انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 30 1234511 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 293

الموضوع: مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني

الردود
    96

byebye مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني

اصدقائي الاعزاء ..احنا حنعتبر الجزء دة مكمل للجزء لااول بتاع مدارس مدارس و البحث عن مدرسة ...
    كل واحد بعد ما اولادة دخلوا المدرسة يقول لنا اية الاخبار هل المدرسة الي اختارها كويسة و لا للاسف . علشان نتبادل الاراء و نعرف اية الكويس واية الوحش و ممكن نتلافي المشاكل السنة الجاية ان شاء الله .
    حبدأ بنفسي : انا كنت نقلت بنتي من مدرسة طيبة ب 6 اكتوبر الي مدرسة علوي بالمريوطية ..
    مزايا علوي: - لغاية دلوقتي ملتزمين جدا - بدأوا في تسليم بعض الكتب و انتظمت الدراسة.
    العيوب : طبعا بنتي مفتقدة الاصحاب جدا ..بس بتحاول تتعرف على اصحاب جدد في المدرسة. المدرسين مش متعاونين شوية و في شوية هرجلة في المدرسة .. بس بقول انة يمكن علشان لسة الامور موضحتش و استقرت . و عموما احنا حنتابع مع بعض الاخبار .

في حد تقريبا كان حيدخل اولادة مدرسة Knowledge valley الي تقريبا في الهرم على المريوطية ...يا ريت يقول لي اية اخبارها لان حاسة انها كويسة ..

و مستنية اخبار اولادكم

الردود
    636
    ازيك يت ام مريم كل عام وانتم بخير ....انا سعيده جدا بالجزء الجديد ده بالنسبه لي بدايه الدراسه ان شاء الله 7 اكتوبر ادعو لي خايفه موووت

الردود
    208
    على فكرة الجزء دة حيبقى جميل جدا وان شاء اللة كلنا حنستفيد اما عنى انا فبنتى لسة فى مدرسة غريانى الدولية وحدخل يوم الاحد وان شاء اللة اتابع معاكو اخبار المدرسة السنة دى اية

الردود
    2,407
    فكره كويسه يريت كل واحده تقول مميزات وعيوب المدرسه اللي ودت اطفالها فيها
    ويا ريت بالتفصيل

الردود
    1,588

byebye

وحشتونىىىىىىىىىىىىىىىىىى كلكوا..........
    كل سنة و انتم طيبين عشان رمضان و العيد و بداية الدراسة و...و....و.....

المهم....أنا ابنى لسه فى غريانى kg 2 بنوتى فى المصرية pre-school و أنا دلوقتى بأشتغل فى المصرية.
    بالنسبة لغريانى لسه بادئين امبارح,ان شاء الله بعد العيد أبقى أتابع عاملين ايه السنه دى....
    مريهان,انتى بنوتك فى انهى class؟؟؟؟

الردود
    455
    وحشتونى ازيكم انا دخلت ولادى فى نولدج فالى طبعا الاسبوع اللى فات كان لسه مافيش دراسه اوى بس بنتى كانت مبسوطه من المدرسه اوى بالرغم انا كنت قلقانه انها تفتقد اصحاب الدراسه بس الحمد لله و ابنى حيدخل يوم 7 وان شاء الله نتابع مع بعض وكل سنه وانتم طيبين

الردود
    298
    طيب يا بنات فيه مدارس كويسه فى الهرم او فيصل وسعرها كويس؟؟

الردود
    208
    هاى بنت مصر انا بنتى فى KG2 كلاس D تتصورى اول يوم ركبوا البنت باص غلط اللى بيروح مصر الجديدة وكان يوم مايعلم بية الا ربنا ورحت المدرسة وزعقت وبصراحة بهدلتهم وقابلت اسماعيل غريانى والراجل بصراحة كان بيهدينا انا ووالدها بس بصراحة والادها كان عصبى بردة معاة عشان كانت غلطة المدرسة وانا كنت مفهمة المشرفة اللى حتركب معاها البنت فى اى كلاس واسمها اية وبردة رحت الكلاس وقلت للمدرسة وكتبتلها اسم المشرفة ورقم تليفونها وبردة غلطوا والحمد لله فى الاخر الباص جبها والمدرسة اعتذرت بس بعد اية ما اعصابة طبعا باظت ولسة حتبدا يوم الثلاثاء وربنا معانا

الردود
    1,354
    السلام عليكم
    بصراحة موضوع جميل جدا وانا حبيت اشترك معاكم
    ابني السنة دي بيبي كلاس في المصرية ....هما ابتدوا يروحوا المدرسة من يوم عشرة الشهر اللي فات لكن الدراسة الحقيقية من يوم 7 اكتوبر باذن الله...وربنا يوفقه و يوفق الجميع

الردود
    636

byebye

تعقيب كتبت بواسطة ايمو عرض الرد
    وحشتونى ازيكم انا دخلت ولادى فى نولدج فالى طبعا الاسبوع اللى فات كان لسه مافيش دراسه اوى بس بنتى كانت مبسوطه من المدرسه اوى بالرغم انا كنت قلقانه انها تفتقد اصحاب الدراسه بس الحمد لله و ابنى حيدخل يوم 7 وان شاء الله نتابع مع بعض وكل سنه وانتم طيبين
    ازيكم كلكم وحشتوني موووت والله النهارده اول يوم لابني كان صعب عليا قوي بس الحمد لله ايمو ممكن طلب الله يكرمك هي صاجبتك اللي بنتها في مدرسه سيتي كانت عند مين وايه رايها تفصيلا في المدرسه وشكرا لكم

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  3. * * * مدارس ... مدارس ... الجزء الثاني عشر* * *
    بواسطة أودي في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 765
    اخر موضوع: 09-11-2009, 06:11 PM
  4. مدارس مدارس..........الجزء الثالث(ما شاء الله)
    بواسطة bent masr في المجلس العام
    الردود: 276
    اخر موضوع: 16-03-2009, 12:11 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ