حاسس انها هدايقك هينقي الوقت المناسب ويقولك وانت خليك ذكية قدريها صح بسرعة ولو زعلت ما تبينلوش قوي صدقيني هو هيبقى حاسس وهتلاقيه بيتأسفلك وحاسس بالذنب فانتي فوتيها بس وانتي محسساه انك زعلانه قوي وبجد عمره ماهيكررها.
    2- بعد الشر لو عمل موقف دايقك ودا بيحصل طبعا فكري الأول لو الموقف جامد قوليلوا انك مدايقة أحسن ما تشيلي في نفسك ودي اهم حاجة لأن الحاجات الصغيرة دي لما بتعد بتكبر وبتزيد وبتبقي على طول عصبية وتتنرفذي بسرعة.
    3- حسسيه دايما انه أهم حاجة في حياتك وانك ماتقدريش تستغني عنه قوليها كثير ويعني مسجات ورنات على طول ولعلمك الراجل بطبعة ما بيحبش يحس انه مدلوق على واحدة حتى لو كان بيموت فيها فتلاقي الرنات بحساب والمسجات كمان بس انت وشطرتك يعني أنا وخطيبي ممكن نعد نرغي كثير وبعدين قبل ما نقفل يقولي مسجاتك وحشوني فنعد نرغي بس بالمسجات حاجة جامدة انك تحسي أنك زي ما هو مالك روحك وعشقام انت كمان مهجة قلبه من جوه

انا لو عجبكوا كلامي هكمل
    ماشي مستنياكم
    طبعا كملى يا قمر

مواضيع مشابهه

1. الردود: 51
    اخر موضوع: 10-03-2008, 04:32 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ