انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 10 من 10 الأولىالأولى ... 678910
عرض النتائج 91 الى 100 من 100

الموضوع: طريقه عمل نقطه استعاده واستعادت الويندوز الى حالته الجيده بعد حدوث المشكله

الردود
    644
    انا عندي ويندوز 7 عملت نفس الخطوات لكن في المراحل الاخيره اختلف الامر عندي،واعاد الوندوز تشغيل نفسه،لكن لم يطلب مني اسم للنقطه ولا شيء واكتفيت بالمتابعه كيف اعرف ان الام نجح معي

الردود
    9,083
    اتفضلى دا شرح عمل نقطه استعاده فى ويندوز 7

الخطوة الاولى

الخطوة الثانية

الخطوة الثالثة

الخطوة الرابعة

الخطوة الخامسة

الخطوة السادسة

الخطوة السابعة

الخطوة الثامنة

الخطوة التاسعة

الخطوة العاشرة

الردود
    77
    السلام عليكم أخت Eng أنا إتبعت نفس الخطوات اللى فى الشرح ثلاث مرات وفى كل مره بكتب فى النافذه الثانيه نقطة إسترجاع مختلفه يعنى أول مره كتبت نقطة نظام كمثال فى خانة الوصف والمره الثانيه كتبت نقطة إسترجاع كمثال وفى المره الثالثه كتبت ميكروسوفت أوت لوك 2007 بالإنجليزيه وفى الثلاث مرات لم تظهر النافذه قبل الأخيره اللى فيها الأرقام اللى هاختار منها نقطة الإسترجاع وبتظهر النافذه الأخيره وكمان من غير رسالة التنبيه بإعادة تشغيل الجهاز لكن فيها مربع للرجوع للصفحه الرئيسيه وعمل نقطة إسترجاع جديده أو الغلق.أرجو الإفاده,أما بالنسبه للأوت لوك إذا كنت محتاجاه ...... أنا مش عارفه إيه فائدة الأوت لوك وكمان كل مأستخدم الأدرس بوك فى الأيميل وأحاول أبعت منه رسائل بتظهر رساله بتفبد أنه تعذر الإرسال لإنه يجب إستخدام نسخه أحدث من الأوت لوك,لو مفيد بالنسبه لى يبقى محتاجه أرجعه لكن لو مش مفيد ومش هايقصر على بعض البرامج زى ما هو مقصر على بعض البرامج حالياً ينفع أسطب بداله ميكرو سوفت أوفيس 2010.أنا أسفه جداً على الإطاله والكلام الكتير لكن ماسدقت لاقيت حد بيفهم ومبيبخلش بالإجابه على غيره.ألف شكر لكِ.
    آخر مرة عدل بواسطة س.عبد السلام : 17-03-2010 في 11:45 PM

الردود
    77
    وكمان بتمنى منكِ تقوللى إزاى أتابع مواضيعك القديمه وكمان مواضيعك الجديده عشان أبقى على مستوى الحدث. 

الردود
    9,083
    تعقيب كتبت بواسطة س.عبد السلام عرض الرد
    السلام عليكم أخت Eng أنا إتبعت نفس الخطوات اللى فى الشرح ثلاث مرات وفى كل مره بكتب فى النافذه الثانيه نقطة إسترجاع مختلفه يعنى أول مره كتبت نقطة نظام كمثال فى خانة الوصف والمره الثانيه كتبت نقطة إسترجاع كمثال وفى المره الثالثه كتبت ميكروسوفت أوت لوك 2007 بالإنجليزيه وفى الثلاث مرات لم تظهر النافذه قبل الأخيره اللى فيها الأرقام اللى هاختار منها نقطة الإسترجاع وبتظهر النافذه الأخيره وكمان من غير رسالة التنبيه بإعادة تشغيل الجهاز لكن فيها مربع للرجوع للصفحه الرئيسيه وعمل نقطة إسترجاع جديده أو الغلق.أرجو الإفاده,أما بالنسبه للأوت لوك إذا كنت محتاجاه ...... أنا مش عارفه إيه فائدة الأوت لوك وكمان كل مأستخدم الأدرس بوك فى الأيميل وأحاول أبعت منه رسائل بتظهر رساله بتفبد أنه تعذر الإرسال لإنه يجب إستخدام نسخه أحدث من الأوت لوك,لو مفيد بالنسبه لى يبقى محتاجه أرجعه لكن لو مش مفيد ومش هايقصر على بعض البرامج زى ما هو مقصر على بعض البرامج حالياً ينفع أسطب بداله ميكرو سوفت أوفيس 2010.أنا أسفه جداً على الإطاله والكلام الكتير لكن ماسدقت لاقيت حد بيفهم ومبيبخلش بالإجابه على غيره.ألف شكر لكِ.
    الاوتلوك بيستخدم للشركات اللى لها ايميل على مواقعهم الخاصه وليس للايميلات المجانيه علشان كدا هو غير مفيد للاشخاص العاديين

وتقدرى طبعا تسطبى بدلا منه اوفيس 2010
    وحبيبتى فى كل مره تعملى نقطه بينشأ نقطه جديده على حسب راحتك بتحافظ على الوضع الحالى للنظام وتقدرى تتراجعى لها وقت حدوث اى مشكله
    المهم حضرتك قوليلى حضرتك محتاجه تعملى نقطع نظام ولا ترجعى الى نقطه نظام سابقه

الردود
    9,083
    تعقيب كتبت بواسطة س.عبد السلام عرض الرد
    وكمان بتمنى منكِ تقوللى إزاى أتابع مواضيعك القديمه وكمان مواضيعك الجديده عشان أبقى على مستوى الحدث.
    حبيبتى كل مواضيعى هتلاقيها فى الملف الشخصى

http://www.lakii.com/vb/member.php?u=326873

ادخلى منه على

احصائيات

وادخلى على

ابحث عن جميع المواضيع التي كتبت بواسطة Eng.E.M.K

ومنها هتدخلى عل كل مواضيعى اللى عملتها

الردود
    77
    السلام عليكم Eng جزيل الشكر على ردك وعطائك وصبرك وإصرارك على توضيحى للمشكله أكثر حتى تتمكنى من إعطائى الحل المناسب لمشكلتى ,يقال أن الدال على الخير كافاعله وأنتِ الإثنين جزاكِ الله عنا كل الخير. أما بالنسبه لنقطة الإسترجاع ياريت أعرف الطريقتين وفيدتهم لكن حالياً أريد نقطة إسترجاع نظام سابقه . وياريت أعرف حاجه كمان ..لو سطبت نسخه جديده هايتحذف برنامج الأوتلوك ولا لأ , لو إتحذف يبقى هاحتاج من حضرتك أعرف كيفية عمل نقطة نظام أرجعلها لو حدثت أى مشكله.

الردود
    9,083
    حبيبتى لو سطبتى نسخه جديده هينزل معاها الاوتلوك الجديد الخاص بالنسخه دى
    لان كل نسخه ولها برامجها الخاصه بها لانها اصدارات
    بالنسبه لعمل نقطه نظام الشرح اللى فات هو عمل نقطه نظام علشان ترجعى لها فى اى وقت
    وعلشان ترجعى لاى نقطه لو حصل اى شئ
    اعملى الاتى:

من قائمه Start
    ادخلى على
    all programs
    Accessories
    system tools
    system restore

هتظهر شاشه الاستعاده

نحدد نقطة استعادة النظام ومن ثم نضغط متابعه التالي [ Next ]

واخيرا نضغط انهاء [ Finish ]

وسيتم إعادة التشغيل والبدء في عملية استعادة النظام

بوابة السماء ..الارض المباركة..ارض الرسل والانبياء
    الردود
    1,136
    كل الشكر والتقدير الك

مهندسنا الفاضل

بارك الله فيك وجزاك الله كل خير

الردود
    9,083
    شكرا اخى على مرورك

مواضيع مشابهه

1. جيوب الكنبه !! أيوه لازم يكون ليها جيوب.. إزاي؟؟ أدخلوا شوفوا..*ملكةالنظافه والتنظيم*
    بواسطة فرح الإسلام في التنظيف والنتظيم والتجارب المنزلية والاجهزة
    الردود: 102
    اخر موضوع: 15-03-2011, 04:19 PM
  2. الردود: 7
    اخر موضوع: 18-12-2007, 04:17 AM
  3. طريقه اخفاء الملفات عن طريق الويندوز لايعلمها الا القليل جدا
    بواسطة غريبة الفراشات في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 20
    اخر موضوع: 14-09-2007, 01:03 AM
  4. الردود: 1
    اخر موضوع: 14-04-2007, 07:08 PM
  5. مشكلتي مو قادره انشئ نقطه استعاده وارجوو المساعده العاجله
    بواسطة جـــنـــان في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 1
    اخر موضوع: 28-12-2004, 04:04 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ